Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Ik gebruik sinds kort ook de LG TMobile app vanwege nieuwe LG OLED (65G3) en ook ik heb last dat na het gebruik van de app deze niet netjes afsluit als je bv Netflix oid hebt gekeken en dan weer de app willen starten. Doet dan niks. Een aantal mensen geven als workaround aan om de tv opnieuw op te starten. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn Odido!

Echter heb ik een betere workaround, voor mijn tv iig. Als je op het homescherm de return key (die boven het rode knopje op de magic remote) drukt, kom je in ‘recente lijsten’. Als je daar de tmob app sluit dmv prullenbakje start de app weer netjes op!

Hopelijk werkt dit ook voor anderen, maar Odido…fixen dat deze app bij schakelen tussen apps zonder workaround gestart kan worden  

(Webos 8.3.0-15 (number1-nameri)

Reputatie 7
Badge +1

@theocoppes De 3Sat app voor de aardigheid op een Samsung tablet geinstalleerd, en vervolgens getest en sommige films kun je wel zien, en bij andere staat de tekst alleen te zien in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland.

In feite is 3Sat de satelliet zender van het Duitse ZDF, veel programma's zijn dan ook te zien geweest op ZDF sommige zullen misschien alleen op 3Sat te zien zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Pim100 & @swaen13977, super fijn om te horen dat jullie aan het genieten zijn van de nieuwe update! Ik wens jullie nog veel kijkplezier toe. 🙂

Reputatie 4

Hier staat 99% Duitse zenders aan.

3 Sat is vooral groot in natuur films, meestal met motto's die een hele dag hetzelfde blijven.

We kijken vele niet gecodeerde Duitstalige zenders uit Duitsland en Oostenrijk via de satelliet.

 

 

@S_Bosman @RobertSmit78 @ikhadhonger @makaveli29 Allereerst dank jullie wel voor het geduld. Er is een oplossing, maar er is vertraging met het laten goedkeuren van de update door LG. 

 

 

Er wordt steeds gedaan of het “de schuld” van LG is, maar ik lees tussen de regels door dat jullie vooral extreem lang bezig zijn geweest met de app. De communicatie vanuit jullie kant blijft heel vaag (er is pas gezegd dat mogelijk Q1 de nieuwe app komt; hoe breed wil je het hebben, en zelfs dat is geen harde toezegging).

Reputatie 7
Badge +16

@Demi van Odido Kun jij hier morgen naar kijken? “Hopelijk werkt dit ook voor anderen, maar Odido…fixen dat deze app bij schakelen tussen apps zonder workaround gestart kan worden“

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Robcnl het is inderdaad niet de bedoeling om continue de tv opnieuw op te starten, echter is dit ook een workaround en niet de daadwerkelijke oplossing. De problemen worden verholpen met de nieuwe update van een app inclusief rebranding naar Odido. Deze ligt momenteel nog ter goedkeuring bij de leverancier. Zodra alles helemaal goedgekeurd is en niet weer afgekeurd is, laten we dit uiteraard hier in dit topic weten!

Hoi @Pim100 & @swaen13977, super fijn om te horen dat jullie aan het genieten zijn van de nieuwe update! Ik wens jullie nog veel kijkplezier toe. 🙂

zojuist de nieuwe update geïnstalleerd; gelukkig is er nu wel iets gebeurd. Het switchen van zenders gaat beter; nog wel even een freeze van het beeld maar geen vervorming meer (dus wel direct HD beeld). Prima. 
Het opstarten gaat echter nog steeds heel traag; toch nog steeds ruim 25 seconden nodig na aanzetten TV en kiezen voor Odido TV app voordat je beeld hebt; dat kan beter.
Het switchen van App (van bijv. Netflix teug naar Odido) gaat haperend; de ene keer goed en geen probleem; de andere keer weer met de bekende 3 puntjes; ook dat kan beter.
Al met al is er wel iets verbeterd maar nog niet alles is opgelost; helaas.

Reputatie 6
Badge +2

@Secondawake @Elegast @internettert91 Als ik meer wist, had ik niet met alle liefde met jullie verteld. Echter het enige wat ik nu kan zeggen, is dat we de oplossing hebben gevonden en de goedkeuring hiervan afwachten. 

@Mark0302 Fijn dat je een workaround hebt gevonden en @blooper65 nogmaals bedankt voor het delen van je tip! 

Hallo allemaal,

 

Ook ik heb het probleem dat als je een andere app opstart, de T-Mobile app niet meer wilt opstarten. Ik heb een oplossing gevonden die beter is dan de tv helemaal opnieuw starten:

  • Ga naar het home-menu.
  • Klik op de back-knop.
  • Er komt nu van onder een scherm met alle apps, inputs die je hebt geopend.
  • Kies de Odido-app en druk op het kruisje om die af te sluiten.
  • Nu kan je de Odido app weer opnieuw starten zonder de tv opnieuw op te starten.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.

Ik ben ook overgestapt van Tweak naar Odido, maar als dit met de tv app zo’n drama blijft dan ben ik ook zo weer weg..

 

de CanaalDigitaal app werkte perfect. Daarnaast herkende de TV dit ook als een app om TV te kijken waardoor ik deze bij inputs had staan en de tv deze optie onthield als ik hem weer aanzette. Iets wat bij de Odido (T-Mobile beta) app ontbreekt..

Bij mij werkt die app voor geen meter op een van mij tv’s . Disney een Netflix een Videoland werkt perfect maar niet T-Mobile beta 

Nu wat langer mee gewerkt.

Bij opstarten vd app duurt het zeker 30sec voor ik beeld heb. Stilstaand beeld.

Na een aantal keer voorruit en achteruit zappen gaat hij het eindelijk doen.

Op de box heb ik de terugknop eindelijk gevonden, maaar op mijn lg afstandbediening nog niet.

Nog steeds niet kunnen vinden om te kunnen zappen in de favorieten zonder de lijst te moeten openen.

Gaat altijd terug naar de volledige lijst

Reputatie 4

Hebben anderen ook regelmatig last van vastlopers in de t-mobile beta app? (Beeld bevriest en er verschijnt een hervatten knop). Bij de oudejaarsconference gisteravond bleef hij maar vastlopen en uiteindelijk ben ik maar via ziggo gaan kijken (is nog niet fysiek afgekoppeld gelukkig al heb ik geen abonnement meer).

Als ik de enige ben kan ik op zoek gaan naar storingen in mijn thuisnetwerk, maar ik vermoed dat de odido tv server gewoon overbelast was en dan heeft thuis sleutelen aan je netwerk geen zin.

Overigens is de tv bedraad aangesloten met een utp-kabel dus het ligt niet aan slechte wifi.

Ik heb zelf een Samsung tv. Recent heeft mijn moeder een nieuwe LG gekocht, alleen omdat zij nu over moest naar tv kijken zonder box. Het verschil in de app is bedroevend. Werkt de 'guide' knop voor iemand met een LG tv? Op mijn Samsung kom ik met die knop makkelijk in een tv gids, maar bij mijn moeders LG moet ik dus vier knoppen drukken (okay, omhoog naar het menu, op tv, dan gids). De 'guide' knop op de LG werkt niet in de app. Gaat dit nog opgelost worden? De arme vrouw denkt telkens dat het aan haar ligt dat de app niet goed werkt, maar ik kom er ook niet uit! Ze heeft trouwens ook het probleem dat de app niet meer opstart en de tv uit/aan gezet moet worden (eerder in deze thread door anderen genoemd). Dit voelt als een bèta app, wat na een jaar na lancering niet zo moet zijn.

Reputatie 4

De app is idd vrij dramatisch zonder guide knop en hij crasht als je een andere app hebt gebruikt waardoor je de tv uit/aan moet zetten. Ze hebben een minimum viable product gemaakt zodat ze konden adverteren dat Odido ook op lg werkt en daar lijkt het bij gebleven te zijn. Triest, maar dat krijg je als private equity de dienst uitmaakt en alleen snel geld verdienen leidend is.

Ik ben net overgestapt van Ziggo, maar tv kijken via deze beta app is echt bedroevend. Helemaal in vergelijking met de Odido app op een Samsung tv.  

Het is jammer dat je de app niet gewoon even 24 uur kan testen voordat je de keuze maakt. Nu vind ik de app best oké werken op het moment, maar er is zéker ruimte voor verbetering. 

Had hiervoor de Ziggo Next box, dat was een fijn apparaat met een fijne interface. Alleen weer jammer dat je 2 afstandsbedieningen nodig had als je een andere input wilde gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +9

@Hans-Juriën zou jij hier nog een update over kunnen plaatsen voor @Ton S? Many thanks! 

Kijken via de app werkt prima. Alleen een vraag:

 

Na het uitzetten van de tv en weer aanzetten kom ik niet terug in de app maar in het laatste blokje wat staat bu recent (onderste regel). Is het niet mogelijk direct weer terug te komen in de odido app na het aanzetten?

Reputatie 2

Ik ervaar dezelfde problemen als hierboven al genoemd: 1: als je na het gebruiken van de odido app naar een andere app gaat en na gebruik weer terug gaat naar de odido app dan blijft het beeld zwart op 3 puntjes na. Odido app reageert nergens op en alleen opnieuw starten van de tv verhelpt het.   

2: De app loopt nog steeds zo nu en dan vast en reset de tv. 

LG OLED65C8PLA firmware 05.50.15

Reputatie 7
Badge +1

Net even een testje gedaan met de Odido app voor een LG tv normaal gebruik ik de nieuwe mediabox de app opgestart en even voetbal kijken, daarna even een tijdje naar een docu bij Netflix.

Vervolgens op het “huisje” van de a.b. gedrukt om de Odido app te activeren, een seconde verschenen de driestipjes en vervolgens herstarte de voetbalwedstrijd.

Ook is de app hier nog nooit vastgelopen zowel de oude T-Mobile als de huidige Odido app 

LG Oled B1 55”  bouwjaar 2021 gekocht in 2022 outlet Mediamarkt.

Reputatie 7
Badge +1

Als u bedoelt die onderste regel met al die apps op een bepaalde volgorde? deze kan men aanpassen door b.v. die van Odido vooraan te plaatsen de apps zijn op volgorde in te stellen naar eigen behoefte.

Een andere manier en die werkt ook goed een quik acess toets aanmaken,  bij het opstarten van de app b.v. cijfer toets 1 of 2 of welke dan ook even ingedrukt houden tot de tekst verschijnt dat de aangewezen toets werkt.

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

 

De LG TV app (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chisets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de Odido Online TV App goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in My T-Mobile Thuis. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV app downloaden?

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de T-Mobile TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze T-Mobile TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV app op mijn LG TV?

Met de T-Mobile TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de T-Mobile TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via My T-Mobile Thuis.

 

Waarom kan ik de T-Mobile TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De T-Mobile TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Ik heb sinds vandaag internet + tv van Odido. Een tv-boxje was niet nodig, want de TV App was (hoewel in bèta) volledig bruikbaar op onze LG-tv, zo vertelde de telefonische klantenservice tijdens de verkoop. Maar ik krijg precies hetzelfde probleem als alle anderen hier: een ouderwets 4:3-beeld met zwarte balken, en via wat gerommel en instellen van het beeldformaat in de app (met één van de gekleurde knoppen, zo moest ik zelf uitvogelen want een tandradje ofzo zit er niet in de app) gaat het beeld dan naar 16:9. Daarna is de kwaliteit haperig, en zodra je zapt zit je weer op 4:3 gecropt. 

Zo zie ik mijzelf nog niet een avondje zappen, eerlijk gezegd. 

Wat is de status van het bugreport van 11 maanden geleden? En kan ik beter op een andere manier tv-kijken, of is het een kwestie van ergens iets structureels instellen. Al het andere op die tv, van andere apps (Netflix enzo) tot externe input (Switch, chromecast en tot vanochtend Ziggo) is gewoon 16:9….

Ik lees het graag.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een LG Oled van 2021 zo uit mijn geheugen en daar al van af het allereerste begin na uitrol van de LG app deze hier op draaien, tot nu werkt dat bijna perfect het enige wat net als bij alle LG bezitters niet werkt is b.v. als je Netfix enz. kijkt je niet in een keer terug kunt naar T-Mobile tv.

Ondanks dat het al diverse keren is gemeld is het nog steeds niet opgelost, daar ik geen Netflix of andere streamingsdienst heb, is het voor mij geen punt dat je de tv eerst moet uitzetten om verder tv te kunnen kijken.

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

 

Ik heb sinds vandaag internet + tv van Odido. Een tv-boxje was niet nodig, want de TV App was (hoewel in bèta) volledig bruikbaar op onze LG-tv, zo vertelde de telefonische klantenservice tijdens de verkoop. Maar ik krijg precies hetzelfde probleem als alle anderen hier: een ouderwets 4:3-beeld met zwarte balken, en via wat gerommel en instellen van het beeldformaat in de app (met één van de gekleurde knoppen, zo moest ik zelf uitvogelen want een tandradje ofzo zit er niet in de app) gaat het beeld dan naar 16:9. Daarna is de kwaliteit haperig, en zodra je zapt zit je weer op 4:3 gecropt. 

Zo zie ik mijzelf nog niet een avondje zappen, eerlijk gezegd. 

Wat is de status van het bugreport van 11 maanden geleden? En kan ik beter op een andere manier tv-kijken, of is het een kwestie van ergens iets structureels instellen. Al het andere op die tv, van andere apps (Netflix enzo) tot externe input (Switch, chromecast en tot vanochtend Ziggo) is gewoon 16:9….

Ik lees het graag.

Ah, dat waren ze tijdens de verkoop dan even “vergeten”. Heel onhandig. Via de chromecast werkt het prima, maar met het gebrek aan knoppen van de chromecast afstandsbediening is het ook niet super. Weet je ook wanneer de odido-app doorkomt? Dit om te kijken of we nog een boxje gaan bestellen of het uitzingen met de chromecast.

Reageer