JBL box koppelen via google Home aan Zyxel T56

  • 29 December 2023
  • 44 reacties
  • 1863 Bekeken

Reputatie 2

Beste allen,

sinds enige tijd heb ik de Zyxel T56 in gebruik en loop her en der tegen problemen aan:

  • Android apparaten connecten eenmalig, en daarna blijven ze vragen om handmatige connectie vanwege ‘WPA3 connection required’ meldingen
  • elke 7.5 minuut een DHCP renew
  • Haperende/bevroren TV beelden
  • Ik krijg mijn JBL speaker via Google Home niet geconnect

Het WPA issues heb ik kunnen omzeilen door WiFi op de router uit te zetten en via bekabelde Ubiquiti AP te laten lopen. 

De frequente DHCP renewals lijkt geen grote problemen op te leveren.

TV hapert af en toe, en is ‘te verdragen’. Is wel bekabeld direct met de router verbonden, dus zou niet aan WiFi mogen liggen

Het grootste probleem is dat ik mijn JBL Link Portable niet meer verbonden krijg. Ik heb deze in een ander netwerk gebruikt, en wil deze nu weer opnieuw aanmelden. De Home app vindt de speaker, connect maar het gaat mis als de verbinding met de router gemaakt moet worden. Ik heb inmiddels alles al geprobeerd: de speaker naar fabrieksinstellingen gezet, de Zyxel naar fabrieksinstellingen gezet, de Zyxel WifI op 2.4GHz en WPA2 gezet (en de Ubiquiti APs uitgezet), de firewall uitgezet (zonder WAN connectie) maar ik kom niet verder. Als ik de speaker in een ander netwerk (Ziggo) probeer te connecten is dit in 1 minuut geregeld, maar op de Zyxel loopt het steeds vast. Andere apparaten kan ik wel via de Home App toevoegen (chromecast etc.) In de logging zie ik enkel DHCP requests die onbeantwoord blijven (terwijl een aanmelding van een smartphone die binnenkomt wel wordt gehonoreerd): 

 

Wie weet raad? 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi all, dit is inderdaad hetzelfde issue als: Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56 | Odido community

We zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Bedankt voor al het geduld!

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 2

Hi @fleurtjeS, welkom op onze Community!

in het algemene topic:  

 

Dit is toch geen algemeen topic?! Waarom maakt Odido niet gewoon een mededeling aan op het forum waaruit heel duidelijk blijkt welke problemen er spelen, zodat iedereen met problemen dit direct kan vinden?! Je kunt toch niet verwachten van je klanten dat ze dit hele forum topic voor topic door gaan lezen om er ergens begraven in een topic achter te komen wat het probleem is, na uren troubleshooten?! Het is toch niet zo moeilijk om gewoon fatsoenlijk en transparant over je fouten en problemen te communiceren?!

 

https://community.odido.nl/search/activity/topics?userid=485445

Hoi, 

Ik hou dit topic even in de gaten,

Ik heb namelijk ook een zyxel modem T56 een paar maanden in gebruik en ik krijgt met geen mogelijkheid mijn JBL link speakers gekoppeld. Heb werkelijk alles geprobeerd... Ik heb ook met JBL gebeld, daar hebben we de speakers wel gekoppeld aan een mobiele hotspot, dus ze doen het wel. Maar ik krijg ze niet gekoppeld aan het modem. Ik hoop dat hier gauw een oplossing voor komt.. 

Reputatie 2

@fleurtjeS Goede vraag! Een oplossing om de wifi te optimaliseren is het splitsen van de netwerken. We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Echter ben ik bang dat dit in deze situatie geen zin heeft om de netwerken te splitsen, omdat het waarschijnlijk te maken heeft met de bug. Weet in ieder geval dat we druk bezig zijn om dit op te lossen en dat de update er aankomt! 

@Bonesie85 Wij hebben gemerkt dat dit toch echt door de bug komt, daarmee is het probleem gedeeltelijk algemeen. Echter kan het voorkomen dat het probleem niks te maken heeft met de bug, vandaar dat ik zeg gedeeltelijk algemeen. Mijn collega’s en ik gaan per situatie na of dit kan worden opgelost. Indien dit niet mogelijk is, vermoeden wij dat het probleem bij de bug ligt. Dit kunnen wij pas nagaan als de dit is opgelost, we zijn hier echt druk mee bezig! 

 

Dat is niet wat ik bedoel. Ik snap dat ieder probleem specifiek bekeken wordt om te checken of het niet iets anders kan zijn

Waar het mij om gaat, is dat jullie meldingen van deze problemen en de statusupdates hiervan worden gemeld in een topic dat een random gebruiker heeft aangemaakt en dat betrekking heeft op toevallig het apparaat dat die persoon gebruikt, terwijl het probleem groter is dan dat ene apparaat.

Waarom hebben jullie geen ‘sticky’ topic met als titel “bekende problemen met Zyxel T-56 dat apparaten geen IP geeft en dus geen verbinding met internet”? Volgens mij heeft een andere gebruiker zeer bruikbare tips gedeeld hoe je in de logs kunt vinden of de firmware bug betrekking heeft op het apparaat dat je probeert te verbinden. Die zou je daar ook kunnen delen. Dat bespaart mensen die nieuw tegen dit probleem aanlopen zo ontzettend veel tijd met troubleshooten Ik heb letterlijk tientallen uren besteed aan troubleshooten, ik heb geld betaald om het apparaat zelf retour te sturen om dit te laten checken, ik heb zelfs met Odido gebeld, en dit allemaal terwijl dit probleem al een maand bekend was!! Een simpel communicatietopic hierover had mij dit allemaal kunnen besparen, want ik heb hier zeker naar gezocht. Zelfs aan de telefoon werd mij niets over dit probleem verteld. 

Wees gewoon open en transparant naar je klanten toe en zeg gewoon eerlijk als jullie iets verknald hebben. Ga het niet stiekem ergens verbergen in een random topic, waardoor je je klanten opzadelt met veel extra werk en soms zelfs kosten, waarmee je het probleem alleen maar erger maakt!

 

Een fout maken moet kunnen, daar zul je mij niet over horen. Ik wil zelfs best accepteren dat ik moet wachten op een oplossing. Ik word echter wel boos as julie hier niet open over zijn, dat andere bedrijfsonderdelen zoals de telefoon niet op de hoogte gesteld worden, dat jullie mij opzadelen met vele uren extra uitzoekwerk en extra kosten die allemaal met een simpel ‘sticky’ topicje voorkomen hadden kunnen worden. Hier is al meerdere malen door verschillende mensen om gevraagd, net als een verwachting wanneer de mogelijke oplossing komt (waarbij je prima nog een slag om de arm kunt houden). Het wordt gewoon niet gedaan en er wordt niet van geleerd. Zo ga je niet met je klanten om

 

Wat jullie je niet lijken te beseffen, is dat je contractueel gewoon internet dient te leveren. Door een eigen fout is met de Zyxel de meest basisfunctionaliteit, namelijk apparaten een IP-adres geven zodat er met internet verbonden kan worden, aangetast en voldoe je dus niet aan je contractuele verplichtingen. Je kunt je klanten beter maar te vriend houden, dan gaan ze misschien niet zo snel het geld terug eisen waar ze wel recht op hebben. Sterker nog, as het te lang duurt voor een oplossing gevonden is, is dat gewoon een gegronde reden om kosteloos het contract te mogen ontbinden, je pleegt als bedrijf immers contractbreuk omdat je niet dat levert dat contractueel is afgesproken. Daarbij spreekt het zeker niet in jullie voordeel dat je je klanten verplicht om jullie apparatuur af te nemen omdat er anders geen support en garantie wordt geboden.….daar had je mij niet over gehoord als jullie gewoon transparant waren geweest en de situatie niet nog erger hadden gemaakt.

Reputatie 6
Badge +2

@Cindy80 Goed dat je dit topic in de gaten houdt! Zodra de update er is, zullen wij dat hier laten weten. 

@Bonesie85 Ik begrijp je sentiment. De impact is groter geweest dan verwacht en we hadden dit beter kunnen communiceren. Zoals je zelf al aangeeft, fouten maken is menselijk en het enige wat we nu kunnen, is ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Op dit moment zijn wij bezig om de firmware uit te testen bij een X aantal klanten. Als dit allemaal goed verloopt zal de update naar alle klanten worden uitgestuurd. Ik wil je bedanken voor je geduld en moeite! 

Reputatie 2

@Cindy80 Goed dat je dit topic in de gaten houdt! Zodra de update er is, zullen wij dat hier laten weten. 

@Bonesie85 Ik begrijp je sentiment. De impact is groter geweest dan verwacht en we hadden dit beter kunnen communiceren. Zoals je zelf al aangeeft, fouten maken is menselijk en het enige wat we nu kunnen, is ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Op dit moment zijn wij bezig om de firmware uit te testen bij een X aantal klanten. Als dit allemaal goed verloopt zal de update naar alle klanten worden uitgestuurd. Ik wil je bedanken voor je geduld en moeite! 

Dank je voor je reactie. Fouten maken mag, los het gewoon goed op. Ik zie nu nog steeds geen wiki-topic met “bekende problemen Zyxel T-56” ondanks dat je nu excuses maakt nav mijn verhaal en er inmiddels meerdere topics zijn met mensen die vragen om een centraal wiki-topic waarin dit probleem wordt gemeld en waar de updates hierover worden gepost……

Overigens heb ik zelf nog steeds geen reactie vanuit Odido op het topic dat íkzelf hierover aan heb gemaakt. 

Ik volg dit ook even, probleem met Harman Kardon Citation One MKIII en Remarkable… Hoop dat er snel een oplossing komt!

hoi, is hier inmiddels een oplossing voor? Jammer dat het zolang moet duren.

Reputatie 4
Badge

hoi, is hier inmiddels een oplossing voor? Jammer dat het zolang moet duren.

Ja, er is een oplossing voor.

Dan moet je je aanmelden in het Wiim Pro Plus topic dat je een nieuwe firmware wilt, want dat is het "algemene topic" over dit probleem, volgens Odido.

Lieve mensen van Odido. Het is nu al bijna 2 maanden stil in ons huis (soms ook wel lekker hoor) door het geen verbinding kunnen krijgen met de JBL boxen. Is het niet mogelijk om een andere modem zonder bug te leveren? Los die bug lekker in alle rust op en geef ons de muziek in het leven terug. 
Andere optie, vervangen van de JBL boxen door Odido, mag ook. Ik probeer hier in oplossingen te denken. 
 

Ik word graag mondeling te woord gestaan ipv alles maar op een forum of website te plaatsen. Is dit ook mogelijk ?

Reputatie 6
Badge +2

@Tommie van Odido of @Sven-Odido mogen @Bonesie85 @jkoop @Kathia8383 @Ferry Lassche ook op de lijst voor de update? Alvast super bedankt! 

@Bonesie85 Ons Moderatie Team reageert niet altijd, dit is een klant helpt klant Community en in jouw topic is destijds het juiste antwoord gegeven. Echter bleek uiteindelijk dat dit met de bug te maken heeft gehad. Gelukkig is hier nu een oplossing voor, laat je het weten of je na de update wel verbinding kunt maken?

Hoi, klopt het dat ik nog geen update heb gehad? Boxen JBL kunnen nog niet aangesloten worden. 

Reputatie 2

Inmiddels kan ik al weer enige tijd luisteren naar mijn JBL Box. De firmware push met een stabielere DHCP server implementatie naar mijn modem door Odido heeft (uiteindelijk) de oplossing gebracht.

Dank @Tommie van Odido  voor de push.

 

Top dat er een oplossing is. Bij mij lukt het alleen nog niet. 
 

Nog geen enkele terugkoppeling gehad van Odido (buiten deze forum dan) over de oplossing voor ons thuis. Ondanks meerdere en toezeggingen en verzoeken om dit persoonlijk (voorkeur telefonisch) aan mij te melden. Maar op een of andere manier wilt het nakomen van afspraken er nog niet in bij Odido (even wat frustratie stoom afblazen). 

 Ps hebben ben ik de enige of hebben meerdere mensen een slechte ervaring bij het overstappen naar Odido? Ik zou ontzorgt worden maar puntje bij paaltje ben ik veel zelf aan het organiseren rond de overstap. 

Reputatie 6
Badge +2

@Ferry Lassche Goed dat je nogmaals aan de bel trekt! Ik heb het direct nagevraagd, maar de update is wel uitgestuurd. 

@Tommie van Odido Heeft nog het één en ander aangepast in de instellingen, namelijk van WPA 3 naar WPA 2. Wil je jouw modem op de volgende manier een herstart geven: Reboot modem | Odido community. Ik weet zeker dat je hierna verbinding kunt maken en weer heerlijk kan genieten van de muziek! 

Hoi. Modem een reboot gegeven. Daarvoor al geen wifi meer. Na de reboot ook geen wifi meer. Kan iemand mij gewoon eens bellen en uitleggen waarom de reboot en de wifi niet meer werkt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ferry Lassche, hoe bedoel je geen wifi meer? Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en je moet online zijn. Ook zie ik een aantal apparaten verbonden met het modem. Zou je mij iets duidelijker kunnen uitleggen wat er nu aan de hand is?

Hoi Tommie,

 

afgelopen zaterdag avond hadden we geen wifi meer. Na een paar herstarten van de modem en het opnieuw opstarten van een aantal telefoons en laptops was de wifi verbinding erweer. Er is nu alleen nog een laptop waarbij er 5minuten verbinding is en daarna niet meer. Kun jij hiervan de oorzaak vinden? Voor de reboot van de modem was deze verbinding gewoon goed. 
 

zondag is het wel gelukt om de JBL boxen aan te sluiten. 👍

Reputatie 7
Badge +9

Ha @Ferry Lassche, dat is goed om te horen!

Ik ben voor je gaan kijken maar ook ik kan hier niet de oorzaak van terug vinden jammer genoeg. Gelukkig werkt alles weer zoals het moet. 

Reactie verwijderd

Reageer