Beantwoord

Zyxel T56 icm Unifi Cloud Key Plus G2 - Geen IP adres

  • 16 January 2024
  • 64 reacties
  • 1096 Bekeken

Onlangs de overstap gemaakt van voorheen Ziggo naar Tweak en nu Odido. In mijn nieuwbouw woning alles qua netwerk van Unifi voorbereid (APs, switches en een Cloud Key Gen 2).

Voorheen bij de vorige ISP geen problemen hier mee gehad. Nu al geruime tijd krijgt mijn Cloud Key geen IP adres. Op het scherm wordt aangegeven "Obtaining IP address”. De helpdesk kon mij hier ook niet verder mee helpen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de Cloud Key weer te gebruiken is binnen het huidige netwerk?

icon

Beste antwoord door evert1984 18 January 2024, 19:06

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat het weer werkt @dave0607. Sinds vorige week maandag zijn alle T-56 modems voorzien van de firmware update! 

Update is niet meer nodig. Heb het nu werkend.

Nu blijkt weer dat de update er wel voor zorgt dat je cloud key verbinding krijgt maar dat daar een portforwarding probleem in die firmware zit , echt serieus poort open , 5 minuten later poort dicht. dat gaat zo de hele dag door . Wat een drama zeg dat hele T-mobile internet . hoe kunnen jullie toch zon verschrikkelijk slechte Zijkcel model leveren. 

Hier ook probleem met internet met Unify cloud key. Kan betreffende update voor de zekerheid ook naar ons modem gestuurd worden?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @rgvwassink. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi,

Ook bij mij thuis na installatie geen verbinding meer voor mijn cloud key gen 2.

Bij contact met de klantenservice werd aangegeven dat eind maart een update gepusht zou worden. Ik heb 't modem vorige week herstart, maar het probleem blijft.

Zouden jullie mij ook de update kunnen pushen?

Bij voorbaat dank!

R

Reputatie 6
Badge +2

@Martin35 Ja zeker, ik heb gelijk voor je gekeken en zie dat het modem up to date is! 

Mocht je dit nog niet merken, adviseer ik je om het modem een herstart te geven. Je leest hier precies hoe je dit moet doen: Reboot modem | Odido community.

Goedemorgen.

was het gelukt met de update voor onze modem? 
alvast bedankt 

@Teresa van Odido 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Martin35 Ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je deze later vandaag en anders morgen zult ontvangen.

Goedemiddag 

 

zou ik de update ook mogen. 
Ik heb unifi hangen maar ze werken niet of nauwelijks me wifi is heel slecht hierdoor.

heb een t56 modem hangen

mvg

martin

 

Hi @Daan van Egmond, ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat jij de nieuwe firmware update nog niet ontvangen hebt. Ik heb je daarom gelijk op de lijst gezet zodat ook jij de nieuwe firmware kan ontvangen. Ik verwacht dat deze morgen naar je modem gepusht wordt. Zodra de firmware wordt geüpdatet, zal jouw internetverbinding enkele minuten wegvallen. Hierna maakt jouw modem vanzelf weer opnieuw verbinding en staat de firmware op het modem! 

Ok bedankt, Lan IP is wel aangepast naar 192.168.2.1 weet niet of dat uitmaakt.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Daan van Egmond, ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat jij de nieuwe firmware update nog niet ontvangen hebt. Ik heb je daarom gelijk op de lijst gezet zodat ook jij de nieuwe firmware kan ontvangen. Ik verwacht dat deze morgen naar je modem gepusht wordt. Zodra de firmware wordt geüpdatet, zal jouw internetverbinding enkele minuten wegvallen. Hierna maakt jouw modem vanzelf weer opnieuw verbinding en staat de firmware op het modem! 

Ook ik ben 5 april overgegaan van xs4all/KPN naar Odido, had T-56 modem voorbereid en alles werkte, ook de unify cloud key gen 2, van 5 op 6 april ging het modem opnieuw starten en daarna werkt de cloud key niet meer (obtaining ip adres) kunnen jullie zien of de firmware geüpdatet is ?

Groeten, Daan 

Reputatie 7
Badge +5

Super @PaulvdK, heel erg bedankt voor deze update! 

Vanochtend de update gehad, het werkt weer, heel erg bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @PaulvdK! Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

Hier hetzelfde probleem, krijg met geen mogelijkheid internet naar de Cloudkey gen 2 plus.

Mag ik aub ook op de lijst? @Tommie van Odido @Ishana van Odido @Teresa van Odido 

Zyxel EX5601-T1

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat het gelukt is @Morgestijn

Hoi @Morgestijn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het op je modem staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Staat de firmware al op mijn modem? Ik kan namelijk niet zien of deze geüpdatet is.

Mvg, stijn 

Goedendag,

Het is mij zojuist gelukt om de unifi te installeren een factory reset was nog wel nodig na de update maar alles doet het nu💪

Hoi @Morgestijn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het op je modem staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Staat de firmware al op mijn modem? Ik kan namelijk niet zien of deze geüpdatet is.

Mvg, stijn 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MBterHorst ik heb je gelijk op de lijst gezet om de nieuwe firmware update te ontvangen. Deze zal spoedig naar je gepusht worden! 

 

Goede Middag, @Tommie van Odido @Sven-Odido @Nora van Odido @Cal van Odido @Jason van Odido 

 

Heb sinds 2 dagen internet van Odido.

Alles werkt alleen mijn unifi cloud key plus niet meer. Krijgt geen verbinding met internet.

is de firmware update misschien de oplossing?!? zo ja zou je die kunnen sturen.

Alvast bedankt Matthieu

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Morgestijn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het op je modem staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Goedendag, @Sven-Odido @Tommie van Odido @Nora van Odido @Cal van Odido @Jason van Odido

zou een van jullie mij ook in aanmerking kunnen laten komen voor de update, heb sinds een kleine week ook een unifi netwerk gekocht maar ben er nog niet in geslaagd om deze werkend te krijgen, telkens geeft hij aan dat hij geen ip adres kan krijgen en lukt hem dat wel dan geeft die aan dat hij geen internet kan krijgen

mvg,

stijn

Reputatie 7
Badge +4

Maar natuurlijk helpen wij je daar heel graag mee @TBA! Ik heb je meteen op de lijst gezet voor een update en de update zal binnen enkele werkdagen op je modem staan. Ik probeer hier haast achter te zetten zodat je zo snel mogelijk de update ontvangt.

Hier gaan wij voor je achteraan, je kan snel weer van je Ubiquiti genieten! 😄

Reageer