Eigen ONT registreren: XGS SFP-ONT

  • 8 June 2023
  • 83 reacties
  • 6691 Bekeken


Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 1

@Reelben

Dit is wel een leuk stukje.

Het gaat dan wel over Delta maar staat wel veel info in.

Volgen mij moet dit ook bij Odido met XGS-PON werken.

XGS-PON SFP module in de Fritzbox en je modem id laten registreren dan moet het werken.

Misschien kan @Tommie van Odido uitleg geven of dit al kan.

De handleiding op Avm zegt dat het nog niet kan met XGS-PON bij T-Mobile.

 

 

Bedankt 👍 @peter-keetfm 

Ja maar er word ook gezegd bij avm met odido. 

Het  is het wel mogelijk met het  modem id en s/n van xps-pon de module.

Maar ik hoor het wel van @Tommie van Odido hoe dit gaat 🔆

@Reelben

Odido staat helemaal niet in de lijst. 

Als ik T-Mobile pak modem id gaat over GPON in die handleiding.

Voor XGS-PON dit.

Handleiding voor XGS-PON bij Delta.

 

 

Reputatie 1

@Reelben

Odido staat helemaal niet in de lijst. 

Als ik T-Mobile pak modem id gaat over GPON in die handleiding.

Voor XGS-PON dit.

Handleiding voor XGS-PON bij Delta.

 

 

Klopt maar is dit al uit getest met nu de nieuwe firmware. 

Ik zit dan op open dutch fiber... en vroeg het aan zo'n installateur. 

Deze zij werkt gewoon, mits je id etc door geeft. 

Nu weet ik ook dat zo'n installateur ook maar misschien wat zegt 😅

Maar dat is ook met Guidion installateurs... deze zijn er nu twee geweest. 

Eerste voor de oplevering, ik had alles zelf al aan gesloten. 

Vroeg om de upload wat nu bekend is... wist die niks van met de Huawei., en zegt misschien haal je het niet met upload. (was trouwens aardige man) 

De tweede die via Tommie is gestuurd van Guidion,,, dag erna, zij tegen mij ik ben geen monteur (en tweakers en die forums🥳).. en heb je het nodig dan 1gb upload of download. 

Modem resetten (zij heb ik al gedaan) Huawei van het stroom en kabel vervangen (zij heb ik al geprobeerd) nog hetzelfde. 

Daarna zal ik toch de Huawei maar vervangen.... 😂 Ja zeg upload 1 gb up en down. 

Nu ben ik ook maar een gewone man die voorzichtig eerst lees en kabeltje aan kan sluiten. 

Maar kijk ik naar hem hoe ze de glasvezel er in raggen of er uit trekken 🤭denk ik ooh mij god., gaat dat goed., het is dat ik zij zal jé het  rubber dopje  er niet af halen voor die hem er bijna in stak 😂

Al goed het gaat over de registreren: SFP Xgs pon  module, hopen dat er iets mogelijk is. 

Zit nog op me andere glazvezel kabel te wachten, deze zou er dan morgen moeten zijn. 

We gaan het zien hoe en wat er mogelijk is🔆

 

Als ik als tmobile klant op het kpn xgspon netwerk een Sfp+ ont zou willen gebruiken, kan ik dan gewoon die fs.com ont met Mac nemen en dan het serienummer van de genexis ont clonen? En de vendor instelling aanpassen? Of komt er meer bij kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reelben, ik ben vanmorgen meteen het een en ander gaan uitzetten bij onze experts. Zodra ik hier meer over weet zal ik het doorgeven! Op dit moment is niet helemaal duidelijk waarom het niet mogelijk is.

 

Reputatie 5

@Tommie as requested.

S/N stuur ik wel via een PB.

Reputatie 1

Hey @Reelben, ik ben vanmorgen meteen het een en ander gaan uitzetten bij onze experts. Zodra ik hier meer over weet zal ik het doorgeven! Op dit moment is niet helemaal duidelijk waarom het niet mogelijk is.

 

@Tommie van Odido is goed 👍

Ik hoor het wel hoe en of wat. 

Heb ook nog een mail naan avm gestuurd.

Kijk het nog een weekje aan  , stuur ik de fritzbox retour en wacht ik op de nieuwe.(sluit ik alleen de router aan 4060)

Kijk ik volgend jaar weer verder 🔆

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R3D, bedankt voor het aanmaken van je eigen topic.

Ik heb nog geen privébericht ontvangen, zou je mij het serienummer kunnen doorgeven, dan kan ik dit doorzetten! 

Reageer