Beantwoord

Zender Breda NU niet meer beschikbaar

  • 10 November 2021
  • 32 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 3

Ik mis sinds kort de zender Breda NU welke voorheen wel beschikbaar was.

Volgens hun webste zou deze zender op kanaal 716 zitten bij T-Mobile.
https://bredanu.nl/televisie/kanaaloverzicht/
Zijn er meer lokale zenders verdwenen?

icon

Beste antwoord door Lisa 12 November 2021, 13:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Even gekeken maar werkt gewoon, het verschil zou kunnen zijn dat u op het nieuwe platform zit en daar schijnen veel minder lokale zenders op te zitten dan het oude platform zoals ik nu nog heb.

Op het oude platform ongeveer 140 kan iets meer of minder zijn

Reputatie 1

Werkt hier ook niet. Zou op 716 moeten zitten en bij juiste versie gekeken (na juli 2020)

Reputatie 7
Badge +1

Laatst was er een topic van een klant die zijn of haar lokale zender ook niet meer kon zien 800 is NH-Gooi,  ook deze is hier gewoon te zien.

Het hangt er inderdaad vanaf op welk platform en op welke netwerk je bent aangesloten. Op het oude TV-platform is de zender wel beschikbaar omdat deze via KPN WBA wordt geleverd. Deze stream mogen wij echter niet hergebruiken op het nieuwe platform.

Bovenstaande zin is een stukje uit een andere topic welke is te lezen in het topic over NH Gooi, tekst is afkomstig van een der moderatoren.

Reputatie 3

Laatst was er een topic van een klant die zijn of haar lokale zender ook niet meer kon zien 800 is NH-Gooi,  ook deze is hier gewoon te zien.

Het hangt er inderdaad vanaf op welk platform en op welke netwerk je bent aangesloten. Op het oude TV-platform is de zender wel beschikbaar omdat deze via KPN WBA wordt geleverd. Deze stream mogen wij echter niet hergebruiken op het nieuwe platform.

Bovenstaande zin is een stukje uit een andere topic welke is te lezen in het topic over NH Gooi, tekst is afkomstig van een der moderatoren.

Ik ben sinds maart T-mobile Thuis abbonee en in het begin ontvingen wij de zender wel. HAd hem zelfs bij de favorieten gezet. Ik kan me niet voorstellen dat we tussentijds ineens op een ander netwerk zouden zitten. Voor de zekerheid even gechekt of het via de ontvanger misschien wel te ontvangen is omdat we tegenwoorde vaak de app gebruiken, maar daar is het ook zo. Ben benieuwd wat T-Mobile hierover kan vertellen.
Overigens is het leuk dat er zoveel regionale zenders zijn maar enige logica v.w.b. de indeling of kanaalnummers mis ik wel. Het zou handig zijn als de zenders per regio of provincie bij elkaar zouden zitten. 

Reputatie 6
Badge

Even gekeken maar werkt gewoon, het verschil zou kunnen zijn dat u op het nieuwe platform zit en daar schijnen veel minder lokale zenders op te zitten dan het oude platform zoals ik nu nog heb.

Op het oude platform ongeveer 140 kan iets meer of minder zijn

Via de Android TV app, het nieuwe platform dus, had ik wel alle zenders van het lijstje op de T-Mobile website. Op het oude platform met ODF aansluiting ontbraken juist een hele hoop zenders :point_up: (zou kunnen dat de bandbreedte ontbreekt door de hogere bitrates van de HD zenders?).

Grappig genoeg is kanaal 716 er eentje die wel aanwezig is alleen is er niks op te zien behalve een testbeeld, niet vreemd dus dat die al is weggehaald bij het nieuwe platform (bij de Android TV app ontbreekt iig kanaal 716).

Reputatie 7

Hi @tonlabee, dankjewel dat je hier een melding van maakt! Super dat de rest je hier ook al in bijspringt. Ik geef jullie graag wat meer duidelijkheid. Dit is namelijk een issue wat vandaag gesignaleerd is. Het blijkt dat niet alle lokale zenders meer zichtbaar zijn bij bepaalde klanten en er wordt aan gewerkt om ze weer beschikbaar te krijgen. Excuses hiervoor. De zender is dus zeker beschikbaar en staat ook nog steeds in ons zenderoverzicht op de website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Omdat het beeld eerst zwart was, is er nu een stilstaand beeld neergezet. Ik hoop dat de zender heel snel weer gaat werken, weet dus dat het onze aandacht heeft! 💪

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Fijn jullie er mee bezig zijn.

In zowel de mobile app en de TV app geven nr: 716 niet weer en is dus niet aanwezig. Ook de app op Chromecast voor Google TV i s deze niet aanwezig. Ook geen zwart schem of stilstaand beeld zoals jij en andere wel aangeven.

Ook de TV box nog geprobeerd maar daar is deze ook niet zichtbaar.

Het lijkt dan meer aan account kwestie te zijn die aan een bepaalde omgeving of netwerk is gekoppeld. 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, merci voor de terugkoppeling! Ik zou dit toch graag verder door willen zetten om te kijken of er bij jou mogelijk iets anders speelt. Zou je voordat ik aanklop bij de technische dienst het volgende nog willen checken? Af en toe kan het namelijk voorkomen dat een zender alleen te zien is als deze als 'favoriet’ is gemarkeerd. Ik wil graag kijken of dit het probleem oplost. Wil je de volgende handeling uitvoeren?

  1. Druk op de Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > mocht dit aan staan, dan kun je dit hier uitzetten.

Kan je laten weten of dit wellicht de boosdoener is geweest? Zo niet, dan ga ik graag verder voor je aan de slag om de zender hopelijk zo snel mogelijk weer terug te krijgen! 

Reputatie 3

Hi @Lisa,

Ik heb de stappen op de TV-box uitgevoerd. Er is maar 1 profiel en dat is die van mijzelf. De favorieten bij ‘Activeer favorieten’ stond op uit. Ik heb het gecontroleerd met dit op ‘Aan’ te zetten maar natuurlijk ook op ‘Uit’. Bij beide instellingen is nr: 716 niet te zien of terug te vinden. Nr. 715 = Open Rotterdam en de eerstvolgende zender is dan nr. 717 DTV-Oss. 
Zoeken op de naam levert ook niets op. Dit is in de TV-Box, de App op de Samsung TV, De app voor Chromecast voor Google TV en de Onlineversie TV-anywhere. 
Er zijn ook geen vergrendelde zenders.  

Ik weet dat ik de zender in het begin wel als favoriete zender toegevoegd hebben maar daar staat deze dus ook niet meer tussen. Wellicht doe ik iets fout maar kan het in ieder geval niet vinden waar het dan fout gaat. 

Reputatie 7
Badge +1

Het vreemde is dat de zender wel in de lijst staat, en dus ook te zien is tenminste op oude platform, net als veel andere zendernummers die niet op de lijst staan en wel zijn te kijken, (zie topic over Spike elders op dit forum.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ontzettend fijn dat je dit meteen bent gaan testen! Merci voor de moeite en de heldere toelichting. Ik heb gelijk het verzoek ingediend voor de technische dienst en ga dit goed voor jou in de gaten houden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga duimen dat ik je snel kan verblijden met het nieuws dat de zender het weer doet. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 7

Hi @tonlabee, het is alweer een week later dus ik wil je graag voorzien van een korte update! Ik wil graag aan je laten weten dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling voor nader onderzoek. Omdat dit is doorgezet, kan het langer duren voordat er een oplossing uitrolt. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en laat het weten wanneer ik een update terugzie. Merci voor jouw geduld! 🎈

Reputatie 7

Hi @tonlabee, het onderzoek is toch eerder afgerond dan ik dacht! De technische dienst heeft laten weten dat eraan wordt gewerkt om de zender weer werkend te krijgen. Dit zal binnenkort gebeuren. Dus jij kan waarschijnlijk heel snel weer de zender bekijken. Merci voor jouw geduld! 😁

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

Dat is mooi. Ik ben benieuwd.  

Ik hou het in de gaten.  😉

Reputatie 3

@Lisa Tot op dit moment is de zender nog steeds niet terug te vinden op nr: 716 :rolling_eyes:

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tonlabee, onze onderzoekers doen hun uiterste best om het probleem te reproduceren, maar vooral om het op te lossen. Ik heb momenteel nog geen indicatie voor je, sorry! Ik beloof je echter wel dat we er alles aan doen om de zender zo snel mogelijk weer zichtbaar te krijgen!

Reputatie 3

Hi @tonlabee, het onderzoek is toch eerder afgerond dan ik dacht! De technische dienst heeft laten weten dat eraan wordt gewerkt om de zender weer werkend te krijgen. Dit zal binnenkort gebeuren. Dus jij kan waarschijnlijk heel snel weer de zender bekijken. Merci voor jouw geduld! 😁

Dat is toch wel gek @Jason dat je 6 dagen geleden dit bericht krijgt en nu blijkt dat er helemaal nog geen oplossing is. Ik snap wel dat jullie dit moeten onderzoeken maar dat het zo lang moet duren…..

De zender vindt ik op zich helemaal niet zo belangrijk, het gaat mij meer hoe T-Mobile zaken op probeert te lossen en samen met mijn andere topic over het probleem met over de TV app op nieuwe Samsung TV krijg ik er steeds minder vertrouwen in.

Reputatie 7
Badge +16

@tonlabee Sorry! Dit gaat natuurlijk helemaal niet over het laatst gemelde issue met de T-Mobile TV-app. Ik had mijn dagelijkse dosis thee nog niet gehad, mijn nederige excuses. Domme fout van mijn kant: het probleem met de zender wordt opgelost in een aankomende fix vanuit de contentleverancier!

Reputatie 3

@tonlabee Sorry! Dit gaat natuurlijk helemaal niet over het laatst gemelde issue met de T-Mobile TV-app. Ik had mijn dagelijkse dosis thee nog niet gehad, mijn nederige excuses. Domme fout van mijn kant: het probleem met de zender wordt opgelost in een aankomende fix vanuit de contentleverancier!

Hoi @Jason, geen probleem. Overkomt mij ook zo vaak :wink:

We wachten het geduldig af.

 

Reputatie 7

Dankjewel voor jouw begrip @tonlabee! Ik ben gelijk gaan checken of één van mijn collega's alvast kan laten weten wanneer de zender precies beschikbaar wordt. Zo heb jij gelijk meer duidelijkheid. Daarnaast heb ik ook aangeklopt bij mijn collega's met de vraag wanneer we een reactie kunnen verwachten op jouw issue met de T-Mobile TV App. Ik hoop in ieder geval dat ik jouw vertrouwen weer een beetje kan terugwinnen en hoop snel meer met je te kunnen delen! ❤

Reputatie 7

Hi @tonlabee, zoals ik alweer een tijdje geleden aangaf ben ik op onderzoek uit gegaan bij mijn collega met de vraag wanneer Breda NU weer te zien zal zijn. Het is even stil geweest en dat is niet omdat ik het was vergeten, maar omdat ik nog in afwachting was van een reactie. Ik gaf onlangs aan dat jij vrij snel van deze zender zou moeten kunnen genieten, maar het blijkt dat dit toch nog een paar weken kan duren. Sorry hiervoor, maar ik wilde dit gelijk aan je meegeven. Hopelijk kan jij in het nieuwe jaar weer volop van deze zender genieten! 

Reputatie 3

We wachten het maar geduldig af en zien het wel een keer verschijnen.Via internet is de zender ook wel te bekijen als dat nodig mocht zijn.
Bedankt @Lisa voor zover en nog fijne feestdagen toegewenst.:santa:

Reputatie 7

Helemaal super, dankjewel voor jouw begrip! Dankjewel, voor jou ook een hele mooie feestmaand gewenst! 🎄

Reputatie 3

@Lisa 
Het is nu ondertussen alweer ruim 2 maanden verder. Wat is de status?

Ik heb overigens het idee dat er steeds minder regionale zenders nog goed werken.

Veel staan er op zwart en geven dus helemaal geen beeld.
Niet echt belangrijk omdat er toch weinig naar gekeken wordt mijns inziens, maar als je ze dan toch doorgeeft, zorg dan wel dat het werkt.

Ben benieuwd of andere T-Mobile klanten dit ook ervaren.

Reputatie 7
Badge +1

@tonlabee Voor de aardigheid na een paar maanden nog weer eens gekeken naar uw lokale zender, gewoon te zien op 716,  aangezien hier het oude platform nog actief is en bovendien op WBA (KPN) zit komen mijn streams ook van KPN, daar in zit het verschil in welke lokale zenders men kan zien.