Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


347 reacties

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Dit is een interessant probleem. Ik ga hiervoor een ‘bug report’ aanmaken en bespreken of hier meer informatie voor nodig is om dit te kunnen herproduceren of oplossen.

Ik heb dit zelfde probleem en zie dat deze post van @Joeri01 al 11 maanden oud is. Gaat dit opgelost worden als de T Mobile beta versie app wordt omgezet naar Odido? Ligt dit nu op tafel voor akkoord in Korea? Wat is de timing hiervan of kan het nog lang duren, anders moet ik of switchen naar andere aanbieder. Wie weet iets van de status? 

Reputatie 7
Badge +9

@Hans-Juriën zou jij hier nog een update over kunnen plaatsen voor @Ton S? Many thanks! 

Hier mijn work arround voor niet meer op kunnen starten van de app wanneer ik naar bijvoorbeeld de app van Videoland of Netflix ben geweest. Voordat ik vanuit de T-mobile app naar een andere app ga gebruik ik de knop op de smart remote rechts naast de 0. Dit is een knop met 3 puntjes. Op de tv verschijnt dan een menu met o.a de optie om de app af te sluiten. Hierna kan ik naar de Videoland app of een andere app. Wil ik weer terug naar de T-mobile app dan start deze gewoon weer op. Dit dus zonder de tv af te sluiten. Misschien werkt het ook bij jullie. Fijne avond!

 

Ron

Wat een ongelofelijke slechte App is dit op de LG. 

Hoe kan je in de tv gids komen? 

Reputatie 1

Ik hoop echt dat de app snel beschikbaar wordt voor de  LG want wat jullie nu aanbieden als "TMobile- app" vind ik echt niet kunnen, aangezien bijna alle concurrenten wel een app kunnen aanbieden die goed werkt voor een LG tv

Reputatie 2

Inmiddels een jaar geleden en... nog steeds geen oplossing! De tv app naam is zelfs nog T-Mobile. Dikke zwarte balken en links en rechts en na een minuut begint het beeld te schokken. Je krijgt elke keer als antwoord: we zijn er mee bezig. We wachten op goedkeuring van LG bla bla bla.

Maar er is al die tijd helemaal niks veranderd!! 


Je bied tv aan zonder Mediabox en kabels maar och u heeft een LG tv? sorry dan niet....

Heb zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

Reputatie 2

@Hans-Juriën zou jij hier nog een update over kunnen plaatsen voor @Ton S? Many thanks! 

Update? DOE ER WAT AAN! 

WANNEER KOMT DE ODIDO TV APP VOOR lLG TV'S UIT??

DIE T-MOBILE APP WERKT VOOR GEEN METER!!

Reputatie 3

Eigenlijk betaal je gewoon iedere maand voor een app die voor de helft werkt. Ik verwacht bij de update wel een paar extras na het lange wachten.

Reputatie 6
Badge +2

@blooper65 Dank je wel voor het delen van jouw tip! Fijn om te lezen dat je een tijdelijke tussen oplossing hebt kunnen vinden. 

@Willemmmm Je kunt de TV Gids vinden door te klikken op ‘Op TV’ in het Home menu 

@S_Bosman @RobertSmit78 @ikhadhonger @makaveli29 Allereerst dank jullie wel voor het geduld. Er is een oplossing, maar er is vertraging met het laten goedkeuren van de update door LG. 

 

 

Ik baal hier ook erg van. Een paar maanden geprobeerd met de  T-mobile app op een LG C2, maar hij werkt gewoon niet goed. Word gedwongen over te stappen naar een andere provider als dit niet op korte termijn wordt opgelost. Een concrete datum voor de app update zou welkom zijn. 

Reputatie 2

Ik maak nu al meer dan een jaar gebruik van de T-mobile beta app overigens tot volle tevredenheid. Nu zijn er voor de fire stick en android tv wel odido apps. Is dit nu geen mooie gelegenheid om een odido -app voor de lg-tv te maken en dan te gelijker tijd deze ook up te daten naar een alpha status. Want hoelang kan een app een beta status hebben. Normaal gesproken niet zolang voordat er de definitieve app uitkomt. Maar bij jullie is de t-mobile app al meer dan een jaar in bete status.

Met vriendelijke groet,

Egbert

 

@S_Bosman @RobertSmit78 @ikhadhonger @makaveli29 Allereerst dank jullie wel voor het geduld. Er is een oplossing, maar er is vertraging met het laten goedkeuren van de update door LG. 

 

 

Er wordt steeds gedaan of het “de schuld” van LG is, maar ik lees tussen de regels door dat jullie vooral extreem lang bezig zijn geweest met de app. De communicatie vanuit jullie kant blijft heel vaag (er is pas gezegd dat mogelijk Q1 de nieuwe app komt; hoe breed wil je het hebben, en zelfs dat is geen harde toezegging).

Hier mijn work arround voor niet meer op kunnen starten van de app wanneer ik naar bijvoorbeeld de app van Videoland of Netflix ben geweest. Voordat ik vanuit de T-mobile app naar een andere app ga gebruik ik de knop op de smart remote rechts naast de 0. Dit is een knop met 3 puntjes. Op de tv verschijnt dan een menu met o.a de optie om de app af te sluiten. Hierna kan ik naar de Videoland app of een andere app. Wil ik weer terug naar de T-mobile app dan start deze gewoon weer op. Dit dus zonder de tv af te sluiten. Misschien werkt het ook bij jullie. Fijne avond!

 

Ron

Dank je, naar zo'n workaround was ik op zoek. Nu wachten op de Odido TV app voor LG waarin dit gewoon is opgelost 

Reputatie 6
Badge +2

@Secondawake @Elegast @internettert91 Als ik meer wist, had ik niet met alle liefde met jullie verteld. Echter het enige wat ik nu kan zeggen, is dat we de oplossing hebben gevonden en de goedkeuring hiervan afwachten. 

@Mark0302 Fijn dat je een workaround hebt gevonden en @blooper65 nogmaals bedankt voor het delen van je tip! 

Reputatie 3
Badge

5 jaar geleden heb ik destijds KPN vaarwel gezegd en ben toen nog naar t-mobile thuis verhuisd. Met grote spijt overigens. Jullie tv product liep toen al 5 jaar achter, destijds nog met een HDD recorder die waar opgenomen programma niet goed op de starttijd werden opgenomen.

Sinds vandaag heb ik de poging gewaagd om opnieuw toetreding te doen bij t-mobile (odido). Wederom met spijt zo blijkt. De interface is nog steeds blijven hangen in het jaar kruik. Niets veranderd in de 5 jaar dat ik ben weg geweest. De kwaliteit is om te huilen in vergelijking met de KPN smart tv app. Veel artifacts (effen kleuren die bijvoorbeeld ‘dansen’ door de compressie) in het beeld. Compressie van het beeld is veel te hoog mijn inziens. De interface en de beeld kwaliteit zijn mijn grootste ergenis. Waar steeds meer huishoudens 4k Televisies hebben, moet de bandbreedte van de stream daar ook op aangepast worden. Dus een HD stream (want er wordt nog weinig uitgezonden in 4K) van minimaal 16mbit is aan te raden op 1080p. 

En het feit dat de app ook nog de naam T-mobile Thuis draagt is voor zo'n grote speler amateuristisch. Dit had voor de naamwijziging al geregeld moeten zijn. Sinds de wijziging zijn we 4 maanden verder….

En schermen achter de goedkeuring van de LG store is mijn inziens respectloos richting de klanten. Ik vermoed dat de ingediende app afgekeurd is en dat er nog veel meer aan gesleuteld moet worden. Maar dat zegt mijn onderbuik gevoel. Ik heb het al eerder eens gezegd. Ik heb liever dat er een eerlijk antwoordt wordt gegeven, zoals “de app was ingediend, maar geweigerd, we zijn de fouten aan het rechtzetten”, dan dat de schuld ogenschijnlijk wordt afgeschoven naar een ander. 

Ik ga mij beroepen op mijn herroepingsrecht ga weer terug naar KPN. Ik had zo'n goede hoop. Maar helaas. Ik vind het heel spijtig, maar de vorige keer was het tv product ook de reden om weg te gaan. En nu weer. 

@martva , waarom zou je dan overstappen naar Odido als je tevreden bent over de KPN? Is het dan om de prijs?

Gisteren een nieuwe LG Olde TV gekocht

tot mijn verbazing idd geen ODIDO app, en dan leest ik dat hier ruim een jaar geleden aangevraagd is en niet is goed gekeurd nog. Ik mag toch aannemen dat ODIDO in een jaar tijd dit toch wel voor elkaar krijgt bij LG of is dit een verloren zaak!

DE App die ik nu moet gebruiken is waardeloos ik kan er 1x in komen als ik eruit ga (home knop op de LG afstandbediening) is enige optie die werkt) dan kom je er nooit meer in dan moet je de TV uit zetten spanning er af / op . en dan kan je er weer op.

 

Maar mijn verbazing blijft dat ODIDO gewoonweg naar 12 maand nog steeds niets voor elkaar heeft?

 

mvg

Andre

 

Reputatie 4

Bestel dan de nieuwe mediabox. Ook daar zijn nog wel problemen mee, maar ik heb er zelf nog geen probleem gehad ermee.

Dan hoef je die brakke LG apps niet meer te gebruiken.

Eindelijk kan ik fatsoenlijk F1 kijken op mijn LG. Zonder omweg via een laptop. Is wel iets ouder ca 5 jaar.

Als er een werkende app komt kun je hem toch weer afbestellen en terug sturen.

Bestel dan de nieuwe mediabox. Ook daar zijn nog wel problemen mee, maar ik heb er zelf nog geen probleem gehad ermee.

Dan hoef je die brakke LG apps niet meer te gebruiken.

Eindelijk kan ik fatsoenlijk F1 kijken op mijn LG. Zonder omweg via een laptop. Is wel iets ouder ca 5 jaar.

Als er een werkende app komt kun je hem toch weer afbestellen en terug sturen.

 

Als ODIDO iets aan bied, omdat een mediabox per maand extra kost mag je ook service verwachten.
Anders moet je het niet aanbieden als een “ oplossing “.

 

Reputatie 4

Ik had de oude TV box voor 2,50 per maand. Maar met de nieuwe kan ik alles streamen met de ingebouwde Chromecast en hij kan over WiFi aangesloten worden. LG heeft nog steeds geen app om F1tv te streamen. Die is bij de mediabox ingebouwd. Via de webbrowser van LG was niets mogelijk. Alleen door een laptop op de HDMI poort aan te sluiten kon ik thuis op de LG  Formule1 kijken. WebOS van LG is nog van de vorige eeuw.

Ik wilde al een andere Android TV kopen zonder WebOS.

Voor mij is het de ideale oplossing voor 2,50 per maand.

 

Pff nog steeds geen nieuwe app en geen fatsoenlijke update vanuit odido. 

Reputatie 4

LG tv is werkelijk een gedrocht.

Gekocht vanwege de super beeldkwaliteit maar de smart kwaliteit is een verschrikking.

De apps ervan lijken uit een speelgoed computer te komen.

Ik gebruik sinds kort ook de LG TMobile app vanwege nieuwe LG OLED (65G3) en ook ik heb last dat na het gebruik van de app deze niet netjes afsluit als je bv Netflix oid hebt gekeken en dan weer de app willen starten. Doet dan niks. Een aantal mensen geven als workaround aan om de tv opnieuw op te starten. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn Odido!

Echter heb ik een betere workaround, voor mijn tv iig. Als je op het homescherm de return key (die boven het rode knopje op de magic remote) drukt, kom je in ‘recente lijsten’. Als je daar de tmob app sluit dmv prullenbakje start de app weer netjes op!

Hopelijk werkt dit ook voor anderen, maar Odido…fixen dat deze app bij schakelen tussen apps zonder workaround gestart kan worden  

(Webos 8.3.0-15 (number1-nameri)

Reputatie 7
Badge +16

@Demi van Odido Kun jij hier morgen naar kijken? “Hopelijk werkt dit ook voor anderen, maar Odido…fixen dat deze app bij schakelen tussen apps zonder workaround gestart kan worden“

Reageer