Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 2

Dank je wel voor jullie terugkoppelingen! Ik had gehoopt dat de nieuwe versie de oplossing zou zijn. Ik ben gelijk aan de slag gegaan om zoveel mogelijk voorbeelden te verzamelen. 

@mjepson @wmuys @mark036 @mauriceg75 @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing. Graag verneem ik ook welke Apple TV je hebt en welke afstandsbediening je daarbij gebruikt. 

@TMTV Dank je wel voor het attenderen op dit topic vanuit: apple TV odido crash na update naar tvOS 17.2 | Odido community

Dit geeft alleen maar aan dat jullie geen enkele clou hebben waar jullie mee bezig zijn met de app, geen enkele test opstelling hebben, tijdrekken, geen roadmap hebben, niets serieus nemen en ons alleen maar gebruiken als speelbal.

Ik ga geen ‘bewijsmateriaal’ maken van zulke makkelijk te her-produceren issues.

Kom gewoon met een oplossing, tijdelijk of wat dan ook. Dit soort vragen wekt alleen maar meer irritatie bij mij op. Zie ook @mark036 zijn bericht!

Reputatie 2

@Teresa van Odido, eerlijk gezegd vind ik het echt onzinnig om hier een filmpje van te maken. Het is zo simpel: open app, druk op de rechterkant van de bovenste knop op de afstandsbediening van de Apple 4K, app crasht meteen en je zit weer in het hoofdmenu van de AppleTV. Het is ook niet eens iets dat maar af en toe gebeurt, maar gewoon altijd. Als de engineers dat al niet kunnen reproduceren, wens ik ze veel sterkte met het fixen.

Is het niet een idee om voor deze apps een andere leverancier te vinden? De huidige zou ik persoonlijk niet eens betalen voor dit prutswerk. Niet lullig bedoeld (al ben ik het wachten wel een beetje beu), ik wil alleen aangeven dat ik begrijp dat dit niet jullie eigen prutswerk is, maar dat van een derde partij. Echter vind ik wel dat het jullie verantwoordelijkheid is om hier een goede partij voor te vinden, zodat we een degelijke app kunnen krijgen.

Reputatie 4

@Teresa van Odido Ik heb een filmpje opgestuurd, zie ook je priveberichten. 

Ik ben het echter wel een s etc @mjepson en @mauriceg75. Dit is zo duidelijk, dat je jezelf moet afvragen hoe het kan dat dit niet gereproduceerd kan worden.

Wellicht is er 1 aanwijzing: @TMTV meldt dat het bij hem werkt op een Apple TV HD. Ik heb een Apple TV 4K en zo te zien @mjepson ook.

Verder is het een beetje slordig dat het versie nummer in de app (bij instellingen) nog op 1.5.7. staat.

Het lijkt me tijd worden dat jullie de toko die dit voor jullie ontwikkelt eens op het matje roepen. Dit is een terugkerend probleem als sinds tvOS 15 (en app versie < 1.5).

Reputatie 2

@Teresa van Odido Ik heb een filmpje opgestuurd, zie ook je priveberichten. 

Ik ben het echter wel een s etc @mjepson en @mauriceg75. Dit is zo duidelijk, dat je jezelf moet afvragen hoe het kan dat dit niet gereproduceerd kan worden.

Wellicht is er 1 aanwijzing: @TMTV meldt dat het bij hem werkt op een Apple TV HD. Ik heb een Apple TV 4K en zo te zien @mjepson ook.

Verder is het een beetje slordig dat het versie nummer in de app (bij instellingen) nog op 1.5.7. staat.

Het lijkt me tijd worden dat jullie de toko die dit voor jullie ontwikkelt eens op het matje roepen. Dit is een terugkerend probleem als sinds tvOS 15 (en app versie < 1.5).

Hier ook Apple TV 4K. 

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson Dank je wel voor jullie terugkoppeling! Ik snap goed dat jullie de filmpjes niet willen maken, ik heb jullie bevindingen in ieder geval teruggekoppeld aan het TV Team. Mocht je het filmpje toch nog willen maken dan mag je een WeTransfer link plaatsen in dit topic, op deze manier help je het TV Team om gericht op zoek te kunnen naar een werkende oplossing. 

@wmuys Echt super bedankt voor het maken van het filmpje en de genomen moeite! Wij zijn privé nog even aan het schakelen, maar zodra ik het filmpje heb, zet ik dit gelijk door naar het TV Team. 

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson Zien jullie net als @wmuys nog het oude versie nummer staan onder instellingen in de app of is dit wel up to date met de nieuwe versie? Ik verneem het graag! 

Reputatie 2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson Zien jullie net als @wmuys nog het oude versie nummer staan onder instellingen in de app of is dit wel up to date met de nieuwe versie? Ik verneem het graag! 

Ja

 

Reputatie 2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson Zien jullie net als @wmuys nog het oude versie nummer staan onder instellingen in de app of is dit wel up to date met de nieuwe versie? Ik verneem het graag! 

Ja

 

Dus NIET up-to-date

Reputatie 2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson Zien jullie net als @wmuys nog het oude versie nummer staan onder instellingen in de app of is dit wel up to date met de nieuwe versie? Ik verneem het graag! 

Hi Teresa,

Als ik in de App store kijk staat daar versie 1.5.8. Dat is volgens de app store ook de laatst beschikbare versie, dus in zoverre is mijn app ‘up-to-date’.

Als ik in de instellingen van de app kijk, dan zie daar hetzelfde staan als @mauriceg75, namelijk v. 1.5.7 op een AppleTV14,1.

Reputatie 6
Badge +2

@mauriceg75 @mjepson Dank jullie wel voor de snelle terugkoppeling, ik geef alle informatie gelijk door! 

Reputatie 2

Thanks, @Teresa van Odido! Hopelijk levert het snel resultaat op :)

Bij mij werkt de zenderlijst ook nog niet. 
versie app: 1.5.8 (versie 1.5.7 volgens de instellingen)

ios versie: 17.3

appleTV14.1

Knop ‘verder kijken’ werkt nu wel.

 

Reputatie 6
Badge +2

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Reputatie 4

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Ik zit op 17.3 en app versie 1.5.8

Apple TV 4K eerste generatie. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido, ik heb een 3e generatie AppleTV 4K met WiFi (geen ethernet) en 64G geheugen (Model number: A2737).

Volgens de settings zit de software op versie 17.3 en hij kan (nog) geen nieuwere versie vinden op dit moment.

De app is volgens de app store versie 1.5.8, al zegt de app zelf versie 1.5.7 te zijn.

Reputatie 6
Badge +2

@wmuys @mjepson Heel erg bedankt, ik heb het gelijk doorgegeven! 

Reputatie 2

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Apple TV 4K wifi + ethernet 2022
Software versie tvOS: 17.3
App Store Odido app versie: 1.5.8
In Odido app: 1.5.7

Reputatie 2

@mauriceg75 @mjepson @mark036 @wmuys Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat het probleem niet te reproduceren is op versie 17.3. Even dubbel checken, jullie zitten wel al op deze versie toch? Zo niet, willen jullie dit dan updaten? Ik sta klaar om alles weer terug te koppelen aan het TV Team. 

Ik begrijp echt heel goed dat het niet gewenst is, maar mochten jullie toch een filmpje willen maken, helpen jullie mij heel erg! Zo kan ik het namelijk zo goed mogelijk terugkoppelen. 

@Wesley_123 Wil je hier een filmpje van maken? Je kan deze in dit topic plaatsen middels een WeTransfer link. Ik zet het dan direct door! 

 

Graag verneem ik ook van iedereen welke generatie Apple TV jullie hebben. Mocht je niet weten hoe je hier achter komt dan kun je deze link gebruiken: Identify your Apple TV model - Apple Support.  Alvast heel erg bedankt!

 

Heb je een privé bericht gestuurd met wat screens en een idee waar het mis gaat.

Reputatie 1

Voor mij ook:

Apple TV 4K ethernet
Software versie tvOS: 17.3
App Store Odido app versie: 1.5.8
In Odido app: 1.5.7 (ook al bijzonder….zelfs deze informatie goed in de app krijgen lukt ze niet)

 

Bijzonder dat het niet te reproduceren is voor jullie ontwikkelaars. Kom anders een keertje bij mijn vrouw op de bank zitten en gebruik de app - dan heb je én het bewijs én de directe feedback dat die app een wanproduct is…. 

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson @wmuys Super bedankt voor jullie snelle medewerking vandaag en de genomen moeite! 😊

Alle voorbeelden en informatie is teruggekoppeld aan de leverancier. Zij gaan hier nu verder mee aan de slag en zullen dit oplossen. 

 

@Teresa van Odido

Hierbij mijn filmpje:

https://we.tl/t-H8VNyc2P45

 

@odiddo

Is bovenstaande filmpje duidelijk, of moet ik nog iets toelichten?

 

Reputatie 2

@mark036 @mauriceg75 @mjepson @wmuys Super bedankt voor jullie snelle medewerking vandaag en de genomen moeite! 😊

Alle voorbeelden en informatie is teruggekoppeld aan de leverancier. Zij gaan hier nu verder mee aan de slag en zullen dit oplossen. 

 

Al een update te melden?

Reputatie 4

@mark036 @mauriceg75 @mjepson @wmuys Super bedankt voor jullie snelle medewerking vandaag en de genomen moeite! 😊

Alle voorbeelden en informatie is teruggekoppeld aan de leverancier. Zij gaan hier nu verder mee aan de slag en zullen dit oplossen. 

 

Al een update te melden?

Dat vroeg ik me dus ook af. Het meest recente probleem is voor het eerst al weer twee maanden geleden gerapporteerd. We leveren maar informatie over versienummers, hardwareversie en filmpjes aan, terwijl het probleem iedere keer hetzelfde is, klip en klaar en 100% reproduceerbaar. Het is bovendien al de derde of vierde achtereenvolgende keer dat dit probleem optreedt bij een nieuwe versie van tvOS. Je zou denk dat de ontwikkelaar nu wel weet hoe het zit. En zo niet, dan wordt het tijd dat Odido gaat nadenken over een andere leverancier.

Het wordt tijd voor een fix of anders voor een vergoeding. Moet ik zo lang NLziet maar nemen? Of is er gewoon geen toekomst voor de Apple TV als platform. Dat kan natuurlijk ook, maar dan hoor ik dat graag.

Dus kom op @Teresa van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido laat onze stem eens horen intern bij Odido!

 

Reputatie 2

Super bedankt voor jullie snelle medewerking vandaag en de genomen moeite! 😊

Alle voorbeelden en informatie is teruggekoppeld aan de leverancier. Zij gaan hier nu verder mee aan de slag en zullen dit oplossen. 

 

Al een update te melden?

Dat vroeg ik me dus ook af. Het meest recente probleem is voor het eerst al weer twee maanden geleden gerapporteerd. We leveren maar informatie over versienummers, hardwareversie en filmpjes aan, terwijl het probleem iedere keer hetzelfde is, klip en klaar en 100% reproduceerbaar. Het is bovendien al de derde of vierde achtereenvolgende keer dat dit probleem optreedt bij een nieuwe versie van tvOS. Je zou denk dat de ontwikkelaar nu wel weet hoe het zit. En zo niet, dan wordt het tijd dat Odido gaat nadenken over een andere leverancier.

Het wordt tijd voor een fix of anders voor een vergoeding. Moet ik zo lang NLziet maar nemen? Of is er gewoon geen toekomst voor de Apple TV als platform. Dat kan natuurlijk ook, maar dan hoor ik dat graag.

Dus kom op @Teresa van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido laat onze stem eens horen intern bij Odido!

 

Van de week bij twee verschillende buren/ vrienden gecontroleerd Apple TV + Odido combi en bij beide reageerde het zoals er gemeld wordt; crash/ naar home als je naar rechts klikt/ navigeert.

Reageer