Beantwoord

Error: Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog eens


Beste,

Zo'n beetje alleen NPO1 en Radio 1 doen het nog. Voor de rest krijg ik de melding/error “Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog eens”. Erg bijzonder, aangezien alles gister nog gewoon werkte. Heb helemaal niets veranderd (hardwarematig en/of softwarematig), dus daar kan het niet aan liggen.

De TV-box natuurlijk al van het stroom gehaald etc., maar ook dat bood niet het gewenste resultaat.

Groeten,

Robert

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 8 July 2021, 11:00

Bekijk origineel

35 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem, 

Commedy central, npo gos en wat lokale zenders werken wel, maar de rest valt stil na 1-15 seconde. 

Internetkabel zit rechtstreeks in de router en heb de animobox al gereset, stroom van de router gehad etc, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Het is bij mij ook spontaan begonnen. Vanochtend werkte alles nog, vanavond niet meer... 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Don Robert  en @Nico2168 ,

Dit is niet fijn om te ervaren. Heb voor jullie even het volgende topic, hier staan wat tips in om het eventueel op te lossen.

Ik adviseer om het volgende als eerst te proberen:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) 20 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, kun je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten
  •  
  • Mochten deze tips niet werken, meld het hier dan weer. Een moderator pakt het dan vanzelf op
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Don Robert en @Nico2168, wonen jullie toevallig in de omgeving van Gouda? We ervaren momenteel namelijk problemen met de TV-verbinding in de regio Gouda. 

[07-07-2021] 15:15 We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met TV in regio Gouda. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

20:00 Het probleem is gelokaliseerd en de netwerkbeheerder is bezig met herstelwerkzaamheden. 

23:00 De netwerkbeheerder heeft het probleem nog niet kunnen oplossen. Wel hebben ze een deel van het verkeer kunnen routeren wat voor verbetering zorgt. In de monitoring zien we ook verbetering.

08-07-2021 10:00 Nog geen afmelding van de netwerkbeheerder dat het definitief is opgelost. 

Mocht dit niet op jullie van toepassing zijn, negeer bovenstaande alsjeblieft en laat ons weten of de tips van @soepkip67 geholpen hebben, thanks!

@Jason: dank voor het delen van het storingsbericht.

De opties die @soepkip67 aandroeg, had ik uiteraard reeds geprobeerd. Deze boden helaas geen soelaas. Derhalve verwacht ik dat de door @Jason genoemde storing het euvel moet zijn geweest, aangezien alles momenteel weer naar behoren werkt.

Dank voor de responsen.

 

@Nico2168 zijn de problemen bij u inmiddels ook (vanzelf) verholpen?

 

Met vriendelijke groet,

Robert

Hallo @Don Robert  en @Nico2168 ,

Dit is niet fijn om te ervaren. Heb voor jullie even het volgende topic, hier staan wat tips in om het eventueel op te lossen.

Ik adviseer om het volgende als eerst te proberen:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) 20 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, kun je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten
  •  
  • Mochten deze tips niet werken, meld het hier dan weer. Een moderator pakt het dan vanzelf op

Bij deze. Ik heb dit probleem nu ook. Eerst alleen op NET5, nu ook op andere zenders. De bovenstaande stappen heb al gedaan.

 

Reset dmv de paperclip in het resetgaatje naast de SD-kaart opening. Ook dit helpt niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Klaassimon, bedankt voor je melding, we gaan dit herstellen! Speelt het probleem op elke zender? Dat wil zeggen, krijg je de foutmelding op elke zender te zien?

Zo nee, welke zenders kun je nog wel bekijken, zijn dat toevallig enkel NPO 1, 2 en 3? 

Hallo @Jason,

Het lijkt alleen nog dat het gebeurt bij de programma's van vorige week zaterdag. Maar ik probeer nu een film op SBS9 terug te kijken en die stopt nu steeds na enkele minuten, ik kom wel steeds verder in de film maar om iedere keer weer het begin te zien, dat verveelt na 4x wel eens. Dus een hele slechte service.

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, merci voor je aanvulling! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet fijn kijkt en dit dient dan ook zo snel mogelijk te worden opgelost. Momenteel spelen er jammer genoeg enkele problemen met Terug Kijken en is onze technische dienst hier volop mee bezig om een oplossing te vinden. Er is hier wel sinds kort een workaround voor beschikbaar. Wanneer jij op de '1’ toets drukt, dan spoel je heel kort vooruit waardoor de opname juist kan worden afgespeeld. Hiermee is het vastlopen als het goed is verholpen. Kan je aan mij laten weten of dit inderdaad heeft geholpen? 😊

Hallo @Jason,

Ik heb sinds afgelopen donderdag alleen nog de beschikking over de tv en radiozenders van NPO en verder helemaal niets meer.  Ik krijg geen foutmeldingen maar heb gewoon zwart beeld. Ik heb alle tips uitgevoerd ( zojuist nog een keer gedaan) en tot aan de dag van vandaag is het nog steeds zo. Volgens de klantenservice is er een storing die al vanaf 2 oktober aan de gang is en steeds meer klanten treft. Wat wordt hier nu aan gedaan, hoe lang gaat dit nog duren en waarom staat de storing niet op de site?

 

Reputatie 7

Hi @Edwin Velthuis, merci voor het aangeven! Super dat je dit hebt doorgespeeld, want ik help je hier graag bij. Het klopt dat we momenteel kampen met een algemeen issue. Onze technische dienst doet ontzettend hun best om dit handmatig voor de gedupeeerden op te lossen. Ik heb zojuist dan ook een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst, zodat ook jij handmatig kan worden overgezet waardoor jij weer alle zenders in kunt zien. Excuses voor dit probleem. Houd er rekening mee dat een verzoek enkele dagen nodig heeft om volledig te worden behandeld. Ik hoop dan ook dat jij deze week weer optimaal kunt genieten van je tv abonnement. Zodra je alle zenders weer kunt inzien, maak ik ook graag een compensatie voor je in orde! 💪

Hi @Lisa 

Het lijkt tot nu toe goed te gaan.

Dank voor de hulp.

 

 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, super fijn om dit te lezen! Merci dat je dit hebt teruggekoppeld in dit topic. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Dan help ik je daar ook graag mee verder! 

Hi @Lisa ,

Ik heb sinds gisteren alle zenders weer terug. Dank voor je inspanning.

Groet Edwin

Reputatie 7

Hi @Edwin Velthuis, wat ontzettend fijn zeg! Heel graag gedaan en merci voor het aangeven. Als kers op de taart heb ik ook gelijk de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je geen tv hebt kunnen kijken. Dit kun je inzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van! 🎈

Helaas is het probleem met de foutmelding weer terug. Of het programma stopt ergens halverwege en zegt dat het programma is afgelopen.

Hoi, 

Ook hier kunnen we nu al 2 weken niet normaal TV kijken eerst liep sbs6 elke keer vast met de error melding toen ook rtl4 dit is echt wel 10keer per avond om knettergek van te worden. 

En nu net stopte alle zenders en gaven allemaal deze error melding aan en uit gezet na 4x dat te doen pakte hij weer. 

Vorige week heb ik de box al gereset nu weer maar helpt niks nu is deze al wat jaren oud kan het daaraan liggen misschien. 

We zijn er nu namelijk wel een beetje klaar mee. 

We horen het graag snel. 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, wat ontzettend balen om te lezen! De technische dienst probeert nog steeds volop de vinger op de zere plek te leggen. Ik blijf dit onderzoek nog steeds monitoren, maar jammer genoeg kan ik momenteel geen concrepte update hierover delen. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om dit op te lossen. Nogmaals excuses dat dit onderzoek al enige tijd duurt. Werkt de workaround van het op '1’ drukken nog wel in deze gevallen? Ik hoor het graag van je! 

Hi @Cens, heel erg bedankt voor je melding! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet fijn kijkt, dus ik baal hier net zo van als jij. Ik hoop echt dat de definitieve oplossing hiervoor nabij is en dat ik die spoedig kan delen. Zou jij ook eens de workaround willen proberen die ik hier eerder heb gedeeld? Wanneer jij op de '1’ toets drukt, dan spoel je heel kort vooruit waardoor de opname juist kan worden afgespeeld. Hiermee is het vastlopen als het goed is in ieder geval verholpen. Fingers crossed dat de foutmeldingen heel snel gaan verdwijnen! 🤞

@lisa

Het gaat bij ons niet om een opname of uitzending gemist maar gewoon normaal tv kijken. Dus dan kan ik wel op de 1 toets drukken maar dat veranderd alleen de zender als hij vastloopt en ik ga kort naar een andere zender doet hij het vaak als ik terug ga weer een minuut of 10 en dan komt de error weer terug.

Gisteren lag ook de WiFi er helemaal uit en die geeft ook vaak aan dat het niet goed werkt wat behoorlijk vervelend is aangezien ik thuis aan het werk ben en midden in een meeting mijn verbinding kwijt raak. We waren altijd super tevreden maar de laatste tijd word het wel steeds vervelender zo. Ik snap dat jij daar niks aan kan doen hoor maar het zou wel fijn zijn als dit ze snel mogelijk word opgelost.

Gr, cens

Reputatie 7

Hi @Cens, merci voor je terugkoppeling! Heb jij toevallig ook last van een wazig menu of dat verder niet? Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven en hiermee aan de slag willen gaan? Wat is de ingestelde HDMI resolutie in de TV Box?

  1. Ga naar het menu
  2. Ga naar Instellingen
  3. Kies voor HDMI-modus
  4. Welke modus staat hier ingesteld?
  5. Wil je eens een andere modus uitproberen en vervolgens de TV Box weer opnieuw opstarten? 

Heel goed dat je ook aangeeft dat je af en toe issues hebt met de wifi, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga gelijk kijken of ik je verbinding kan helpen verbeteren. Staat het modum op een goede centrale plek zonder te veel storingsbronnen, zoals grote kasten of dikke muren? Wanneer jij weer merkt dat de wifi wegvalt, zou je hier dan eens een foto van het modem willen plaatsen? Dan kan ik zien welke lampjes er op dat moment branden. Daarnaast hoor ik graag van je of jij dit probleem kent op minder dan vijf tot tien meter van het modem? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik je verder kan helpen. Ik wil namelijk dat jij heel snel weer ongestoord kunt genieten! 😁

@lisa

Hi @Klaassimon, wat ontzettend balen om te lezen! De technische dienst probeert nog steeds volop de vinger op de zere plek te leggen. Ik blijf dit onderzoek nog steeds monitoren, maar jammer genoeg kan ik momenteel geen concrepte update hierover delen. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om dit op te lossen. Nogmaals excuses dat dit onderzoek al enige tijd duurt. Werkt de workaround van het op '1’ drukken nog wel in deze gevallen? Ik hoor het graag van je! 

 

De 1 indrukken werkt ook niet, helaas.

Hi Lisa, 

Ik kan naar menu en naar instellingen maar daar zijn nergens hdmi resolutie of modus te vinden??Misschien in de nieuwe boxen wel maar niet in die van ons. 

 

Wat betreft de WiFi de modem hangt in de meterkast ivm onze nieuwbouw woning is dat ook helaas niet anders te doen omdat in de woning boven de WiFi niet zo best was hadden wij hier al een extra wifi punt op de eerste verdieping geplaatst dit ging op zich altijd wel goed maar de laatste tijd word het steeds minder ik heb ook geprobeerd om nog een extra punt te bestellen bij jullie maar op 1 of andere manier zegt het systeem dat dat niet gaat omdat ik een bestelling zou hebben staan terwijl dat niet zo is maar goed het is binnen een straal van 5 tot 10 meter ook gaande en zelfs de tv die gewoon bekabeld aangesloten zit viel van de week zonder internet dus ik weet niet wat er allemaal aan de hand is maar ik baal hier flink van zo ondertussen. 

Reputatie 6

Hoi @Cens, ik wil je allereerst vragen of jij de specifiek benoemde reset die geselecteerd staat als beste antwoord uit wil voeren en dan met beide TV Boxen. Ik zie dat deze reset niet helemaal goed is gegaan. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn! Werkt dit niet, dan gaan we utieraard verder kijken! Een wijziging van het abonnement, zorgt ervoor dat er zo'n ‘open bestelling’ gecreëerd wordt. Ik heb jouw profiel zojuist gecheckt en je kunt weer een wifi punt bestellen!

Ik zie dat jullie technische dienst nog steeds bezig is met de oplossing te zoeken voor dit probleem want ik heb deze storing NOG steeds. Het is zelfs erger geworden. Het gebeurt nu ook als we gewoon een regulier programma terugkijken. De afgelopen paar dagen alweer TWEE keer. Ik begin langzamerhand terug te verlangen naar Ziggo.

Om even een beetje te overdrijven, de Entone ligt er soms meer uit dan dat hij er in zit.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Klaassimon, het probleem waar de technische dienst druk mee bezig is gaat puur over het kijken van Begin Gemist. Geldt dit ook nog steeds voor jou? Dit kan namelijk inderdaad over verschillende zenders gaan. Als workaround zou op nummer '’1'’ drukken moeten werken, lukt dat inmiddels wel? Weet dat de desbetreffende afdeling ontzettend hard werkt aan een permanente fix!

Hi Cheyenne,

Helaas niet. Het gaat zowel bij Begin Gemist, Terugkijken en gewoon kijken (sinds kort). Vooral de commerciële zenders RT8 en SBS6. Nummer "1” werkt niet.

Ik ben er al een tijd mee bezig, dus zit die stagiair op de TD maar even achter de vodden. Misschien handig om er iemand bij te zetten? Knipoog :wink:

Reageer