Linespeed Incorrect

  • 4 April 2024
  • 13 reacties
  • 129 Bekeken

Goedemiddag allen,

 

Vanochtend heb ik een case geopend via de eerstelijns helpdesk: 70085912.

 

Toch ben ik benieuwd of iemand in de tussentijd een goede tip/suggestie heeft.

Vorige maand heb jk de snelheid aangepast van 1000 Mbit naar 400 Mbit. Dit ging goed, alleen besloot ik de volgende dag toch 1000 Mbit te willen hebben. Deze wijziging staat nog open volgens het portaal.

 

Nu is mijn linespeed 400 Mbit, dat bevestigde ook de eerstelijns helpdesk. Echter het Odido ‘contractensysteem’ factureert voor 1000 Mbit. Hopelijk maak ik het niet te verwarrend. :)

Ik zag in een ander topic dat @Tommie van Odido  meer kan qua lijn instellingen dan collegae. Kun jij mij helpen? Ik heb achter het ONT een UDM-pro. ONT een hard reboot (paar minuten spanningsloos) gegeven, zonder effect. Mis ik iets?

 

Thanks!!

Teresa van Odido 25 dagen geleden

Welkom op onze Community! @captainspock 

Fijn om te lezen dat je al contact hebt gehad met onze Klantenservice en dat er al een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst! 

Uiteraard wil ik de order graag voor je doorzetten, maar net als bij mijn collega lukt dit niet zelf, door een error in het systeem. Geen zorgen, ik weet zeker dat mijn collega’s van de technische dienst dit voor je kunnen regelen, alvast super bedankt voor je geduld!  

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @captainspock 

Fijn om te lezen dat je al contact hebt gehad met onze Klantenservice en dat er al een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst! 

Uiteraard wil ik de order graag voor je doorzetten, maar net als bij mijn collega lukt dit niet zelf, door een error in het systeem. Geen zorgen, ik weet zeker dat mijn collega’s van de technische dienst dit voor je kunnen regelen, alvast super bedankt voor je geduld!  

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

 

Hallo @Teresa van Odido, ik begreep dat je collega @Tommie van Odido wellicht wel een oplossing heeft hiervoor?

Reputatie 7
Badge +15

@captainspock

Je moet de Zyxel router even aansluiten en dan de ONT herstarten, een snelheidswijziging kan niet worden gedaan wanneer er eigen apparatuur is aangesloten.

Als alles in orde is kan je de UDM weer aansluiten.

Oh, en de snelheidswijziging in je Odido account moet dan op afgerond staan.

@captainspock

Je moet de Zyxel router even aansluiten en dan de ONT herstarten, een snelheidswijziging kan niet worden gedaan wanneer er eigen apparatuur is aangesloten.

Als alles in orde is kan je de UDM weer aansluiten.

Oh, en de snelheidswijziging in je Odido account moet dan op afgerond staan.

Hoi Waqqas,

Enorm bedankt voor het meedenken! Helaas resulteert dat ook nog in een te lage linespeed (exact 400). 

Heb ook nog even na herstart ONT het modem opnieuw gestart, in dacht misschien helpt dat maar helaas.

 

Ik laat de Zyxel setup even acclimatiseren, misschien dat het modem met de backend nog communicatie op zet in een later stadium?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@captainspock 

Dat is voor nu even het beste om te doen 👍

Met eigen apparatuur aangesloten kan Odido niks doen.

Ter info, helaas is de lijnsnelheid nog steeds 400 Mbit, ik wacht verdere terugkoppeling vanuit de ‘technische dienst’ af. Mijn inziens is het overigens geen technische aangelegenheid maar een administratieve…

Reputatie 7
Badge +15

@captainspock

Staat de status nu op ontvangen of op in behandeling? Het kan zo zijn dat de wijziging ergens vastloopt.

@Waqqas 

 

Nee helaas, ik denk dat het interne Odido systeem de bottleneck is :(

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@captainspock 

Als in je Odido account naar je thuis abonnement gaat > instellingen > bestellingen, dan zie je daar je wijziging staan. Klik op > voor meer details en op welke stap hij staat.

@Waqqas 

 

Dan zie ik het volgende:

En bij het uitklappen dit:

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @captainspock, dit moet inderdaad door mijn collega's van de technische dienst gecorrigeerd worden, zodat dit helemaal goed bij ons in het systeem komt te staan. Zodra ze dit voor je hebben aangepast, zul je hier bericht van krijgen! 

De ‘technische’ dienst heeft op afstand vermoedelijk ‘iets’ gedaan. Internet lag er, zonder overleg, ineens uit (natuurlijk net als je in een digitale meeting zit). Snel het originele modem ingeprikt, gewacht op connectiviteit, en daarna in de UDM-P. Gelukkig een paar minuten later een werkende internetverbinding met de juiste snelheid. Case mag dicht, maar het zou enorm fijn zijn als een medewerker van Odido mij een belletje/sms/berichtje via deze community had gestuurd, als vooraankondiging op de downtime.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @captainspock, ik begrijp je reactie volkomen! Super fijn dat het opgelost is. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer