Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

De nieuwe odido app voor de Samsung tv werkt (nog) niet erg goed er zit echt heel veel vertraging bij het zappen tussen kanalen (nog meer dan bij de oude T-mobile app) en wanneer ik uit de app ga en vervolgens weer terug ga blijft de odido app in een soort pause stand hangen, om hier weer uit te komen moet ik eerst de tv helemaal uitzetten of de app opnieuw installeren. 

Verder werkt ook de guide knop op de afstandsbediening bij deze app niet meer.

De oude T-mobile app was i.i.g. een stuk beter dan deze nieuwe Odido app.

Hopelijk komt er snel een update om deze problemen op te lossen.

Reputatie 5

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb nog geen verschil gevoeld.

Gewoon een inflatiecorrectie gehad, een bedrijf met opeens een nieuwe naam (en na 2 dagen een mail met informatie) en apps die blijkbaar opeens totaal anders werken zonder dat te melden vooraf.

Reputatie 5

Gelukkig doet Odido het anders en menselijker…

Business Blog

Menu

Connectiviteit

Waarom we vanaf nu Odido heten.

Je hebt het vast al ergens gezien of gehoord: T-Mobile en Tele2 mobiel bestaan niet meer. Deze merken zijn namelijk opgegaan in Odido. Met ons nieuwe merk willen we je laten zien hoe het ook kan. En je een betere balans bieden tussen mens en technologie. Wat betekent dit precies? Vertellen we je alles over in dit artikel.

 3 min

Share

Technologie is een onmisbaar onderdeel van ons leven. Iedereen moet er altijd en overal toegang tot kunnen hebben. Onderweg, thuis en natuurlijk in je bedrijf. Tegelijkertijd hebben wij Nederlanders een duidelijke behoefte om het menselijke aspect niet uit het oog te verliezen. Zorgen over nieuwe technologieën, ergernis rondom te veel gebruik en andere dilemma’s spelen steeds meer een rol. Daarom nemen we bij Odido onze verantwoordelijkheid. En gaan we het anders doen. Met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen. En daar plezier aan beleven. 

 

Het kan ook zo

Het kan ook zo

We zijn er voor je. Wat voor ondernemer je ook bent.

Lees meerMeedoen met en genieten van moderne technologie.

CEO Søren Abildgaard ziet Odido als hét antwoord op hoe de Nederlandse telecommarkt er nu voor staat: “Met een radicale herpositionering sluiten we aan op de behoeftes van vandaag. We gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk was in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want hoever je kan meekomen met technologie, bepaalt hoever je kan meekomen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen kan meedoen en kan genieten van moderne technologie. Dat is niet alleen uniek, maar ook hard nodig.” De focus op de mens zie je ook in onze service: “Daar gaan mensen echt verschil voelen, in vergelijking met andere aanbieders,” zegt Søren. 

 

Kijken of het een verbetering is tov de vorige app.

 

Nou dat is het zeker niet. Ik kan m'n source knop niet meer gebruiken op mijn afstandbediening.

Daarnaast is het natuurlijk ook veel te logisch dat de “guide” knop naar de tv gids leidde. Ik snap wel waarom dat veranderd moest worden. Veel te gebruiksvriendelijk. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn… /s

 

In welke wereld leven de mensen die denken dat dit een goede quality of life verbetering is?

Reputatie 3

Ik krijg allemaal reclame nieuwsbrieven van Odido over weet ik veel niet wat.

Vandaag is blijkbaar de nieuwe app. voor Samsung gepushed. TV aan, melding maximaal apparaten in gebruik. Dan allemaal vragen over privacy en icoontje kiezen. En dan, opeens een compleet nieuw menu en werken niet alle knoppen meer zoals gewend.

Had hier dan over gecommuniceerd, je weet welke klanten de app tenslotte gebruiken.

Had idd wel zo netjes geweest om het even te melden.

Kijken of het een verbetering is tov de vorige app.

Reputatie 5

Ik krijg allemaal reclame nieuwsbrieven van Odido over weet ik veel niet wat.

Vandaag is blijkbaar de nieuwe app. voor Samsung gepushed. TV aan, melding maximaal apparaten in gebruik. Dan allemaal vragen over privacy en icoontje kiezen. En dan, opeens een compleet nieuw menu en werken niet alle knoppen meer zoals gewend.

Had hier dan over gecommuniceerd, je weet welke klanten de app tenslotte gebruiken.

Reputatie 7
Badge +9

Dan zullen we het moeten afwachten @burekap. Zonder die foto kan ik zelf niks namelijk maar gelukkig is het al doorgezet! 

Reputatie 2

Hallo Tommie een vrouwelijke collega van jou heeft de foto die heeft ze gestuurd naar de Technische dienst?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @burekap, ik zie geen foto staan. Zou je die opnieuw willen delen? 

Reputatie 2

Hey @burekap, dat is vreemd omdat TCL een Android tv is. Zou je hier een foto van kunnen maken? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Hi Als het goed is daar een foto van de tv met Beta afbeelding.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @burekap, dat is vreemd omdat TCL een Android tv is. Zou je hier een foto van kunnen maken? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Reputatie 2

Hallo dit gaat om en TCL TV 43C643 is ook in BETA>

Reputatie 5
Badge +4

Hi @burekap, op dit moment is de LG TV App inderdaad nog steeds in bèta. Dit ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier, waardoor we zelf nog niet weten wanneer de definitieve versie beschikbaar wordt. Zodra dit bekend is, zullen we dit zeker laten weten! 

Reputatie 2

Hallo wanneer wordt de Odido tv app een nieuwe versie het is nog steeds in Beta? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BBR92, dat zou zeker een mooie technologische sprong zijn! Op dit moment hebben wij nog geen plannen om in 4k uit te gaan zenden. Ik vermoed dat dit ook komt omdat een hoop distributeurs nog geen signaal in 4k doorgeven waardoor de kijkervaring minimaal verbetert als wij in 4k gaan uitzenden. Omdat er nog geen plannen liggen weet ik ook niet hoe dit in de praktijk zou uitwerken, alleen persoonlijk lijkt het mij logisch dat 4k dan ook via de TV App wordt doorgegeven.

Ik ga voor je duimen dat 4k er snel aankomt, dat zou zeker mooi zijn! 

Reputatie 1

Hallo,

 

Vanaf wanneer zal Odido in 4k gaan uitzenden? En als dit zo ver is, gaat dit dan automatisch met de TV App (mits je een 4K tv hebt) of is hier alsnog de nieuwe mediabox voor nodig?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Steen89, welkom op onze Community!

Dat klopt inderdaad, na de nieuwste update van iOS 17.2 zijn er een aantal bugs ontdekt. We zijn hiermee bezig en als er een update over is zal dit in dit topic gedeeld worden: 

 

 

Reputatie 5
Badge

Zijn er meer gebruikers die sinds de update van Apple TV bepaalde knoppen in de app niet meer kunnen gebruiken? 


Ik heb 2 appel tv’s een 4k uit 21 en 4k 22. Beide bedraad aangesloten. Zodra ik op een knop druk zoals ‘’terugkijken of favoriete zenders’’ vliegt de app eruit en moet ik hem opnieuw opstarten. Wij kunnen met de app niet meer opnemen of terugkijken. Ook de app op onze sony android tv heeft dezelfde kuren, dus het lijkt iets in de app zelf zijn. 

Klantenservice gebeld, filmpje gemaakt en doorgemaild maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Benieuwd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn.



Hier een Sony Android TV met de App, maar werkt hier goed, van wanneer is die laatste update op je TV?

Zijn er meer gebruikers die sinds de update van Apple TV bepaalde knoppen in de app niet meer kunnen gebruiken? 


Ik heb 2 appel tv’s een 4k uit 21 en 4k 22. Beide bedraad aangesloten. Zodra ik op een knop druk zoals ‘’terugkijken of favoriete zenders’’ vliegt de app eruit en moet ik hem opnieuw opstarten. Wij kunnen met de app niet meer opnemen of terugkijken. Ook de app op onze sony android tv heeft dezelfde kuren, dus het lijkt iets in de app zelf zijn. 

Klantenservice gebeld, filmpje gemaakt en doorgemaild maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Benieuwd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn.

Reputatie 5
Badge

Oh en nog een grote ergernis. Als ik via begin gemist kijk naar bijv. Rtl4 en bijv. op gids of per ongeluk een ander knopje klik dan kan ik vaak niet meer terug naar de plek waar ik aan het kijken was. Bij de publieke omroep is dat niet erg want ik kan dat programma opnieuw starten en naar het goede punt spoelen, maar bij de commerciëlen mag dat niet. Ik heb maar 1/3 van het rtl4 debat gezien zondag, want ik ga niet alles inclusief reclame opnieuw kijken. Bij ziggo kun je terug naar waar je gebleven was, maar odido tv heeft dat niet. Komt dat nog? Of is er een andere manier?

 

Dat is ook onze ergernis. De TV App werkt hier prima op een Sony TV, maar dat je bij veel zenders niet kan terugspoelen is erg vervelend.

Ook wordt niet onthouden waar je bent gebleven met terugkijken. Dus als je later verder wilt kijken moet je weer helemaal opnieuw beginnen.

Misschien dat de ontwikkelaars van de TV App hier iets aan kunnen doen?

Reputatie 2

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Mooi omschreven @Matthijs202 , ‘t is net alsof er geen PO, BA of UI aan te pas is gekomen. Sowieso ook geen UAT gedaan anders was dit niet live gezet tenzij tmob mensen wil wegjagen.

@ tmobthuis: wat was de bedoeling van de nieuwe versie, iets verbeteren? Wat dan?

Kijk zeker een keer op het volgende topic waar je de tekortkomingen onder de aandacht kan brengen.

 

@Matthijs202 waar ik het meeste last van heb is dat ik heel vaak opnieuw moet inloggen in de app. De rest van jouw punten zijn zeker valide maar niet zo storend als vaak moeten inloggen.
Dus wanneer gaan jullie dan nu eens oplossen ODIDO.

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem als BDortmans. Zappen naar verschillende zenders geeft zwart beeld maar wel geluid. App gedwongen stoppen heeft geen zin, opnieuw installeren ook niet. Nieuwe philips tv uit ,2023 met nieuwste versie van Google TV

Hier ook hetzelfde. Wat bij mij helpt is de tv uit en gelijk weer inschakelen. Dan heb je gewoon weer beeld.

@CasCOD 

Het (afsluiten) van de app gaat met de home knop.

Het afsluiten van de app met de back knop werkt eenmaal.

Zodra je een andere zender kiest is de back knop naar de vorige zender.

Dit heb ik als wens aangegeven om een uit knop toe te voegen in de Odido TV app.

 

 

Ik draai de Odido tv App op een Shield Tv Pro. Gaat allemaal prima, maar ik krijg regelmatig de app niet afgesloten. Op de afstandsbediening is de 'back' button normaal gesproken de manier om af te sluiten. Dan verschijnt de vraag of ik echt wil afsluiten. Na bevestiging sluit de app dan netjes af. Maar, regelmatig gaat de app na het indrukken van de back button naar de vorige gekozen zender, en blijft dan 'loopen' tussen de twee zenders. De afsluiten vraag komt nooit meer en ik moet via google de app 'gedwongen afsluiten'. Is dit een bekende bug? 

Reputatie 4

Oh en nog een grote ergernis. Als ik via begin gemist kijk naar bijv. Rtl4 en bijv. op gids of per ongeluk een ander knopje klik dan kan ik vaak niet meer terug naar de plek waar ik aan het kijken was. Bij de publieke omroep is dat niet erg want ik kan dat programma opnieuw starten en naar het goede punt spoelen, maar bij de commerciëlen mag dat niet. Ik heb maar 1/3 van het rtl4 debat gezien zondag, want ik ga niet alles inclusief reclame opnieuw kijken. Bij ziggo kun je terug naar waar je gebleven was, maar odido tv heeft dat niet. Komt dat nog? Of is er een andere manier?

Reageer