Routing naar Nederlandse (game) server slecht

  • 31 December 2021
  • 42 reacties
  • 760 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

42 reacties

Ben benieuwd of T-Mobile zelf nog wat nagekeken of gevonden heeft?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TwenteOost, we hebben niets gevonden dat op een fout in de routering duidt aan onze kant. Als ik alles teruglees, speelt dit enkel bij het spel en heb je er verder geen last van, dan kunnen we het dus nagenoeg louter wijden aan een issue bij de desbetreffende server zoals die gepinged en getraced is door jou en Gerrit. 

Het lastige hierbij is dat we wel meer voorbeelden nodig hebben om er een algemeen issue van te maken. Voor nu zet ik ‘em door naar de technische dienst. Hopelijk kunnen zij hiermee aan de slag. Thanks voor je superfijne medewerking trouwens! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Laatste twee checks nog @TwenteOost

  1. Je gaf eerder aan dat het met Nord-VPN wel werkt. Dit is natuurlijk exemplarisch voor hoe het dan in de routering zou moeten liggen, want met een gemaskeerd IP kun je dan wel terecht op dezelfde server. Is dit nog steeds zo?
  2. Ik heb een reprovisie uitgevoerd om te testen of het nu wel zou kunnen werken. Ik geef het een geringe kans om eerlijk te zijn, maar het is het testen waard. Zou je zo kunnen controleren of dit iets bijgedragen heeft, alsjeblieft?

Thanks alvast (wederom)!

Hi @Rhythos ,

Thanks voor je bericht! Mocht je dezelfde issues hebben als TwenteOost, wil ik aan jou vragen of je ook dezelfde gegevens kan aanleveren. We kunnen daarmee de uitkomsten naast elkaar neerleggen en checken waar het precies fout gaat. Ik hoor het graag van je!

Hi @Boris ,

 

Ik ervaar hetzelfde probleem als @TwenteOost . Heb hierover nog een uitgebreide mail gestuurd naar de klantenservice zelf met alle verzochte informatie. Mocht u informatie nodig hebben, dan help ik graag een handje. Heel vreemd dat dit wel bij Escape From Tarkov gebeurd.

 

Het is hier ook nog steeds een probleem, ik heb echter een mogelijke oplossing voor je.

Schakel de DOS bescherming uit in je router instellingen, probeer het dan nog eens.

Ik zie inderdaad dat het nu normaal werkt na het uitschakelen van de DOS wat fantastisch nieuws is. Ben hiervoor je eeuwig dankbaar! Ik zelf zat al bijna een jaar lang vast met het probleem. Wel nog een klein vraagje, is het wel handig om de DOS uitgeschakeld te houden in verband met beveiliging. Nogmaals bedankt!

 

Hoi @isi-mail,

Thanks voor je bericht en welkom op de Community! Ik ben direct gaan speuren tussen de e-mails die je ons hebt gestuurd, maar zie daarbij niet de onderstaande gegevens terug waarbij we al flink wat mensen hebben geholpen. Wil je deze nog in dit topic posten (natuurlijk met een gemaskeerd ip-adres)? Ook ben ik erg benieuwd hoe de verbinding tussen PC en modem tot stand is gekomen. Bij metingen zien we namelijk alleen de TV Box als bekabeld aangesloten. Maak je gebruik van de wifi-verbinding als je Escape from Tarkov speelt? Hoe is de verbinding als deze bekabeld is? 

Hi,

De verbinding is bekabeld tussen de Modem en PC. Verder wil ik duidelijk aangeven dat ik geen klachten heb over het internetkwaliteit aangezien de snelheidsmetingen uitstekend zijn. Daarnaast wil ik vragen welke informatie er precies verzocht wordt. Alvast bedankt!!

Misschien dat @Boris dat wat meer over kan zeggen. 
 

Voor zover ik weet tast het niet de firewall aan, alleen het aantal aanvragen een buitenaf server kan doen naar jou router. Uiteraard kan dit nadelig zijn als iemand slechte intenties heeft en jouw internet wilt plat leggen.

naar eigen inzicht gebruiken dus

Reputatie 7

Hoi @TwenteOost en @isi-mail,

Dank voor jullie reactie en waarnemingen! Dat de DoS bescherming de verbinding zodanig in de gaten houdt dat de verbinding tussen de server van Escape from Tarkov en het modem knijpend wordt, is niet fijn. Ik ga dit dan ook graag aankaarten bij onze technische specialisten, in de hoop dat we dit wellicht kunnen aanpassen. Ik durf dat geen over toezegging te doen, aangezien de DoS bescherming er niet voor niets is. Zoals @TwenteOost aangeeft zorgt het ervoor dat het modem niet benaderbaar wordt voor derde partijen die de verbinding overbelasten. Ik zal daarom ook altijd aanraden om daar gebruik van te maken. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rhythos, slim dat je het checkt! We ontvangen graag dezelfde soort tracert als TwenteOost aanleverde, daarmee kunnen we bepaalde zaken uitsluiten en controleren of het inderdaad om precies hetzelfde issue gaat. Dat gezegd hebbende, blijft het een issue op met de host content en gaming server, daar heeft een provider in principe geen invloed op.

Laatste twee checks nog @TwenteOost

  1. Je gaf eerder aan dat het met Nord-VPN wel werkt. Dit is natuurlijk exemplarisch voor hoe het dan in de routering zou moeten liggen, want met een gemaskeerd IP kun je dan wel terecht op dezelfde server. Is dit nog steeds zo?
  2. Ik heb een reprovisie uitgevoerd om te testen of het nu wel zou kunnen werken. Ik geef het een geringe kans om eerlijk te zijn, maar het is het testen waard. Zou je zo kunnen controleren of dit iets bijgedragen heeft, alsjeblieft?

Thanks alvast (wederom)!

 

Hoi Jason,

Er is verder niks veranderd in de situatie. En verbinden via een VPN betekend toch niet perse dat je jezelf maskeerd, maar ook gewoon een omweg neemt via een andere route. Maar de omweg is blijkbaar wel sneller.

Misschien gaat de technische dienst wat vinden, wie weet.

Goedemiddag @Jason , Ik zat dus al wat te googelen of er misschien mensen waren met het zelfde soort probleem als ik. Nu ben ik dus hier terecht gekomen, ik zit zelf ook bij t-mobile en heb precies het zelfde probleem als @TwenteOost en ook op het zelfde spel, Nu zou het inderdaad kunnen dat het aan het spel ligt maar ik speel dit spel al erg lang en heb er nooit problemen mee gehad, sinds kort is het eigenlijk begonnen.

Vergeten toe te voegen, ook ik heb met een VPN geconnect (nordVPN) en ik kreeg ook ineens hele goeie ping op alle servers? Dus ik heb echt het gevoel dat het aan jullie kant zit, hoe en wat zou ik niet weten zo technisch ben ik ook weer niet maar zeker niet bij het spel zelf.

Even een topic kick. Kwam hier terecht via Google, loop tegen eenzelfde soort probleem aan. Sinds ik ben overgestapt naar T-Mobile Thuis (ADSL, 100 Mbit), is gamen gewoon niet meer te doen. Ik speel af en toe een potje CS:GO, maar dat is zo niet leuk meer. Hiervoor zat ik bij Tele2, nagenoeg hetzelfde abonnement, en dat ging prima. Dus dit is een beste tegenvaller.

Als ik via mijn VPN connect (met server in Amsterdam), dan is mijn connectie vele malen beter. Helaas knalt mijn VPN er iets te vaak uit om betrouwbaar een goede sessie te spelen. Met Tele2 was via VPN altijd slechter trouwens.

Hieronder twee traces met een random CS:GO server waar ik laatst op speelde, en die zonder VPN niet te doen was. De eerste trace is zonder VPN, de tweede met VPN. Ook via Pingplotter zie ik veel packetloss en hoge latency. Kan wel even een sessie meten en opslaan als dat handig is, ter aanvulling?

 

Reputatie 7
Badge +16

Een VPN geeft je doorgaans een ander IP-adres dan hetgeen je in de werkelijkheid hebt, daarmee maskeer je jezelf online als het ware. Slechte uitleg dit wellicht, maar je snapt het punt haha. 

Afijn, daar ging het natuurlijk niet om, sorry! Het onderzoek bij de techneuten loopt door, ik hoop komende week meer duidelijkheid te kunnen verschaffen. Bedankt voor je geduld, ik kan me goed voorstellen dat gamen op deze manier niet lekker werkt.

Reputatie 7

Hi @daancj, super dat je dit topic weer onder de aandacht brengt met jouw reactie! Ik help je hier graag bij. Zou je kunnen aangeven of dit enkel en alleen bij CS:GO zit of ook bij andere spellen en/of niet spelgerelateerde dingen? 

Daarnaast verwijs ik je naar de volgende link: https://www.drivereasy.com/knowledge/how-to-fix-modern-warfare-lag-latency-issue/. Zou je de punten die hierin staan kunnen uitvoeren en kunnen aangeven of dit heeft geholpen? Ik ga duimen! 🤞

 

Hi @Lisa ,

Dank voor je reactie! Heb even die link gecheckt en met mijn config zit het wel goed, daar is sinds Tele2 ook niets aan veranderd. Ligt echt aan de T-Mobile routing/connectie. Ik speel geen andere spellen, dus geen idee wat dat betreft.

Goede van niet spelgerelateerde dingen checken: ik werk normaal altijd met de VPN aan, dus viel me nooit echt op, maar nu even via Ookla speedtest gekeken (via de 31173 Services AB / Amsterdam server), en ook daar valt het erg tegen als ik mijn VPN uit heb staan.

Via T-Mobile met VPN uit: 12 ms ping / 13.8 Mbps down / 16,7 Mbps up

VPN aan: 12 ms ping / 50 Mbps down / 22 Mbps up

Met Tele2 zat ik eigenlijk altijd boven de 80 Mbps down (zonder VPN). Nogal een enorm verschil :S

Reputatie 7

Hoi @daancj ,

Thanks voor je snelle antwoord en duidelijke signaal. Ik heb meteen de verbinding erbij gepakt en daarbij valt er inderdaad op dat er ruis op de lijn zit. Dit kan wel eens de reden zijn dat jij problemen ervaart met snelheid. Ik vermoed dat we daarbij in ieder geval de lag en packet loss kunnen oppakken. Ik wil daarbij graag nog wat tests doen om de snelheid te bepalen, zonder VPN. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Let me know! 

Reputatie 7

Hi @Rhythos ,

Thanks voor je bericht! Mocht je dezelfde issues hebben als TwenteOost, wil ik aan jou vragen of je ook dezelfde gegevens kan aanleveren. We kunnen daarmee de uitkomsten naast elkaar neerleggen en checken waar het precies fout gaat. Ik hoor het graag van je!