Beantwoord

Error: Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog eens


Beste,

Zo'n beetje alleen NPO1 en Radio 1 doen het nog. Voor de rest krijg ik de melding/error “Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog eens”. Erg bijzonder, aangezien alles gister nog gewoon werkte. Heb helemaal niets veranderd (hardwarematig en/of softwarematig), dus daar kan het niet aan liggen.

De TV-box natuurlijk al van het stroom gehaald etc., maar ook dat bood niet het gewenste resultaat.

Groeten,

Robert

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 8 July 2021, 11:00

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7

Jeetje, ik zou het onwijs zuur vinden als het nog steeds niet is opgelost @Klaassimon! Super als jij dit vanavond wilt uitvoeren en dan hoor ik heel graag het resultaat. Weet dat ik direct mijn collega's aan hun mouw trek als blijkt dat het probleem nog niet is opgelost. 

Helaas, maar ik zal vanavond ook een grote reset doen. Dus kabels los en opnieuw opstarten na 10 seconden.

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, ik hoor heel graag van je of jij inmiddels merkt dat de problemen zijn verdwenen! Mijn collega's hebben aan de achterkant een volledige reset uitgevoerd en willen weten of dit heeft geresulteerd in de oplossing. Als jij dit kan laten weten, dan zou dat super zijn! 😁

 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, heel erg bedankt dat jij de moeite neemt om dit zo helder uit te leggen! Ik heb dit toegevoegd aan het onderzoek. Ik hoop dat ik jou deze week nog kan voorzien van een update die uit het onderzoek rolt. Ik blijf dit voor je checken! 

Hi @Klaassimon, ik wil je ontzettend bedanken voor jouw geduld van de afgelopen tijd! Graag wil ik aan je vragen of jij mij nog van wat extra voorbeelden kan voorzien waarbij het issue zich voordoet. Dit helpt de technische dienst om sneller tot de oplossing te komen. Als je dit aan kan geven, dan zet ik dit weer door. Dankjewel! 😊

Hi Lisa,

Wat ik doe is via de [GUIDE]-knop naar de tv-gids. Hier zoek ik bv. het programma Instinct op NET5 op. Dan druk ik op [OK}. En hoop dat ik dan het programma uit kan zien. Het enige wat ik dan nog doe is bij de reclames weglopen. Want dan zie je wel erg vaak weer hetzelfde prutfilmpje.

 

Groet,

Klaas.

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, ik wil je ontzettend bedanken voor jouw geduld van de afgelopen tijd! Graag wil ik aan je vragen of jij mij nog van wat extra voorbeelden kan voorzien waarbij het issue zich voordoet. Dit helpt de technische dienst om sneller tot de oplossing te komen. Als je dit aan kan geven, dan zet ik dit weer door. Dankjewel! 😊

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, dankjewel dat je dit bij mij meldt! Ik heb meteen opnieuw het verzoek ingediend bij onze technische dienst, want dit dient zo snel mogelijk permanent te worden opgelost bij je. Ik houd het onderzoek de komende dagen in de gaten en laat het aan je weten, zodra er nieuws is. Ik houd je op de hoogte! ☘

Hallo Lisa,

 

Helaas, nog steeds last van de foutmelding. Gister ook last dat bij het terugkijken van Net5 dat het beeld bleef hangen. Het programma opnieuw gestart, maar het bleef op precies dezelfde plek (ongeveer 25 min.) hangen. Een later programma bleef ook hangen maar ging even later toch weer verder.

 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, ik hoor heel graag van je of jij inmiddels van de eerder genoemde probleemen af bent! De fix zou namelijk zijn moeten doorgevoerd. Kan je laten weten wat de status hiervan nu bij je is? Als jij nog ergens last van hebt, dan ga ik namelijk direct mijn collega's van de technische dienst aan de mouw trekken. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat dit definitief is opgelost! 

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, merci voor jouw aanvulling! Ik heb gelukkig goed nieuws: de oplossing is nabij. De permanente oplossing hiervoor wordt op korte termijn verwacht. Ik laat het aan je weten zodra de datum hiervan bekend is. Mijn collega's van de technische dienst doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te realiseren. Ik baal er echt van dat je zo lang issues hiermee hebt gehad, sorry hiervoor! 

Hi Cheyenne,

Helaas niet. Het gaat zowel bij Begin Gemist, Terugkijken en gewoon kijken (sinds kort). Vooral de commerciële zenders RT8 en SBS6. Nummer "1” werkt niet.

Ik ben er al een tijd mee bezig, dus zit die stagiair op de TD maar even achter de vodden. Misschien handig om er iemand bij te zetten? Knipoog :wink:

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Klaassimon, het probleem waar de technische dienst druk mee bezig is gaat puur over het kijken van Begin Gemist. Geldt dit ook nog steeds voor jou? Dit kan namelijk inderdaad over verschillende zenders gaan. Als workaround zou op nummer '’1'’ drukken moeten werken, lukt dat inmiddels wel? Weet dat de desbetreffende afdeling ontzettend hard werkt aan een permanente fix!

Ik zie dat jullie technische dienst nog steeds bezig is met de oplossing te zoeken voor dit probleem want ik heb deze storing NOG steeds. Het is zelfs erger geworden. Het gebeurt nu ook als we gewoon een regulier programma terugkijken. De afgelopen paar dagen alweer TWEE keer. Ik begin langzamerhand terug te verlangen naar Ziggo.

Om even een beetje te overdrijven, de Entone ligt er soms meer uit dan dat hij er in zit.

Reputatie 6

Hoi @Cens, ik wil je allereerst vragen of jij de specifiek benoemde reset die geselecteerd staat als beste antwoord uit wil voeren en dan met beide TV Boxen. Ik zie dat deze reset niet helemaal goed is gegaan. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn! Werkt dit niet, dan gaan we utieraard verder kijken! Een wijziging van het abonnement, zorgt ervoor dat er zo'n ‘open bestelling’ gecreëerd wordt. Ik heb jouw profiel zojuist gecheckt en je kunt weer een wifi punt bestellen!

Hi Lisa, 

Ik kan naar menu en naar instellingen maar daar zijn nergens hdmi resolutie of modus te vinden??Misschien in de nieuwe boxen wel maar niet in die van ons. 

 

Wat betreft de WiFi de modem hangt in de meterkast ivm onze nieuwbouw woning is dat ook helaas niet anders te doen omdat in de woning boven de WiFi niet zo best was hadden wij hier al een extra wifi punt op de eerste verdieping geplaatst dit ging op zich altijd wel goed maar de laatste tijd word het steeds minder ik heb ook geprobeerd om nog een extra punt te bestellen bij jullie maar op 1 of andere manier zegt het systeem dat dat niet gaat omdat ik een bestelling zou hebben staan terwijl dat niet zo is maar goed het is binnen een straal van 5 tot 10 meter ook gaande en zelfs de tv die gewoon bekabeld aangesloten zit viel van de week zonder internet dus ik weet niet wat er allemaal aan de hand is maar ik baal hier flink van zo ondertussen. 

@lisa

Hi @Klaassimon, wat ontzettend balen om te lezen! De technische dienst probeert nog steeds volop de vinger op de zere plek te leggen. Ik blijf dit onderzoek nog steeds monitoren, maar jammer genoeg kan ik momenteel geen concrepte update hierover delen. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om dit op te lossen. Nogmaals excuses dat dit onderzoek al enige tijd duurt. Werkt de workaround van het op '1’ drukken nog wel in deze gevallen? Ik hoor het graag van je! 

 

De 1 indrukken werkt ook niet, helaas.

Reputatie 7

Hi @Cens, merci voor je terugkoppeling! Heb jij toevallig ook last van een wazig menu of dat verder niet? Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven en hiermee aan de slag willen gaan? Wat is de ingestelde HDMI resolutie in de TV Box?

  1. Ga naar het menu
  2. Ga naar Instellingen
  3. Kies voor HDMI-modus
  4. Welke modus staat hier ingesteld?
  5. Wil je eens een andere modus uitproberen en vervolgens de TV Box weer opnieuw opstarten? 

Heel goed dat je ook aangeeft dat je af en toe issues hebt met de wifi, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga gelijk kijken of ik je verbinding kan helpen verbeteren. Staat het modum op een goede centrale plek zonder te veel storingsbronnen, zoals grote kasten of dikke muren? Wanneer jij weer merkt dat de wifi wegvalt, zou je hier dan eens een foto van het modem willen plaatsen? Dan kan ik zien welke lampjes er op dat moment branden. Daarnaast hoor ik graag van je of jij dit probleem kent op minder dan vijf tot tien meter van het modem? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik je verder kan helpen. Ik wil namelijk dat jij heel snel weer ongestoord kunt genieten! 😁

@lisa

Het gaat bij ons niet om een opname of uitzending gemist maar gewoon normaal tv kijken. Dus dan kan ik wel op de 1 toets drukken maar dat veranderd alleen de zender als hij vastloopt en ik ga kort naar een andere zender doet hij het vaak als ik terug ga weer een minuut of 10 en dan komt de error weer terug.

Gisteren lag ook de WiFi er helemaal uit en die geeft ook vaak aan dat het niet goed werkt wat behoorlijk vervelend is aangezien ik thuis aan het werk ben en midden in een meeting mijn verbinding kwijt raak. We waren altijd super tevreden maar de laatste tijd word het wel steeds vervelender zo. Ik snap dat jij daar niks aan kan doen hoor maar het zou wel fijn zijn als dit ze snel mogelijk word opgelost.

Gr, cens

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, wat ontzettend balen om te lezen! De technische dienst probeert nog steeds volop de vinger op de zere plek te leggen. Ik blijf dit onderzoek nog steeds monitoren, maar jammer genoeg kan ik momenteel geen concrepte update hierover delen. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om dit op te lossen. Nogmaals excuses dat dit onderzoek al enige tijd duurt. Werkt de workaround van het op '1’ drukken nog wel in deze gevallen? Ik hoor het graag van je! 

Hi @Cens, heel erg bedankt voor je melding! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet fijn kijkt, dus ik baal hier net zo van als jij. Ik hoop echt dat de definitieve oplossing hiervoor nabij is en dat ik die spoedig kan delen. Zou jij ook eens de workaround willen proberen die ik hier eerder heb gedeeld? Wanneer jij op de '1’ toets drukt, dan spoel je heel kort vooruit waardoor de opname juist kan worden afgespeeld. Hiermee is het vastlopen als het goed is in ieder geval verholpen. Fingers crossed dat de foutmeldingen heel snel gaan verdwijnen! 🤞

Hoi, 

Ook hier kunnen we nu al 2 weken niet normaal TV kijken eerst liep sbs6 elke keer vast met de error melding toen ook rtl4 dit is echt wel 10keer per avond om knettergek van te worden. 

En nu net stopte alle zenders en gaven allemaal deze error melding aan en uit gezet na 4x dat te doen pakte hij weer. 

Vorige week heb ik de box al gereset nu weer maar helpt niks nu is deze al wat jaren oud kan het daaraan liggen misschien. 

We zijn er nu namelijk wel een beetje klaar mee. 

We horen het graag snel. 

Helaas is het probleem met de foutmelding weer terug. Of het programma stopt ergens halverwege en zegt dat het programma is afgelopen.

Reputatie 7

Hi @Edwin Velthuis, wat ontzettend fijn zeg! Heel graag gedaan en merci voor het aangeven. Als kers op de taart heb ik ook gelijk de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je geen tv hebt kunnen kijken. Dit kun je inzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van! 🎈

Hi @Lisa ,

Ik heb sinds gisteren alle zenders weer terug. Dank voor je inspanning.

Groet Edwin

Reputatie 7

Hi @Klaassimon, super fijn om dit te lezen! Merci dat je dit hebt teruggekoppeld in dit topic. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Dan help ik je daar ook graag mee verder! 

Hi @Lisa 

Het lijkt tot nu toe goed te gaan.

Dank voor de hulp.

 

 

Reageer