Beantwoord

Error: Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog eens


Beste,

Zo'n beetje alleen NPO1 en Radio 1 doen het nog. Voor de rest krijg ik de melding/error “Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog eens”. Erg bijzonder, aangezien alles gister nog gewoon werkte. Heb helemaal niets veranderd (hardwarematig en/of softwarematig), dus daar kan het niet aan liggen.

De TV-box natuurlijk al van het stroom gehaald etc., maar ook dat bood niet het gewenste resultaat.

Groeten,

Robert

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 8 July 2021, 11:00

Bekijk origineel

35 reacties

Hi @Lisa 

Het lijkt tot nu toe goed te gaan.

Dank voor de hulp.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Don Robert en @Nico2168, wonen jullie toevallig in de omgeving van Gouda? We ervaren momenteel namelijk problemen met de TV-verbinding in de regio Gouda. 

[07-07-2021] 15:15 We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met TV in regio Gouda. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

20:00 Het probleem is gelokaliseerd en de netwerkbeheerder is bezig met herstelwerkzaamheden. 

23:00 De netwerkbeheerder heeft het probleem nog niet kunnen oplossen. Wel hebben ze een deel van het verkeer kunnen routeren wat voor verbetering zorgt. In de monitoring zien we ook verbetering.

08-07-2021 10:00 Nog geen afmelding van de netwerkbeheerder dat het definitief is opgelost. 

Mocht dit niet op jullie van toepassing zijn, negeer bovenstaande alsjeblieft en laat ons weten of de tips van @soepkip67 geholpen hebben, thanks!

@Jason: dank voor het delen van het storingsbericht.

De opties die @soepkip67 aandroeg, had ik uiteraard reeds geprobeerd. Deze boden helaas geen soelaas. Derhalve verwacht ik dat de door @Jason genoemde storing het euvel moet zijn geweest, aangezien alles momenteel weer naar behoren werkt.

Dank voor de responsen.

 

@Nico2168 zijn de problemen bij u inmiddels ook (vanzelf) verholpen?

 

Met vriendelijke groet,

Robert

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, super fijn om dit te lezen! Merci dat je dit hebt teruggekoppeld in dit topic. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Dan help ik je daar ook graag mee verder! 

Hi @Lisa ,

Ik heb sinds gisteren alle zenders weer terug. Dank voor je inspanning.

Groet Edwin

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, dankjewel dat je dit bij mij meldt! Ik heb meteen opnieuw het verzoek ingediend bij onze technische dienst, want dit dient zo snel mogelijk permanent te worden opgelost bij je. Ik houd het onderzoek de komende dagen in de gaten en laat het aan je weten, zodra er nieuws is. Ik houd je op de hoogte! ☘

Helaas is het probleem met de foutmelding weer terug. Of het programma stopt ergens halverwege en zegt dat het programma is afgelopen.

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, heel erg bedankt dat jij de moeite neemt om dit zo helder uit te leggen! Ik heb dit toegevoegd aan het onderzoek. Ik hoop dat ik jou deze week nog kan voorzien van een update die uit het onderzoek rolt. Ik blijf dit voor je checken! 

Reputatie 7

Jeetje, ik zou het onwijs zuur vinden als het nog steeds niet is opgelost @Klaassimon! Super als jij dit vanavond wilt uitvoeren en dan hoor ik heel graag het resultaat. Weet dat ik direct mijn collega's aan hun mouw trek als blijkt dat het probleem nog niet is opgelost. 

Reputatie 6

Hoi @Cens, ik wil je allereerst vragen of jij de specifiek benoemde reset die geselecteerd staat als beste antwoord uit wil voeren en dan met beide TV Boxen. Ik zie dat deze reset niet helemaal goed is gegaan. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn! Werkt dit niet, dan gaan we utieraard verder kijken! Een wijziging van het abonnement, zorgt ervoor dat er zo'n ‘open bestelling’ gecreëerd wordt. Ik heb jouw profiel zojuist gecheckt en je kunt weer een wifi punt bestellen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Klaassimon, bedankt voor je melding, we gaan dit herstellen! Speelt het probleem op elke zender? Dat wil zeggen, krijg je de foutmelding op elke zender te zien?

Zo nee, welke zenders kun je nog wel bekijken, zijn dat toevallig enkel NPO 1, 2 en 3? 

Reputatie 7

Hi @Cens, merci voor je terugkoppeling! Heb jij toevallig ook last van een wazig menu of dat verder niet? Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven en hiermee aan de slag willen gaan? Wat is de ingestelde HDMI resolutie in de TV Box?

  1. Ga naar het menu
  2. Ga naar Instellingen
  3. Kies voor HDMI-modus
  4. Welke modus staat hier ingesteld?
  5. Wil je eens een andere modus uitproberen en vervolgens de TV Box weer opnieuw opstarten? 

Heel goed dat je ook aangeeft dat je af en toe issues hebt met de wifi, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga gelijk kijken of ik je verbinding kan helpen verbeteren. Staat het modum op een goede centrale plek zonder te veel storingsbronnen, zoals grote kasten of dikke muren? Wanneer jij weer merkt dat de wifi wegvalt, zou je hier dan eens een foto van het modem willen plaatsen? Dan kan ik zien welke lampjes er op dat moment branden. Daarnaast hoor ik graag van je of jij dit probleem kent op minder dan vijf tot tien meter van het modem? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik je verder kan helpen. Ik wil namelijk dat jij heel snel weer ongestoord kunt genieten! 😁

Ik zie dat jullie technische dienst nog steeds bezig is met de oplossing te zoeken voor dit probleem want ik heb deze storing NOG steeds. Het is zelfs erger geworden. Het gebeurt nu ook als we gewoon een regulier programma terugkijken. De afgelopen paar dagen alweer TWEE keer. Ik begin langzamerhand terug te verlangen naar Ziggo.

Om even een beetje te overdrijven, de Entone ligt er soms meer uit dan dat hij er in zit.

Hoi, 

Ook hier kunnen we nu al 2 weken niet normaal TV kijken eerst liep sbs6 elke keer vast met de error melding toen ook rtl4 dit is echt wel 10keer per avond om knettergek van te worden. 

En nu net stopte alle zenders en gaven allemaal deze error melding aan en uit gezet na 4x dat te doen pakte hij weer. 

Vorige week heb ik de box al gereset nu weer maar helpt niks nu is deze al wat jaren oud kan het daaraan liggen misschien. 

We zijn er nu namelijk wel een beetje klaar mee. 

We horen het graag snel. 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, merci voor je aanvulling! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet fijn kijkt en dit dient dan ook zo snel mogelijk te worden opgelost. Momenteel spelen er jammer genoeg enkele problemen met Terug Kijken en is onze technische dienst hier volop mee bezig om een oplossing te vinden. Er is hier wel sinds kort een workaround voor beschikbaar. Wanneer jij op de '1’ toets drukt, dan spoel je heel kort vooruit waardoor de opname juist kan worden afgespeeld. Hiermee is het vastlopen als het goed is verholpen. Kan je aan mij laten weten of dit inderdaad heeft geholpen? 😊

Hallo @Jason,

Ik heb sinds afgelopen donderdag alleen nog de beschikking over de tv en radiozenders van NPO en verder helemaal niets meer.  Ik krijg geen foutmeldingen maar heb gewoon zwart beeld. Ik heb alle tips uitgevoerd ( zojuist nog een keer gedaan) en tot aan de dag van vandaag is het nog steeds zo. Volgens de klantenservice is er een storing die al vanaf 2 oktober aan de gang is en steeds meer klanten treft. Wat wordt hier nu aan gedaan, hoe lang gaat dit nog duren en waarom staat de storing niet op de site?

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Klaassimon, het probleem waar de technische dienst druk mee bezig is gaat puur over het kijken van Begin Gemist. Geldt dit ook nog steeds voor jou? Dit kan namelijk inderdaad over verschillende zenders gaan. Als workaround zou op nummer '’1'’ drukken moeten werken, lukt dat inmiddels wel? Weet dat de desbetreffende afdeling ontzettend hard werkt aan een permanente fix!

Hi Cheyenne,

Helaas niet. Het gaat zowel bij Begin Gemist, Terugkijken en gewoon kijken (sinds kort). Vooral de commerciële zenders RT8 en SBS6. Nummer "1” werkt niet.

Ik ben er al een tijd mee bezig, dus zit die stagiair op de TD maar even achter de vodden. Misschien handig om er iemand bij te zetten? Knipoog :wink:

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, ik wil je ontzettend bedanken voor jouw geduld van de afgelopen tijd! Graag wil ik aan je vragen of jij mij nog van wat extra voorbeelden kan voorzien waarbij het issue zich voordoet. Dit helpt de technische dienst om sneller tot de oplossing te komen. Als je dit aan kan geven, dan zet ik dit weer door. Dankjewel! 😊

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, ik hoor heel graag van je of jij inmiddels van de eerder genoemde probleemen af bent! De fix zou namelijk zijn moeten doorgevoerd. Kan je laten weten wat de status hiervan nu bij je is? Als jij nog ergens last van hebt, dan ga ik namelijk direct mijn collega's van de technische dienst aan de mouw trekken. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat dit definitief is opgelost! 

Hallo Lisa,

 

Helaas, nog steeds last van de foutmelding. Gister ook last dat bij het terugkijken van Net5 dat het beeld bleef hangen. Het programma opnieuw gestart, maar het bleef op precies dezelfde plek (ongeveer 25 min.) hangen. Een later programma bleef ook hangen maar ging even later toch weer verder.

 

Hi @Klaassimon, ik wil je ontzettend bedanken voor jouw geduld van de afgelopen tijd! Graag wil ik aan je vragen of jij mij nog van wat extra voorbeelden kan voorzien waarbij het issue zich voordoet. Dit helpt de technische dienst om sneller tot de oplossing te komen. Als je dit aan kan geven, dan zet ik dit weer door. Dankjewel! 😊

Hi Lisa,

Wat ik doe is via de [GUIDE]-knop naar de tv-gids. Hier zoek ik bv. het programma Instinct op NET5 op. Dan druk ik op [OK}. En hoop dat ik dan het programma uit kan zien. Het enige wat ik dan nog doe is bij de reclames weglopen. Want dan zie je wel erg vaak weer hetzelfde prutfilmpje.

 

Groet,

Klaas.

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, merci voor jouw aanvulling! Ik heb gelukkig goed nieuws: de oplossing is nabij. De permanente oplossing hiervoor wordt op korte termijn verwacht. Ik laat het aan je weten zodra de datum hiervan bekend is. Mijn collega's van de technische dienst doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te realiseren. Ik baal er echt van dat je zo lang issues hiermee hebt gehad, sorry hiervoor! 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, wat ontzettend balen om te lezen! De technische dienst probeert nog steeds volop de vinger op de zere plek te leggen. Ik blijf dit onderzoek nog steeds monitoren, maar jammer genoeg kan ik momenteel geen concrepte update hierover delen. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om dit op te lossen. Nogmaals excuses dat dit onderzoek al enige tijd duurt. Werkt de workaround van het op '1’ drukken nog wel in deze gevallen? Ik hoor het graag van je! 

Hi @Cens, heel erg bedankt voor je melding! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet fijn kijkt, dus ik baal hier net zo van als jij. Ik hoop echt dat de definitieve oplossing hiervoor nabij is en dat ik die spoedig kan delen. Zou jij ook eens de workaround willen proberen die ik hier eerder heb gedeeld? Wanneer jij op de '1’ toets drukt, dan spoel je heel kort vooruit waardoor de opname juist kan worden afgespeeld. Hiermee is het vastlopen als het goed is in ieder geval verholpen. Fingers crossed dat de foutmeldingen heel snel gaan verdwijnen! 🤞

Reputatie 7

Hi @Edwin Velthuis, merci voor het aangeven! Super dat je dit hebt doorgespeeld, want ik help je hier graag bij. Het klopt dat we momenteel kampen met een algemeen issue. Onze technische dienst doet ontzettend hun best om dit handmatig voor de gedupeeerden op te lossen. Ik heb zojuist dan ook een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst, zodat ook jij handmatig kan worden overgezet waardoor jij weer alle zenders in kunt zien. Excuses voor dit probleem. Houd er rekening mee dat een verzoek enkele dagen nodig heeft om volledig te worden behandeld. Ik hoop dan ook dat jij deze week weer optimaal kunt genieten van je tv abonnement. Zodra je alle zenders weer kunt inzien, maak ik ook graag een compensatie voor je in orde! 💪

Reageer