Beantwoord

niet beloofde snelheid

  • 2 September 2020
  • 29 reacties
  • 3119 Bekeken

De monteur is 2 weken geleden langs geweest, deze heeft 500 - 700 mb geconstateerd bij een glasvezel abonnement van 1000mb.. 90% snelheid is gegarandeerd met glasvezel heb ik vernomen via de klantenservice.. ik zit nog steeds te wachten op een oplossing.. ik had ook gewoon een abonnement kunnen nemen voor €500mb dan heb ik hetzelfde als,wat ik nu heb zonder de volle mep te betalen, kan ik gecompenseerd worden? 

 

Net vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 September 2020, 10:24

Bekijk origineel

29 reacties

Dankjewel, insgelijks!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zuensmoker, thanks dat je laat weten hoe het verlopen is en super dat jij eindelijk weer je beoogde snelheid binnenhaalt! 😁

Ik heb het meteen voor je bekeken en zie dat mijn collega's al een vergoeding hebben aangevraagd, top dat je zo proactief actie ondernomen hebt door het na te vragen. Als ik iets anders voor je kan doen, let me know. Veel plezier met je abonnement en stay safe!

Gisteren is de zyxel t50 modem geïnstalleerd, ik haal eindelijk weer de beloofde snelheid😊 

Bijna 2 maanden niet de beloofde snelheid gehaald dus, hoe zit het net compensatie?

Heb je een apple TV? kan je daar de speedtest eens mee doen. wel even de server zetten op BREEDBAND - ARNHEM

een andere juiste manier van testen is met iperf, ook hier haal je het maximale uit de lijn.

ik ben benieuwd wat dan de snelheid is.

Nieuwe dag! 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal

 

 

Nieuwe dag! Nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal

 

Nieuwe dag! 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal.

 

@Zuensmoker Dankjewel, dit gaat de techneuten sowieso helpen!

Het modem is in principe niet op snelheid geknepen. Het enige wat ik me kan bedenken waardoor je bekabelde snelheid consequent lager getest wordt dan de 900-1000 Mbit/s die je zou moeten binnenhalen, is een poort die lager zit dan 1000 Mbit/s. De gemiddelde snelheid wordt bepaald door de poort met de laagste snelheid. Omdat je aangeeft dat de monteur constateert dat de Draytek de boosdoener is, ben ik heel benieuwd wat de experts zeggen. 

Mocht er een update zijn, dan zal ik je die meteen toesturen. 

Binnenkort loopt mijn jaar abonnement af bij jullie, ik wil wel verlengen met een jaar maar dan wil ik wel de zyxel T50 modem.. het rare is namelijk dat de snelheid heel erg schommelt zo zie je bij upload ineens 1800 mb.. mijn computer kan het dus prima aan en aangezien de glasvezel monteur geconstateerd heeft dat de glasvezel verbinding in orde is lijkt het mij dat de modem het enigste probleem kan zijn.

Sowieso al drama die draytek routers maar dat is natuurlijk algemeen bekend

Reputatie 7
Badge +16

@Zuensmoker Dankjewel, dit gaat de techneuten sowieso helpen!

Het modem is in principe niet op snelheid geknepen. Het enige wat ik me kan bedenken waardoor je bekabelde snelheid consequent lager getest wordt dan de 900-1000 Mbit/s die je zou moeten binnenhalen, is een poort die lager zit dan 1000 Mbit/s. De gemiddelde snelheid wordt bepaald door de poort met de laagste snelheid. Omdat je aangeeft dat de monteur constateert dat de Draytek de boosdoener is, ben ik heel benieuwd wat de experts zeggen. 

Mocht er een update zijn, dan zal ik je die meteen toesturen. 

Nr 3! 

 

Nieuwe dag! 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal.

 

Heb precies hetzelfde, ook draytek router.,met Unifi usg router wel boven de 900 mb

Het ligt sws aan de router, de glasvezel monteur gaf ook al aa dat dat ding geknepen zou zijn (niet van t mobile) en dus niet constant de maximale snelheid haalt.. ook kan de draytek 100mb wifi aan.. beetje zinloos bij een 1000mb glasvezel dus🤷‍♂️

 

Reputatie 4

Heb precies hetzelfde, ook draytek router.,met Unifi usg router wel boven de 900 mb

Nieuwe dag 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal 

 

 

Hoi @Zuensmoker, klasse dat je dit zelf blijft monitoren en super dat je de foto's gelijk in dit topic plaatst. Ik speel het meteen door aan de techniekmannetjes. Excuses dat jouw case nog niet opgelost is!

Ik heb dit Communitytopic erbij geplakt zodat alle bevindingen doorgenomen kunnen worden. Het wordt nu definitief opgelost! 

 

Graag! Ik ben vaste klant bij jullie zowel via t mobile thuis als mobiel maar ik vind het inmiddels niet grappig meer of ik nou compensatie krijg of niet.. ik zal iedere dag 3 speedtesten met snelheid hier posten zodat we weten waar we zijn goed.. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zuensmoker, klasse dat je dit zelf blijft monitoren en super dat je de foto's gelijk in dit topic plaatst. Ik speel het meteen door aan de techniekmannetjes. Excuses dat jouw case nog niet opgelost is!

Ik heb dit Communitytopic erbij geplakt zodat alle bevindingen doorgenomen kunnen worden. Het wordt nu definitief opgelost! 

 

Een nieuwe dag! en 3 nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal 

 

 

Vers van de pers

Te lage snelheid 

 

 

Ik verneem net dat de glasvezel monteur het probleem heeft afgemeld omdat de verbinding in orde is, echter nog steeds geen beloofde snelheid. De modem wisselen wat de glasvezel monteur aangaf is opeens verdwenen in jullie systeem. Ik voeg wat testen bij van speedtest zodat wordt aangetoond dat het nog steeds niet verholpen is 🤷‍♂️

Goedemiddag @Zuensmoker, zoals Cal eerder aangaf, kunnen we de compensatie pas opmaken zodra het euvel verholpen is. Wanneer dit het geval is en jouw snelheid weer terug is naar waar die hoort te zijn, zullen we met alle koppen bij elkaar komen om de feiten uit te strooien op het credit-tafeltje. Zo komen we tot de best passende compensatie. 

De hoogte hiervan kunnen we daarom nu nog niet bepalen. Dat hangt allemaal samen met wanneer het opgelost is, wat de geanalyseerde snelheden waren en dergelijke. We hebben geen vaste berekening per maand voor snelheidsissues. Maar beloofd is beloofd: we komen echt met een volledig uitgedachte compensatie op basis van de door jou ervaren problemen wanneer de oplossing gevonden is! 😉

De glasvezel monteur is langs geweest, de daytek 2132fvn wordt de snelheid van geknepen dus 1000mb constant is praktisch onmogelijk.. ook heb ik altijd maar 50 mb wifi gehad en kan deze maar tot 100 mb wifi.. beetje erg nutteloos bij een 1000mb abonnement dus🤷‍♂️ik krijg dus een andere, welke router kan ik nu verwachten? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Zuensmoker, zoals Cal eerder aangaf, kunnen we de compensatie pas opmaken zodra het euvel verholpen is. Wanneer dit het geval is en jouw snelheid weer terug is naar waar die hoort te zijn, zullen we met alle koppen bij elkaar komen om de feiten uit te strooien op het credit-tafeltje. Zo komen we tot de best passende compensatie. 

De hoogte hiervan kunnen we daarom nu nog niet bepalen. Dat hangt allemaal samen met wanneer het opgelost is, wat de geanalyseerde snelheden waren en dergelijke. We hebben geen vaste berekening per maand voor snelheidsissues. Maar beloofd is beloofd: we komen echt met een volledig uitgedachte compensatie op basis van de door jou ervaren problemen wanneer de oplossing gevonden is! 😉

Hoi @Zuensmoker, goeie vraag, omdat snelheidsproblemen erg kunnen variëren in duur (als in een paar uur, dagdelen of hele dagen) én in de hoeveelheid snelheidsbeperking, hebben we hier geen beleid voor. Daarom voegen we aan het eind van de rit alle feiten samen om ze goed te bekijken, en zodra dit is opgelost zullen wij jou een mooie compensatie aanbieden. Dit komt zeker goed! Fijne dag nog gewenst.

Gelukkig hou ik vast 3 maal daags bij dat de snelheid te laag is, adviseer dat om iedereen te doen ook..

De snelheid is meestal rond 500mb de helft van de snelheid, volgende week is het ruim een maand te laag hoeveel compensatie per naand hebben we het dan over? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zuensmoker, goeie vraag, omdat snelheidsproblemen erg kunnen variëren in duur (als in een paar uur, dagdelen of hele dagen) én in de hoeveelheid snelheidsbeperking, hebben we hier geen beleid voor. Daarom voegen we aan het eind van de rit alle feiten samen om ze goed te bekijken, en zodra dit is opgelost zullen wij jou een mooie compensatie aanbieden. Dit komt zeker goed! Fijne dag nog gewenst.

 

Wat is de compensatieregeling bij langdurig niet de beloofde snelheid halen en waar kan ik deze terugvinden?

Reageer