Beantwoord

Geen Mesh netwerk na b10 firmware update

  • 22 March 2024
  • 43 reacties
  • 702 Bekeken


Toon eerste reactie

43 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem. Blijf graag op de hoogte. 

 

Ik heb idd een sterk signaal beneden en boven en zie alleen maar groene lijntjes dus zal het vast goed zijn👌

Wel vind ik de manier van ophangen bij de zyxel 7187 niet echt super de stekker steekt namelijk uit waardoor die niet bepaald stabiel hangt en dat voet stukje zit vrij los 😅 

Maar daar kunnen jullie ook niks aan doen😋

 

 

 

 

@Tommie van Odido OK, prima, hoop dan wel dat het snel opgelost wordt met de WX5600, als er geen verbinding mee gemaakt wordt door andere apparaten hebben we er niets aan. Hebben de WX5600 achter in het huis om achter en buiten onder het afdak ook wifi te hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik volledig @harmvanveghel, ik wil ook dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. Het ligt in ieder geval bij Zyxel om te onderzoeken! 

Hoi @Tommie van Odido,

Hopelijk komt er snel iets moois uit :)

Andere vraag: Ik merk nu dat een bedraadde verbinding af en toe helemaal wegvalt. Hinderlijk als je in Teams meetings zit. Houdt dit verband met firmware b08 of is dit een ander issue?

Mocht het verband houden met de firmware, dan wil ik voor nu, denk ik, toch naar b10 en dan het wifi punt maar even niet gebruiken. Ben benieuwd naar je advies.

Alvast weer bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mesut70, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad ook gerelateerd aan de firmware bug en wordt opgelost met een nieuwe firmware voor de WX5600. Ik heb het voor je nagekeken en alles communiceert goed met elkaar! We zetten geen oude firmware op modems. 

Hi @Tommie van Odido 

Enig idee wanneer de nieuwe firmware komt voor de wx5600?

Reputatie 7
Badge +9

Het klopt inderdaad dat je in de WebGUI en in de Mpro Mesh app een verkeerde weergave ziet staan. Dit komt omdat de B10 firmware van de T-56 en de B8 van de WX5600 niet helemaal lekker communiceren op dat gebied. Mesh staat gewoon aan en moet werken. Na een update van de WX5600 zal dit worden hersteld.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @harmvanveghel, ik zie de WX ook nergens in je netwerk terug. Kan je hem eens bedraad verbinden met het modem? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hullemah, welkom op onze Community!

Nee, daar is op dit moment nog niks over bekend. Zodra hier wat meer informatie over is zal ik dit met jullie delen. 

Ben benieuwd, ik lijk hetzelfde probleem te hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Glapzoid, zou je nog één keer de test willen uitvoeren met je iPhone? Heb je toevallig ook een Android telefoon of tablet thuis waar je dit mee kan testen voor de zekerheid? We zijn benieuwd wat een ander OS laat zien. Alvast heel erg bedankt! 

@Tommie van Odido , wanneer komt die update.

Het is al ruim een maand bekend dat er een bug in de software zit. Het kan toch niet zo zijn dat je software leverancier zo lang op zich laat wachten?? Dat moet wel een hele ruime SLA zijn die jullie met Zyxel hebben…

ik verwacht van mijn provider (Odido) dat ik een goede inzage heb in mijn wifi infra. Dat is mijn inziens onderdeel van van jullie belofte. 
Nu lees ik ook dat er maximaal 2 wifi-punten wordt ondersteund door Odido. Op de website staat: Hoeveel wifipunten wil je bestellen? Dit kunnen er maximaal 3 zijn. 

Hoe zit dit? En waarom kan ik er wel 3 bestellen, maar ondersteunen jullie dit niet? 

Met andere woorden: ik ben overgestapt op de nieuwe T56 met wx5600 AP’s vanwege WIFI-6 (met een ander Odido en duurder abonnement), maar heb nog geen 1x een goed wifi gehad.

Krijg ik nu (een deel van) mijn geld terug?

 

Nu bedraad aangesloten, hij stond tijdelijk uit omdat het netwerk er slechter van werd als hij aanstaat 😳.

Reputatie 7
Badge +9

Is je computer verbonden met je router/switch @Glapzoid? Zo ja, zou je het kunnen testen direct op het modem? Anders kunnen we dinsdag, in verband met pasen, de firmware terugzetten om te kijken of dit ervoor zorgt.

Hoi @Tommie van Odido 

Ik heb ergens nog wel een oude android liggen (geen wifi 6 though) waar ik de test mee kan uitvoeren.

Mijn computer en wat andere apparaten waar ik het merkte zitten inderdaad achter een switch. Ik zal het rechtstreeks op het modem proberen.

Dat zal ivm mijn agenda ergens volgende week zijn. Ik laat dan weer van me horen :)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Glapzoid, we gaan de firmware terug rollen naar de B8. Zou je nog een keer willen testen zoals de eerste keer als de firmware gedowngraded is? Dan kunnen we het verschil zien! Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @harmvanveghel, ik wilde graag met je meekijken echter zie ik dat het wifipunt al een paar dagen uit staat. Het kan kloppen dat de Mpro app niks laat zien. Dat is een bug. De steering moet overigens wel goed zijn.

 

Hey @Glapzoid, we kijken graag met je mee om dit uit te pluizen. Daarom zijn we een log gestart om te kijken waar met fout gaat. Zou jij een paar keer langzaam tussen het modem en wifipunt willen lopen. Vervolgens een paar minuten blijven staan bij het modem en het wifipunt. Graag tijdstip van het uitvoeren en MAC-adress van de client (het apparaat waar je dit mee test) doorgeven. Dan kunnen we kijken waar het misgaat!

Reageer