Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3841 reacties

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

7. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | T-Mobile Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


2341 reacties

Beste,

Zou ik ook een nieuwe afstandsbediening toegestuurd kunnen krijgen? Bij werken de aan/uit knoppen voor de box en tv niet meer. Andere knoppen aan de bovenkant beginnen ook slechter te reageren.

Vast veel dank!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @BootzTheCat, hartstikke goed dat je hiervoor aanklopt! Dit is zeker mogelijk, want je hoort zonder problemen op alle toetsen te kunnen drukken. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening aangevraagd die binnen een paar dagen bij jou binnen is. Maak er nog een mooie dag van! 😊

Hallo,

Is het mogelijk om een nieuwe afstandsbediening op te sturen. Het laatste jaar werkten sommige nummer toetsen al niet meer. We konden hier om heen werken door een ander kanaal te kiezen en dan voor naar boven te drukken. Momenteel werken de knopjes allemaal niet meer en kunnen we enkel nog wisselen met de guide knop.

Groetjes Erik

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rwoeltjes, dat kan ik mij helemaal voorstellen! 😊 Ik heb meteen eeen nieuwe afstandsbediening aangevraagd, zodat jullie er weer twee kunnen gebruiken. Binnen een paar dagen valt het pakketje op de mat. 

Hi @lszs, dit is zeker mogelijk en heb ik direct geregeld! 💪 Binnen een paar dagen kun je hier van genieten. Het pakketje past door de brievenbus, dus je hoeft de deurbel niet in de gaten te houden. 

Goede avond,

 

Helaas ben ik mijn afstandsbediening kwijt geraakt. Is het mogelijk dat er een nieuwe wordt opgestuurd ?

Goedenavond, we hebben 2 boxen thuis en 1 van de 2 afstandsbedieningen doet het niet meer. Na vervanging van de batterijen zie ik nog steeds het rode lichtje niet branden als ik op een toets druk. Gelukkig kunnen we beide boxen bedienen met de resterende werkende afstandsbediening, maar we zouden graag een vervanging willen ontvangen voor de kapotte.

Reputatie 7
Badge +13

@Angelabdc Er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Angelabdc, dat wilde ik meteen voor je regelen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik dit meteen in orde maken en kun je binnen enkele dagen van een nieuwe afstandsbediening genieten. 

Hi @petra076breda, top dat je dit zo helder aangeeft! Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen een paar dagen valt het pakketje bij jou op de mat en kun je weer zonder zorgen zappen. Veel kijk-plezier! 

Goedemorgen, heb al een paar dagen last dat mijn tv box niet aan wil met de afstandsbediening. Ik dacht dat het aan de batterij zou liggen, dus die heb ik vervangen. Maar nog steeds doet de aan knop het pas na een paar keer in te drukken. De volume en kanaal knoppen doen het wel gewoon gelijk. Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening willen ontvangen.

 

Hoi @Angelabdc, heb je ook geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen en te resetten? Zo ja: dan stuur ik je met alle liefde een nieuwe toe zodat je weer zonder ongemakken kunt zappen. Laat me weten of ik dit kan doen! 

Hai @Jason, ja alles geprobeerd, maar signaal is echt dood, dus ik ontvang graag een nieuwe.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Angelabdc, heb je ook geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen en te resetten? Zo ja: dan stuur ik je met alle liefde een nieuwe toe zodat je weer zonder ongemakken kunt zappen. Laat me weten of ik dit kan doen! 

Mijn afstandbediening werkt niet meer, dus ik zou graag een nieuwe ontvangen. Batterijen reeds vervangen, maar signaal is echt helemaal weg.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Druif53, leuk dat je over wil naar onze nieuwe mogelijkheden, ik zorg ervoor dat je snel twee nieuwe TV Boxen toegezonden krijgt! 😃 Zou je hier een berichtje kunnen plaatsen zodra je beide TV Boxen aangesloten hebt? Het heeft geen haast hoor alleen kunnen wij de overzetting naar het nieuwe platform pas in gang zetten zodra je de kans hebt gekregen om de TV Boxen om te wisselen en aan te sluiten. Ondertussen wacht ik in spanning af tot het moment waarop het je is gelukt! 😜

Hoi @Druif53, graag stuur ik je meteen een nieuwe afstandsbediening toe want zo te horen is die absoluut aan vervanging toe! Wat ik verder direct zie, is dat je nog gebruikmaakt van een Kamai 510 TV Box en een Amulet 515 TV Box (harddiskrecorder); deze zijn beide ietwat verouderd en kan ik voor je vervangen als je wilt. Dan kan ik je na de vervanging ook meteen overzetten op het nieuwere tv-platform en kun je vervolgens gebruikmaken van Cloud Opnemen zodat je niet gebonden bent aan fysieke opnames: wil je dat ik dit in orde maak voor je? 

Graag, dat lijkt me een fijn plan!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Druif53, graag stuur ik je meteen een nieuwe afstandsbediening toe want zo te horen is die absoluut aan vervanging toe! Wat ik verder direct zie, is dat je nog gebruikmaakt van een Kamai 510 TV Box en een Amulet 515 TV Box (harddiskrecorder); deze zijn beide ietwat verouderd en kan ik voor je vervangen als je wilt. Dan kan ik je na de vervanging ook meteen overzetten op het nieuwere tv-platform en kun je vervolgens gebruikmaken van Cloud Opnemen zodat je niet gebonden bent aan fysieke opnames: wil je dat ik dit in orde maak voor je? 

Mijn afstandsbediening doet het nog wel, maar hij begint steeds meer te haperen. Vooral de onderste toetsen (7,8,9 en 0). Ik denk dat het slijtage is. Kunnen jullie een nieuwe opsturen?

Bij voor baat dank!

Reputatie 5
Badge +2

Top dat je alles al doorlopen hebt @Roderikmb! Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening naar je toegestuurd. Deze zal binnen vijf dagen door de brievenbus geleverd worden! In de tussentijd kan je altijd gebruik maken van de TV Anywhere app of de T-Mobile TV app als deze beschikbaar is op jouw televisie. Fijne zondag!

Hallo,

 

Mijn afstandsbediening heeft het begeven. Ik drukte op “guide” om zo van zender te veranderen, maar dat is het laatste wat hij deed. Toen ik probeerde een andere zender te selecteren met de pijl toetsen kwam er geen reactie, ook niet na het vervangen van de batterijen. Ik heb ook de andere stappen doorlopen zonder dat het probleem verholpen werd.

@Jeroen2411 Het is dan wel opmerkelijk dat het bij beide afstandsbedieningen tegelijkertijd gebeurt, daarom is mijn vermoeden eerder dat het aan het koppelen ligt en niet zozeer aan de ab’s zelf. Het kan ook goed zijn dat de TV Box ze eventjes niet kan herkennen, anders zou je de stappen kunnen doorlopen.

Zou je de TV Box kunnen resetten via de methode die in het gelinkte artikel beschreven staat: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community → Let op! Hiermee wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Als ook dit niet werkt, dan stuur ik je meteen twee nieuwe exemplaren! 😊

Hoi, het werkt weer. Dank voor de tip!

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Cobadevreugd, daar is de afstandsbediening duidelijk niet tegen opgewassen! 😉 In dit geval is geduld geen schone zaak, ik zorg ervoor dat er snel een nieuwe afstandsbediening naar je toe komt. Hiermee wil ik ervoor zorgen dat je snel weer als vanouds kan genieten! 

Mijn afstandsbediening is per ongeluk met het bed verschonen in de wasmachine terecht gekomen, meteen de batterijen eruit gehaald en op de verwarming gelegd op een doek, hij doet nog wel iets maar knoppen doen niet wat ze moeten doen, source knop bv krijg ik programma opnemen  resetten werkt niet lampje knippert 1x of helemaal niet, batterijen vervangen en tv box gereset maar helaas verbetert het niet 

 

Gr. Coba

Reputatie 7
Badge +13

@Jeroen2411 Het is dan wel opmerkelijk dat het bij beide afstandsbedieningen tegelijkertijd gebeurt, daarom is mijn vermoeden eerder dat het aan het koppelen ligt en niet zozeer aan de ab’s zelf. Het kan ook goed zijn dat de TV Box ze eventjes niet kan herkennen, anders zou je de stappen kunnen doorlopen.

Zou je de TV Box kunnen resetten via de methode die in het gelinkte artikel beschreven staat: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community → Let op! Hiermee wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Als ook dit niet werkt, dan stuur ik je meteen twee nieuwe exemplaren! 😊

Hoi @Jeroen2411, dat klinkt alsof het koppelen niet helemaal goed gegaan is. Probeer het nog een keer met onderstaande stappen, dan zou je de tv weer moeten kunnen bedienen met de afstandsbediening:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

*Bij Stap 2: sommige tv's schakelen pas na ruim 20 tot 30 seconden volledig uit. Ik heb dit zelf meegemaakt met meerdere Samsung QLED's bijvoorbeeld; houd hier rekening mee. Het kan dus langer duren voordat je naar stap 3 kunt gaan! 😊

Hoi,

Bij Stap 1 gebeurt er niks als ik de cijfertoetsen 1 en 3 tegelijk inhoud (ik heb ze minsten 1 minuut samen ingehouden). Het magenta knopje knippert dan helemaal niet.

Heb jij wellicht nog een andere oplossing?

Groet, Jeroen

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jeroen2411, dat klinkt alsof het koppelen niet helemaal goed gegaan is. Probeer het nog een keer met onderstaande stappen, dan zou je de tv weer moeten kunnen bedienen met de afstandsbediening:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

*Bij Stap 2: sommige tv's schakelen pas na ruim 20 tot 30 seconden volledig uit. Ik heb dit zelf meegemaakt met meerdere Samsung QLED's bijvoorbeeld; houd hier rekening mee. Het kan dus langer duren voordat je naar stap 3 kunt gaan! 😊

Hoi,
Ik heb twee afstandsbediening die niet meer werken. De batterijen heb ik al vervangen en resetten heb ik ook al geprobeerd. Ik kan alleen nog de tv aanzetten en het geluid regelen. Maar verder niks. Kan ik 2 nieuwe krijgen?

Groet, Jeroen

Reageer