Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

De gids zo juist gevonden in het menu

Kun je uitleggen hoe je de TV-gids kunt vinden op de afstandsbediening? Ik ben er ook naar op zoek.

op de AB magic remote van de lg c1 kom ik via de OK knop (knopje tussen de pijlen) en dan met pijltjes knop ⬆️ naar boven en dan naar ⬅️

daar kiezen voor OP TV / tv gids selecteren 

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

ik kan mij vergissen want ik ken de serie of het programma niet waar je naar kijkt maar oude series zijn niet gemaakt voor breedbeeld tv dus vandaar de randen. Die kun je ook niet uitrekken. Ik denk dat die serie is opgenomen voor het 4:3 formaat en breedbeeld is 16:9

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Breedbeeld_(televisie)

 

 

 

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Klopt is knap irritant 

Reputatie 7
Badge +1

Daar schiet me net iets te binnen, stel ik heb een Google Chromecast met tv,  en in een helder moment besluit ik deze mee te nemen naar een vakantiehuisje ergens in Nederland, werkt de tv app er dan ook op?  Het gaat dan niet om de tv anywhere app maar de gewone app die je ook thuis zou gebruiken.

En hoe word de Chromecast geregisteerd als alleen staand object of telkens opgeteld als men hem in een andere tv gebruikt,  dus de ene keer daar en dan weer op een andere kamer enz.

Reputatie 3

Daar schiet me net iets te binnen, stel ik heb een Google Chromecast met tv,  en in een helder moment besluit ik deze mee te nemen naar een vakantiehuisje ergens in Nederland, werkt de tv app er dan ook op?  Het gaat dan niet om de tv anywhere app maar de gewone app die je ook thuis zou gebruiken.

En hoe word de Chromecast geregisteerd als alleen staand object of telkens opgeteld als men hem in een andere tv gebruikt,  dus de ene keer daar en dan weer op een andere kamer enz.

Ben ik ook wel benieuwd naar, zou een beetje jammer zijn als ik niet “anywhere” kan kijken of heb je daar dan weer een t-mobile mobiel abonement voor nodig? Ook geen verder hoor, op de camping is een access point zo gecreerd. 
Zou wel een beetje jammer zijn als dat moet. 

Reputatie 7
Badge +1

TV Anywhere maakt altijd deel uit van je abonnement deze kun je gewoon overal gebruiken in Nederland en de EU en soms ook in een paar andere niet EU landen.

U hoeft hiervoor dus geen apart abonnement af te sluiten, u kunt deze gewoon downloaden op een smartphone of nog beter een goede tablet ( Samsung of iPad enz.)

 

Zojuist geinstalleerd werkt goed, zou alleen nog een optie in moeten zitten dat deze automatisch start als de TV wordt aangezet.

Voor de rest een perfect alternatief voor de TV-box.

Zal het de komende tijd blijven testen

Groet,

Ron

 

Tv is trouwens de UN71006LB software versie 04.40.70

Reputatie 3

TV Anywhere maakt altijd deel uit van je abonnement deze kun je gewoon overal gebruiken in Nederland en de EU en soms ook in een paar andere niet EU landen.

 

Heb ergens gelezen dat je die alleen kan gebruiken met enkel een t-mobile aansluiting, om de camping maar even aan te houden die hebben een Ziggo als ISP, kan ik de aywhere app/ t-mobile tv app gebruiken dan?

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor, kun je gewoon overal gebruiken, zou gek zijn stel u bent bij kennissen en die hebben KPN of Ziggo wie dan ook als provider, en u zou daar b.v. even iets willen volgen op uw telefoon zoals voetbal zeg maar dan zou het gek zijn dat u dan niet via hun wifi niet zou kunnen kijken.

Het verschil kan zitten in tv anywhere en de app

Reputatie 1

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

ik kan mij vergissen want ik ken de serie of het programma niet waar je naar kijkt maar oude series zijn niet gemaakt voor breedbeeld tv dus vandaar de randen. Die kun je ook niet uitrekken. Ik denk dat die serie is opgenomen voor het 4:3 formaat en breedbeeld is 16:9

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Breedbeeld_(televisie)

Is gewoon een ochtend programma!!!En ik had er ook bij geschreven op andere kanalen!!!!Dus dit antwoord slaat nergens op!En als ik hetzelfde kanaal bekijk via het media kastje krijg ik hem wel volledig!idem als ik hem aanpas qua instelling!

 

 

 

 

Hier het resultaat van een aangepaste beeldscherm van het zelfde programma.!!!!Zelfde dag.

Reputatie 2

@Hans-Juriën is het al bekend wanneer we de update kunnen verwachten wat de 4:3 beeldverhouding met schokkend beeld oplost?

Reputatie 7
Badge +1

Het blijft een onverklaarbaar raadsel waarom het Odido zelfs na bijna een jaar niet lukt om de app goed werkend te krijgen op een LG tv, op een Googletv Chromecast of Appletv maar ook andere tv merken werkt de Odido app wel, al of niet met problemen

Daarnaast blijft het vanuit de provider op dit topic net zo stil als in de prijzenkast van Oranje (heren voetbal) als LG de update al een paar keer heeft afgewezen, dan lijkt het me toch dat LG dan ook aangeeft om welke reden men de update afkeurt, en gaat men dit als beheerder van de app repareren.

Reputatie 7
Badge +1

Voor zover ik kan zien werkt de app goed, nu kan het natuurlijk aan me zelf liggen maar maak ook gebruik van de nieuwe mediabox en als ik een vergelijking maakt met de app is mijn persoonlijke indruk dat de beelden bij de box net wat scherper zijn dan bij de app.  (app ingesteld op 1080i)

Hoe zit het met een bepaald thema pakket? Ik heb begrepen dat die niet beschikbaar is op Android en tvos omdat google en Apple het verbieden.

 

 

Hoe zit dat bij LG?

Reputatie 3

En heeft iemand al inmiddels de update gehad op ze tv? 

Reputatie 2

Nee erg teleurstellend 

Reputatie 7
Badge +1

Als u de app installeert op een LG tv zijn de beschikbare zenders gelijk aan welke via de box zijn te zien, inderdaad is het zo dat Google  en/of Apple providers verbiedt om erotische zenders via hun platforms te verspreiden.

M.a.w. dus met de Odido (T-Mobile) app op een LG geldt dat dus niet

@ChemzEddine Met alle respect helaas werkt deze methode bij mij niet, als ik b.v. naar een app zoals YoUtube of NPO start heb gekeken en volg bovenstaande krijg ik bij “prullenbak” de vraag of ik de app wel of niet wil verwijderen.

De T-Mobile app is niet op te starten, de tv gaat weer terug naar de laatste geopende app in mijn geval had ik CBS news gestart

Dat is jammer om te horen. Bij mij (WebOS23) werkt het wel. Misschien is het mogelijk om op een andere manier alle geopende apps te zien zoals onderstaande afbeelding. Als je op de een of andere manier in Recente lijsten kan komen, dan kan je de app namelijk afsluiten. Hier staat wel een prullenbak en verwijderen, maar het is alleen maar verwijderen uit de geopende apps en niet van de tv.

Een tweede mogelijkheid is om in de app, de app af te sluiten door op de afstandsbediening op de 3 puntjes te drukken naast de 0.

Ik krijg onderstaand menu dan en dan kan ik de app ook rechtstreeks afsluiten:

Beide zijn niet ideaal, maar het is nog steeds beter dan de tv helemaal aan en uit te doen.

Hopelijk werkt dit wel voor de andere en anders is dit helaas alleen een oplossing voor de mensen met WebOS23.

@martva , waarom zou je dan overstappen naar Odido als je tevreden bent over de KPN? Is het dan om de prijs?

Ik kreeg nog een email dat het probleem opgelost was.
Welk van de 2 problemen dat was stond er niet.
Ook is er niets veranderd aan de app.
Zelfde vastlopers,
Mijn abo loopt af op 26 mei.
Heb nu een abo op Canal+.

Werkt toch een stuk soepeler en is goed koper.
Niet betalen voor opnemen, geen extra box nodig op andere tv.
Ik denk dat ik dit wel even aan kan houden.

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

 

 

 

 

@Demi van Odido de concrete vraag is dus: hoelang voordat die app er is? Dagen? Weken? Maanden? Hier hangt het vanaf of we zo'n box moeten bestellen. Want nu kunnen we (ondanks wat de verkoper vertelde) geen tv kijken behalve via de chromecast.

Fijn dat de app het eindelijk doet.
Mss toch nog even proberen voordat ik over ga naar NLZiet.
 

Wat ik tegenkom zowel in de app als de nieuwe box is dat ik niet kan zappen door de favorieten (of ik weet gewoon niet waar het zit).

Als je met pijltje rechts klikt, opent het kanalenmenu en kan je naar favorieten met rechts.

Kies je dan een zender dan ga je daar netjes heen, maar ga je dan zappen dan zapt hij alsnog door alle kanalen.

Wat ik ook mis/niet kan vinden is terug naar vorige kanaal.
Niet op de box en niet in de app.

In oude box zat het wel.

 

Gisteren een nieuwe LG Olde TV gekocht

tot mijn verbazing idd geen ODIDO app, en dan leest ik dat hier ruim een jaar geleden aangevraagd is en niet is goed gekeurd nog. Ik mag toch aannemen dat ODIDO in een jaar tijd dit toch wel voor elkaar krijgt bij LG of is dit een verloren zaak!

DE App die ik nu moet gebruiken is waardeloos ik kan er 1x in komen als ik eruit ga (home knop op de LG afstandbediening) is enige optie die werkt) dan kom je er nooit meer in dan moet je de TV uit zetten spanning er af / op . en dan kan je er weer op.

 

Maar mijn verbazing blijft dat ODIDO gewoonweg naar 12 maand nog steeds niets voor elkaar heeft?

 

mvg

Andre

 

Reputatie 4

Bestel dan de nieuwe mediabox. Ook daar zijn nog wel problemen mee, maar ik heb er zelf nog geen probleem gehad ermee.

Dan hoef je die brakke LG apps niet meer te gebruiken.

Eindelijk kan ik fatsoenlijk F1 kijken op mijn LG. Zonder omweg via een laptop. Is wel iets ouder ca 5 jaar.

Als er een werkende app komt kun je hem toch weer afbestellen en terug sturen.

Bestel dan de nieuwe mediabox. Ook daar zijn nog wel problemen mee, maar ik heb er zelf nog geen probleem gehad ermee.

Dan hoef je die brakke LG apps niet meer te gebruiken.

Eindelijk kan ik fatsoenlijk F1 kijken op mijn LG. Zonder omweg via een laptop. Is wel iets ouder ca 5 jaar.

Als er een werkende app komt kun je hem toch weer afbestellen en terug sturen.

 

Als ODIDO iets aan bied, omdat een mediabox per maand extra kost mag je ook service verwachten.
Anders moet je het niet aanbieden als een “ oplossing “.

 

Reageer