Sticky

Port forwarding op de Huawei HG659



Toon eerste reactie

167 reacties

Sorry maar ik vind de reacties van moderators erg triest over fabrieksresets en dergelijken, let eens op de vraag en probeer mee te denken, neem voor mijn part zelf zo'n modem in de hand en probeer die maar eens te laten forwarden naar een apparaat. Mocht het je lukken dan post je de oplossing, problem solved. Maar ik denk dat dit het stilhouden van een minderheid versterkt en dus verwacht ik niet dat ze stoppen met iemand als sander te betalen om voorgeschreven zinnetjes te herhalen.
Reputatie 7
Badge +8
Hi bramvrancken, we denken zeker altijd mee! Bij het oplossen van dit soort problemen sluiten we altijd zo veel mogelijk oorzaken uit. Een fabrieksreset is daarom altijd stap 1, op die manier weten we zeker dat het niet met de modeminstellingen te maken heeft en wordt de laatste firmware opgehaald. Als dit het niet oplost dan kijken we uiteraard verder om te zorgen dat het wél opgelost wordt en Sander heeft in dit geval achter de schermen dan ook informatie ingewonnen. Ik kan je verzekeren dat we veel meer doen dan alleen een "standaard" antwoord geven! 😉
nou dan denk maar eens hard op mee, fabrieksreset is gedaan, forwarding is ingesteld en ik word weer naar de huawei gebracht want forwarde doet hij niet. ik heb alle handleidinge inmiddels toegepast dus die hoef je ook niet meer te vermelden.
en brian, stap 1 zijn we allang voorbij... dit is zelfs na alle stappen, en na de FAQ's ...
Reputatie 7
Badge +8
Hi bram, even om verwarring te voorkomen, bkers is een ander account van jou of ervaar jij hetzelfde probleem als deze persoon? Als je ook na de fabrieksreset het dropdown menu niet terug ziet komen in verschillende browsers dan stuur ik je melding door naar onze technische specialisten om dit op te lossen!
Reputatie 7
Badge +2
@EricDec2018

Wat voor adressen moet ik nu weer in het camsysteem zetten? Ik dacht 192.168.1.1

Voor de duidelijkheid, 192.168.1.1 is het adres van de router .. ook wel gateway genoemd.

Neem aan dat je camsysteem een soort van eigen webinterface heeft, die bereikbaar is via een webbrowser via een fixed IP?
Om je eventueel beter te kunnen helpen, om wat voor cam systeem gaat het hier?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi corneyl,

Ik kijk graag met je mee om ervoor te zorgen dat je apparaat ook binnen het netwerk weer beschikbaar is. Erg vreemd als het buitenaf wel, maar binnenshuis niet beschikbaar is. Ik lees vele verhalen (ook hierboven) over camera's waar het juist andersom speelt.

Wil je mij iets meer vertelen over je opstelling? Welk apparaat heb je door middel van portforward verbonden? Heb je dit met DMZ, portforward of bind IP to mac geregeld?

@bkers en @bramvrancken,

Zijn de dropdowns in het menu van de Huawei inmiddels teruggekomen/weer zichtbaar?
@Pieter_B
Hoi Pieter, het gaat om een Fenton systeem.
Veel netwerk mogelijkheden.
PppoE
Upnp ook nog en nog veel meer....
Echter als ik dhcp server aan zet... Kan ik ip address niet meer invullen.
Wel primary en secondary.
En als ik denk... Nou Upnp dan maar... Gaat ie camsysteem naar een ip adres 010.xxx.xxx.xxx een adres wat ik nergens in mijn modem heb staan...
Reputatie 7
Badge +8

Hi @Yoram001, als je nog een oude modem/router hebt liggen dan zou je het daarmee kunnen testen, dan kan je direct achterhalen of de Zyxel inderdaad de oorzaak is of niet.

Aanvulling: blijkbaar heb je voor het benaderen van een port forward vanaf je lokaal netwerk NAT loopback ondersteuning nodig, iets wat de HG659 niet ondersteunt. Erg jammer dit...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik dacht zelf ook problemen te hebben met het forwarden, router bijna uit het raam gegooid. Uiteindelijk kwam ik jouw post tegen dus alles nogmaals "gewoon" ingesteld en op mobiel met 4g getest. En ja hoor het werkt.

Ik stel voor dat iemand dit even vermeld in het eerste bericht van dit topic.

Dit zou mij in ieder geval uren hebben bespaard. Misschien heb ik geluk gehad met de routers die ik voorheen ben tegengekomen maar het bestaan en metname het ontbreken van NAT loopback kende ik nog niet. ( Bedankt Corneyl 😃 ).
Reputatie 7
Badge +8
Hi AWieringa en corneyl, bedankt voor jullie bevindingen! Ik kan niks beloven maar ik ga dit voorleggen aan één van onze technisch specialisten om te bekijken of we hier wat mee kunnen!
Sinds kort klant bij T-mobile Thuis. Hiervoor had ik internet via NLEx (KPN). Ik had toen mijn Siemens Gigaset C470IP (het basisstation van een IP-telefoon) aangesloten op mijn KPN modem (via een UTP-kabel) en alles werkte perfect. Nu heb ik het basisstation van de Gigaset op mijn Huawei HG659 modem aangesloten (op de LAN2 poort). Op de handset (de telefoon zelf die draadloos verbinding heeft met het basisstation) van de Gigaset krijg ik nu de melding 'provider registration failed'. Ik heb in de modem onder 'home network' bij 'C470IP_ethernet' (mijn Gigaset) onder 'edit' al aangeklikt/ingesteld dat het een 'IP Phone' is. De foutmelding 'provider registration failed' blijft echter.
Ik vermoed dat ik een port moet fowarden in de modem (bij het NLEx/KPN modem hoefde dat een jaar geleden bij ingebruik name niet). Hoe doe ik dat? De standaard poort 5060 wordt niet geaccepteerd zo lijkt het. Ik gebruik op mijn Gigaset de provider Voipstunt, zie https://www.voipstunt.com/instructions#/sip.
Reputatie 6
Badge +11
@Ocmer12 Poort 5060 is bezet door de T-Mobile Thuis vast-bellen implementatie. Je zal een andere poort voor jouw VoIP/SIP provider moeten gebruiiken. Als voipstunt die niet aanpasbaar heeft, gaat het niet werken, tenzij je met VPNs etc in de weer gaat.
@tmoesel Dat zou dan toch ook voor NLEx/KPN moeten gelden? Op die modem zaten ook twee NLEx/KPN telefoonaansluitingen (waarschijnlijk met poort 5060) die ik niet gebruikte.

Ik heb geen abonnement op T-Mobile Thuis vast-bellen en wil dat ook niet.

Ik kan bij de Voipstunt instellingen eventueel aanklikken dat er een STUN-server (poort 3478) gebruikt wordt. Dan zou ik STUN poort 3478 moeten forwarden in mijn Huawei HG659 modem denk ik. Hoe doe ik dat? Onder 'port mapping'? Zo ja, welke 'application' vink ik dan aan?

Maakt het in de Huawei modem nog wat uit of ik onder 'forwarding' - 'ALG' 'enable SIP ALG' aan of uit vink? Ik kan daar eventueel de standaard poort 5060 aanpassen.

Alvast dank voor het meedenken, groeten, Remco
Reputatie 6
Badge +11
@Ocmer12 Ook zonder vast-bellen optie/abo wordt poort 5060 'afgevangen' en andere providers hebben andere implementaties, KPN heeft apart VLAN kanaal dus internet en SIP/vastbellen zijn op lager niveau dan Internet Protocol gescheiden.

Een probleem is dat vanwege die RJ11 poorten in de Huawei niet altijd even duidelijk om wat voor SIP instantie het gaat.De instellingen die je noemt kunnen ook op gebruik van analoge telefoon gaan dus, maar is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb zelf een Huawei 4Gmodemrouter en dat biedt weer andere mogelijkheden met 06-SIMkaart, maar soms is iets gewoon loos, niet of half geimplementeerd.

In jouw geval heb je gewoon ongemodereerd internet nodig, je IPphone neemt en produceert gewoon IP datapaketten. In theorie kan STUN je door een NAT firewall helpen zonder expliciet portforwarding, maar dan moet je dus bij de STUN opties van je IPphone zijn, niet die van de Huawei. Maar als T-Mobile Thuis in de centrale of backbone-routing poort 5060 al afvangt heeft STUN ook geen zin. Een andere poort bij de provider is dan de enige optie. Zie ook:

https://community.t-mobile.nl/search?q=poort+5060
Hoi
Ook ik heb net als vele andere problemen om het portforwarding aan de praat te krijgen.
Net als bij de anderen komt steeds het menu van de router naar voren.
Als ik een extern internet adres opgeef dat verwijst naar mijn vaste ip nummer bij T-mobile,
gaat het systeem staan lussen. Hij komt in het router menu, en gaat dan na 5 seconden opnieuw
naar het opgegeven internet adres. Dat komt uiteraard weer uit op mijn modem
sinds 2 dagen al aan het stoeien ermee, maar werkend krijg ik het niet.
Ik gebruik geen IPV6 enkel portforwarding.
Met een Zyxel modem van Telfort heeft het jarenlang gewoon gewerkt.
Uiterst vervelend probleem, dus hulp zou welkom zijn.
Als ik met een port checker controleer, wordt er aangegeven dat poort 80 op een andere machine actief is. Dus die ziet kennelijk wel dat er een http protocol loopt elders.
Na dagen stoeien met de huawei router lukt het niet om de poorten open te krijgen voor mijn xbox. baal daar behoorlijk van heb blijkbaar een live card voor niets gekocht. hulp van de t-mobile medewerkers is ver te zoeken.
iemand een oplossing hoe je de poorten openzet. en dan wel werkend 3074 pakt hij niet eens en deze is nodig volgens xbox

Voor Xbox Live moeten de volgende poorten geopend zijn:
  • Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP en TCP)
  • Poort 53 (UDP en TCP)
  • Poort 80 (TCP)
Reputatie 7
Badge +8
Hi ggerrits, waar loop je precies op vast? Op portforward.com vind je stap-voor-stap instructies voor zo ongeveer elke modem of router over hoe je de poorten open kan zetten. Als het niet lukt deel hier dan even een screenshot met je instellingen, dan kijken we graag met je mee!
Poort 53 kan niet open krijg dan een fout melding. verder als ik de poorten test of e openstaan blijken alle poorten dicht, zal straks ff screen maken en hier plaatsen

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @peter.smits

Fijn dat we al een stap verder zijn gekomen! Raar dat het op een ander apparaat weer niet blijkt te werken. Waar gebruik je de portforward precies voor? Misschien een idee om een andere oplossing (bind IP to mac of DMZ) te gebruiken?

@ggerrits

Poe, ik heb hier geen oplossing voor. Wellicht dat er een handige techie is, die hier meer over kan vertellen? 🤓
Ik gebruik portforwarding om een website zelf te hosten.
Voordat ik overstapte op T-mobile (voorheen Telfort) werkte dat allemaal prima.
Na de overstap naar T-mobile niet meer helaas.
Na drie dagen stoeien eindelijk aan de praat gekregen om de site vanaf internet te kunnen bereiken.
Maar op mijn interne netwerk werkt het niet, en dat is toch wel heel slordig vind ik.
Gaarne toch een oplossing hiervoor zoeken !
Reputatie 6
Badge +11
Gaarne toch een oplossing hiervoor zoeken !
Zie enkele berichten eerder: NAT loopback is niet geimplementeerd
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957?postid=1459158
Reputatie 7
Badge +2
Eigenlijk alles wat ik zoek op "Fenton" is een beetje een doodlopend spoor als het gaat om handleidingen o.i.d.

Kun je screenshots delen van de pagina's waar je de instellingen doet en hoe je het 1 en ander hebt aangesloten?
Hoi @peter.smits

Fijn dat we al een stap verder zijn gekomen! Raar dat het op een ander apparaat weer niet blijkt te werken. Waar gebruik je de portforward precies voor? Misschien een idee om een andere oplossing (bind IP to mac of DMZ) te gebruiken?

@ggerrits

Poe, ik heb hier geen oplossing voor. Wellicht dat er een handige techie is, die hier meer over kan vertellen? 🤓


DMZ zou vermeden moeten worden aangezien hierbij alle ports van een specifiek IP open komen te staan, dit is geen veilige oplossing. Port forwarding zou gewoon fatsoenlijk moeten werken.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @sandervangestel

Het is geen functie waar tot nog toe veel vragen over kregen. Nu we dit hier van jullie te horen krijgen, gaan we kijken wat er mogelijk. Mijn collega gaf hier een update over de opties zoals het er nu voorstaat.

We staan zeker open voor tips en wensen, graag zelfs. Op deze manier kunnen we ons internet en modem beter maken en beter laten aansluiten op jullie wensen. Dank daarvoor. Weet dan ook dat we hier ook daadwerkelijk mee aan de slag gaan!

Reageer