problem met EA FC op de Playstation 5

  • 11 February 2024
  • 27 reacties
  • 140 Bekeken

Sinds ik overgestapt ben naar Odido lukt het soms ineens niet om online wedstrijden te spelen op EA FC.

Ik zag al voorbij komen dat Upnp een bekend probleem is met MW3. Dit had ik al ondervonden want hier had ik ook last van. 
 

alleen bij het tabblad Upnp bij thuisnetwerken staan nu 2 verschillende verbindingen met verschillende IP adressen als ik Upnp aanzet. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? 
 

iemand die mij kan helpen? Erg frustrerend dit…

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hey @Dyonnn, welkom op onze Community!

Goed dat je ons via deze weg benadert. Dit is op te lossen met de nieuwe firmware. Deze is nog niet uitgerold maar ik zal je op de lijst zetten zodat hij eerder gepushed wordt. Het modem zal de update uit zich zelf uitvoeren, dan valt de internetverbinding tijdelijk weg. Hopelijk lost dit het voor je op. 

Bekijk origineel

27 reacties

Kun je mij hier uitleg over geven? 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben hier twee handige topics over geschreven die je wat meer uitleg geven hierover @Dyonnn

 

 

Je dient eerst het IP-adres op te zoeken van je PS5:

  • Ga naar Instellingen op je PS5.
  • Selecteer "Netwerk" en vervolgens "Verbindingsstatus."

Dan ga je vervolgens naar http://192.168.1.1/ en log je in met de gegevens van je modem.

Ga vervolgens naar portforwarding/poortdoorschakeling:

Voeg een nieuwe regel toe:

  • Kies om een nieuwe regel toe te voegen.
  • Geef een naam voor de regel (bijv. PS5).
  • Voer het IP-adres van je PS5 in.
  • Specificeer het protocol (TCP, UDP, of beide).
  • Voer het poortbereik in dat je wilt openen. Voor PSN en de meeste games zijn veelvoorkomende poorten onder andere 80, 443, 1935, 3478-3480, en 10070-10080.
  • Sla je wijzigingen op en reboot het modem.

Reageer