Beantwoord

Mijn glasvezel klapt er bijna uit



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7

Hoi @peter-keetfm,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik had graag kunnen checken of het probleem inderdaad in ons domein ligt, maar kan dit niet doen als de Fritsbox is aangesloten. Mocht je het meegeleverde Zyxel modem kunnen aansluiten, dan is er de optie om eventueel de verbinding te checken, zodat we eventuele issues kunnen uitsluiten. De optie staat natuurlijk open! 😊

@Boris 

De foto's zeggen toch genoeg.

Kijk dan alleen bij de Huawei ont van jullie.

Bij de RX waarde.

Ik ben bang dat de verbinding er uitklapt.

 

@Lisa

Kun je een screenshot van de RX waarde ont. hier plaatsen.?

Wel even mijn gegevens weg poetsen graag.

Ik ben reuze benieuwd.

 

Hallo ben ik weer.

Gisteren klapte 2 keer de glasvezel er uit.

Is er onderhoud gepleegd.?

Na dat ik weer verbinding had zijn de dBm iets beter geworden.

Waarom wordt er zomaar gepatcht.?

 

Reputatie 7
Badge +14

Er is een proces dat als er Guidion monteurs of netbeheerders worden aangestuurd er de eigen apparatuur van T-mobile moet zijn aangesloten. Daarop wordt de verbinding geleverd en onderhouden. Zodra het (weer) stabiel is kun je natuurlijk je eigen apparatuur weer gebruiken. Je hebt de Huawei ONT al aangesloten, dus nu de Zyxcel nog en dan kan het support proces starten.

@eric 

Ik heb de patchcover voor de fritzbox er weer op gedaan.

En alles weer schoon gemaakt met de one click cleaner.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het pop station.

Ik heb nu even geen zin in om alles weer om te zetten.

i.v.m. dat het warm is en dat ik nu de verbinding niet kan uitschakelen. (meerder gebruikers)

Ik wacht wel tot de verbinding er echt volledig uit klapt.

In ieder geval heb ik de melding gedaan en plaatjes van de situatie geplaatst.

 

Ik merk dat de demping wat hoger is geworden.

Het is nog meer als oke.

Maar ik wil het even melden in mijn topic.

Van -10.6 naar -11.1 dBm 

Het is nog een prima waarde op GPON.

 

@peter-keetfm Dat is dus het lastige met een eigen Fritzbox, je moet eerst de T-Mobile spulletjes terug hangen voor een lijncheck, zal je bij elke provider hebben.

Maar nu ga je de storingsmolen bij T-Mobile in, en die werkt iets trager als bij de vorige provider, als de mods iets constateren word er een ticket aangemaakt zodat de technische dienst achter de schermen er naar gaat kijken, met een beetje geluk komt er daarna een monteur aan te pas, maar het zal tijd kosten.

Reputatie 7

Hi @peter-keetfm, ik ben gelijk voor je gaan kijken om dit met je te kunnen delen! Een screenshot van ons systeem mag ik hier niet delen, maar ik mag het wel voor je uitschrijven:

  • Power Tx van de ONT: 2,01dBm
  • Power Rx van de ONT: -27,21dBm

Weet jij zo voldoende? 😁

 

@Doornekamp33 

Het vreemde is hier dat het ruim 2 weken stabiel was. (RX waarde) 

Het lijkt er wel op dat er in de pop. (wijkkast)

Wat aan de hand is met mijn patch.

Wat ik wel heel vreemd vindt.

Ik heb nu nog verbinding.

Maar de RX valt ook buiten het bereik van de spec. Huawei ont. 

Wel raar dat het niet zo opgelost kan worden.

Als ik de laptop direct op de Huawei ont aansluit en de waardes uitlees moet genoeg zijn lijkt mij.

Plaatjes zeggen genoeg. 

En dat de demping zowel bij de fritzbox zit en de Huawei ont zit het probleem buiten huis.