Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv



Toon eerste reactie

140 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Renze-lwd Bedankt voor de update! De overgang naar T-Mobile TV is in gang gezet. Je zult binnen maximaal twee weken worden overgezet. Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Mocht ik je niet meer spreken vandaag: een prachtig, zonnig weekend toegewenst!

Reputatie 1

Hoi @Jason, zou ik ook zo'n aria box met T-Mobile tv kunnen krijgen?

Reputatie 1

Goedemorgen @BeLu, geen enkel probleem! Ik zorg ervoor dat beide TV Boxen omgeruild worden voor de Aria 610x en zal een verzoek indienen om de Draytek te swappen voor een Zyxel + Media Converter. Zodra alle vervangende apparatuur aangesloten is, kan ik de overgang naar T-Mobile TV starten. Dit proces zal dan nog maximaal twee weken in beslag nemen. Op het moment dat T-Mobile TV geactiveerd is, kun je via My T-Mobile Thuis de functie Cloud Opnemen toevoegen aan het abonnement. Vlak vóór de overgang ontvang je nog een SMS en e-mails met verdere uitleg. Veel kijkplezier toegewenst straks en vergeet alsjeblieft niet om zodra de track & trace-code voor de Zyxel + converter verstuurd is, een afspraak te maken met Guidion zodat die twee netjes geïnstalleerd worden! 😊

 

Hoi @Jason, ik heb vandaag (zaterdag) de twee Aria 610x TV-Boxen ontvangen. Deze zal ik dit weekend aansluiten en daarna stuur ik de oude Entone TV-Boxen terug.

Gisteren (vrijdag) heb ik de Zyxel en de converter ontvangen. Hiervoor was geen track- en trace-code naar mij gestuurd, maar ik was gelukkig thuis toen de bezorger kwam.:slight_smile:
Deze Zyxel en converter moeten door een monteur van Guidion worden geïnstalleerd. Geef jij hiervoor een opdracht aan Guidion waarna ik een afspraak met hun kan inplannen?

Alvast bedankt!
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bartonlol, er komt een vervangende TV Box aan (de Aria 610x). Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd - in de praktijk is het meestal binnen vier dagen bezorgd. Zodra de Aria bezorgd is, kun je de huidige Kamai 510 retourneren. Gebruik daarvoor de info die in de gestuurde e-mail staat! 😄 

Wanneer je de vervanging ontvangen hebt, wil ik je verzoeken een bericht achter te laten in dit topic, dan zet ik de overgang naar T-Mobile TV voor je in gang zodat je binnen maximaal twee weken overgezet wordt.

Hoi @BeLu, door een systeemfout werd de afspraaktool niet automatisch meegestuurd tijdens de omruiling, excuses! Gelukkig zie ik dat de monteur morgen langskomt om de Zyxel + Media Converter te installeren. Dat er geen track & trace-code gestuurd is, is ook een zeer onfortuinlijke fout. Het is maar goed dat je toevallig thuis was, sorry! 

Zodra morgen alles geïnstalleerd is, zal ik de switch naar T-Mobile TV starten. Dan word je over maximaal twee weken omgezet. 

Jullie ontvangen hier nog een SMS en e-mail over vlak vóór de overgang! 😉

Reputatie 1

Hoi @Jason, De Zyxel en de Media Converter zijn geïnstalleerd. Je kunt de switch naar T-Mobile TV starten.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BeLu, helemaal super, bedankt voor je update! Ik heb de versnelde procedure aangevraagd. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Goedemorgen @Jason,

Ik heb zojuist het cloud opnemen geactiveerd. Zou jij ervoor kunnen zorgen, zoals eerder besproken, dat de kosten per maand verrekend worden? Wij betaalde namelijk altijd al €5,- voor de harddiskrecorder die we niet meer hebben en nu ik het cloud opnemen heb geactiveerd zijn onze maandelijkse kosten met €5 gestegen wat dus niet juist is.

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @René Lieke, bedankt voor je update. Fijn dat Cloud Opnemen nu eindelijk gebruikt kan worden! 

De maandkosten verreken ik voor het aankomende volledige jaar, dus twaalf maanden in één keer. Dat kan momenteel nog niet anders aangepakt worden omdat we die specifieke kortingen niet meer actief hebben, sorry.

Je zult op de factuur van mei, of juni daarom € 60,00 verrekend zien worden. Het restant dat eventueel overblijft omdat het hele maandbedrag bijvoorbeeld daarmee verrekend wordt, wordt dan óf los overgemaakt op jouw rekening 32 dagen na de incassodatum van die factuur, óf nog verrekend op een daaropvolgende factuur - dit is afhankelijk van het moment van aanmaken vergoeding + incassodatum credit.

Reputatie 1

Hoi @Jason , de tv box is geïnstalleerd

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bartonlol, bedankt voor je bevestiging! Ik heb de versnelde aanvraag in gang gezet. Je zult binnen twee weken overgaan op T-Mobile TV. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je na de overgang nog wel zelf Cloud Opnemen dient te activeren via My T-Mobile Thuis.

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason,

Is het voor mij ook mogelijk om eerder over te gaan t-mobile TV?

Op dit moment heb ik een Dray-tek modem van jullie maar deze is niet aangesloten.

Ik heb nu een media converter en een eigen ASUS router.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Patrickvr1980, om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je een Zyxel modem te hebben én enkel Aria 610x TV Boxen. Omdat je nu geen van die apparaten thuis hebt staan, zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie.

Ook vervallen eventuele lopende kortingen op je huidige tweede TV Box: in sommige gevallen hebben gebruikers namelijk nog een oude kortingsactie lopen op de TV Box(en) waarbij ook de tweede box gratis aangeboden wordt. Deze actie hebben we al een tijdje niet meer en is ook niet nadien nog toe te passen. Houd hier alsjeblieft rekening mee wanneer je de overstap maakt. Om hier klanten in tegemoet te komen, vergoeden we in zo'n uitzonderlijk geval de tweede TV Box voor de abonnementsduur van één jaar, oftewel 12 keer € 5,00 = € 60,00. Dit bedrag zal in één keer vergoed worden en wordt verrekend op een volgende factuur! 😉

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, dan ruil ik beide boxen, alsmede het modem om voor de vervangende apparatuur. Zodra de vervangende apparatuur aangesloten is, kan ik de migratie in gang zetten. Stuur alsjeblieft de huidige apparaten terug naar ons retour adres - hier ontvang je nog een e-mail over met uitleg indien je akkoord gaat. 

 

Reputatie 1

Hoi @Jason

Dank voor je snelle reactie! 

Daar ga ik mee akkoord.

Groeten Patrick.

Reputatie 7
Badge +8

@Patrickvr1980 Super! Ik heb in ieder geval de twee nieuwe TV Boxen al naar je op kunnen sturen. Het nieuwe modem moet worden opgestuurd door de technische dienst. Ik verwacht dat dit na het weekend wordt gedaan. Geef je ons een seintje als het modem ook bij jou binnen en helemaal geïnstalleerd is? Dan kan ik de migratie voor je aanvragen. Voor nu nog een fijn weekend! :grinning:

Reputatie 1

@Demi top dank je wel voor je hulp!

Ik wacht het modem af.

Ik laat jullie weten wanneer alles geïnstalleerd is.

 

Bedankt nogmaals en ook een fijn weekend!

Wat voor decoder ga ik krijgen als nieuwe klant?

@Jason kan je mijn box overzetten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Meneertje van der Meertje, welkom op de Community en bij Thuis! 

Je ontvangt straks de Amino Aria 7x TV Box; zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en aangeboden wordt bij PostNL, ontvang je van PostNL per e-mail een track&trace-code waarmee je altijd de bezorgstatus kunt checken.

Veel plezier straks met jouw abonnement, als ik je ergens bij kan helpen, let me know! 😄

Hoi @Dannyvl.x, bedoel je daarmee de TV Box of het modem? Je maakt momenteel gebruik van een Aria 610x en die is compatibel met T-Mobile TV. Echter, omdat je nog een Draytek modem gebruikt, kan ik de vervroegde overzetting op het nieuwe platform nog niet aanvragen. Ik zal een verzoek voor je indienen om de Draytek te swappen naar een Zyxel + Media Converter zodat jij ook gebruik kunt maken van het nieuwe TV-platform. Zodra de Zyxel en converter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt.

Laat me weten of je hiermee akkoord gaat, dan regel ik de overschakeling op de Zyxel. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat het migratieproces maximaal twee weken duurt en pas start op het moment dat de Zyxel + converter aangesloten zijn.

Hoi Jason,

Ik zou ook heel graag de overstap maken naar T-Mobile TV.
ik heb een Aria 610x en het Huawei Modem, kan je voor mij de overstap naar T-Mobile TV aanvragen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Donnyvb, dat is geen enkel probleem, leuk dat je straks overgaat op T-Mobile TV! Ik heb de versnelde migratieprocedure in gang gezet, je zult binnen maximaal twee weken overgezet worden. Kort voor de overstap ontvang je een SMS en e-mail met uitleg. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het dan alsjeblieft weten! 😉

Beste @Jason,
kan ik ook overgezet worden naar het vernieuwde T-Mobile TV platform?
Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roderick85om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je een Zyxel of Huawei modem te hebben én enkel Aria 610x TV Boxen. Omdat je nu nog gebruikmaakt van een Amulet 515 (harddiskrecorder), zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie. 

De box die je nu hebt kost € 5,00 per maand omdat je € 5,00 per maand korting krijgt op de standaardprijs van € 10,00. De Aria 610 kost standaard € 5,00 per maand, maar daar gaat weer € 5,00 van af omdat het je enige TV Box hebt. Je zult voor Cloud Opnemen straks precies hetzelfde betalen als je nu voor de harddiskrecorder doet: € 5,00 per maand. Prijstechnisch kom je op precies hetzelfde uit, maar dan met T-Mobile TV en Cloud Opnemen.

Zodra de Aria (vervangende) box straks aangesloten is, wil ik je vragen om een berichtje achter te laten in dit topic, dan kan ik de overgang naar TMT voor je in gang zetten! 😉

 

Houd er wel nog rekening mee dat wij de apparatuur graag geretourneerd zien op het retour adres - hierover ontvang je dadelijk een e-mail met uitleg en retournummer.

Voor het gemak plaats ik de retour uitleg hieronder zodat meelezers ook meteen zien hoe dit in zijn werking gaat (je kunt de inhoud uitklappen):

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaand adres is alleen bestemd voor T-Mobile Thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, Wifi-punten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter, kabels en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter en kabels aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!

 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

 

Inmiddels alles binnengekregen en de Aria boxen zijn geïnstalleerd. Kan je mij overzetten?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Patrick

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Patrickvr1980,

Fijn dat alle apparatuur inmiddels binnen is! Voordat wij je over kunnen zetten naar het nieuwe TV platform, dient eerst nog de monteur langs te komen om het modem en de Media Converter te installeren. Aangezien de monteur dinsdagavond langs komt, zal ik woensdag contact met je leggen om te bevestigen dat ik jouw overzetting heb aangevraagd. We spreken elkaar snel!

Reputatie 1

Hoi @Cal ,

Dank je wel voor je reactie. Inderdaad komt a.s. dinsdag een monteur.

De mediaconvertor zit er al tussen, ik heb mijn eigen er al tussen uit gehaald. Jullie Draytek router gebruik ik al een poos niet meer. Via jullie forum 

Nu werken de TV boxen via een VLAN, als het goed is hoeft dat straks niet meer.

Weet jij misschien wat de monteur dan komt doen dinsdag? 

Hij kan me in ieder geval helpen met één van de tv boxen die geeft na invoeren klantnummer en pincode: registratie mislukt of niet toegestaan. Jullie collega van de helpdesk kon niets vinden in jullie systeem.

We hebben woensdag wel contact.

Ook een fijne moederdag gewenst. 

Reageer