Beantwoord

Aanleggen van Glasvezel in mijn wijk?

  • 11 August 2023
  • 18 reacties
  • 245 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Op 28-08-2023 komt de monteur van T-Mobile installatiepartner Guidion bij mij langs voor de installatie.
Echter, nu kreeg ik gisteren het volgende mailtje van Klantenservice T-Mobile Thuis:

Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in jouw wijk.
Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen. In de tussentijd houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang.

 

Ik begrijp dit niet, ik heb al een glasvezelkabel liggen en heb die ook in gebruik zie hier.
Was hiervan ook niet op de hoogte gesteld bij de Glasvezelcheck, in tegendeel, ik krijg juist de bevestiging dat het ok is:

 

Moet die glasvezelkabel soms vervangen worden ?
Zo ja, waarom is mij dat niet duidelijk gemaakt in de Glasvezelcheck en gaan ze nu echt de straat openbreken voor mij alleen ?
Iedereen in mijn straat heeft n.l. Glasvezel.

Mijn vraag is dus: Is het waar dat T-Mobile alleen voor mij een nieuwe Glasvezelkabel moet gaat aanleggen, Glasvezel is toch Glasvezel ?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 11 August 2023, 12:45

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mooidan, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het lijkt er op dat dit een communicatie foutje geweest is. Je hebt namelijk een NL6 status op je adres en dit houd in dat er al glasvezelaansluiting aanwezig is in je huis. Ik ga er vanuit dat de installatie op 28-08 goed zal verlopen! 

Reputatie 2

Bedankt @Tommie 

Ik hoop dat dit foutje de enige is en dat het 28-08 goed zal verlopen.

Heb thuis nog een thuiswerker en hij kan dus gewoon niet zonder Internet, op 28-08 is het geen probleem, dat staat n.l. in z’n planning...

Reputatie 7
Badge +9

@Mooidan ik heb dit meteen vanmorgen bij mijn collega neergelegd en hij heeft het uitgezocht. Deze e-mail had niet uitgestuurd mogen worden, hij denkt dat het aan een trigger ligt in het systeem. Ze gaan dit volledig nakijken zodat dit niet nog een keer zal gebeuren!

Reputatie 2

👍

Reputatie 2

@Tommie Ze gaan dit volledig nakijken zodat dit niet nog een keer zal gebeuren!

 

Na 15 dagen, dus vandaag, kreeg toch weer zo’n mailtje van klantenservice@t-mobilethuis.nl en maandag komt Guidion🙄

 

Onderwerp: Update over jouw Glasvezelaansluiting

We houden je op de hoogte
Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in jouw wijk.
Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen. In de tussentijd houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang.

Heb je nog vragen?
Vind je antwoord snel op t-mobile.nl/klantenservice/thuis. Of vraag het aan onze specialisten op de T-Mobile Community t-mobile.nl/vragen.

Vriendelijke groeten,

T-Mobile
 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mooidan, fijn dat je hier melding van maakt! Excuus voor de verwarring, ik durf niet te zeggen waarom de email weer is verstuurd. Ik ben meteen je dossier ingedoken en ik zie dat je vandaag een afspraak hebt staan met Guidion en de glasvezelkabel ook vandaag wordt geactiveerd. Hierdoor komt dit snel helemaal goed en verwacht ik dat je vanmiddag nog van je glasvezelaansluiting kan genieten.

Ik wens je alvast heel veel plezier met het Internet toe! 😃

Reputatie 2

T-Mobile installatiepartner Guidion heeft KPN afgesloten en Terminal+Zyxel (des tijdelijk als test), werkte prima de luxe, van 100/100 (KPN) naar 1000/1000, wat een verschil zeg.

Zyxel vervangen door mijn Router eventjes instellen voor T-Mobile en klaar, de Zyxel kan naar de zolder.😉

Het nieuwe contract was ook goed, met 5 Euro korting per maand omdat ik naar Ben ben overgestapt. 

Het was dus een vloeiende overstap van KPN naar T-Mobile Internet, goed gedaan T-Mobile en Guidion,

 

PS: Moest wel even lachen omdat de monteur het verkeerde adres had afgesloten i.p.v. die van mij, dus moest dat eerst even hersteld worden voordat er getest kon worden..😂 

Reputatie 3

Gefeliciteerd met je glasvezel aansluiting.

Ik wacht al 2424 uur (101 dagen) op een afspraak met een monteur om mijn modem aan te sluiten.

 

Reputatie 2

TY @Ries76 Jammer dat het bij jou zo lang moet duren.

Reputatie 3

Tja, inmiddels al 2448 uur (102 dagen) en daar komt vast nog wel wat bij.

Daar gaan de betrokken partijen vast wel goed hun best voor doen. 

Hoor net dat het door de bouwvak zo lang duurt.

Wist niet dat de bouwvak in mei al begonnen was. Zucht......

Reputatie 7
Badge +5

Mooi om te lezen @Mooidan, bedankt voor de update! 😁

Reputatie 3

Ben best jaloers op @Mooidan 

Het kan dus wel.

Reputatie 2

26/07 Heb ik Internet aangevraagd met automatisch overstappen, dus in 23 werkdagen was het gedaan.

Maar, ik had wel al Glasvezel in huis en in gebruik.

Reputatie 3

Mijn hemel wat een snelheid.

Duurde het ook lang voordat je je oude abonnement in gebruik kon nemen?

Reputatie 7
Badge +14

Daar zit het grote verschil.  Als glasvezel door de netbeheerder en hun aannemers nog gelegd moet worden on de wijk en naar een huis is de levertijd onzeker en in iedergeval langer dan bij een aansluiting waar t-mobile direct al kan leveren. T-mobile  huurt lijnen van een netbeheerder,  en die gaan bij nieuwe aansluitingen vaak pas aan de slag als er een bestelling van een provider voor is. 

Reputatie 3

De bestelling is van 28 maart en de aansluiting is er al 102 dagen.

Van aan de slag gaan is naar mijn idee geen sprake.

Reputatie 2

@Ries76 Duurde het ook lang voordat je je oude abonnement in gebruik kon nemen?

Nou, toentertijd wel natuurlijk, ik deed mee aan het XMSNET project dus, de gehele infra structuur moest nog worden aangelegd door Glashart terwijl ik nog zat in te bellen met modem om te kunnen internetten.🤣

Glasvezel werd in 2009 gelegd, en XMSNET was m’n eerste provider over Glasvezel en gaande weg ben ik wel steeds van provider veranderd maar, dat waren allemaal overnames.

Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik zelf ben overgestapt.

Reputatie 3

Dat ging dus ook niet zomaar.

Je zou toch denken dat anno 2023 het allemaal wat meer gestroomlijnd zou gaan. Niets is minder waar.

Reageer