Beantwoord

Zyxel T56 icm Unifi Cloud Key Plus G2 - Geen IP adres

  • 16 January 2024
  • 64 reacties
  • 1096 Bekeken

Onlangs de overstap gemaakt van voorheen Ziggo naar Tweak en nu Odido. In mijn nieuwbouw woning alles qua netwerk van Unifi voorbereid (APs, switches en een Cloud Key Gen 2).

Voorheen bij de vorige ISP geen problemen hier mee gehad. Nu al geruime tijd krijgt mijn Cloud Key geen IP adres. Op het scherm wordt aangegeven "Obtaining IP address”. De helpdesk kon mij hier ook niet verder mee helpen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de Cloud Key weer te gebruiken is binnen het huidige netwerk?

icon

Beste antwoord door evert1984 18 January 2024, 19:06

Bekijk origineel

64 reacties

Ik ben blij dat ik dit topic gevonden heb, ik dacht dat ik gek werd! Van alles geprobeerd maar niets werkte, behalve m’n oude T-mobile router terug plaatsen. Inmiddels is de cloud key weer werkend met de nieuwe firmware op de Zyxel T-56.

Vanochtend de update gehad, het werkt weer, heel erg bedankt! 

Update is niet meer nodig. Heb het nu werkend.

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @PaulvdK! Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kezert, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet, de firmware zal spoedig geupgraded worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Yorick1, welkom op onze Community!

Uiteraard, ik heb je meteen toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @rgvwassink. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reputatie 7
Badge +4

@henryspijkerman update is gepushed

Sven

Kan jij zo uit mijn reactie mijn klant gegevens halen?

Hier ook probleem met internet met Unify cloud key. Kan betreffende update voor de zekerheid ook naar ons modem gestuurd worden?

Goedemorgen.

was het gelukt met de update voor onze modem? 
alvast bedankt 

@Teresa van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roha82, welkom op onze Community!

Bij deze heb ik je op de versnelde lijst gezet. Het modem zal spoedig worden voorzien van de nieuwste firmware. 

Reputatie 6
Badge +2

@Martin35 Ja zeker, ik heb gelijk voor je gekeken en zie dat het modem up to date is! 

Mocht je dit nog niet merken, adviseer ik je om het modem een herstart te geven. Je leest hier precies hoe je dit moet doen: Reboot modem | Odido community.

Nu blijkt weer dat de update er wel voor zorgt dat je cloud key verbinding krijgt maar dat daar een portforwarding probleem in die firmware zit , echt serieus poort open , 5 minuten later poort dicht. dat gaat zo de hele dag door . Wat een drama zeg dat hele T-mobile internet . hoe kunnen jullie toch zon verschrikkelijk slechte Zijkcel model leveren. 

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie van Odido Kun jij de firmware pushen bij @Bluffpearce? Thanks!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tomswitzar, goed dat je hiervoor aanklopt. Ik heb de firmware geupgrade op het modem. Deze zal hij zo gaan uitvoeren. Kan je me laten weten of het nu wel lukt? 

Hoi @Morgestijn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het op je modem staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Staat de firmware al op mijn modem? Ik kan namelijk niet zien of deze geüpdatet is.

Mvg, stijn 

 

Goede Middag, @Tommie van Odido @Sven-Odido @Nora van Odido @Cal van Odido @Jason van Odido 

 

Heb sinds 2 dagen internet van Odido.

Alles werkt alleen mijn unifi cloud key plus niet meer. Krijgt geen verbinding met internet.

is de firmware update misschien de oplossing?!? zo ja zou je die kunnen sturen.

Alvast bedankt Matthieu

 

 

Goedemiddag 

 

zou ik de update ook mogen. 
Ik heb unifi hangen maar ze werken niet of nauwelijks me wifi is heel slecht hierdoor.

heb een t56 modem hangen

mvg

martin

 

Reputatie 7
Badge +9

Nee hoor @evert1984, ik zal de update direct voor je laten pushen zodat je het meteen kunt testen. Kan je mij laten weten of het na de update wel lukt? Het modem zal herstarten als de update wordt uitgevoerd.  

Reputatie 6
Badge +2

@Martin35 Ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je deze later vandaag en anders morgen zult ontvangen.

Hoi @Morgestijn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het op je modem staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Staat de firmware al op mijn modem? Ik kan namelijk niet zien of deze geüpdatet is.

Mvg, stijn 

Goedendag,

Het is mij zojuist gelukt om de unifi te installeren een factory reset was nog wel nodig na de update maar alles doet het nu💪

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat het gelukt is @Morgestijn

Nee hoor @evert1984, ik zal de update direct voor je laten pushen zodat je het meteen kunt testen. Kan je mij laten weten of het na de update wel lukt? Het modem zal herstarten als de update wordt uitgevoerd.  

 

Dmv een firmware update zijn alle Unifi problemen (zo ver zichtbaar) opgelost. 

Beste Tommie,

Ook hier wil de Unifi cloud key niet goed werken. Zou u ook naar ons de update kunnen pushen?

De modem draait nu op firmware versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108. Ik krijg met geen mogelijkheid een internet signaal naar de Cloudkey.

 

Hartelijk dank!

Yorick

Reageer