Beantwoord

WiFi-knop op Zyxel T56

  • 31 July 2023
  • 42 reacties
  • 3775 Bekeken

Sinds kort heb ik T-MobileThuis met het Zyxel T56 modem.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens een handleiding van de T56 vinden, daarom deze vraag.

Waarvoor dient de WiFi-knop aan de zijkant van het modem (boven de WPS-knop)?

Alvast dank voor het antwoord.

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 July 2023, 13:01

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zo hoorde ik van de monteur vanmorgen dat het bijvoorbeeld erg vreemd was dat de T50 überhaupt nog werkt als ik deze weer aansluit. Kan het niet zijn dat er 2 actieve routers op mijn adres geactiveerd staan bij jullie en dat dit ervoor zorgt dat er steeds problemen ontstaan?

Dat is heel normaal, is geen registratie over welke modem of niet zo mogen werken op een aansluiting. Elk door ons geleverd werkt out of the box. 

Ik heb zojuist een nieuwe firmware geinstalleerd, die een aantal verbeteringen heeft in relatie tot wat je ervaart. Kan je eens kijken of dit de komende dagen goed gaat. 

 

Hoi @Sven-Odido,

Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?

Het is dat ik nu naar m'n werk moet anders had ik nog even die beide Zyxel 5600 WP's opnieuw geïnstalleerd om te kijken of ze 't nu wel doen. Dat doe ik dan straks als ik weer thuiskom wel. Laat het je nog weten. In ieder geval alvast dank voor deze ingreep. Ik hou 't in de gaten en laat je wel een update horen over de bevindingen en sowieso terugkoppeling mbt die WP's.

Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.

Nogmaals ik blijf monitoren en geef je nog wel een terugkoppeling hierop.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sven-Odido,

Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?

Je modem afgelopen nacht ook de automatisch update gehad, zoals het hoort. Maar de versie die ik handmatig heb geinstalleerd is nieuwer, die hopen we snel bij iedereen te kunnen laten installeren. 

Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.

Bij sommige providers is dat inderdaad het geval, maar bij ons niet ;). Beide manieren hebben pros en cons.

Hoi @Sven-Odido,

Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?

Je modem afgelopen nacht ook de automatisch update gehad, zoals het hoort. Maar de versie die ik handmatig heb geinstalleerd is nieuwer, die hopen we snel bij iedereen te kunnen laten installeren. 

Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.

Bij sommige providers is dat inderdaad het geval, maar bij ons niet ;). Beide manieren hebben pros en cons.

100% waar. Ben ook blij met jullie handelwijze hierin hoor. No worries. Voor de zekerheid nog even navragen. Wat is nu de exacte en correcte wijze om die Zyxel T5600 WP's te resetten naar factory defaults?

Reputatie 7
Badge +4

100% waar. Ben ook blij met jullie handelwijze hierin hoor. No worries. Voor de zekerheid nog even navragen. Wat is nu de exacte en correcte wijze om die Zyxel T5600 WP's te resetten naar factory defaults?

De beste manier is om ze te laten opstarten zonder een kabel erin, dan achter op met een paperclip  het reset knopje in te drukken tot dat het powerlampje gaat knipperen. Terwij die opnieuw opstart kan je de kabel aansluiten. 

Okay. Dan ga ik dat doen. Thanks. To be continued….

Okay. Dan ga ik dat doen. Thanks. To be continued….

Hoi Sven,

Die actie van jou van vanmorgen was de Golden Master ;-) Tot nu toe lijkt het erop dat alles perfect werkt. Heb ook de 2 WX5600 wifipunten aan de praat gekregen. Dat ik die niet aan de praat kreeg bleek puur aan mezelf te liggen. Ik heb niet genoeg geduld gehad om ze de initiële setup door te laten lopen zodat de gegevens uit de modem goed ingelezen waren.  Daarnaast had ik, ik meen stap 1.5 uit de handleiding verkeerd geïniterpreteerd. Ze doen het nu in ieder geval prima. Althans laat ik niet te vroeg victorie kraaien. Maar op dit moment draait alles hoe het eerst ook draaide op die T50 maar dan beter en nu natuurlijk WiFi 6. Dat is voor thuiswerken met bestanden op een server op 't werk toch fijner. Ik ben op dit moment erg blij maar ik blijf voorlopig even monitoren. Volgens mij heb ik nog wel even om die ‘oude’ devices te retourneren meen ik. Zullen we anders afspreken dat ik e.e.a. een week aankijk en als zich dan geen rariteiten voordoen dat ik jullie de ‘oude’ devices retourneer?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheWizzard2203, bedankt voor je terugkoppeling.

Je hebt 30 dagen de tijd om je devices te retourneren. De apparaten moeten sowieso retour omdat dit systematisch vast staat op het serienummer en MAC-adressen. 

@Tommie van Odido en @Sven-Odido . Ik heb gisteren een doos met oude devices en een T56 retour gezonden onder verzendingsnummer JVGLOTC0066266899. Als 't goed is zal het pakket vandaag of morgen bij jullie worden afgeleverd. Beide heren en Priscilla bedankt voor jullie inzet en hulp. Wel jammer dat e.e.a. allemaal zo lang heeft moeten duren, toch nog ruim 2 weken en dat het met zoveel gesteggel moest voordat er actie werd ondernomen; dat had ook anders gekund. Van meet af aan had ik aangegeven ook een IT expert te zijn (is immers mijn werk) maar toch ben ik behandeld als een totale onwetende nitwit. Dat is niet terecht!

Uiteindelijk bleek ik hier alles perfect geconfigureerd te hebben en bleek het te liggen aan dingen die allemaal buiten mijn bereik uitgevoerd moesten worden; een monteur die de mediaconverter kwam tunen en een paar software updates voor de T56 die alles hebben opgelost. 

Maar nogmaals ik ben blij dat het opgelost is en nogmaals dank voor jullie inzet.

Hoi.

Ik krijg vanmorgen een mailbericht dat de door mij retour gezonden items nog steeds niet ontvangen zijn. Het is reeds een week geleden dat ik e.e.a. verzonden heb, zie 't pakketnummer. Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit zsm verwerkt gaat worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TheWizzard2203, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket bij ons aangekomen is. Het verwerken hiervan duurt twee tot zes werkdagen. We zitten nu op dag twee. Als het goed is gaat het helemaal goedkomen! 

Hey @TheWizzard2203, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket bij ons aangekomen is. Het verwerken hiervan duurt twee tot zes werkdagen. We zitten nu op dag twee. Als het goed is gaat het helemaal goedkomen! 

@Tommie van Odido Ik kreeg inderdaad op verschillende dagen bericht dat de ene dag het modem ontvangen was, er werd geen type genoemd en ik had er 2 opgestuurd; een T50 en een T56 die ik als test had, en een dag later een bevestiging dat de wifi punten binnen waren. Ik ga ervan uit, echter assumption is the mother of all fuck-ups zeg ik altijd, dat 't nu zo goed is.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TheWizzard2203, ik ben emteen voor je gaan kijken en alles is netjes geretourneerd. Super bedankt! 

Top. Thanks voor jullie hulp Alles draait nu zoals het hoort. Perfect zo.

Reputatie 6
Badge +2

@TheWizzard2203 Super dat alles nu weer draait naar behoren. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden hè! 😀

@TheWizzard2203 Super dat alles nu weer draait naar behoren. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden hè! 😀

Zeker. Ik heb alleen nu nog een probleem met dat ik mijn mobiele abbo niet meer kan koppelen op zowel de website als in de Odido app met m'n internet only abbo bij jullie. Dit had ik voorheen altijd wel toen jullie nog T-Mobile heette. Ik heb daarover gebeld me Tatjana van de helpdesk en zij kon het ook niet oplossen en heeft voor het ‘techteam’ een melding erover aangemaakt. 

Ik zag namelijk dat jullie 2 nieuwe internet snelheden boven 1GB aanboden en was benieuwd hoeveel me die zouden gaan kosten met de klantenkorting eraf. 

Even een update over bovenstaande. Het blijkt dat Tatjana mijn probleem cq vraagstelling verkeerd begrepen had en e.e.a. had doorgestuurd naar een verkeerde afdeling waardoor ik er niets meer van hoorde en er ook qua oplossing niets gebeurde. Na wederom zelf gebeld te hebben heeft een andere medewerkster mijn probleem opgelost door een simpele actie. Wellicht is het handiger voor Odido om voortaan beter gekwalificeerd personeel aan te nemen. Dat scheelt een hoop frustratie bij klanten en kan alleen maar bijdragen aan het verbeteren van de QoS van Odido.

Reageer