Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16239 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

553 reacties

@MarcodeRegt Het klantnummer dat in je profiel staat komt uit bij een abonnement dat een T50 modem heeft, daar speelt dit probleem niet op. Klopt het klantnummer nog in je profiel? En ik zie momenteel een Ubiquiti router aangesloten. 

@jw1810 @Cindy80 @Kuunder38 @Eddootjuh @Sybolt @daaan123 @Denkoyugo @jkoop @TeeZet67 @erremes De update is gepushed. 

Voor alle andere;  indien je de update wilt ontvangen zorg dan dat je klantnummer in je profiel staat. Dan kunnen we je verder helpen. 

TOP! Bedankt @Sven-Odido 

Dat klopt inderdaad, ik vraag dit namelijk via een klant waar ik nu dit camerasysteem geplaatst heb. 

 

Bij mij thuis gaat alles goed, alleen heb hem nodig voor de klant, en deze mensen zijn op dit moment niet thuis... 

Mocht ik dit klantnummer doorgeven, kan dan op die manier de update doorgezet worden?? 

 

Klantenservice heeft net iets bij deze klant gedaan wat het op zou moeten lossen, maar dit heeft geen effect gehad helaas... 

Top, hier werkt het nu

Reputatie 7
Badge +4

Dat klopt inderdaad, ik vraag dit namelijk via een klant waar ik nu dit camerasysteem geplaatst heb. 

 

Bij mij thuis gaat alles goed, alleen heb hem nodig voor de klant, en deze mensen zijn op dit moment niet thuis... 

Mocht ik dit klantnummer doorgeven, kan dan op die manier de update doorgezet worden?? 

 

Klantenservice heeft net iets bij deze klant gedaan wat het op zou moeten lossen, maar dit heeft geen effect gehad helaas... 

Als je hun postcode huisnummer in een PB naar mij stuurt, zal ik hem updaten 

Ik ontvang ook graag de update. Al een paar weken erg stil in huis zonder werkende speakers.

@Sven-Odido ,

Super bedankt!

Mijn Jbl- speakers doen het weer!! 🥳🥳🥳

Zou ik de update ook kunnen ontvangen? Het zou fijn zijn als ik weer muziek kan luisteren in de woonkamer.

@Sven-Odido bedankt voor de firmware update (heb nu V5.70(ACEA.0)T56C_b10 op Zyxel T56) en reMarkable2 verbindt met WiFi 👍🏽

 

@henkdeleeuw : dank voor doorverwijzing naar dit draadje 👍🏽

@MarcodeRegt Het klantnummer dat in je profiel staat komt uit bij een abonnement dat een T50 modem heeft, daar speelt dit probleem niet op. Klopt het klantnummer nog in je profiel? En ik zie momenteel een Ubiquiti router aangesloten. 

@jw1810 @Cindy80 @Kuunder38 @Eddootjuh @Sybolt @daaan123 @Denkoyugo @jkoop @TeeZet67 @erremes De update is gepushed. 

Voor alle andere;  indien je de update wilt ontvangen zorg dan dat je klantnummer in je profiel staat. Dan kunnen we je verder helpen. 

@Sven-Odido : super bedankt! Geen idee wat er precies is aangepast, maar ik kon mijn beide Harmann Kardon Citation One speakers nu probleemloos verbinden met mijn WiFi netwerk en er weer een fijne stereo set van maken!

Reputatie 2

ik ontvang ook graag een update. Klantnummer staat in profiel.

@Sven-Odido @Tommie van Odido 

Zou ik ook de nieuwe firmware mogen? Mijn linux kastjes krijgen ook geen IP-adressen uitgedeeld.

Reputatie 7
Badge +4

@Bonesie85 & @meza1 De update is gepushed

Reputatie 7
Badge +4

@Cynthia_Z en @Mar10eS De update is gepushed

Wanneer krijgt iedereen de update? Een kennis zit ook te wachten. Zeker nu bij mij alles weer werkt

@Tommie van Odido 

@Sven-Odido 

Alles werkt weer!

Bedankt en een fijn weekend

Reputatie 1

@Tommie van Odido  en @Sven-Odido mij klantnummer staat in mijn account maar nog steeds niet de update ontvangen. nogmaals ik zou graag de update ontvangen. 

@Sven-Odido

Bedankt! Het verbinden gaat nu wel goed 

@Sven-Odido ik tag jou hier even, omdat dit wordt aanbevolen in onderstaand topic.

Heb vorige week dus een firmware update gehad voor de Harman Citation 200 (en met succes). Hebben jullie toevallig ook een andere firmware update beschikbaar voor partnerapparaten van Google Home? Zo ja, dan zou ik deze graag ontvangen.

Alvast bedankt !

Vandaag contact gehad met de klantenservice en hen ook gewezen naar dit topic en de bekende problemen/oplossingen. Daarmee gevraagd of zij de update naarV5.70(ACEA.0)T56C_b10 kunnen pushen (nu ook versie b8_1108 op zetel T-56). Conclusie is dat zij dat niet kunnen en dat er een melding wordt gemaakt naar back-office die dit na het weekend kunnen oppakken.

Bellen heeft dus niet direct zoveel zin lijkt het.@Tommie van Odido  en @Sven-Odido, kunnen jullie wel een update sturen of moet ik afwachten op reactie van back office?

Als jullie iets kunnen doen zou dat fijn zijn, alvast bedankt!

@Sven-Odido Graag ook voor mij een firmware update pushen. Mijn klantnummer staat in mijn profiel. Ik heb nu 

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 en wil ook graag naar V5.70(ACEA.0)T56C_b10

hoi, is hier inmiddels een oplossing voor? Jammer dat het zolang moet duren. Ja, er is een oplossing voor. Dan moet je je aanmelden in het Wiim Pro Plus topic dat je een nieuwe firmware wilt, want dat is het "algemene topic" over dit probleem, volgens Odido

 

Dit kreeg ik als reactie in een andere topic.

Graag zou ik willen weten of dit waar is. Zo ja, @odido graag wil ik een nieuw firmware zodat ik gebruik kan maken van mijn jbl link speaker met m'n nw glasvezel verbinding 

Beste @Tommie van Odido 

Ook ik heb de firmwareversie V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 op mijn Zyxel T56 en heb problemen om, o.a. de reMarkable aan WIFI gekoppeld te krijgen.
Zou ik ook de nieuwe versie van de Firmware mogen ontvangen?

 

Alvast heel veel dank

Met vriendelijke groet

Fernando

Klantnummer staat in mijn profiel

Ook wij zouden graag gebruik maken van de nieuwe firmware update zodat we onze apparatuur weer kunnen koppelen aan de WiFi.

 

mvg Karin Pater-Noort

@Sven-Odido @Sven-Odido 

Ik heb hetzelfde probleem als meerdere gebruikers met de Zyxel T56. Is het mogelijk om aan de testgroep toegevoegd te worden om de nieuwe firmware update te ontvangen?

Alvast bedankt!

Gr, Ruud 

Beste @Sven-Odido , @Tommie van Odido

graag zie ik ook een modem-firmware update tegemoet ivm niet werkende apparatuur van HarmanKardon.

 

Toch wil mij even uitdrukken over de situatie, net als velen wacht ik al weken geduldig op een oplossing en uiteindelijk zie ik dat na de beloofde update van het mijnZyxel T56 de installaties nog steeds niet werken, en nu moeten de gedupeerde en gefrustreerde klanten persoonlijk 1 voor 1 alsnog de correcte update aanvragen, rare gang van zaken vind ik.

 

 Desonniettemin is het fijn dat er een oplossing voorhanden lijkt te zijn en hopelijk krijg ik nu een normaal functionerende wifi modem.

 

In ieder geval op de voorhand bedankt voor de hulp, met vriendelijke groet Lex

Reageer