Beantwoord

Zender Breda NU niet meer beschikbaar

  • 10 November 2021
  • 32 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 3

Ik mis sinds kort de zender Breda NU welke voorheen wel beschikbaar was.

Volgens hun webste zou deze zender op kanaal 716 zitten bij T-Mobile.
https://bredanu.nl/televisie/kanaaloverzicht/
Zijn er meer lokale zenders verdwenen?

icon

Beste antwoord door Lisa 12 November 2021, 13:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ik sluit me volledig bij jou aan! Yes, ik blijf het euvel in de Smart TV App net zo lang chasen totdat de oplossing eruit rolt. Hierover blijf ik jullie op de hoogte houden in het onderstaande topic: 

 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Ik had ook echt gehoopt op een goede uitkomst en ik hoop echt dat, wat de Smart TV app voor Samsung betreft, er toch nog snel een oplossing gaat komen. De compensatie is een mooi gebaar en dat waardeer ik ook, maar een oplossing blijft toch gewenst. Die wacht ik nog even af tot einde abonnements periode voor zowel TV-thuis (april) als mobiel (juni). 
Tot zover bedankt.
 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ik had inderdaad het liefste een andere uitkomst met jou gedeeld! Dat ben ik volledig met jou eens. Ik wilde naar een vergoeding kijken, zodra het issue is opgelost. Omdat dit al enige tijd duurt, maak ik nu alvast een vergoeding voor jou in orde. Jij kunt dit terugzien in jouw My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik hoop echt dat ik jou snel meer informatie kan geven over het issue in de Smart TV App! 

Reputatie 3

Hi @tonlabee, ik heb al sneller een reactie dan gedacht! Mijn collega heeft aangegeven dat het langer duurt dan verwacht. Hij kan jammer genoeg geen uitsluitsel geven over per wanneer we dit verwachten op te lossen. Dus een concrete datum moet ik je schuldig blijven, sorry hiervoor. Ik had gehoopt jou te kunnen verblijden met ander nieuws! 

 

@Lisa 
Ik had eigenlijk ook niet veel anders meer verwacht. Het is niet anders.

Ondertussen mag T-Mobile wel eens na gaan denken over enige compensatie. 
Als je kijkt hoe lang dit al loopt en het probleem met de T-Mobile app op mijn Samsung TV.
Ik heb nu extra lang de extra tv-box moeten houden a 5,00 per. maand. Uiteindelijk ga ik hem toch terug sturen en wellicht in aprlil, als het jaarcontract afloopt, de rest ook nog.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ik heb al sneller een reactie dan gedacht! Mijn collega heeft aangegeven dat het langer duurt dan verwacht. Hij kan jammer genoeg geen uitsluitsel geven over per wanneer we dit verwachten op te lossen. Dus een concrete datum moet ik je schuldig blijven, sorry hiervoor. Ik had gehoopt jou te kunnen verblijden met ander nieuws! 

 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, heel terecht dat jij dit aanstipt! Ik heb vanochtend direct een status update opgevraagd bij één van mijn collega's van het TV Team. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik dat aan je weten. Super goed dat je dit meldt, want ook van de regionale zenders hoor jij te genieten. Wat betreft dit issue kan ik jou al gelijk meer duidelijkheid geven. Dit is een bekend issue bij onze technische dienst en er wordt al enige tijd aan gewerkt om dit op te lossen. Hier wordt nog steeds veel aandacht aan besteed om dit op korte termijn te fixen. Dus top dat jij dit hier aangeeft, dit hebben mijn collega's in hun vizier! 

 

Reputatie 3

@BeMu dat heb je al eerder vermeld maar daar heb ik niks aan. De zender was eerst wel zichtbaar en nu al een tijd niet meer. Niet via de TV box en ook niet via de apps of TV Anywhere via de browser.

Reputatie 7
Badge +1

@tonlabee Voor de aardigheid na een paar maanden nog weer eens gekeken naar uw lokale zender, gewoon te zien op 716,  aangezien hier het oude platform nog actief is en bovendien op WBA (KPN) zit komen mijn streams ook van KPN, daar in zit het verschil in welke lokale zenders men kan zien.

Reputatie 3

@Lisa 
Het is nu ondertussen alweer ruim 2 maanden verder. Wat is de status?

Ik heb overigens het idee dat er steeds minder regionale zenders nog goed werken.

Veel staan er op zwart en geven dus helemaal geen beeld.
Niet echt belangrijk omdat er toch weinig naar gekeken wordt mijns inziens, maar als je ze dan toch doorgeeft, zorg dan wel dat het werkt.

Ben benieuwd of andere T-Mobile klanten dit ook ervaren.

Reputatie 7

Helemaal super, dankjewel voor jouw begrip! Dankjewel, voor jou ook een hele mooie feestmaand gewenst! 🎄

Reputatie 3

We wachten het maar geduldig af en zien het wel een keer verschijnen.Via internet is de zender ook wel te bekijen als dat nodig mocht zijn.
Bedankt @Lisa voor zover en nog fijne feestdagen toegewenst.:santa:

Reputatie 7

Hi @tonlabee, zoals ik alweer een tijdje geleden aangaf ben ik op onderzoek uit gegaan bij mijn collega met de vraag wanneer Breda NU weer te zien zal zijn. Het is even stil geweest en dat is niet omdat ik het was vergeten, maar omdat ik nog in afwachting was van een reactie. Ik gaf onlangs aan dat jij vrij snel van deze zender zou moeten kunnen genieten, maar het blijkt dat dit toch nog een paar weken kan duren. Sorry hiervoor, maar ik wilde dit gelijk aan je meegeven. Hopelijk kan jij in het nieuwe jaar weer volop van deze zender genieten! 

Reputatie 7

Dankjewel voor jouw begrip @tonlabee! Ik ben gelijk gaan checken of één van mijn collega's alvast kan laten weten wanneer de zender precies beschikbaar wordt. Zo heb jij gelijk meer duidelijkheid. Daarnaast heb ik ook aangeklopt bij mijn collega's met de vraag wanneer we een reactie kunnen verwachten op jouw issue met de T-Mobile TV App. Ik hoop in ieder geval dat ik jouw vertrouwen weer een beetje kan terugwinnen en hoop snel meer met je te kunnen delen! ❤

Reputatie 3

@tonlabee Sorry! Dit gaat natuurlijk helemaal niet over het laatst gemelde issue met de T-Mobile TV-app. Ik had mijn dagelijkse dosis thee nog niet gehad, mijn nederige excuses. Domme fout van mijn kant: het probleem met de zender wordt opgelost in een aankomende fix vanuit de contentleverancier!

Hoi @Jason, geen probleem. Overkomt mij ook zo vaak :wink:

We wachten het geduldig af.

 

Reputatie 7
Badge +16

@tonlabee Sorry! Dit gaat natuurlijk helemaal niet over het laatst gemelde issue met de T-Mobile TV-app. Ik had mijn dagelijkse dosis thee nog niet gehad, mijn nederige excuses. Domme fout van mijn kant: het probleem met de zender wordt opgelost in een aankomende fix vanuit de contentleverancier!

Reputatie 3

Hi @tonlabee, het onderzoek is toch eerder afgerond dan ik dacht! De technische dienst heeft laten weten dat eraan wordt gewerkt om de zender weer werkend te krijgen. Dit zal binnenkort gebeuren. Dus jij kan waarschijnlijk heel snel weer de zender bekijken. Merci voor jouw geduld! 😁

Dat is toch wel gek @Jason dat je 6 dagen geleden dit bericht krijgt en nu blijkt dat er helemaal nog geen oplossing is. Ik snap wel dat jullie dit moeten onderzoeken maar dat het zo lang moet duren…..

De zender vindt ik op zich helemaal niet zo belangrijk, het gaat mij meer hoe T-Mobile zaken op probeert te lossen en samen met mijn andere topic over het probleem met over de TV app op nieuwe Samsung TV krijg ik er steeds minder vertrouwen in.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tonlabee, onze onderzoekers doen hun uiterste best om het probleem te reproduceren, maar vooral om het op te lossen. Ik heb momenteel nog geen indicatie voor je, sorry! Ik beloof je echter wel dat we er alles aan doen om de zender zo snel mogelijk weer zichtbaar te krijgen!

Reputatie 3

@Lisa Tot op dit moment is de zender nog steeds niet terug te vinden op nr: 716 :rolling_eyes:

 

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

Dat is mooi. Ik ben benieuwd.  

Ik hou het in de gaten.  😉

Reputatie 7

Hi @tonlabee, het onderzoek is toch eerder afgerond dan ik dacht! De technische dienst heeft laten weten dat eraan wordt gewerkt om de zender weer werkend te krijgen. Dit zal binnenkort gebeuren. Dus jij kan waarschijnlijk heel snel weer de zender bekijken. Merci voor jouw geduld! 😁

Reputatie 7

Hi @tonlabee, het is alweer een week later dus ik wil je graag voorzien van een korte update! Ik wil graag aan je laten weten dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling voor nader onderzoek. Omdat dit is doorgezet, kan het langer duren voordat er een oplossing uitrolt. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en laat het weten wanneer ik een update terugzie. Merci voor jouw geduld! 🎈

Reputatie 7

Hi @tonlabee, ontzettend fijn dat je dit meteen bent gaan testen! Merci voor de moeite en de heldere toelichting. Ik heb gelijk het verzoek ingediend voor de technische dienst en ga dit goed voor jou in de gaten houden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga duimen dat ik je snel kan verblijden met het nieuws dat de zender het weer doet. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 7
Badge +1

Het vreemde is dat de zender wel in de lijst staat, en dus ook te zien is tenminste op oude platform, net als veel andere zendernummers die niet op de lijst staan en wel zijn te kijken, (zie topic over Spike elders op dit forum.

Reputatie 3

Hi @Lisa,

Ik heb de stappen op de TV-box uitgevoerd. Er is maar 1 profiel en dat is die van mijzelf. De favorieten bij ‘Activeer favorieten’ stond op uit. Ik heb het gecontroleerd met dit op ‘Aan’ te zetten maar natuurlijk ook op ‘Uit’. Bij beide instellingen is nr: 716 niet te zien of terug te vinden. Nr. 715 = Open Rotterdam en de eerstvolgende zender is dan nr. 717 DTV-Oss. 
Zoeken op de naam levert ook niets op. Dit is in de TV-Box, de App op de Samsung TV, De app voor Chromecast voor Google TV en de Onlineversie TV-anywhere. 
Er zijn ook geen vergrendelde zenders.  

Ik weet dat ik de zender in het begin wel als favoriete zender toegevoegd hebben maar daar staat deze dus ook niet meer tussen. Wellicht doe ik iets fout maar kan het in ieder geval niet vinden waar het dan fout gaat. 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, merci voor de terugkoppeling! Ik zou dit toch graag verder door willen zetten om te kijken of er bij jou mogelijk iets anders speelt. Zou je voordat ik aanklop bij de technische dienst het volgende nog willen checken? Af en toe kan het namelijk voorkomen dat een zender alleen te zien is als deze als 'favoriet’ is gemarkeerd. Ik wil graag kijken of dit het probleem oplost. Wil je de volgende handeling uitvoeren?

  1. Druk op de Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > mocht dit aan staan, dan kun je dit hier uitzetten.

Kan je laten weten of dit wellicht de boosdoener is geweest? Zo niet, dan ga ik graag verder voor je aan de slag om de zender hopelijk zo snel mogelijk weer terug te krijgen!