Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@muzzy-38 

Misschien zal de snelheid nog iets sneller worden wanneer je de modem in de meterkast plaatst direct aangesloten op het ISRA, je kan het eens proberen.

Reputatie 1

Hoi Tmobile, 

Ik wil graag mijn modem/router die ik van Tmobile heb, laten bridge zodat deze provider-router alléén een output geeft op de LAN 1 lijn  (zelfde als bij Ziggo). en deze vervolgens te koppelen aan mijn eigen aangeschafte router. Is er dan een Bridge tap nodig?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, dat is bridge mode. Dat wordt niet ondersteund bij t-mobile. Er zijn wel diverse topics waar je jouw eigen router achter het t-mobile modem hangt in DMZ.

Beste medewerker/community,

Op afstand is geconstateerd dat er een bridge tap in mijn aansluiting zit. Via een email link ben ik hier terecht gekomen en heb mijn isra punt gecontroleerd op ‘lussen’.

Volgens mij zit er niet zoveel anders aan het isra punt dan zou moeten? Er is een half jaartje terug een monteur geweest van Gideon vanwege ruis op de verbinding en deze heeft dat toen verholpen.

Weet iemand wat ik door moet/kan knippen of wat hier niet aan klopt?

Alvast bedankt

 

Die kabel die vanaf die losgehaalde lasdop wegloopt naar rechts hoe lang is die en waar loopt die heen.

Die behoor je op max 15 cm af te knippen en dan het meegeleverde aansluitdoosje te gebruiken en daar de DSL kabel in en naar het modem.

 

@Doornekamp33 
Dank je wel voor je reactie en informatie!

De kabel loopt ongeveer 1 meter verder door een redelijk dun schot en komt uit in het dsl aansluitpunt (met bijgeleverd  aansluitdoosje/verloopkastje) dat naar de modem gaat. Dit is zo door een monteur geinstalleerd.
Wat ik nu begrijp kan ik de modem dan het beste zo dicht mogelijk bij het isra-punt aansluiten.

Ik heb het vermoeden dat er nog een ander israpunt binnenkomt (door de witte plastic buis) die naar de bovenburen leidt, kan misschien ook het probleem geven.

Ik ga in ieder geval proberen de kabel in te korten op max 15 cm.:v:

Die andere kabel naar de bovenburen kan geen problemen geven, die loopt apart naar de centrale.

Haal in ieder geval niks los aan de ISRA kant, gaat het mis kunnen de kosten voor jezelf zijn, kabel zo kort mogelijk maken kan al een boel.schelen.

Wat een onzin! T-Mobile stuur me deze rommel op terwijl ze nota bene zelf een nieuw ISRA-punt hebben gemonteerd in mijn woning.

Resultaat, ze gaan weer door met hun 4 maanden durende faalactie om internet werkend te krijgen in mijn woning. Maar opzeggen kan niet... want Alleen t-mobile mag contractbreuk doen niet de klanten natuurlijk!
Ik wordt hier naartoe verwezen nadat een Guidion monteur de modem rechtstreeks op het ISRA-punt heeft aangesloten. Stelletje amateurs.
Reputatie 7
Badge +4
ehm hoort een modem niet rechtstreeks op het isra dan ? als het goed is kan je dan meteen zien dat er geen aftakking is en dus geen bridgetap.
ehm hoort een modem niet rechtstreeks op het isra dan ? als het goed is kan je dan meteen zien dat er geen aftakking is en dus geen bridgetap.

Normaliter heb je de hoofdaansluiting die rechtstreeks op je ISRA punt zit, vanaf daar gaat er een kabel naar de splitter met 1 richting de telefoon kabel intern en de andere naar je DSL modem.



Bij T-Mobile verloopt telefonie via de modem maar je kan ook T-Mobile voor internet hebben en nog steeds je oude KPN telefoon abonnement.



In mijn specifieke geval is er nooit een vaste aansluiting geweest sinds ik hier woon. Destijds met het aanvragen van XS4All heb ik de hoofdaansluiting richting ISRA ook vervangen waardoor ik zeker weet dat er alleen de modem op zat. Nu is de hoofdaansluiting er ook tussenuit en zit ie dus rechtstreeks op het ISRA-punt. Dus 10cm kabel en aansluiting minder.
Reputatie 7
Badge +4
ISRA of IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur. Het is het scheidingspunt tussen de apparatuur en de koperen bekabeling van de netwerkaanbieder en die van de abonnee. ook wel hoofdaansluiting genoemd.



Het gebruik van splitters word niet meer gedaan. de oude PSTN en ISDN lijnen zijn niet meer mogelijk.



We kunnen niet bij jou binnen kijken. wellicht dat je een foto kan maken met wat je bedoeld.
ik heb doorgekregen dat een bridge tap het probleem is. Nu is me alleen niet duidelijk of het doorknippen van een van de draden voldoende is of dat ik ook de instructies moet opvolgen vanuit de installatie handleiding die is opgestuurd.



Ik neem aan dat als ik door moet knippen dat het draad is dat de muur ingaat.

Reputatie 7
Hi @FrankTibben, ik zou nog even wachten met draden doorknippen, laten we eerst kijken waar de kabels heen gaan! 😉 Er komt altijd een kabel binnen vanaf buiten, is dat in dit geval de kabel die uit de muur komt (is het een buitenmuur)? De andere kabel lijkt wel wat dikker, waar gaat die heen? Normaal gesproken kan je de modem rechtstreeks aansluiten op het ISRA-punt (het kastje) zelf. Één van de kabels lijkt hier door te gaan naar ik vermoed een wandcontactdoos ergens anders in het pand. Je kan die kabel loskoppelen en dan de modem rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Je kan eventueel de kap even loshalen, dan kunnen we met je meekijken hoe het er van binnen uit ziet.

Ook ik kreeg de mededeling dat er een bridge gap zou zijn in mijn woning. Ik heb het hele huis doorzocht naar mogelijke verdachte kabels en kastjes en tot de conclusie gekomen dat er maar 1 kabel daadwerkelijk is aangesloten aan de ISRA (zie foto). De “lus” op de foto; geen idee waar die vandaan komt of naartoe gaat. Zou dat dan de boosdoener kunnen zijn? Ik hoor graag wat mijn opties nog zijn.
Hier een foto van de enige aansluiting die ik in huis heb.



Ton v H

Reputatie 7
Badge +4
@TonvanHengel



we kunnen niet zien waar die kabel weg komt dus moeilijk te zeggen of het de binnen komende kabel is. wit en oranje horen niet aangesloten te zijn.

rood en blauw zou ik even opnieuw aanstrippen en weer aansluiten zodat deze weer schoon koper heeft.
Beste T-Mobile,



Ik ben sinds 03-05-2019 overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Vanaf deze aansluitdatum tot en met 23-05-2019 heb ik een prima verbinding gehad. Vanaf 23-05-2019 viel mijn WAN verbinding om de 3 minuten weg, waarna deze weer terugkwam. Dit bleef consequent doorgaan.



Na zelf alle controles te doen (modem resetten, ISRA punt checken, etc) heb ik na een aantal dagen hiervan melding gemaakt, omdat ik genoodzaakt was 4g te gebruiken om thuis te kunnen werken. N.a.v. de melding [Ticket#2019052811039165] is er door iemand op 29-05 ingelogd in mijn modem, en zijn er enkele settings gewijzigd volgens de log.



Sinds dit moment doet mijn internet het weer. Nu krijg ik vandaag een mail van t-mobile dat het ticket is behandeld en dat het probleem veroorzaakt wordt door een ‘bridge tap’ en dat ik dit via dit topic kan oplossen.



Volgens mij is dit niet juist. Waarom doet mijn internet het weer sinds de login van t-mobile. Ik heb zelf niks gewijzigd. En waarom werkte dit eerder een maand lang prima, en een week niet, en nu weer zonder problemen na werkzaamheden door t-mobile.

Ik zou graag de echte oorzaak van het probleem willen weten. Ik kan me een week uitval van internet niet nogmaals permitteren.



Ik zou een passend antwoord zeer op prijs stellen. Alvast bedankt,



J. Hendriks
Ik heb een vraag over mijn ISRA punt want ik heb ik mijn woning gezocht en ik ben alleen dit tegen gekomen in mijn meter kast op de gang van mijn appartementen complex. Ik heb een foto er bij gevoegd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit met de mail de ik krijg van t mobile over bridge tap enzo

Hi,

I recently moved to Netherlands in a new appartment and I am not sure what is ISRA. Is this mandatory in each home? All I have is a tv cable and an orange cat 7 cable without a jack. Do I need something else to connect the t-mobile modem to internet?
Stap niet over naar T-mobile!!!! Wat een slechte service. Je hebt last van een Bridge tap en zoek het zelf maar uit. Ja je kan een monteur laten komen, maar dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Wij weten wel dat we gaan overstappen!!
Toch wel vreemd dat je maanden aan het bellen bent.....4x monteur langs geweest is en nu hoort dat het dit zou zijn! Met andere woorden zoek het maar uit!



Sinds de tijd van Ben al klant... Toch maar helemaal weg gaan bij T-Mobile, service van niks!!!
Reputatie 7
Badge +4
ik vind dat dit soort zaken ook gewoon onder de installatie garantie vallen. en T Mobile dus gratis een monteur moet sturen hiervoor. sterker nog soms zit de bridgetap IN het ISRA waar de klant zelf niet aan mag komen.

Op afstand is geconstateerd dat er een bridge tap in mijn aansluiting zou zitten…

Volgens mij zit er niets anders dan de modemaansluiting aan het isra punt.

Reputatie 7

Hoi @kusunum,

 

Dan kijken we graag mee! Is het mogelijk om de kastjes los te halen? Begrijp ik goed dat je het modem hebt aangesloten op het linkerkastje? En je weet ook zeker dat dit het hoofd ISRA is? Er is geen ander punt in je woning wat lijkt op een ISRA punt? 

Reageer