Port forwarding op de Huawei HG659

Port forwarding op de Huawei HG659

Toon eerste reactie

174 reacties

Reputatie 7
@sandervangestel,



Fijn om te horen dat je over de kwaliteit tevreden bent. Nu nog de portforwarding in orde krijgen en ik ben ook tevreden! IPv6 gaat zeker komen, maar ook zonder dit protocol moet portforwarding lukken. Kun je aangeven hoe ver je komt met de uitleg van Michaeltmt in het oorspronkelijke topic? Waar loopt het vervolgens spaak? Kun je ook aangeven wat je probeert aan te sluiten en hoe je het wilt gebruiken? Dan kunnen we eens echt gaan puzzelen! 🙂
Reputatie 6
@sandervangestel

Als het apparaat waarmee je van buitenaf (dus vanaf een ander publiek IP adres dan van je TMT modem) de voorkeur geeft aan IPv6 en dus bij een DNS request op de hostnaam van je TMT modem bij dyndns.org o.i.d. het IPv6 adres gaat gebruiken, dan kun je het eerder genoemde symptoom/probleem hebben. Ervoor zorgen dat het betreffende apparaat geen IPv6 doet zou een oplossing zijn, of e.v.t. om te testen direct het publieke IPv4 adress van je TMT modem gebruiken.

Er kan ook wat anders aan de hand zijn, maar dit een jaar of wat geleden.



Een MACadres van host invoeren is idd niet zo gebruiksvriendelijk, maar heeft als voordeel dat, ook als de hostnaam van de PC verandert (dual boot o.i.d.), die PC nog steeds hetzelfde IP adres in je thuisLAN krijgt. Ikzelf gebruik dit expliciet in eigen DHCPserver, scheelt een hoop gehaper bij o.a. hardeschijf en/of besturingssysteeemwissel. Alleen 1 keer MACadres invoeren/kopieren in configuratiebestand bij nieuw apparaat.
hallo,



Ik krijg het port forwarden niet voor elkaar.

mijn situatie:

Ik had bij me ouders een server staan (ziggo internet) daar had ik in het modem een poort open gezeten zodat ik vanaf het internet er bij kon.

Nu ben ik verhuist en heb ik TMT dus ik dacht bij transip mijn ipadres weizigen en in me modem weer de juist poort open zetten.

maar helaas..

Ik kwam altijd op mijn server via https://domijnnaam.nl:portnummer/sabnzbd/

dat werk niet.

Als ik https://domijnnaam.nl bezoek kom ik op een pagina van mijn modem.

Als ik lokaal via ipadres:poortnummer/sabnzbd/ werkt het wel

Ik heb natuurlijk gewoon de bovenstaande stappen uitgevoerd.

Weet iemand wat het kan zijn?



Groet Jeremy Beentjes
@tmoesel,

bedankt voor je reactie.

ook als ik mijn domeinnaam vervang door mijn ipadres kom ik niet verder dan de web pagina van mijn modem/router.

vandaag de t-mobile thuis klanten servies gebeld. maar zij kunnen niks doen. "instellingen in uw modem kunnen we u niet bij helpen"
Reputatie 6
@jeemy12

Het lijkt dus iets anders dan een IPv6 issue Ik heb zelf geen HG659 en er is ook geen T-Mobile NL handleidng voor zover ik weet. Wellicht ergens een typefout o.i.d., relevante screenshots zou kunnen helpen en hopelijk reageert iemand die wel dit type heeft. Klantenservice is nutteloos in deze gevallen, het probleem zit meer bij T-Mobile NL (midden)management die bewust tegen de EU regels alleen maar dit ene type aanbieden en er geen gedegen handleiding op hun website ter download/beschikking stellen. Of heb je wel iets op papier waaruit de modificaties aan firmware door of in opdracht van T-Mobile NL beschreven staan?

Mocht dit echt een technische blokker zijn, dan kan je een ander modem, b.v. een Fritzbox DSL variant inzetten. Als je ook vastbellen en TV hebt zit je min of meer aan T-Mobile/HG659 vast voor je contractduur.
Reputatie 7
Hey @jeemy12 en @tmoesel,



Door middel van portforwarding zou dit in te stellen moeten zijn. Juist door dit topic bieden we toch ondersteuning bij deze optie. Wellicht kun je een fabrieksreset uitvoeren en de aanpassingen die in het oorspronkelijke bericht staan, opnieuw invoeren.



Lukt het niet, dan hoor ik graag precies wat jouw instellingen zijn en wat je probeert open te stellen!
Hallo



Ik heb probleem met mijn streams buiten geven met static ip adres.. Als ik mijn desktop met player (vlc e.t.c) (http://192.168.1.x:portnummer) wel kijken binnen..Maar met static ip adres voor buiten (http://85.14x.xx.xxx:portnummer) mijn streams kan niet open..



waar is het fout maken?



Dank u wel..
Niemand zal helpen?



Dank U.
Hey celebi,



Zou het misschien kunnen zijn dat er nog een firewall op je PC actief is die alleen interne IP adressen toestaat?



Groetjes,

Alexander
hallo,



Ik heb nogsteeds een vergeblijk baar probleem als celebi.

Alleen gaat het bij mij om een domoticz server die ik niet vanaf buiten kan bereiken.

Ik heb de stappen gevolgd en vandaag ook een fabrieks-reset gedaan maar het werk allemaal niet.

Ik hoop dat er iemand komt met een oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo jeemy12,



Ah dat verklaart het. je kan poort 8080 niet gebruiken. deze is door het modem zelf in gebruik en daarom werkt de forwarding ook niet. ik ben bang dat je domoticz op een andere poort moet zetten.

of in de huawei een portmap moet aanmaken vanaf een andere poort naar 8080.

Je wil natuurlijk wel het licht aan kunnen doen als je niet thuis bent 🙂
Bedank voor je snelle reactie,

Idd kan 8080 niet gebruikt worden daarom gebruik ik nu 8082. Extra info het draait op een raspberry die via kabel rechtstreek op het t-mobile modum zit.



Groet jeremy
Helaas lukt het me niet om port forwarding aan de praat te krijgen met deze beschrijving. Hierbij wat informatie over mijn situatie



- Ik maak alleen gebruik van de hg659 router, geen extra routers in het netwerk



- ik heb de beschrijving gevolgd en poort 22, 80 en 3000 open gezet en de router gereboot (voor de zekerheid). Ik controleer of dit werkt via de website https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, en die vertelt me dat beide poorten zijn gesloten.



- Ik heb mijn firewal (tijdelijk, om te proberen) op low security staan, wel staan alle 3 de flood protections aan (ICMP, SYN, ARP)



- de server draait op een raspberry die met wifi is verbonden. Maar volgens mij maakt dat nog niet uit aangezien ik van buitenaf de poorten nog niet open zie staan?



Heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen?



Bvd A
Reputatie 7
Hi ashgard, begrijp ik het goed dat je de poorten open wil zetten zodat je op afstand een server kan benaderen? Wat gebeurt er op dit moment wanneer je dit probeert? Als je mij van wat meer informatie kan voorzien dan ga ik kijken of we een oplossing kunnen vinden!
Goedenavond,

Ik wil mijn camera recorder van buitenaf benaderen.

Ik heb geprobeerd de poort open te maken zoals bovenstaand.

Alleen valt me op dat dat er bij de "application" plek nu "missing apllication staat"...

Zou dat de reden zijn dat ik geen verbinding krijg???

Ik hoor hè graag, bvd

Max
Reputatie 1
Hallo ik heb een synology Nas op mijn netwerk aangesloten zitten. Nu wil ik deze nog weleens vanaf buiten aanzetten omdat ik dan even iets op kan zoeken. Daarvoor moet de NAS eerst even wakker worden en daarvoor wil ik graag WOL (poort 9) gebruiken. Enkel voorheen bij vodafone lukte dit wel, maar sinds de overgang naar Tmobile werkt dit op 1 of andere manier niet meer. Ik heb een Huawei 659 modem met daarop ingesteld UDP/TCP poort 9 naar de Apple Airport Extreme router. Daarvandaan wordt de NAS aangeroepen. Enkel krijg ik het wakker worden van de NAS vanaf extern niet voor elkaar. Iemand misschien nog tips?
Reputatie 1
Hallo ik heb een synology Nas op mijn netwerk aangesloten zitten. Nu wil ik deze nog weleens vanaf buiten aanzetten omdat ik dan even iets op kan zoeken. Daarvoor moet de NAS eerst even wakker worden en daarvoor wil ik graag WOL (poort 9) gebruiken. Enkel voorheen bij vodafone lukte dit wel, maar sinds de overgang naar Tmobile werkt dit op 1 of andere manier niet meer. Ik heb een Huawei 659 modem met daarop ingesteld UDP/TCP poort 9 naar de Apple Airport Extreme router. Daarvandaan wordt de NAS aangeroepen. Enkel krijg ik het wakker worden van de NAS vanaf extern niet voor elkaar. Iemand misschien nog tips?

Inmiddels na toch wat configureren is het mij gelukt!
Reputatie 7
Goedenavond,

Ik wil mijn camera recorder van buitenaf benaderen.

Ik heb geprobeerd de poort open te maken zoals bovenstaand.

Alleen valt me op dat dat er bij de "application" plek nu "missing apllication staat"...

Zou dat de reden zijn dat ik geen verbinding krijg???

Ik hoor hè graag, bvd

Max




Hi Max!



Oei, jouw berichtje is ons ontglipt, duizendmaal sorry! Is het inmiddels wel gelukt? Dat hoop ik. Is het nog niet gelukt, geen paniek! Ik help je graag verder. Waar zie je dit precies? Bij welke stap ben je nu aangekomen? Een screenshotje van waar jij vastloopt zou me erg helpen om dit probleem samen met jou op te lossen. Bedankt alvast!
Reputatie 7
Hallo ik heb een synology Nas op mijn netwerk aangesloten zitten. Nu wil ik deze nog weleens vanaf buiten aanzetten omdat ik dan even iets op kan zoeken. Daarvoor moet de NAS eerst even wakker worden en daarvoor wil ik graag WOL (poort 9) gebruiken. Enkel voorheen bij vodafone lukte dit wel, maar sinds de overgang naar Tmobile werkt dit op 1 of andere manier niet meer. Ik heb een Huawei 659 modem met daarop ingesteld UDP/TCP poort 9 naar de Apple Airport Extreme router. Daarvandaan wordt de NAS aangeroepen. Enkel krijg ik het wakker worden van de NAS vanaf extern niet voor elkaar. Iemand misschien nog tips?

Inmiddels na toch wat configureren is het mij gelukt!




Fijn om te lezen! Wat goed dat je het zelf hebt kunnen uitvogelen. Slim ben je!
Had het zelfde probleem weken lopen zoeken .ook veel met de klantenservice gebeld maar die wisten nog minder dan mij en vertelde me dat ik maar op de forum naar een oplossing moest zoeken.dus na zelf onderzoek te hebben gedaan zijn er echter maar twee mogelijkheden om je router in bridge modes te zetten. beide opties kosten geld !



optie 1.je modem jtag benodigheden vind je als je je modem en jtag erachter zet .daarmee kan je de orginele firmware erop zetten.vergeet in idergeval geen dumb te maken van je orginele software !. dan heb je alle opties en kan je dingen zelf uit en aanzetten (alle functies heb je tot je beschikking) geprobeerd en het werkt .

optie 2 (de makelijke ) haal gewoon een vlan2 modem en zet de instellingen over en klaar ben je .

ik heb zelf de AC2800 Wireless MU-MIMO VDSL/ADSL Modem Router

Archer VR2800 gebruikt en daar was het super simpel alles werkt tv/internet de instellingen kan je hier ook op de forum vinden .
Hallo, ik heb een probleem met het benaderen/bekijken van mijn IP camera van buitenaf. Het probleem is dat ik poort 80 en 554 niet kan openen. Met mijn Ziggo router was dit een fluitje van een cent. Ik volg alle stappen die in de begin post staan. Echter hoe kan je 554 en 80 open stellen? Als ik de stappen volg kan je dus de poorten aangeven voor intern en extern. Hiervoor heb ik gekozen voor 554 -554 en 554-554. Waar kan ik dan poort 80 aangeven? Moet ik dan een nieuwe port mapping openen en dezelfde stappen volgen voor poort 80? En wat moet ik kiezen voor interne host? Is dat de Wireless IP camera? In het vakje waar DNS staat voor ingevuld laat ik zo staan neem ik aan? Ik word er moedeloos van. Dit heeft mij al veel te veel tijd gekost.
Hoi,



Ik ben T-Mobile Thuis klant en heb de volgende situatie waar ik ondersteuning/een oplossing bij wil:



* T-Mobile modem

* Eigen router (TP-LINK Archer MR200), deze is verbonden met het T-Mobile modem

* NAS, verbonden met de TP-LINK router



Deze NAS (Western Digital) wil ik verbinden via WebDAV, zodat ik hem extern kan benaderen. Dit heeft in het verleden al prima gewerkt via een andere router en andere internetverbinding (modem/provider dus).



Ik heb wel enigszins verstand ervan, maar hij maakt geen verbinding, dus er moet even kritisch naar gekeken worden.

Ik stel WebDAV in op de NAS (poort 4443), in mijn TP-LINK router maak ik een virtual server (is volgens mij port forwarding op die router, want echt een onderdeel port forwarding heeft die router niet). Dit met zowel TCP als UDP geprobeerd en daarin poort 4443 verwerkt.



Om verbinding te maken op afstand gebruikte ik in het verleden mijn ISP IP-adres. Dit probeer ik nu ook, het IP-adres verstrekt door T-Mobile.



In de T-Mobile modem-omgeving heb ik eerst niets geconfigureerd, later ben ik daarnaar gaan kijken, maar ik zou niet weten wat ik daar moet instellen. Waarschijnlijk moet de NAS, verbonden via mijn router, eerst doorgestuurd worden naar het modem of iets dergelijks? Zodat de verbinding naar buiten kan treden...



Ik hoor graag van de experts....
Reputatie 7
@zwembroek,



Ik zie dat je een eigen topic hebt gestart hierover. Mijn collega heeft hier zojuist een antwoord gegeven. Lukt het met die uitleg? Zullen we daar trouwens verder praten, zo weet ik zeker dat we geen bericht van je missen.
Reputatie 7
Bedankt bkers!



Ik heb hulp gevraagd van enkele experts. Fingers crossed! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
bkers,



kun je eens proberen om het modem opnieuw op te starten ? en anders een factory reset te geven ? als het goed is moet alles dan weer werken.

Reageer