Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv

  • 31 maart 2021
  • 45 reacties
  • 471 Bekeken

Sinds enkele jaren heb ik T-mobile Thuis. T-mobile is begonnen met T-mobile TV, een nieuwe opzet van televisie.

Wanneer wordt in Groningen stad deze nieuwe T-mobile dienst aangeboden in plaats van Interactieve TV?

icon

Beste antwoord door Jason 1 april 2021, 12:50

Goedemiddag @hscholte, momenteel zetten we nog iedereen over in verschillende migratierondes. Dit heeft met de beschikbare apparatuur te maken, maar ook met een belasting van het netwerk. We houden zo zoveel mogelijk rekening met de capaciteit en zorgen ervoor dat er geen overschattingen plaatsvinden.

Dat gezegd hebbende, kan ik je natuurlijk wel in een versnelde procedure laten komen: dan ruil ik de Entone Kamai 510 TV Box die je momenteel in gebruik hebt, om voor een Amino Aria 610x box en kan ik zodra de oude box bij ons retour is, de versnelde migratie aanvragen - dit neemt dan maximaal twee weken in beslag nadat de box retour is. Zal ik dit in orde maken voor je? 

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @hscholte,

Dat gaat niet per sé per stad of gebied, maar op basis van decoder/abonnement. De nieuwere decoders zijn veelal omgezet, maar bepaalde types, zoals de oude decoder met opnamefunctie, kunnen (nog) niet met het nieuwe platform overweg. Welk type decoder heb je?

Hallo,

Ik heb een Entone decocer, een klein vierkant apparaat. Het is de Entone-26.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @hscholte,

Deze worden vooralsnog niet geüpdate. Wellicht kan een moderator je helpen om een nieuwer type box te krijgen en je gebruik kunt gaan maken van het nieuwe platform. 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @hscholte, momenteel zetten we nog iedereen over in verschillende migratierondes. Dit heeft met de beschikbare apparatuur te maken, maar ook met een belasting van het netwerk. We houden zo zoveel mogelijk rekening met de capaciteit en zorgen ervoor dat er geen overschattingen plaatsvinden.

Dat gezegd hebbende, kan ik je natuurlijk wel in een versnelde procedure laten komen: dan ruil ik de Entone Kamai 510 TV Box die je momenteel in gebruik hebt, om voor een Amino Aria 610x box en kan ik zodra de oude box bij ons retour is, de versnelde migratie aanvragen - dit neemt dan maximaal twee weken in beslag nadat de box retour is. Zal ik dit in orde maken voor je? 

Goedemiddag @hscholte, momenteel zetten we nog iedereen over in verschillende migratierondes. Dit heeft met de beschikbare apparatuur te maken, maar ook met een belasting van het netwerk. We houden zo zoveel mogelijk rekening met de capaciteit en zorgen ervoor dat er geen overschattingen plaatsvinden.

Dat gezegd hebbende, kan ik je natuurlijk wel in een versnelde procedure laten komen: dan ruil ik de Entone Kamai 510 TV Box die je momenteel in gebruik hebt, om voor een Amino Aria 610x box en kan ik zodra de oude box bij ons retour is, de versnelde migratie aanvragen - dit neemt dan maximaal twee weken in beslag nadat de box retour is. Zal ik dit in orde maken voor je? 

 

@Jason  goedemiddag! inmiddels is mijn oude Box al terug bij jullie wat ook is bevestigd. Maar ben nog niet over gezet. (inmiddels langer dan 2 weken) Wanneer kan ik verwachten dat ik wordt overgezet? ik heb dus inmiddels de Animo Box. Oude apparatuur is al meer dan 2 weken in jullie bezig. 

 

Groet,

Jordi 

Hallo Jason, dat is goed.
Vind het allemaal ok zolang ik maar tv kan kijken en internet heb vanwege thusiwerken.

ben je nog informatie van me nodig?

 

groet,

Halald

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jordi99, thanks voor het retourneren, super! Ik heb meteen de versnelde aanvraag gedaan zodat je binnen twee weken wordt overgezet. Excuses voor de trage reactie trouwens!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @hscholte, bedankt voor je confirmatie: ik heb het meteen in gang gezet. Je zult binnen vier tot zeven dagen de vervangende box ontvangen. Zodra dan de oude box geretourneerd is, maak ik voor jou ook gelijk de versnelde overgang in orde.

Een geweldig, vrolijk Paasweekend toegewenst aan iedereen! 🐰
 

Hoi Jason,

 

dankje. 

Ik houd toch wel internet he. ik werk thuis namelijk en ben internet voor mijn werk nodig.

Vrolijk Paasweekend.
 

Hoi @Jordi99, thanks voor het retourneren, super! Ik heb meteen de versnelde aanvraag gedaan zodat je binnen twee weken wordt overgezet. Excuses voor de trage reactie trouwens!

Dankje @Jason 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @hscholte ,

Geen zorgen; het gaat hier echt om de TV Box. Het modem kan je gewoon blijven gebruiken en daardoor ook de Internetverbinding. Op die manier kan je gewoon veilig vanuit Thuis werken. Wel zo fijn! 😊

Hoi  Boris,

Top. Das fijn om te lezen 

Reputatie 1

@Jason Kan ik ook mijn Entone kastjes omruilen zodat ik omgezet kan worden naar de nieuwe TV omgeving?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Renze-lwd, dat zou ik graag in orde willen maken voor je, echter maak jij thuis nog gebruik van een Draytek modem. De Draytek is niet compatibel met T-Mobile TV en dient daarom vervangen te worden voor een Zyxel + Media Converter. Ik ga meteen een verzoek indienen om dit te bewerkstelligen, zo heb jij straks alle correcte apparatuur thuis staan en kan de overgang gestart worden.

De TV Boxen ruil ik uiteraard meteen om, zou je de huidige boxen willen terugsturen naar het retouradres zodra de nieuwe boxen binnen zijn, alsjeblieft? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die ik je straks toestuur. Ook kun je een kijkje nemen in dit speciale topic: 

Binnen vier tot zeven dagen ontvang je de vervangende Amino Aria 610x TV Boxen, een paar dagen later zal de Zyxel + converter bezorgd worden. Houd er alsjeblieft rekening mee dat de Zyxel + converter door een installatiemonteur moet worden aangesloten. Hierover krijg je binnen enkele dagen een SMS en e-mail met afspraaktool. Wanneer de installatie namelijk niet door een gecertificeerd monteur gebeurt, verlies je de servicegarantie op de gehele installatie/verbinding. Thanks voor je begrip en laat het me weten als ik nog iets voor je kan doen!

Reputatie 1

Bedankt @Jason voor je acties.

@Jason Goedemorgen Jason,

Ook wij zijn sinds jaar en dag (nog uit het Vodafone tijdperk;)) klant bij jullie en zouden heel graag gebruik gaan maken van T-Mobile TV. Ook wij beschikken echter nog over de Draytek router en de Entone TV Boxen.Is het mogelijk dat jij vervanging van deze apparatuur voor ons in gang zet? Zou heel fijn zijn. We horen het graag.

Hartelijke groet,

 

René & Lieke

Hoi @Jason, we blijven even bezig met vragen van anderen in deze thread. ;)

 

Ook ik ben benieuwd wat ongeveer het schema van uitrol is. volgens mij zit ik nog op het oude TV platform. Ik heb al Amino Aria 610x tv boxen.

Kun jij op de planning enig licht schijnen? (+/- ongeveer, natte vinger)

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @redniels, zo blijven we lekker bezig, dat is nooit verkeerd! 😊 Nee hoor, ik heb meteen gecheckt of ik de versnelde migratie ook bij jou kan aanvragen en dat is gelukt. Binnen maximaal twee weken word jij overzet op T-Mobile TV. Hier ontvang je nog uitleg over per SMS en e-mail - dit is enkele dagen vóór de daadwerkelijke migratie. Verder hoef je niets te doen, behoudens op de dag zelf. Je kunt in dat geval het beste de TV Box herstarten en in sommige gevallen dien je dan opnieuw het TV-klantnummer en de TV-pincode in te voeren: Dashboard My T-Mobile Thuis.

 

Hoi @René Lieke, de Draytek wordt omgeruild voor een Zyxel + Media Converter en de TV Boxen ruil ik ook meteen om. Voor het gemak kopieer ik de uitleg die ik hierboven plaatste (vergeef het me!): 

“zou je de huidige boxen willen terugsturen naar het retouradres zodra de nieuwe boxen binnen zijn, alsjeblieft? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die ik je straks toestuur. Ook kun je een kijkje nemen in dit speciale topic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Binnen vier tot zeven dagen ontvang je de vervangende Amino Aria 610x TV Boxen, een paar dagen later zal de Zyxel + converter bezorgd worden. Houd er alsjeblieft rekening mee dat de Zyxel + converter door een installatiemonteur moet worden aangesloten. Hierover krijg je binnen enkele dagen een SMS en e-mail met afspraaktool. Wanneer de installatie namelijk niet door een gecertificeerd monteur gebeurt, verlies je de servicegarantie op de gehele installatie/verbinding. Thanks voor je begrip en laat het me weten als ik nog iets voor je kan doen!”

Reputatie 7
Badge +7

@all: de aanvraag voor de versnelde migratie kan pas plaatsvinden op het moment dat de nieuwe apparatuur aangesloten is, houd er alsjeblieft rekening mee dat het daarom nog een weekje kan duren voordat alles bij jullie bezorgd is, eer we de omzetting in gang kunnen zetten. Thanks voor het begrip! 😉

Ik doe ook gelijk een verzoekje aan de users die nieuwe apparatuur ontvangen: laat het alsjeblieft in dit topic weten zodra de apparatuur bezorgd en aangesloten is, dan kunnen wij de migratie direct in werking brengen. 

@Jason eeuwige dank en nog veel meer.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@redniels Heel graag gedaan! Als ik nog iets kan doen, laat het dan weten! 😊

@Jason Super bedankt voor je snelle actie. Ik heb zelfs al een installatie afspraak kunnen maken voor volgende week woensdag. Nog 1 vraagje: Wij hebben nu een tv box met harddiskrecorder waarvoor wij €5 p.m. betalen. Deze sturen wij uiteraard terug waardoor deze kosten vervallen, het on demand opnemen etc. kost €5 p.m. dus per saldo blijven onze kosten gelijk?

Reputatie 7
Badge +7

@René Lieke Heel graag gedaan en top dat je al een installatieafspraak hebt kunnen inplannen met de monteur! 

Per saldo blijven de maandkosten precies gelijk inderdaad, goed uitgekiend! 😁👍

@Jason Goedemorgen, Ik heb direct 2 mailtjes ontvangen dat het modem en de tv boxen geleverd gaan worden. Dit zie ik niet terug in de pagina mijn bestellingen in My T-Mobile, klopt dat? Aanstaande woensdag staat namelijk de monteur op de stoep ;).

Reputatie 1

Dat heb ik ook, woensdag komt de monteur. Zal vast goedkomen toch...? 

Reageer