Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Toon eerste reactie

347 reacties

Reputatie 1

Fijn dat de app voor LG er nu is!
Gisteravond getest op een LG OLED55C7V met WebOS 3.9.0.
Ik ervaar dezelfde bug als @Joeri01.

Reputatie 7
Badge +6

@Potdikkehenk Waarom je maar 5 Mb/s haalt, kan iemand met meer verstand van 4G voor Thuis je beter vertellen, maar houd er rekening mee dat zelfs als de snelheid in orde is je op 4G geen gebruik kunt maken van de TV-app. Dat kan namelijk alleen via een vaste verbinding van TM Thuis.

Heel mooi deze app, maar hoe kun je die gebruiken met de 4g voor thuis? Want jullie leveren niet eens 5mb/s 

Reputatie 7
Badge

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Reputatie 7
Badge

@MrMarcus Hier exact de zelfde ervaringen app werkt perfect ook het beeld vind ik keurig niks op aan te merken, de door u aangehaalde bug had ik ook ervaren ga je b.v. tijdens tv kijken naar Youtube kan ik vervolgens de app niet meer opstarten, maar eerst de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen.

LG B1 55” 

Bedankt voor deze melding. Dit is ook vrij eenvoudig te herproduceren op andere toestellen. We gaan hiermee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +1

@San76 Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

De gids zo juist gevonden in het menu

Waar en hoe heb je deze gevonden? Is de gids hetzelfde als via het kastje, dus echt lijst met zenders en wat er komt niet alleen wat erop is?

Het lukt mij namelijk niet via de magic remote lijst knop. Hebben een LG nano smart tv. 

Reputatie 7
Badge +1

@MrMarcus Hier exact de zelfde ervaringen app werkt perfect ook het beeld vind ik keurig niks op aan te merken, de door u aangehaalde bug had ik ook ervaren ga je b.v. tijdens tv kijken naar Youtube kan ik vervolgens de app niet meer opstarten, maar eerst de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen.

LG B1 55” 

Mijn ervaring: Voor een eerste release werkt de app uitzonderlijk goed. Netjes gedaan! Hierbij een paar opmerkingen:

  • De app reageert vlot.
  • Ondertiteling doet het zelfs beter dan op de tv box (Amino box). De ondertiteling oogt scherper en is transparant ipv geprojecteerd op een zwarte balk.

Bugje:

  • De app start niet meer op wanneer je tijdens het kijken middels een sneltoets op de AB naar bijv. Netflix bent gegaan. Je moet het systeem ‘netjes’ afsluiten alvorens je het weer wilt opstarten. TV uit en aan zetten is ook een workaround.

Getest op een LG C2 met de laatste firmware.

Reputatie 7

Hi allemaal, super fijn om jullie enthousiaste reacties te lezen! 😁 Bedankt voor jullie feedback tot nu toe, die heb ik doorgespeeld naar de specialisten. Blijf alle feedback vooral doorzetten, dat waarderen wij enorm. Ik heb ook voor de zekerheid gevraagd of jouw tv wel of niet geschikt is @Joeri01. Hier kom ik zo snel  mogelijk bij jou op terug. 

Reputatie 2

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

 

In de startpost:

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 4.0 of hoger. Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

@yalerta Klopt, had ik al gelezen, maar er word gesproken over “in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016.” Maar WebOS 4.0 is naar mijn weten alleen uitgerold aan modellen vanaf 2018.

Mijn model is van 2017 en heb de app in de store staan.

Reputatie 7
Badge +5

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

 

In de startpost:

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 4.0 of hoger. Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Reputatie 2

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Reputatie 7
Badge +1

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om de app in het “thuisdashboard” van mijn LG te krijgen, bij het opstarten van de tv krijg ik daar een grijs vlak met DTV er op.

Reputatie 7
Badge +1

De gids zo juist gevonden in het menu

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik nog wel mis of althans nog niet heb gevonden is een duidelijke tv gids zoals aanwezig op de tv box

Zojuist geïnstalleerd op mijn lg-49NANO816NA. Ziet er goed uit. Terugkijken werkt. Kwaliteit lijkt in orde.

Hallo,

Op dit moment hebben wij een KPN abonnement en wil graag overstappen naar T-Mobile.
Helaas kwam ik erachter dat er geen T-Mobile TV app beschikbaar is voor LG tv's, wanneer is dit wel beschikbaar, is dit bekend?
Als ik nu zou overstappen zou ik al 2 decoders bij mijn abonnement moeten nemen, dat zie ik niet zitten.
Iemand enig idee? Zou namelijk graag willen overstappen 😀

Er is een beta versie beschikbaar. Werkt prima. Start af en toe wat lastig op 

Reputatie 7
Badge +1

Heb de app vandaag al even getest en tot op heden bevalt hij goed, moet alleen nog testen op de manier dat de box helemaal is afgesloten van de tv, dat doe ik zo gauw er de gelegenheid voor is.

Wat ik wel zag dat de app na installatie zich in een rij nestelt onder in het scherm, liefst zou ik zien dat de app meteen opstart als men de tv aanzet net als bij de box.

Reputatie 7
Badge +8

@BeMu Super om te horen en we zijn benieuwd naar je feedback! 😁

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb de app zo juist geinstalleerd en tot op heden voldoet hij, ga hem de komende tijd verder testen om te zien hoe de app verder bevalt.

Reageer