Beantwoord

installatie TV box lukt niet

  • 7 juni 2019
  • 32 reacties
  • 825 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?

nou nee hoor dit is juist "mijn" topic, iemand anders moet zelf een thread starten. scroll even naar boven dan ist gelijk duidelijk
Reputatie 7
Badge +5
Hoi @karin010,

Nog steeds op en top Thuis?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan alleen niet nu aangepast worden door een topic te splitsen.

Je kunt het volgende doen:
- sterretje in eerste bericht in dit topic uitvinken
en/of
- via instellingen in het menu. Ga bovenaan forum naar het icoon waar de geke pijl bij staat. Klik daarop. Kies instellingen. Je ziet dan onderstaande keuzes. Vink de gewenste meldingen uit.



Helpt dit je op weg?
Hoi @karin010,

Nog steeds op en top Thuis?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan alleen niet nu aangepast worden door een topic te splitsen.

Je kunt het volgende doen:
- sterretje in eerste bericht in dit topic uitvinken
en/of
- via instellingen in het menu. Ga bovenaan forum naar het icoon waar de geke pijl bij staat. Klik daarop. Kies instellingen. Je ziet dan onderstaande keuzes. Vink de gewenste meldingen uit.

Helpt dit je op weg?


Hai TAVL,
ja alles op en top hier 😁.
dank voor je hulp, spot on as usual.
ciao!
Reputatie 6
Badge +3

@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?nou nee hoor dit is juist "mijn" topic, iemand anders moet zelf een thread starten. scroll even naar boven dan ist gelijk duidelijk

Hoi Karin,

Sorry, zat op mijn telefoon en zag geen auteur achter je naam staan. Mijn excuses ervoor. Zal in het vervolg beter opletten.


@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?nou nee hoor dit is juist "mijn" topic, iemand anders moet zelf een thread starten. scroll even naar boven dan ist gelijk duidelijk
Hoi Karin,

Sorry, zat op mijn telefoon en zag auteur achter je naam staan. Mijn excuses ervoor. Zal in het vervolg beter opletten.

hai glassertje
dank je. en kan gebeuren he 😏
Reputatie 7
Badge +5
@erikvedder14 ik vermoed dat dit een bekend issue is dat in sommige gevallen de kop op steekt. Op een gegeven moment gaat het beeld op zwart en gebeurt er niets meer? De basis heb je al goed gedaan: modem herstart zonder en met kabel, verschillende poorten op het modem. Je zou nog een andere HDMI en UTP kabel kunnen proberen.

Ook kun je het modem en de media convertor herstarten of het modem totaal resetten. Het zijn middelen die eerder in sommige gevallen hielpen.

Wat bij mijzelf hielp was het modem wat langer van het stroom af halen. Bijvoorbeeld een nacht. Daarna deed hij het bij mij.

Het is niet ideaal. Er zit nieuwe firmware aan te komen, die dit issue definitief moet oplossen. Er is nog een workaround, maar daar kan ik je niet direct bij helpen. Dat werkt via het handmatig verwerken vsn het mac adres. Nu raad ik je niet aan dat hier in het topic te zetten, maar daarmee te wachten tot webcare aan dit topic is toegekomen. Dan kun je het in een privébericht sturen. Gezien de drukte zal dat langer duren, dan de doorgaans 24 tot 48 uur waarbinnen ze normaal reageren. Voor nu hoop ik van harte dat mijn tips je op weg helpen en je snel weet kan zappen.

Mocht dat niet lukken dan zou je tussentijds via TV Anywhere kunnen kijken en dit casten naar jouw tv via Appletv, Chromecast of mirrorcast (als device en smarttv dit ondersteunen). Laat zeker weten if de tips werken!
Reputatie 6
Badge +7
@erikvedder14 Bedankt voor de screenshots, dat maakt het meteen een stuk duidelijker! In dit geval is het vermoed ik geen firmware issue want deze foutmelding zien we vaker. Kan het kloppen dat je de TV Box niet rechtstreeks op de modem aan hebt gesloten? Als er bijvoorbeeld een powerline adapter tussen zit dan komt het soms voor dat de TV Box niet de juiste instellingen op kan halen. Sluit de TV Box in dat geval eerst rechtstreeks aan op de modem zodat hij de instellingen op kan halen. Zodra de TV Box helemaal klaar is met updaten kan je hem weer van de modem afhalen en aansluiten zoals jij het wil. Nu zou de TV Box het wél moeten doen! 🙂

Reageer