Beantwoord

ZyXEL VMG8825-T50 modem omruilen voor een nieuwer model met WPA3

  • 25 October 2023
  • 87 reacties
  • 1211 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds enige tijd geeft mijn netwerk als advies om te upgraden naar WPA3 (in plaats van WPA2).

Ik ben al enkele jaren klant bij jullie en vroeg me af of het mogelijk is mijn huidige VMG8825-T50 model om te ruilen voor een nieuwer model met WPA3 / Wifi-6 ondersteuning.

 

icon

Beste antwoord door Subz3ro 25 October 2023, 15:22

Bekijk origineel

87 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jeroenwijnen, ik heb het meteen voor je in gang gezet! Je nieuwe modem komt zo snel mogelijk jouw kant op. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Hallo @Tommie van OdidoO

Ook hier zou ik graag mijn modem willen omruilen ivm wpa3 en wifi6. Kun jij dit voor mij ook in gang zetten?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Stephanhe, welkom op onze Community & Happy New Year!

Dat is zeker mogelijk, ik zag dat je nog een oude Huawei modem in bezit hebt. Dit modem hoeven we ook niet meer terug en kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Zodra het nieuwe modem opgestuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Veel plezier met je nieuwe modem. 

Reputatie 2

Hoi @Ishana van Odido ,

Bedankt voor het regelen van het nieuwe modem!

Ik heb nog geen bericht ontvangen dat deze verstuurd gaat worden. Zou je voor mij kunnen nagaan wat de status is?

Bedankt.

Gr. Jeroen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jeroenwijnen, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de verzendorder nog bij onze leverancier ligt. We hebben een kleine vertraging opgelopen door de feestdagen. Maar geen zorgen Ik ga er vanuit dat hij snel opgestuurd wordt! 

Beste odido, ook mijn wifi verbinding is met de T-50 boven in huis maar matig.

Graag wil ik naar wifi-6, met mesh netwerk, zodat op zolder ook een goed bereik is.

Kan ik ook mijn oude T50 omruilen voor een modernere versie met wifi-6 en dan daarbij wifi-plus aanschaffen?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @lierep, ik heb de modemwissel gelijk voor je in gang gezet! Zodra het nieuwe modem verzonden is krijg je een e-mail van DHL met een track-en-trace code zodat je het pakket kan volgen. Ook ontvang je van ons een QR code om het oude modem weer te retourneren. Zodra het nieuwe modem bij je binnen is en je deze aangesloten hebt, kan je in jouw Mijn Odido account een wifipunt bestellen. Als je dit nu al doet, ontvang je namelijk een wifipunt dat geoptimaliseerd is voor de T-50 in plaats van voor de T-56. 

Erg bedankt voor de snelle reactie.

Ik wacht totdat ik de T56 binnen heb voordat ik wifi-plus bestel.

Hi @Tommie van Odido en @Nora van Odido , ik struggle al een tijdje met slechte wifi ontvangst en zat te denken aan Wifi-Plus maar ik vind het zonde om dit te doen met het oude T50 modem. Voornamelijk ook vanwege de ondersteuning voor Wifi 6 en WPA 3 die de nieuwe modems wel bieden. Graag zou ik een nieuw modem ontvangen om de Wifi te verbeteren. Mocht het nieuwe modem toch niet voldoende zijn kan ik de Wifi Plus altijd nog bij bestellen. Ik las in ieder geval op het forum dat de wifi ontvangst met het nieuwe modem er zeker op vooruit gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @StefanVaartjes, welkom op onze Community!

Dat is zeer begrijpelijk. Wellicht is het niet eens nodig om een wifipunt aan te schaffen met de T-56, het bereik is aanzienlijk verbeterd. Ik heb het modem voor je omgeruild, je ontvangt hier zo dadelijk een bericht over. Zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. 

 

Als je later toch denkt ik wil een wifipunt, dan kun je die gemakkelijk aanvragen. Dit kan ook in Mijn Odido. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.

Hi @StefanVaartjes, welkom op onze Community!

Dat is zeer begrijpelijk. Wellicht is het niet eens nodig om een wifipunt aan te schaffen met de T-56, het bereik is aanzienlijk verbeterd. Ik heb het modem voor je omgeruild, je ontvangt hier zo dadelijk een bericht over. Zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. 

 

Als je later toch denkt ik wil een wifipunt, dan kun je die gemakkelijk aanvragen. Dit kan ook in Mijn Odido. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal mijn bevindingen even laten weten als de nieuwe binnen is.

Sinds enige tijd geeft mijn netwerk als advies om te upgraden naar WPA3 (in plaats van WPA2).

Ik ben al enkele jaren klant bij jullie en vroeg me af of het mogelijk is mijn huidige VMG8825-T50 model om te ruilen voor een nieuwer model met WPA3 / Wifi-6 ondersteuning.

 

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop van mijn werk. De wifi maakt gebruik van wpa3. Ik ervaar regelmatig (niet alleen laptop maar ook andere wifi verbindingen) dat de verbinding wegvalt en niet stabiel is. Mijn werkgever geeft aan dat een modem die WPA3 ondersteunt probleem zou kunnen verhelpen. Is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Raoul 1975, ik snap je verzoek in dat geval helemaal! Ik heb gelijk meegekeken en zie inderdaad dat ik voor jou de wijziging ook kan maken. Ik heb daarom je modem direct vervangen naar de T56. Zodra het modem in de handen van de postbezorger is, krijg je een trackinglink zodat je het pakket kunt volgen. Het andere modem verwachten we wel terug, je ontvangt een instructie per e-mail hoe dat te doen. Enjoy!

Hey Cheyenne, fijn dank je wel. Ik heb de mail met de bevestiging van de aanvraag al binnen. Moet het wifipunt ook vervangen worden of is dat niet nodig?

Reputatie 7
Badge +5

Scherp @Raoul 1975, ik heb je versterker over het hoofd gezien. Deze heb inderdaad meteen omgewisseld!

Ik zou graag ook een vervanging willen naar de T-546. Ook heb ik twee wifi punten die uiteraard ook vervangen dienen te worden. Alvast bedankt 

Reputatie 6
Badge +2

@Ziya Mag ik vragen waarom je het modem zou willen omruilen? Ik zie dat je onlangs (afgelopen maart) een nieuw modem hebt ontvangen. Laat je het mij weten? Dan kijk ik direct naar de mogelijkheden.

Hi,

Jazeker, ivm een modem die continu aan/uit gaat (al een keer stekker van vervangen) en waar de waardes van snelheid heel laag zijn, zowel bekabeld als draadloos. 

 

Beste Odido, ik heb de spulleboel ontvangen.

Ik heb ook

de Zyxel FMG3005-R20A converter gekregen.

Maar aangezien ik al glasvezel, heb ik ook al een grijze mediaconverter.

Kan ik die niet gewoon blijven gebruiken en dus alleen de T50 vervangen door de T56?

Reputatie 6
Badge +2

@Ziya Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb direct het modem voor je uitgelezen, maar de verbinding ziet er van deze kant top uit. Ik help je dan ook graag om dit op te lossen. Ik wil je vragen om het modem op de volgende manier een herstart te geven: 

  1.  Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Wil je daarna de komende drie dagen de datum en het tijdstip van de wegval noteren? Dan kan ik gelijk gericht opzoek naar de juiste oplossing! Daarnaast ontvang ik ook graag een bekabelde speedtest. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@lierep Super om te lezen dat je alles hebt ontvangen, je stelt een goede vraag! Je mag het oude kastje laten hangen, mits dit echt hetzelfde type is. Als alleen de kleur hetzelfde is, maar het kastje is van een ander merk/type, dan dien je deze wel te vervangen. 

Hi @StefanVaartjes, welkom op onze Community!

Dat is zeer begrijpelijk. Wellicht is het niet eens nodig om een wifipunt aan te schaffen met de T-56, het bereik is aanzienlijk verbeterd. Ik heb het modem voor je omgeruild, je ontvangt hier zo dadelijk een bericht over. Zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. 

 

Als je later toch denkt ik wil een wifipunt, dan kun je die gemakkelijk aanvragen. Dit kan ook in Mijn Odido. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal mijn bevindingen even laten weten als de nieuwe binnen is.

Nieuwe modem binnengekregen. Haal 900mbps via wifi op mijn iPhone 15pro (wel redelijk dichtbij het modem). Heb een nieuwe Asus netwerkkaart gekocht voor mijn PC die boven staat en ook hier haal ik snelheden (tussen 500-600 mbps) die ik zelfs met powerline adpaters nooit gehaald heb. Helemaal tevreden. Bedankt Odido!

Ik heb alles geïnstalleerd en het werkt prima.

Nu wil ik 2x wifi-plus bestellen maar dat lukt niet omdat volgens odido er nog een oude T50 bij mij staat en de bestelling nog niet is afgerond.

Alles zou te zien zijn in "mijn bestellingen", maar dat zie ik niets staan van enige bestelling.

Hoe lang moet ik wachten voordat de nieuwe T56 geregistreerd is en ik eindelijk Wifi-plus kan bestellen?

Kan dat misschien van hieruit?

Reputatie 6
Badge +2

@lierep Super om te lezen dat alles werkt! 😀 Ik ga je op weg helpen om de wifi punten te bestellen. Heb je het oude modem al teruggestuurd? Deze moet namelijk is retour zijn en in het systeem worden verwerkt voordat de bestelling is afgerond. Er is op 5 januari een e-mail verstuurd met een QR code, zodat je het modem kunt retourneren. Wanneer het pakket bij ons binnen is, kan het zes werkdagen duren voordat dit is verwerkt in ons systeem. Daarna kun je de wifipunten bestellen. 

Beste Odido, mijn wifi verbinding is met de T-50 boven in huis erg matig. de versterker van odido help ook niet echt hierbij.

Graag wil ik naar wifi-6, met mesh netwerk.

Kan ik ook mijn oude T50 en de wifi punt omruilen voor een modernere versie met wifi-6 en de nieuwe wifiplus dus?

Reageer