Beantwoord

Zender Breda NU niet meer beschikbaar

  • 10 November 2021
  • 32 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 3

Ik mis sinds kort de zender Breda NU welke voorheen wel beschikbaar was.

Volgens hun webste zou deze zender op kanaal 716 zitten bij T-Mobile.
https://bredanu.nl/televisie/kanaaloverzicht/
Zijn er meer lokale zenders verdwenen?

icon

Beste antwoord door Lisa 12 November 2021, 13:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@tonlabee Sorry! Dit gaat natuurlijk helemaal niet over het laatst gemelde issue met de T-Mobile TV-app. Ik had mijn dagelijkse dosis thee nog niet gehad, mijn nederige excuses. Domme fout van mijn kant: het probleem met de zender wordt opgelost in een aankomende fix vanuit de contentleverancier!

Reputatie 3

@tonlabee Sorry! Dit gaat natuurlijk helemaal niet over het laatst gemelde issue met de T-Mobile TV-app. Ik had mijn dagelijkse dosis thee nog niet gehad, mijn nederige excuses. Domme fout van mijn kant: het probleem met de zender wordt opgelost in een aankomende fix vanuit de contentleverancier!

Hoi @Jason, geen probleem. Overkomt mij ook zo vaak :wink:

We wachten het geduldig af.

 

Reputatie 7

Dankjewel voor jouw begrip @tonlabee! Ik ben gelijk gaan checken of één van mijn collega's alvast kan laten weten wanneer de zender precies beschikbaar wordt. Zo heb jij gelijk meer duidelijkheid. Daarnaast heb ik ook aangeklopt bij mijn collega's met de vraag wanneer we een reactie kunnen verwachten op jouw issue met de T-Mobile TV App. Ik hoop in ieder geval dat ik jouw vertrouwen weer een beetje kan terugwinnen en hoop snel meer met je te kunnen delen! ❤

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ontzettend fijn dat je dit meteen bent gaan testen! Merci voor de moeite en de heldere toelichting. Ik heb gelijk het verzoek ingediend voor de technische dienst en ga dit goed voor jou in de gaten houden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga duimen dat ik je snel kan verblijden met het nieuws dat de zender het weer doet. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 3

We wachten het maar geduldig af en zien het wel een keer verschijnen.Via internet is de zender ook wel te bekijen als dat nodig mocht zijn.
Bedankt @Lisa voor zover en nog fijne feestdagen toegewenst.:santa:

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Ik had ook echt gehoopt op een goede uitkomst en ik hoop echt dat, wat de Smart TV app voor Samsung betreft, er toch nog snel een oplossing gaat komen. De compensatie is een mooi gebaar en dat waardeer ik ook, maar een oplossing blijft toch gewenst. Die wacht ik nog even af tot einde abonnements periode voor zowel TV-thuis (april) als mobiel (juni). 
Tot zover bedankt.
 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, het onderzoek is toch eerder afgerond dan ik dacht! De technische dienst heeft laten weten dat eraan wordt gewerkt om de zender weer werkend te krijgen. Dit zal binnenkort gebeuren. Dus jij kan waarschijnlijk heel snel weer de zender bekijken. Merci voor jouw geduld! 😁

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

Dat is mooi. Ik ben benieuwd.  

Ik hou het in de gaten.  😉

Reputatie 7

Hi @tonlabee, het is alweer een week later dus ik wil je graag voorzien van een korte update! Ik wil graag aan je laten weten dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling voor nader onderzoek. Omdat dit is doorgezet, kan het langer duren voordat er een oplossing uitrolt. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en laat het weten wanneer ik een update terugzie. Merci voor jouw geduld! 🎈

Reputatie 3

Hi @Lisa,

Ik heb de stappen op de TV-box uitgevoerd. Er is maar 1 profiel en dat is die van mijzelf. De favorieten bij ‘Activeer favorieten’ stond op uit. Ik heb het gecontroleerd met dit op ‘Aan’ te zetten maar natuurlijk ook op ‘Uit’. Bij beide instellingen is nr: 716 niet te zien of terug te vinden. Nr. 715 = Open Rotterdam en de eerstvolgende zender is dan nr. 717 DTV-Oss. 
Zoeken op de naam levert ook niets op. Dit is in de TV-Box, de App op de Samsung TV, De app voor Chromecast voor Google TV en de Onlineversie TV-anywhere. 
Er zijn ook geen vergrendelde zenders.  

Ik weet dat ik de zender in het begin wel als favoriete zender toegevoegd hebben maar daar staat deze dus ook niet meer tussen. Wellicht doe ik iets fout maar kan het in ieder geval niet vinden waar het dan fout gaat. 

Reputatie 7
Badge +1

Het vreemde is dat de zender wel in de lijst staat, en dus ook te zien is tenminste op oude platform, net als veel andere zendernummers die niet op de lijst staan en wel zijn te kijken, (zie topic over Spike elders op dit forum.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, heel terecht dat jij dit aanstipt! Ik heb vanochtend direct een status update opgevraagd bij één van mijn collega's van het TV Team. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik dat aan je weten. Super goed dat je dit meldt, want ook van de regionale zenders hoor jij te genieten. Wat betreft dit issue kan ik jou al gelijk meer duidelijkheid geven. Dit is een bekend issue bij onze technische dienst en er wordt al enige tijd aan gewerkt om dit op te lossen. Hier wordt nog steeds veel aandacht aan besteed om dit op korte termijn te fixen. Dus top dat jij dit hier aangeeft, dit hebben mijn collega's in hun vizier! 

 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ik heb al sneller een reactie dan gedacht! Mijn collega heeft aangegeven dat het langer duurt dan verwacht. Hij kan jammer genoeg geen uitsluitsel geven over per wanneer we dit verwachten op te lossen. Dus een concrete datum moet ik je schuldig blijven, sorry hiervoor. Ik had gehoopt jou te kunnen verblijden met ander nieuws! 

 

Reputatie 3

@Lisa Tot op dit moment is de zender nog steeds niet terug te vinden op nr: 716 :rolling_eyes:

 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, dankjewel dat je hier een melding van maakt! Super dat de rest je hier ook al in bijspringt. Ik geef jullie graag wat meer duidelijkheid. Dit is namelijk een issue wat vandaag gesignaleerd is. Het blijkt dat niet alle lokale zenders meer zichtbaar zijn bij bepaalde klanten en er wordt aan gewerkt om ze weer beschikbaar te krijgen. Excuses hiervoor. De zender is dus zeker beschikbaar en staat ook nog steeds in ons zenderoverzicht op de website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Omdat het beeld eerst zwart was, is er nu een stilstaand beeld neergezet. Ik hoop dat de zender heel snel weer gaat werken, weet dus dat het onze aandacht heeft! 💪

Reputatie 3

Hi @tonlabee, ik heb al sneller een reactie dan gedacht! Mijn collega heeft aangegeven dat het langer duurt dan verwacht. Hij kan jammer genoeg geen uitsluitsel geven over per wanneer we dit verwachten op te lossen. Dus een concrete datum moet ik je schuldig blijven, sorry hiervoor. Ik had gehoopt jou te kunnen verblijden met ander nieuws! 

 

@Lisa 
Ik had eigenlijk ook niet veel anders meer verwacht. Het is niet anders.

Ondertussen mag T-Mobile wel eens na gaan denken over enige compensatie. 
Als je kijkt hoe lang dit al loopt en het probleem met de T-Mobile app op mijn Samsung TV.
Ik heb nu extra lang de extra tv-box moeten houden a 5,00 per. maand. Uiteindelijk ga ik hem toch terug sturen en wellicht in aprlil, als het jaarcontract afloopt, de rest ook nog.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, zoals ik alweer een tijdje geleden aangaf ben ik op onderzoek uit gegaan bij mijn collega met de vraag wanneer Breda NU weer te zien zal zijn. Het is even stil geweest en dat is niet omdat ik het was vergeten, maar omdat ik nog in afwachting was van een reactie. Ik gaf onlangs aan dat jij vrij snel van deze zender zou moeten kunnen genieten, maar het blijkt dat dit toch nog een paar weken kan duren. Sorry hiervoor, maar ik wilde dit gelijk aan je meegeven. Hopelijk kan jij in het nieuwe jaar weer volop van deze zender genieten! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Fijn jullie er mee bezig zijn.

In zowel de mobile app en de TV app geven nr: 716 niet weer en is dus niet aanwezig. Ook de app op Chromecast voor Google TV i s deze niet aanwezig. Ook geen zwart schem of stilstaand beeld zoals jij en andere wel aangeven.

Ook de TV box nog geprobeerd maar daar is deze ook niet zichtbaar.

Het lijkt dan meer aan account kwestie te zijn die aan een bepaalde omgeving of netwerk is gekoppeld. 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ik had inderdaad het liefste een andere uitkomst met jou gedeeld! Dat ben ik volledig met jou eens. Ik wilde naar een vergoeding kijken, zodra het issue is opgelost. Omdat dit al enige tijd duurt, maak ik nu alvast een vergoeding voor jou in orde. Jij kunt dit terugzien in jouw My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik hoop echt dat ik jou snel meer informatie kan geven over het issue in de Smart TV App! 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ik sluit me volledig bij jou aan! Yes, ik blijf het euvel in de Smart TV App net zo lang chasen totdat de oplossing eruit rolt. Hierover blijf ik jullie op de hoogte houden in het onderstaande topic: 

 

Reputatie 7

Helemaal super, dankjewel voor jouw begrip! Dankjewel, voor jou ook een hele mooie feestmaand gewenst! 🎄

Reputatie 7
Badge +1

Even gekeken maar werkt gewoon, het verschil zou kunnen zijn dat u op het nieuwe platform zit en daar schijnen veel minder lokale zenders op te zitten dan het oude platform zoals ik nu nog heb.

Op het oude platform ongeveer 140 kan iets meer of minder zijn

Reputatie 1

Werkt hier ook niet. Zou op 716 moeten zitten en bij juiste versie gekeken (na juli 2020)

Reputatie 7
Badge +1

Laatst was er een topic van een klant die zijn of haar lokale zender ook niet meer kon zien 800 is NH-Gooi,  ook deze is hier gewoon te zien.

Het hangt er inderdaad vanaf op welk platform en op welke netwerk je bent aangesloten. Op het oude TV-platform is de zender wel beschikbaar omdat deze via KPN WBA wordt geleverd. Deze stream mogen wij echter niet hergebruiken op het nieuwe platform.

Bovenstaande zin is een stukje uit een andere topic welke is te lezen in het topic over NH Gooi, tekst is afkomstig van een der moderatoren.

Reputatie 3

Laatst was er een topic van een klant die zijn of haar lokale zender ook niet meer kon zien 800 is NH-Gooi,  ook deze is hier gewoon te zien.

Het hangt er inderdaad vanaf op welk platform en op welke netwerk je bent aangesloten. Op het oude TV-platform is de zender wel beschikbaar omdat deze via KPN WBA wordt geleverd. Deze stream mogen wij echter niet hergebruiken op het nieuwe platform.

Bovenstaande zin is een stukje uit een andere topic welke is te lezen in het topic over NH Gooi, tekst is afkomstig van een der moderatoren.

Ik ben sinds maart T-mobile Thuis abbonee en in het begin ontvingen wij de zender wel. HAd hem zelfs bij de favorieten gezet. Ik kan me niet voorstellen dat we tussentijds ineens op een ander netwerk zouden zitten. Voor de zekerheid even gechekt of het via de ontvanger misschien wel te ontvangen is omdat we tegenwoorde vaak de app gebruiken, maar daar is het ook zo. Ben benieuwd wat T-Mobile hierover kan vertellen.
Overigens is het leuk dat er zoveel regionale zenders zijn maar enige logica v.w.b. de indeling of kanaalnummers mis ik wel. Het zou handig zijn als de zenders per regio of provincie bij elkaar zouden zitten.