Beantwoord

Netwerkverbinding mislukt bij eigen modem

  • 25 September 2022
  • 31 reacties
  • 1343 Bekeken


Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 7

Dank voor de terugkoppeling @JaapAlmere en @Camiel76! Ik ga dit graag voor jullie doorzetten. Daarvoor wil ik vragen een foto/screenshot te maken van het probleem en daarbij de softwareversie van de TV Box mee te geven en het type tv waar gebruik van wordt gemaakt. Ook een voorbeeld is nodig. Denk daarbij aan een programma met daarbij de datum en tijd. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Dag Jaap en Boris, hier hetzelfde probleem. Ik gebruik wel een Zyxel modem. Vanavond heb ik al 2 keer een harde reset moeten uitvoeren. Afgelopen week ook meerdere keren deze melding gehad. Modem heb ik ook al een keer een rest gegeven, maar dat lijkt niet te werken.

Nope, tussen modem en tv box werkt het prima. Alles doet het perfect. Modem werkt prima, tv box werkt prima. Alleen als de netwerkverbinding verloren gaat komt er een melding die niet meer weg wil. Beeld en geluid speelt dan achter het scherm gewoon door. De tv box wordt dan unresponsive en kan alleen hard gereset worden om hem weer te gebruiken. Dat is dus een bug.

Dus of je dat aan de leverancier van de box wilt melden of het development team van de tmobile schil. 

Reputatie 7

Check! Thanks voor je terugkoppeling @JaapAlmere. We kunnen dus stellen dat het tussen modem en TV Box niet geheel soepel verloopt. Zijn de instellingen overgenomen vanuit het volgende topic? 

Met de stappen hier beschreven, moet het echt helemaal lukken. Wil je laten weten of je wat hebt aan deze tips?

Ik heb idd een eigen modem. Maar zoals gezegd de verbinding werkt prima en dat is geen probleem. Het probleem is dat de tv box unresponsive wordt met deze melding terwijl beeld en geluid gewoon afspelen. Dan rest alleen nog een harde reset van de tv box.

Het probleem doet zich voor als een herstart van de router wordt uitgevoerd.

Ik kan prima met het probleem leven maar het is dus wel een bug in de tv box software. 

Reputatie 7

Hi @JaapAlmere, thanks voor het signaleren en welkom bij de Community! Ik ben direct gaan kijken naar de verbinding, maar merk dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Gebruik je misschien een eigen modem of het modem van T-Mobile? Mocht je onverwachts toch het Zyxel modem gebruiken, wil je dan een fabrieksreset doen? Ik vermoed dat we daarmee de boel weer recht trekken: 

Ik hoor graag als je deze hebt uitgevoerd! 

Reageer