Geen verbinding PON knippert

  • 4 October 2023
  • 17 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 1

Sinds eind maart dit jaar ben ik overgestapt naar T-mobile(odido) voor het thuisinternet.

In juli heb ik 3 weken zonder internet gezeten door een storing en sinds 23-09-2023 zit ik weer met een storing. Een aantal dagen voordat de storing begon haperde het internet al regelmatig. Ik heb toen op 23-09-2023 het modem opnieuw opgestart en daarna kwam er geen verbinding meer tot stand.

Het pon lampje knippert groen, lan lampje brand groen en de rest is uit.

Afgelopen vrijdag is er een monteur van Gideon langs geweest die alles heeft getest in de meterkast en verdeelstation. Volgens hem was alles in orde en zou het probleem iets administratief moeten zijn.

Omdat ik niks meer hoorde van Odido heb ik gisteren (03-10-2023) opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. De mevrouw van de klantenservice wilde alles weer opnieuw testen zoals het modem, converter, bekabeling etc.. Meerdere malen uitgelegd dat er afgelopen vrijdag een monteur was langs geweest die dit al had getest maar dit mocht niet baten.

De mevrouw van de klantenservice kon niks voor mij betekenen en zag dat het ticket door was gezet naar een andere afdeling.

Odido kunnen jullie mij a.u.b. vertellen wat de te nemen stappen/storing/oplossing etc.. zijn?
Graag zou ik ook willen weten wat de mogelijkheden zijn om mijn contract te ontbinden. 

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Jordi14, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur van Guidion het ticket heeft doorgezet naar onze techneuten. Wij hebben een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Het ticket staat nog open maar we gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen. 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jordi14, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur van Guidion het ticket heeft doorgezet naar onze techneuten. Wij hebben een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Het ticket staat nog open maar we gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen. 

Reputatie 1

Dank, dit was reeds bekend.
Kan je mij uitleggen wat mijn opties zijn om mijn contract te ontbinden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jordi14, je dient ons 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen. Lukt het ons niet binnen die 30 dagen? Dan mag je het contract kosteloos ontbinden. 

Reputatie 1

Even een update van mijn kant:

Vrijdag 6 oktober 2023 werd ik gebeld om een afspraak te maken met een monteur. Een afspraak gemaakt voor vandaag (10 oktober 2023 tussen 08:00 - 12:00 uur).

Het is nu 13:02 uur en er is niemand langs geweest. Ik heb geprobeerd om telefonisch contact op te nemen maar tot 2 keer toe heb ik 30 minuten in de wacht gestaan waarna de verbinding werd verbroken. 

Weer een dag verlof voor niks opgenomen….

Reputatie 1

Een aanvulling op het bovenstaande:
Nadat ik contact kreeg met de klantenservice van Odido kreeg ik te horen dat zij mij niet verder konden helpen maar dat ik zelf met KPN contact op moest nemen.

Dit heb ik gedaan en ook hier werd ik pas na ruim 25 minuten geholpen. Zij konden zien dat ik een afspraak had maar ook zij konden mij niet helpen. Uiteindelijk kreeg ik van de medewerkster van KPN te horen dat ik zelf moest bellen naar het bedrijf/afdeling die de monteurs inpland omdat zij geen zin had om in de wacht te staan. Hier heb ik weer 30 minuten in de wacht gestaan waarna de verbinding werd verbroken. Dit was het telefoonnummer waar ik al eerder 2 keer 30 minuten in de wacht had gestaan waarna de verbinding werd verbroken.

Uiteindelijk kunnen Odido en KPN mij niet helpen. Wie kan mij a.u.b. helpen?

Heel frustrerend van het kastje naar de muur!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jordi14, wat raar dat KPN NetwerkNL je niet kan helpen. Zij horen dit namelijk te kunnen zien. Ik zie dat er al een ticket is aangemaakt met alle informatie! Hopelijk krijg je snel contact met de montuer van KPN NetwerkNL. 

Reputatie 1

Hey @Jordi14, wat raar dat KPN NetwerkNL je niet kan helpen. Zij horen dit namelijk te kunnen zien. Ik zie dat er al een ticket is aangemaakt met alle informatie! Hopelijk krijg je snel contact met de montuer van KPN NetwerkNL. 

 

Ja dat klopt. Nadat ik Odido weer had gebeld konden zij het ineens wel doorzetten naar KPN.
Je raad het nooit maar net met het avondeten stond er ineens een monteur op de stoep. Helaas heeft hij het internet ook niet kunnen maken. Hij zei dat het signaal gewoon binnenkomt en dat het misschien aan de ONT ligt. Ik moest van hem de klantenservice van KPN bellen voor een nieuwe ONT. Ik heb dit niet gedaan maar de klantenservice van Odido gebeld. In afwachting dus van een nieuwe ONT….

Reputatie 1

Even een update. Nadat Odido had beloofd een ONT op te sturen en ik geen track and trace ontving heb ik gisteren (12-10) weer gebeld met de klantenservice. Ik kreeg te horen dat er geen ONT was opgestuurd en de case bij de technische afdeling lag. De medewerkster vertelde dat ze een vinger aan de pols ging houden maar nu geen informatie voor mij had. 10 minuten na het gesprek kreeg ik ineens een sms vanuit Guidion om een afspraak in te plannen met een monteur?

Heel raar maar we hebben nu weer een afspraak staan voor a.s. dinsdag met een monteur. Ik ben benieuwd wat de monteur nu gaat controleren. De 1e monteur van Guidion vertelde dat alles goed was.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jordi14, logische vragen die je hebt, sorry voor de verwarring ik helder dit graag volledig voor je op! Omdat wij dit zo snel mogelijk voor je op willen lossen sturen wij graag een monteur van Guidion bij je langs. Zij hebben veel reserve kabels en apparatuur bij zich en wij hebben de monteur ook specifiek verzocht om je ONT te vervangen. Mocht dit onverhoopt niet de oplossing zijn, dan kan de monteur ook nog andere apparatuur en bekabeling vervangen en ons de juiste informatie geven om dit probleem verder aan te pakken.

Ik heb vertrouwen in de komst van de monteur, ik verwacht dat je snel weer van internet kan genieten!

Reputatie 1

Hoi, de monteur van Guidion is net langs geweest. Hij heeft de ONT en kabel vervangen. Echter heeft dit het probleem niet opgelost. Kan ik a.u.b. twee vouchercodes krijgen? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jordi14, bedankt voor de update. De monteur heeft een ticket voor je aangemaakt! Ik heb je direct twee nieuwe vouchercodes opgestuurd. 

Reputatie 1

Even weer een update.

Monteur nummer 4(Guidion) is net langs geweest. Hij zag in het verdeelstation dat er een andere lijn op mijn lijn zat. Nadat hij de lijn had verwijderd werkte alles weer. Probleem is gelukkig opgelost 😁

Ik moet ook mijn complimenten geven voor deze monteur. Hij had zeer veel kennis en eindelijk een monteur die niet gehaast was en snel naar de volgende klant wilde. 

Ik hoop dat alles dit keer blijft werken!

@Tommie van Odido kan jij mijn abonnement compenseren? Periode 23-09-2023 t/m 26-10-2023?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jordi14, wat superfijn dat het eindelijk opgelost is!

Ik heb de vergoeding meteen voor je in gang gezet. Dit zal wordern verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een prettige middag. 

Reputatie 1

Dank

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido ik heb een vraagje. Sinds het internet weer werkt is het niet echt stabiel.
ik heb regelmatig tijdens het streamen, videovergaderingen, websites bekijken etc.. dat de verbinding slecht wordt.

Als ik bijvoorbeeld netflix/videoland kijk dan blijft de video hangen. Als ik dan direct een website probeer te openen dan krijg ik de website ook niet geopend. Na ongeveer 30 seconden werkt alles weer. 

Ik heb het probleem zowel via de wifi als bekabeld. De router heb ik gisteren gereset naar fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Kan jij eens vanaf jullie kant kijken door bijvoorbeeld te kijken naar de demping?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jordi14, ik heb meteen een lijnmeting voor je gedraaid en ik zie dat de dempingswaarden helemaal in orde zijn op dit moment. Verder zie ik ook geen haperingen in de verbinding de afgelopen twee dagen terug, maar wel in de periode van 2-11 tm 4-11. Klopt het dat je momenteel geen problemen meer ervaart? Zou je wanneer dit weer gebeurt een speedtest willen uitvoeren via speedtest.net? Dan kunnen we kijken of jouw snelheid dropt of dat je bijvoorbeeld een hele hoge ping hebt. Ik ben benieuwd!

Reputatie 1

Ik heb op 4 november het modem gereset naar fabrieksinstellingen. Hopen dat dit dan het probleem op heeft gelost. Ik houd je op de hoogte.

Reageer