Beantwoord

cloudflare melding dat er gecontroleerd wordt of verbinding met bepaalde sites veilig is

  • 29 August 2023
  • 31 reacties
  • 729 Bekeken

Hallo,

Ik krijg sinds vandaag vaak de melding bij bepaalde sites dat cloudflare de verbinding met een site test of ie veilig is. Nooit gehad. 

Ik krijg deze melding alleen via wifi zowel op laptop als phone.

Ga ik naar 4g op de fone dan heb ik geen enkele melding.

Dus moet liggen aan t-mobile.

 

Heeft iemand een idee?

 

Huub

icon

Beste antwoord door smit.tie 5 September 2023, 18:53

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @smit.tie, ik had gehoopt dat het verholpen was. Ik weet niet waar deze melding vandaan komt. Na wat overleg wil ik je vragen om een uitgebreide virusscan uit te voeren op je laptop. Wellicht kom je hier iets tegen. Als laatste hoop kunnen we het modem vervangen, dan krijg je namelijk een nieuw IP-adres. Hier kan het ook nog aan liggen.

Hoi Tommie, meen je dat nu echt?

Een virusscan doen?

het ligt echt aan het ip adres.

Op alle aparatten heb ik het, wifi telefoon, laptop, pc. Dat is echt niet het probleem.

 

De vorige x stond op de website van cloudflare dat mijn wan adres behoorde aan t-mobile/odido, nu is het onbekend. Zijn er toevallig nog steeds problemen met de naamwijziging icm met ip adressen reeksen van jullie. Hier ligt het probleem meer aan denk ik

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @smit.tie, ik heb je meteen een nieuw modem opgestuurd. Als het daarna nog steeds voorkomt wil ik je vragen om toch een virusscan uit te voeren. Wellicht kom je dan de boosdoener tegen. Kan je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt?

Hallo Tommie,

Ik heb het modem ontvangen, maar nog niet geinstalleerd.

Ergens is er weer iets aangepast, want bij clourflare wete ze nu kennelijk at mijn wan ip adres behoord tot t-mobile. Nu krijg is dus geen cloudflare melding meer.

Zie bijlagen.

Je ziet nu dat mij ip adres wordt geassocieerd met T-mobile. op 26-9-2023 was de provider unknown. En krijg je dus steevast een cloudflare melding dat verbinding gecontroleerd moet worden.

 

Nu krijg ik dat niet meer…..

 

Heel raar allemaal. 

Het ip nummer wat ik heb laat ik liever niet zien op dit forum, maar wellicht kun je op andere manier kijken of dit ipadres idd binnen jullie reeks valt.

 

Huub

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @smit.tie 

Bij mij is de provider ook bekend op dezelfde pagina en dat lijkt me wel normaal. Misschien staat het nu dus wel goed en zul je geen problemen meer ervaren.

Nu wel weer ja, Maar heb al paar x gehad dat mijn wan ip adres niet gelinkt kon worden aan een provider.

En websites die gebruik maken van de service van clouflare gaan dan extra contrroles uitvoeren of je komt helemaal niet op de site. ik weet dat www.fleurop.nl bijvoorbeeld gebruik maakt van de service van cloudflare. Als er op https://radar.cloudflare.com/ip je ip adrees niet akn worden gelink aan een provider dan krijg je dus te aken met extra controles….

Reageer