Beantwoord

siren hub maakt geen wifi verbinding



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

@hvgog

Heb je deze router van T-Mobile?

Dan kan je de instructies volgen in mijn eerdere reactie door naar 192.168.1.1 te browsen.

Ook hier geen verbinding. Zelfs mijn telefoon wilde niet meer verzenden. Wat een sof dit apparaat
 

 

Reputatie 7
Badge +5

Jammer. vooral het op dit moment nog ontbreken van handleidingen e.d. op dat “grote” internet.

Soms is een reset uit te voeren zoals bij de “slimme” lampen van Ikea. 6x kort achter elkaar de stroom aan/uit zetten.

Leverancier aanspreken?

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Ga ik toch eens op verschillende druktijden proberen proberen. Liever 10 lampen opnieuw instellen dan helemaal geen bediening 

Nope, geen reset gaatje op dit ding. 

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Ga ik toch eens op verschillende druktijden proberen proberen. Liever 10 lampen opnieuw instellen dan helemaal geen bediening 

Reputatie 7
Badge +5

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Als extra gezien dat de HUB op 2.4 Ghz werkt, dus volg de Tips van @Waqqas om tijdelijk de 5Ghz uit te schakelen van de router

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Heb je deze router van T-Mobile?

Dan kan je de instructies volgen in mijn eerdere reactie door naar 192.168.1.1 te browsen.

? Beetje misbruikte terminologie?

De Ynoa app is niet van Zigbee. Het is een app van Leedarson Lightning Co die o.a. het Zigbee protocol ondersteund.

De Siren Hub is een fysiek apparaat, ook van Leedarson en Zigbee ondersteunend, die kan werken als een poort voor verschillende zogenaamd slimme apparaten.

To zover kan ik e.e.a. thuis brengen.

De vragen die opkomen na bovenstaand verhaal, maakt de app of het apparaat geen verbinding?
Aan te nemen is dat het apparaat geen verbinding maakt.
Veel van dit soort apparatuur maakt verbinding met een server ergens op het internet waarbij het internet adres dat gebruikt is om aan te melden opgeslagen wordt op die server. De communicatie tussen de App en het apparaat verloopt dan via de server.

Verhuizing van provider is dan ook een wijziging van het internet adres van het apparaat. Gevolg is geen communicatie meer tussen App en Apparaat.

Mogelijke oplossing: (Fabrieks) Reset van het apparaat om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, Waarschijnlijk moeten dan alle “slimme apparaten” die aangesloten zijn opnieuw verbinden worden.

Tsja dat slimme gebeuren blijkt niet altijd goed doordacht te zijn.

U ook dank voor uw reactie maar ik heb nog nooit van leedarson gehoord maar ik ga direct aannemen dat dit zo is. Nu de vraag hoe ik op dit ding een fabrieks reset kan geven. Kan u de foto hierboven ook zien die ik aan de eerste reageerder hebt meegestuurd?

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

Dank u wel voor de snelle reactie maar ik ben een leek op gebied van netwerk en ik begrijp dan ook niet wat u met zyxel-t54 bedoel. Ik heb een foto erbij gedaan

 

Reputatie 7
Badge +5

? Beetje misbruikte terminologie?

De Ynoa app is niet van Zigbee. Het is een app van Leedarson Lightning Co die o.a. het Zigbee protocol ondersteund.

De Siren Hub is een fysiek apparaat, ook van Leedarson en Zigbee ondersteunend, die kan werken als een poort voor verschillende zogenaamd slimme apparaten.

To zover kan ik e.e.a. thuis brengen.

De vragen die opkomen na bovenstaand verhaal, maakt de app of het apparaat geen verbinding?
Aan te nemen is dat het apparaat geen verbinding maakt.
Veel van dit soort apparatuur maakt verbinding met een server ergens op het internet waarbij het internet adres dat gebruikt is om aan te melden opgeslagen wordt op die server. De communicatie tussen de App en het apparaat verloopt dan via de server.

Verhuizing van provider is dan ook een wijziging van het internet adres van het apparaat. Gevolg is geen communicatie meer tussen App en Apparaat.

Mogelijke oplossing: (Fabrieks) Reset van het apparaat om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, Waarschijnlijk moeten dan alle “slimme apparaten” die aangesloten zijn opnieuw verbinden worden.

Tsja dat slimme gebeuren blijkt niet altijd goed doordacht te zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.