Beantwoord

apple TV odido crash na update naar tvOS 17.2

  • 12 December 2023
  • 40 reacties
  • 1043 Bekeken

Reputatie 1

Na de update van tvOS naar 17.2 is het niet meer mogelijk om de zenderlijst op te vragen door naar rechts te tikken dan wel te schuiven. 
 

helaas weer een probleem met dit onderdeel. Van de Odido tv app

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 December 2023, 16:11

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ac6693, dit is inmiddels bekend en ik heb het doorgezet naar ons TV-team. In dit algemene topic zul je op de hoogte worden gebracht: 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ter aanvulling op @Tommie van Odido: je kunt via Account > Mijn zenders ook naar een andere zender gaan als tijdelijke workaround.

Gisteren Apple TV update naar 17.2 uitgevoerd.

Odido tv  app versie 1.5.6

 

Vanuit “op TV” kiezen voor “terugkijken”  laat de Odido app crashen:

(valt terug op Apple TV omgeving in het app selectie scherm)

 

Hoop op een update in de Odido-app die dit oplost.

Reputatie 2

Toch bizar, dit is gewoon al de derde keer op rij dat deze functionaliteit stuk is na een update van tvOS. Developers krijgen eerder toegang tot nieuwe versies van tvOS, zodat ze hun apps kunnen fixen voor de nieuwe versie van tvOS uit is. Waarom doet Odido daar nog steeds niets mee?

Overigens is de enige reden dat ik deze functionaliteit echt nodig heb de volgende:

Om zenders te wisselen, moet je omhoog of omlaag swipen. Echter is de app zo gevoelig voor links en rechts swipen, dat ik dan vaak per ongeluk de huidige zender terugspoel. Wanneer je dit per ongeluk gedaan hebt, kun je niet meer zenders wisselen met swipen, zonder eerst te zorgen dat je weer naar live tv kijkt. Echt geweldig onhandig. Naar mijn idee zou de simpele oplossing zijn: Zorg dat ik ook gewoon van zender kan wisselen als ik niet ‘live’ zit te kijken! Dat zou echt een geweldige update voor de app zijn.

@Tommie van Odido ik vind het wel kwalijk dat jullie dit probleem tijdens de beta niet ontdekt hebben. Er wordt blijkbaar niet getest als apple met nieuwe versie komt.   

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bruinsmm, jammer genoeg kunnen we niet alle problemen direct opsporen en oplossen. Het is momenteel in onderzoek en hopelijk hebben we dit snel opgelost! 

Na de update van tvOS naar 17.2 is het niet meer mogelijk om de zenderlijst op te vragen door naar rechts te tikken dan wel te schuiven. 
 

helaas weer een probleem met dit onderdeel. Van de Odido tv app

Bij mij werkt het ook niet. Los dit a.u.b. op

Reputatie 1

Ook ik heb alweer langere tijd dit probleem, en dit probleem doet zich ook voor als je op de knop verder kijken drukt dan wordt de app ook direct afgesloten, 

Dit is echt heel vervelend aan het worden dat er nog geen oplossing voor is gevonden in een update \

Mvgr

Ron

Reputatie 6
Badge +2

@Ronny68 Als ik het voor je kon oplossen, had ik dit met alle liefde direct gedaan! Ik verzeker je dat dit in onderzoek is, maar zoals @Tommie van Odido al aangaf is het niet mogelijk om het probleem direct op te lossen. 

@Tommie van Odido al bekend wanneer dit probleem wordt opgelost?

Reputatie 6
Badge +2

@bruinsmm Ik begrijp dat je het probleem graag zo snel mogelijk opgelost ziet! Echter geldt mijn bericht van 8 januari nog steeds. Het onderzoek is in volle gang, maar de oplossing is nog niet gevonden. 

Reputatie 1

@Teresa van Odido Zo geldt de boodschap van mjepson hierboven:

Toch bizar, dit is gewoon al de derde keer op rij dat deze functionaliteit stuk is na een update van tvOS. Developers krijgen eerder toegang tot nieuwe versies van tvOS, zodat ze hun apps kunnen fixen voor de nieuwe versie van tvOS uit is. Waarom doet Odido daar nog steeds niets mee?”

Ook nog steeds. 

De release van tvOS 17.3 staat voor de deur. Graag de devs verzoeken deze fix alsmede tvOS 17.3 tegen de update van de app te testen anders is er een kans dat we over een x aantal weken ons hier weer moeten melden met problemen. 

Zijn er al ervaringen met tvOS 17.3?

Reputatie 7
Badge +6

@JanTheo Ja, die zijn hetzelfde als met tvOS 17.2, dus met een aantal menu's die niks doen. De update die deze problemen gaat oplossen zal dus echt van Odido moeten komen.

@JanTheo Ja, die zijn hetzelfde als met tvOS 17.2, dus met een aantal menu's die niks doen. De update die deze problemen gaat oplossen zal dus echt van Odido moeten komen.

Dank voor je reactie @TMTV. Wat een drama weer. Ik zit daarom nog op 17.1. En blijf daar maar even op. De app heeft ook op 17.1 issues, maar de meeste zaken werken.

 

 

Reputatie 4

De klucht gaat verder: er is een update van de app, maar de problemen zijn niet opgelost. Het lijkt erop dat ze alleen het versienummer hebben gewijzigd. 😢

Reputatie 1

De app is nu nieteens meer te openen...

Reputatie 6
Badge +2

@TMTV @wmuys @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Daarnaast verneem ik graag welke Apple TV je hebt en welke afstandsbediening je daarbij gebruikt. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing.  

Reputatie 4

@TMTV @wmuys @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing.  

Dat wil ik wel proberen. Het is wat lastig te filmen. Maar het probleem is hartstikke helder. Druk op de knop naar rechts om de zenderlijst op te roepen en de app sluit af.

Reputatie 4

Ik ben overigens niet de enige. Zie: 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Teresa van Odido Zoals in het andere topic gemeld zijn voor mij de problemen opgelost. Ik moet er wel bij zeggen dat het openen van de zenderlijst bij mij nooit een probleem is geweest (althans niet bij deze update). Ik had alleen problemen met het openen van een aantal menu's en dat werkt sinds de update weer. Ik denk dus dat het probleem met de zenderlijst niet is meegenomen en dat dat nog gefixt moet worden. Op mijn Apple TV 4 (HD) met standaard remote werkt alles nu. Het zou kunnen dat het probleem met de zenderlijst alleen op een ander type Apple TV of met een andere remote voorkomt.

@TMTV @wmuys @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Daarnaast verneem ik graag welke Apple TV je hebt en welke afstandsbediening je daarbij gebruikt. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing.  

Apple TV 4k

tvOS 17.3 (21k646)

hoe krijg ik het filmpje bij je zonder me bij een site in te hoeven schrijven?

Groet,

Pim

Reputatie 7
Badge +6

@Pim4000 Via WeTransfer kun je gratis bestanden tot 2GB versturen.

@TMTV @wmuys @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Daarnaast verneem ik graag welke Apple TV je hebt en welke afstandsbediening je daarbij gebruikt. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing.  

Ik zit nog op tvOs 17.1 btw, vanwege alle issues met de Odido app op 17.2 en 17.3, zou graag probleemloos de Odido app willen gebruiken op de nieuwe versie.

Komende week komt tvOs 17.4 naar verwachting uit. Hoe verlopen de testen met de beta versie? Alle bekende issues getackled?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reageer