Beantwoord

installatie TV box lukt niet


hallo allemaal
ik heb mn installatiepakket gisteren ontvangen, en het installeren van internet en vaste telefoon ging heel vlot. TV box lukt echter niet. Ik snap ook even niet hoe ik m aandoe??? Kabel zit in poort 4, box reageert niet als ik inschakel, er gebeurt niets. Iemand een idee
icon

Beste antwoord door TAVL 7 June 2019, 19:50

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
@erikvedder14 Bedankt voor de screenshots, dat maakt het meteen een stuk duidelijker! In dit geval is het vermoed ik geen firmware issue want deze foutmelding zien we vaker. Kan het kloppen dat je de TV Box niet rechtstreeks op de modem aan hebt gesloten? Als er bijvoorbeeld een powerline adapter tussen zit dan komt het soms voor dat de TV Box niet de juiste instellingen op kan halen. Sluit de TV Box in dat geval eerst rechtstreeks aan op de modem zodat hij de instellingen op kan halen. Zodra de TV Box helemaal klaar is met updaten kan je hem weer van de modem afhalen en aansluiten zoals jij het wil. Nu zou de TV Box het wél moeten doen! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
@erikvedder14 ik vermoed dat dit een bekend issue is dat in sommige gevallen de kop op steekt. Op een gegeven moment gaat het beeld op zwart en gebeurt er niets meer? De basis heb je al goed gedaan: modem herstart zonder en met kabel, verschillende poorten op het modem. Je zou nog een andere HDMI en UTP kabel kunnen proberen.

Ook kun je het modem en de media convertor herstarten of het modem totaal resetten. Het zijn middelen die eerder in sommige gevallen hielpen.

Wat bij mijzelf hielp was het modem wat langer van het stroom af halen. Bijvoorbeeld een nacht. Daarna deed hij het bij mij.

Het is niet ideaal. Er zit nieuwe firmware aan te komen, die dit issue definitief moet oplossen. Er is nog een workaround, maar daar kan ik je niet direct bij helpen. Dat werkt via het handmatig verwerken vsn het mac adres. Nu raad ik je niet aan dat hier in het topic te zetten, maar daarmee te wachten tot webcare aan dit topic is toegekomen. Dan kun je het in een privébericht sturen. Gezien de drukte zal dat langer duren, dan de doorgaans 24 tot 48 uur waarbinnen ze normaal reageren. Voor nu hoop ik van harte dat mijn tips je op weg helpen en je snel weet kan zappen.

Mocht dat niet lukken dan zou je tussentijds via TV Anywhere kunnen kijken en dit casten naar jouw tv via Appletv, Chromecast of mirrorcast (als device en smarttv dit ondersteunen). Laat zeker weten if de tips werken!


@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?nou nee hoor dit is juist "mijn" topic, iemand anders moet zelf een thread starten. scroll even naar boven dan ist gelijk duidelijk
Hoi Karin,

Sorry, zat op mijn telefoon en zag auteur achter je naam staan. Mijn excuses ervoor. Zal in het vervolg beter opletten.

hai glassertje
dank je. en kan gebeuren he 😏
Reputatie 6

@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?nou nee hoor dit is juist "mijn" topic, iemand anders moet zelf een thread starten. scroll even naar boven dan ist gelijk duidelijk

Hoi Karin,

Sorry, zat op mijn telefoon en zag geen auteur achter je naam staan. Mijn excuses ervoor. Zal in het vervolg beter opletten.
Hoi @karin010,

Nog steeds op en top Thuis?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan alleen niet nu aangepast worden door een topic te splitsen.

Je kunt het volgende doen:
- sterretje in eerste bericht in dit topic uitvinken
en/of
- via instellingen in het menu. Ga bovenaan forum naar het icoon waar de geke pijl bij staat. Klik daarop. Kies instellingen. Je ziet dan onderstaande keuzes. Vink de gewenste meldingen uit.

Helpt dit je op weg?


Hai TAVL,
ja alles op en top hier 😁.
dank voor je hulp, spot on as usual.
ciao!
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @karin010,

Nog steeds op en top Thuis?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan alleen niet nu aangepast worden door een topic te splitsen.

Je kunt het volgende doen:
- sterretje in eerste bericht in dit topic uitvinken
en/of
- via instellingen in het menu. Ga bovenaan forum naar het icoon waar de geke pijl bij staat. Klik daarop. Kies instellingen. Je ziet dan onderstaande keuzes. Vink de gewenste meldingen uit.



Helpt dit je op weg?
@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?

nou nee hoor dit is juist "mijn" topic, iemand anders moet zelf een thread starten. scroll even naar boven dan ist gelijk duidelijk
Reputatie 6
@karin010 Misschien had je even zelf een topic kunnen openen, want ik vermoed dat je een ander probleem hebt. Ik heb namelijk geen flauw idee waar je die notificaties ziet? Misschien kun je het even uitleggen?
oh ik krijg een notificatie maar het gaat niet meer over mijn vraag. hoe zet ik de notificaties uit?

Bijft staan starting network heb de stroom er al afgehaald utp kabel uit de recorder gehaald als hij aangeeft dat er geen aansluiting is die erin gedaan. Blauwe lampje op recorder blijft knipperen. Lan 3 en 4geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @erikvedder14,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dit is een ouder topic. Het is vaak beter om een nieuw topic te openen. Zo houden we het zuiver en overzichtelijk.

Als de diensten geactiveerd zijn, dan moet alles werken. Gebruik je het juiste klantnummer? Je hebt er namelijk 2. Dit kan verwarrend zijn. Een T-Mobile Thuis klantnummer en een TV-klantnummer. Die laatste moet gebruikt worden voor het inloggen. Je kunt dit terug vinden in je welkomstbrief of op de Mijn Omgeving.

Mocht je dit juist hebben gedaan en het werkt, niet dan gaan we stap voor stap kijken of we dit kunnen fixen. Hoe heb je de decoder aangesloten? Wat voor apparatuur heb je gekregen (Zyxel en Aria 610)? Wat zie je in beeld?

We komen er vast en zeker uit.
In mijn overstap brief naar t mobile stond dat mijn diensten per 1 juli in zouden gaan. Nou kreeg ik een email dat ik per 26 juni mijn internet aan kon sluiten. Nou doet die het prima maar de tv nog niet, gaat dit dan pas in op 1 juli? Als ik namelijk inlog bij T-Mobile staat er diensten actief. Vraag me dus af of ik nou moet wachten tot 1 juli met de tv installeren of dat er iets niet helemaal goed werkt.
Reputatie 7
Hoi @karin010, welkom bij Thuis!



En @TAVL: Super bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Erg fijne terugkoppeling. Dank je wel.
JA he t is een soort van stoplichtfel. jammer dat ie niet gedimd of uit kan. Dank voor de tip over de wensenlijst, ik ga m daar zeker delen.
Op het Telfortmodem stond standaard een klokfunctie, die kon je gelukkig wel uitzetten

Wil nog even laten weten dat ik het installeren van de telefoon en internet erg makkelijk vond. De TV kreeg ik zelf niet voor elkaar, vond de ondersteuning via dit forum top!
mn internet is nu beter, stabieler is dan met vorige provider. Ook in de keuken en slaapkamer heb ik nu constante wifi, eerder niet (en ik heb geen overdreven groot huis 😉). En toen had ik er ook nog een hoeheetzo'nsignaalversterkerversterker bij! Dus top top top
Reputatie 7
Badge +4
Dat gaat helaas niet. Ik vind het zelf ook erg fel kleuren. Je zou het kunnen delen in de wensenlijst. T-Mobile kijkt daar mee voor verdere ontwikkeling van de dienst. Eerder heeft T-Mobile het licht van het display op een ander type box wat gedimd.
Nog 1 vraagje, kan ik iets doen om het rode lampje vd TVbox uit te krijgen? Ik vind t zo storend.
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Erg fijn. Mooi dat ik je heb kunnen helpen. Veel plezier bij T-Mobile Thuis. En nu snel genieten van je favoriete programma. ;)

Mocht je nog vragen hebben, dan gewoon stellen. Fijn weekend
oke splitter is niet meer nodig, ik had een loze hdmi kabel aangesloten. die heb ik verwijderd, en beeld-hdmi kabel van poort veranderd. Input omgezet en weer beeld.

watvoor box heb ik, uhm een zwarte, kleine, zonder harddisk.

En BINGO, opgelost 🙂. ik had de stereo met de tv verbonden, en dat schiet natuurlijk niet op. heb de tulp uit de tv gehaald en in de TVbox gestoken.

Thanks TAVL👍👏, alles doet t
Reputatie 7
Badge +4
Mooi te lezen dat het gelukt is! Super. Met het geluid help ik je natuurlijk ook. Anders is er nog niks aan. Welke tv box heb je gekregen?

Afhankelijk van het type box zou je deze kunnen aansluiten naar je installatie via tulp of toslink. Bij de nieuwste box zit dit er niet meer op.

Andere optie is om de tv te verbinden naar jouw installatie en het geluid zo door te lussen.

Laatste optie is om het geluid, voor als we er nu niet uit komen, via de tv zelf te laten verlopen. In dat geval is het geluid van de tv gewoon wat harder zetten.

Ik weet niet hoe je het had, dus ik denk vrij met je mee. Aanvullende infornatie is altijd welkom, dat helpt om specifieker mee te denken.

Voorbeeldje van een splitter vind je hier. Zijn in verschillende prijscategorieën. Eventueel ook goedkoper. 🙂
Haaaaaarscherp beeld, amazing! ineens had ik wel breedbeeldformaat, dat heb Ik aangepast.
ik heb geen geluid en weet niet goed hoe dat te regelen. Normaal komt dat via een stereo installatie, maar die link is er nu niet. Kun je me daar ook mee helpen?

En dan nog het ding van de ingang voor hdmi die ik niet over heb, kan ik daar een splitter voor kopen?

Reageer