[Info] Verbeteringen T-Mobile TV én introductie Dagpassen april

  • 19 April 2021
  • 53 reacties
  • 2103 Bekeken
[Info] Verbeteringen T-Mobile TV én introductie Dagpassen april
Reputatie 5
Badge +3
  • T-Mobile Moderator
  • 344 reacties

Hi all, vanaf vandaag (20-04-2021) staan er weer wat verbeteringen én een nieuwe functie online voor T-Mobile TV. Wil jij weten of jij de nieuwste software update al binnen hebt? Check dan gelijk in de instellingen op de TV Box of de TV-menu versie eindigt op: 7376! 

 

Verbeteringen TV-menu

  • Cloud Opnemen: je kunt nu ‘lege’ serie opnames verwijderen bij geplande opnames. Deze waren eerder niet zichtbaar in het TV-menu. Daarnaast is het maximum aantal serie opnames dat ingepland kan worden, verhoogd naar 100 (was 50).
  • Radio: Tijdens het luisteren naar de radio, zal voortaan een ‘screensaver’  getoond worden. Dit voorkomt het eventueel inbranden van logo’s bij oudere TV-schermen.
  • Resolutie: Het aanpassen van de resolutie van de TV Box is nu overzichtelijker geworden door nu eerst een lijst te tonen met beschikbare resoluties.

 

 

Nieuw: Dagpassen in À la Carte aanbod

Wil jij ook graag premium content bekijken, maar wil je er niet voor langere tijd aan vast zitten? Goed nieuws, vanaf nu is het mogelijk om een dagpas te bestellen via de TV Box. Met een dagpas heb jij de premium content voor 24 uur ter beschikking én dat voor maar € 6,00!

 

Een dagpas bestellen is mogelijk voor: 

  • ESPN Compleet (ESPN 2t/m 6)
  • Meiden van Holland Hard
  • Penthouse Gold

*Aanbod wordt mogelijk binnenkort verder uitgebreid!

 

Op de TV Box zullen dagpassen te herkennen zijn aan dit speciale icoon en de toevoeging van het woord ‘Dagpas’ aan de zendernaam in het À la Carte overzicht

 

 

 

Hoe werkt het:

  1. Een dagpas is eenvoudig te bestellen via het menu op de TV Box
  2. Het bestellen van de dagpas wordt pas bevestigd na het invoeren van de TV-pincode
  3. Premium content is direct beschikbaar voor 24 uur lang 
  4. Facturatie van de dagpas komt achteraf op de maandelijkse factuur

Met de dagpas van ESPN Compleet kan je dit ook bekijken op TV Anywhere, dit geldt niet voor de Adult content door de rechten die hierop zitten.

 

FAQ Dagpassen

Hoe kan ik een dagpas bestellen?

Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘A la Carte’. Je kunt hier kiezen tussen de maandelijkse abonnementen en dagpassen. Selecteer de dagpas naar keuze en bevestig de aankoop met je TV-pincode. De zender zal per direct beschikbaar zijn en zal precies 24 uur te bekijken zijn.

 

Kan ik een dagpas annuleren?

Nee. Een dagpas wordt direct geleverd en kan niet geannuleerd worden.

 

Hoe betaal ik voor een dagpas?

Wanneer je een dagpas hebt aangeschaft, zal deze automatisch verrekend worden op de volgende maandelijkse factuur.

 

De zender in niet direct zichtbaar. Wat kan ik doen?

Het kan een paar minuten duren voordat de dagpas zichtbaar wordt in de TV-gids. Je kunt eventueel de TV Box of app opnieuw starten. Als de zender dan nog niet zichtbaar is, kan het zijn dat je de zender nog moet toevoegen aan je Favorieten-lijst.

 

Waarom kan ik een Adult zender niet bekijken via TV Anywhere of Apple TV?

Dit heeft met contentrechten te maken. Momenteel hebben we geen rechten om Adult zenders aan te bieden via TV Anywhere. Daarnaast staat Apple géén Adult content toe via de Apple Appstore en kunnen wij deze zenders niet aanbieden via Apple TV.

 

Waarom is een Adult zender altijd vergrendeld met het kinderslot?

Het TV-platform is zodanig ingericht dat alle Adult/Erotiek content altijd afgeschermd is via het kinderslot. Het is daarom niet mogelijk om het kinderslot permanent op te heffen. Wel kan je de tijd dat het kinderslot ontgrendeld is, verlengen. Ga hiervoor in het TV-menu naar ACCOUNT > Instellingen > TV Box.

 

Ik zie nog geen Dagpassen in het À la Carte menu?

Dit kan twee oorzaken hebben:

  • De TV Box is nog niet bijgewerkt met de laatste software. Tip: herstart de TV Box.
  • Je hebt nog geen T-Mobile TV. Op Interactieve TV is het niet mogelijk om een dagpas te bestellen.

 

 

Firmware versies na update

TV-menu versie: eindigt op 7376

Firmware versie Aria 610:     14.8.86.0.4_build2-etv-vas--tvxagv

Firmware versie Aria 7x:       20.2.86.0.4_build2-etv-vas—tvxagv

 


53 reacties

Reputatie 3
Badge

Hallo @Demi,

Fijn dat er regelmatig firmware updates komen met verbeteringen!

Ik heb 2 opmerkingen over je bericht: 

  • kan het zijn dat bij de FW versies de Aria 610 en Aria 7x omgewisseld zijn? Ik heb tenminste 2 Aria’s 610 met FW versie 14.8.86.0.4_build2-etv-vas--tvxagv
  • De radiozenders laten nu inderdaad een screensaver zien. Heel mooi! Echter, onderdeel van de screensaver is het zenderlogo en dat blijft in de screensaver op dezelfde plaats staan. Inbranden is dus nog steeds mogelijk, lijkt me.
Reputatie 5
Badge +3

Hi @wmuys , ik heb het direct nagevraagd over de firmware versies. Je hebt helemaal gelijk! Ik heb dit dan ook direct aangepast. Scherp! Wat betreft de screensaver, wordt dit verder besproken met het TV Team. Dank voor de input!

Hi @Demi 


De update is bij ons geslaagd, zo zien wij de juiste versie staan en de radio screensaver is veranderd. Alleen is het onmogelijk om in het a la carte menu de dagpassen terug te vinden, klopt dit? 

Reputatie 2

Hi @Demi Ik zie ook de vernieuwingen staan. 

TV menu versie klopt, zo ook de firmware versie.

Echter het “OVER” menu vertelt me nu ook dat ik een Entone 85 box heb. Ik heb echter echt een Aria 7x.

Gaat dit wel goed?

Reputatie 5
Badge +3

@Geene136 Top dat bij jou de update ook gelukt is! Je kan de dagpassen herkennen aan het icoontje onder het kopje Nieuw: Dagpassen in À la Carte aanbod in mijn post. Er staan achter de zendernamen, waarvoor dagpassen beschikbaar zijn, ‘Dagpas’ in het À la Carte overzicht. Voor nu zijn dagpassen alleen nog beschikbaar voor bovenstaande drie premium zenders.

 

@AdriO Maak je geen zorgen, het modeltype van de TV Box ‘Aria 7X’ is ‘Entone-85’. Alles staat helemaal goed! :smile:

Reputatie 2

Dank je @Demi 

Ga ik toch nog even een aanvulling doen mijn topic: 

Jammer genoeg zijn de problemen verergerd….. 

Deze firmware heb ik nog niet heb de box 5x van stroom gehad en opnieuw aan gezet blijft bij de oude.

 

Reputatie 5
Badge +3

@AdriO Yes, ik zie dat mijn collega zojuist via dat topic op jou heeft geantwoord. Hij zal het verder met jou oppakken!

 

@burekap Dat is gek, met een reset zou je de nieuwe firmware moeten triggeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Zou je willen checken wanneer je deze stappen hebt gevolgd of je nu wel de nieuwe versie hebt? 

Nee heb nog steeds na er wat boven staat heb ik nog steeds de 7255v Firmware.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @burekap ,

Volgens mij bedoel je in dit geval de software-versie. Vaak wil een fabrieksreset van de TV Box ervoor zorgen dat de juiste update wordt gevonden. We hebben voor de uitleg een speciaal topic (link is klikbaar). 

Hier ook nog geen update. Fabrieksreset gedaan en ook alles van de stroom gehad etc. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @jk90, dankjewel voor de moeite! Goed dat je dit gelijk aangeeft en gek dat de fabrieksreset niet heeft geholpen. Maar geen zorgen, want ik heb goed nieuws: vandaag wordt deze update automatisch bij jou uitgevoerd. Ik wens jou dan ook alvast veel kijkplezier! 🎉

Hi @jk90, dankjewel voor de moeite! Goed dat je dit gelijk aangeeft en gek dat de fabrieksreset niet heeft geholpen. Maar geen zorgen, want ik heb goed nieuws: vandaag wordt deze update automatisch bij jou uitgevoerd. Ik wens jou dan ook alvast veel kijkplezier! 🎉

Helaas de update gister nog niet binnen gekregen @Lisa 

Heb verschillende keer geprobeerd maar nog niet de nieuwe software erop versie 7356 heb nog 7255v.

Reputatie 6
Badge +2

Zou het kunnen dat de update gefaseerd wordt uitgerold? Voor zover ik kan zien is ‘ie voor de Aria 7x al wel beschikbaar, maar voor de 610x nog niet.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @jk90, ik had heel graag gelezen dat jij wel van de nieuwe update kon genieten. Ik heb gelijk jouw gegevens doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Excuses voor het ongemak. Ik houd je op de hoogte! 

Hi @burekap, super dat jij dit ook gelijk aangeeft! Ik heb jouw profiel gecheckt en ik zag dat jij gisteren aan de buurt was waardoor ook bij jou de update automatisch doorgevoerd zou moeten zijn. Heb jij nog steeds niet de nieuwe versie beschikbaar? Dan ga ik ook jouw gegevens gelijk doorzetten. Ik hoor het heel graag van je! 

Hi @TMTV, dit klopt als een bus! Wij hebben inderdaad de updates gefaseerd uitgerold.

Ik heb een Aria 610x. Deze ook al meerdere malen een factory reset gegeven.
Echter update hij hem tot firmware 14.8.69_build-etv-vas-glop-as3. Wat betekent dat ik ook nog steeds niet op het nieuwe systeem zit?!

@niborbroekhuis Wat voor aansluiting heb je? ODF, WBA-DSL of WBA-fiber?

@Gert-Jan TM Ik zit in Deventer. Volgens mij is dat WBA-fiber wat oorsprinkelijk door KPN wordt gefaciliteerd. Maar ik durf het niet zeker te zeggen.

 

Wil je nog eens proberen je box opnieuw te starten? Als het goed is krijg je nu wel de update. Factory reset is niet nodig, alleen even de stekker eruit en weer terug moet genoeg zijn.

@Gert-Jan TM Helaas geen succes tot op heden.

@niborbroekhuis Wil je mij het serienummer van je box in een PB sturen? Ga ik even kijken of ik wat kan vinden

@Gert-Jan TM Helaas heb ik niet de mogelijkheid om je een PB te sturen via je profiel?!

Reputatie 6
Badge +2

Hi @niborbroekhuis, super om te zien hoe @Gert-Jan TM jou bijspringt! Klopt het dat jij onderhand wel gebruik kunt maken van de nieuwe versie? Zo niet, dan zet ik ook jouw gegevens door zodat dit zo snel mogelijk kan worden opgepakt! Laat jij dit aan mij weten? 💪

@Gert-Jan TM Helaas heb ik niet de mogelijkheid om je een PB te sturen via je profiel?!

 

Inmiddels PB contact geweest, ik zien dat je nog op het oude platform zit. @mods, kunnen jullie kijken of @niborbroekhuis (indien gewenst) te migreren is? Ik had eigenlijk ook al aan de huidige firmware moeten kunnen zien dat je nog niet gemigreerd bent :rolling_eyes:

Reageer