Beantwoord

Verbindingsproblemen 23 maart 2021?

  • 23 March 2021
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Download snelheid is <1Mb/s (van 50Mb) en upload is 5Mb/s (van 30Mb max). Enschede 7512EB. Video conferencing is niet mogelijk. Blijkbaar is er geen probleem (Acutele storingen) en wordt dat als normaal beschouwd. Really? Als ik niet kan controleren (of T-mobile kan dit niet toegeven) wanneer er een probleem is en geen alternatieven kan vinden, zal ik van provider moeten veranderen. Ik ben hiervan afhankelijk voor mijn werk en niet blij.

 

[Moderator edit: Dit issue is opgelost. Ervaar jij problemen met jouw internet, bekijk dan snel dit topic: Is er een storing bij 'thuis van T-Mobile'?]

icon

Beste antwoord door Brian 25 March 2021, 10:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @MaTeKom We hadden inderdaad geen storing in de buurt van Enschede maar dat neemt niet weg dat er natuurlijk altijd wat kan gebeuren met een specifieke aansluiting of adres. Ik heb meteen even naar je verbinding gekeken en deze ziet er gelukkig goed uit! Mocht je nog problemen ervaren start dan je modem in ieder geval even een keer opnieuw op, ik zie dat deze al een flink aantal dagen online is en een reset kan nooit kwaad bij ‘ hiccups’ van de verbinding. :slight_smile:

Nu is het goed, ik zal jouw advies in gedachten houden, en ik zal er ook aan denken en “verbaal” over zijn als het weer gebeurt. :slight_smile:

Vandaag is er weer het probleem van een niet constante download speed en problemen met videovergaderingen. Ik vroeg 2 van mijn buren (wonen in de zelfde toren) met hetzelfde probleem.

Ik heb de router al twee keer gereset als je dat vraagt.

Er schijnt een soort algoritme te zijn dat de snelheid vermindert als er te veel gebruikers tegelijk zijn. Het probleem is dat het de snelheid verlaagt tot onder de 0.5Mb/s (zie afbeelding) waardoor videoconferenties zodanig worden onderbroken dat ik mijn collega's niet meer kan verstaan. Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat je je software op een andere manier zou kunnen instellen voor een betere internetervaring voor iedereen.

Ik heb al geaccepteerd dat ik niet de 35MB/s download maar minder, maar op deze manier ben ik niet in staat om goed te werken en mijn baas is ook not amused.

Ik en al mijn buren zouden blij zijn als hier een goede oplossing voor komt.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaTeKom, klasse dat je het weer aankaart, thanks voor je melding!

Omdat je DSL gebruikt, ben je ook deels afhankelijk van het gebruik van de buren. Dat betekent dat wanneer je 20 mensen in hetzelfde gebouw hebt wonen die allemaal Wifi gebruiken, dat de theoretische maximale snelheid van 35 Mbit/s in de praktijk lager ligt wanneer iedereen tegelijk online is (Wifi en/of bekabeld). Ik vrees dat de piekmomenten in vertraagde snelheid daar hun bron van oorsprong hebben. 

Dat betekent niet dat je daar geen stokje voor kunt steken. Er zijn manieren om dit enigszins te omzeilen en dat is bijvoorbeeld door een ander Wifi-kanaal te gebruiken dan je buren. Je kunt dit instellen in My T-Mobile Thuis, het automatische kanaal is dan vaak de beste keuze.

Mochten deze tips nog niet bijdragen aan een verbetering, let me know, neem dan een kijkje in ons speciale topic: 

P.s. zou je nog een paar speedtest willen plakken in dit topic die bekabeld uitgevoerd zijn? Dan kunnen we meteen kijken hoe de bekabelde verbinding onderhevig is aan dit gebruik.

Ik begrijp dat de snelheid van het Internet nog te wensen over laat. Daar ga ik graag wat aan doen. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Hoi @MaTeKom, klasse dat je het weer aankaart, thanks voor je melding!

Omdat je DSL gebruikt, ben je ook deels afhankelijk van het gebruik van de buren. Dat betekent dat wanneer je 20 mensen in hetzelfde gebouw hebt wonen die allemaal Wifi gebruiken, dat de theoretische maximale snelheid van 35 Mbit/s in de praktijk lager ligt wanneer iedereen tegelijk online is (Wifi en/of bekabeld). Ik vrees dat de piekmomenten in vertraagde snelheid daar hun bron van oorsprong hebben. 

Dat betekent niet dat je daar geen stokje voor kunt steken. Er zijn manieren om dit enigszins te omzeilen en dat is bijvoorbeeld door een ander Wifi-kanaal te gebruiken dan je buren. Je kunt dit instellen in My T-Mobile Thuis, het automatische kanaal is dan vaak de beste keuze.

Mochten deze tips nog niet bijdragen aan een verbetering, let me know, neem dan een kijkje in ons speciale topic: 

P.s. zou je nog een paar speedtest willen plakken in dit topic die bekabeld uitgevoerd zijn? Dan kunnen we meteen kijken hoe de bekabelde verbinding onderhevig is aan dit gebruik.

Ik begrijp dat de snelheid van het Internet nog te wensen over laat. Daar ga ik graag wat aan doen. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Dank je, dat is al nuttiger. Ik zal dit proberen de volgende keer dat ik dit probleem zie met mijn verbinding.

Reputatie 7
Badge +16

@MaTeKom Helemaal super, houd ons op de hoogte alsjeblieft en als we kunnen assisteren, schroom dan niet om een berichtje achter te laten op de Community! 👍

Reageer