Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wmuys @EraZor95 @JerryCJK @mauriceg75 ik heb nogmaals een ticket uitgezet om dit probleem op te lossen met die foutmelding en het ladende wieltje. We willen jullie zeker niet het gevoel geven dat we jullie niet serieus nemen, maar ik ben het net als jullie het 100% mee eens dat het proces en de fix wel steeds lang op zich laten wachten. Ik wil ook niks liever dan dat alles zo snel gebeurd, maar ook wij zijn afhankelijk van de leverancier. Ik kan jullie wel alvast een tipje van de sluier meegeven dat we hiernaast ook druk bezig zijn met verbeteringen van de app en met dat het een nieuw menu gaat krijgen zoals op de Mediabox (voor wie ook een Mediabox heeft). Dit gaat daarnaast ook een hoop oplossen, Voor in de tussentijd doen we ons best om met de huidige versie ook de huidige bugs op te lossen. Ik ben er wel eerlijk over dat dit niet in 1, 2, 3 zal gebeuren, maar we doen echt wat we kunnen. 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Volgens mij zijn de fase van jouw antwoord wel voorbij. Dat zo spoedig mogelijk is echt een inhoudsloze containerbegrip geworden door je voorgangers.

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, er is vannacht een update geweest met alle bug fixes. Zouden jullie de update kunnen doen en mij een terugkoppeling willen geven of alles weer werkt zoals het moet? Alvast bedankt!

Reputatie 4

Hi all, het reproduceren van het probleem lukt momenteel niet. Ik heb daarom extra informatie nodig. Hopelijk willen jullie dit aanleveren zodat het TV team het verder kan onderzoeken. Ik heb nodig:

  • Nog eens de exacte versie en model van je Apple TV (om verwarring tussen klanten te voorkomen).
  • In welk scenario/op welk moment crasht de app?
  • Krijg je een error en zo ja, welke?
  • Een filmpje zou het allerfijnste zijn. Film wat er precies misgaat en op welk moment + de gevraagde gegevens hierboven. Lukt het niet de video hier te delen, deel dan een WeTransfer link. 
     

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Hallo @Cheyenne vind je het zelf ook niet bijzonder dat als het onderzoek op 19 mei gestart is, pas op 20 juni gemeld wordt dat het probleem niet gereproduceerd kan worden? Dat maakt me toch benieuwd naar wat er in die periode van een maand allemaal gedaan is door het “TV team”.

Ik weet niet wat we kunnen doen om hier meer aandacht voor te vragen, maar het verdient zeker meer aandacht. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat een update van tvOS ervoor zorgt dat de app niet goed werkt.

In dat licht graag ook aandacht voor de opmerking van @Ferdid: tvOS 17 zit eraan te komen. Misschien kan het “TV team” dat meteen even meenemen?

Reputatie 1

Ik verbaas me zéér over het iedere keer opnieuw stellen van dezelfde vragen. Zeker het probleem van direct crashen bij een rechtsklik kan onmogelijk moeilijk te reproduceren zijn: ik ken werkelijk niemend die dat probleem NIET heeft. (heb 't uiteraard zelf ook op 3 verschillende modellen AppleTV)

 

Ik vind dat nog niet de vervelendste storing: dan klik ik wel niet op die knop. Het constante random vastlopen van de app (“er iets iets fout gegaan”, SOMS met een random foutcode) is een stuk irritanten. Dit gebeurt dagelijks minstens 10x (en nee: ik zit geen uren achter elkaar tv te kijken, nee). En nee: dit is niet TVOS 17.3 specifiek. Dit gebeurde ook al in (minstens) de vorige 3 versies van TVOS

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mjepson, de testen zijn er goed doorgekomen. Binnenkort komt er een update voor de app en dit moet het oplossen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi all!

Ik heb goed nieuws voor jullie, wij ontvangen vrijdag een nieuwe versie. Wij gaan deze versie eerst voor jullie testen voordat we deze kunnen uitsturen. Hopelijk zal dit het euvel oplossen! Snel meer hierover.

Reputatie 7
Badge +9

@mjepson, dit is echt alles wat ik op dit moment kan zeggen. Wij willen natuurlijk dat de app perfect werkt en met elke update mee kan gaan. 

 

@TMTV, top dat de update dit euvel in ieder geval verholpen heeft. Daarnaast heb ik alles doorgezet naar ons TV-team, alle feedback helpt ons in het verbeteren van onze diensten en producten. Ik ben het hier namelijk meer dan mee eens! 

Reputatie 6
Badge +3

De update lost het probleem ook hier op, waarvoor dank!

Ik sluit me aan bij de suggestie om de app te testen met de beta's van tvOS. Dit is al de vierde keer sinds ik de app gebruik dat een tvOS-update de app om zeep helpt. Dat is zonde, want het is vrij eenvoudig te voorkomen. Er zit genoeg tijd tussen de beta en de uitrol om bugs op te lossen, zodat de meeste mensen er geen last van hebben. Hopelijk kan dit voor de toekomst worden meegenomen.

Zelfs als de update van de App later is dan de tvOS update is dat nog niet eens het grootste probleem. De verificatie van Apple kan bijvoorbeeld langer duren dan gedacht, nog even alles verifiëren of het allemaal werkt met de GA versie voor de update de deur uit gaat. 

Zoalang bekend is wat de problemen zijn kan het actief worden gemeld in een uitgelicht topic bijvoorbeeld. Dat geeft al meer zekerheid dat de Apps serieus worden genomen dan dat we nu steeds achter de feiten lopen. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido @Jason van Odido @Demi van Odido 

Ik heb helaas nog niets gehoord over het voorstel dat Demi mij deed. Die app is waardeloos en ik betaal dus voor iets dat niet bruikbaar is. Wanneer sturen jullie die mediabox naar mij op? Of blijven jullie een spelletje ‘kop in het zand steken en hopen dat het overwaait’ met mij spelen? 

--Update--  Via jullie telefonische helpdesk in minder dan een paar minuten geregeld dat ik 6 maanden de beschikking krijg over een mediabox in de hoop dat de problemen daarna zijn opgelost. Het kán dus wel…. 

Reputatie 2

 

Hey @pklijzing, op 22 september is er een update uitgestuurd die een aantal bugs oplost. We hebben er nog meer gevonden dus onze leverancier is nu bezig met de fix voor de resterende bugs. Hopelijk hebben we hier ook snel een fix voor! 

Dat is inderdaad te hopen want inmiddels loopt de opslag van de opnames vol aangezien ik die nu niet kan kijken.

 

Reputatie 4

@mark036 @mauriceg75 @mjepson @wmuys Super bedankt voor jullie snelle medewerking vandaag en de genomen moeite! 😊

Alle voorbeelden en informatie is teruggekoppeld aan de leverancier. Zij gaan hier nu verder mee aan de slag en zullen dit oplossen. 

 

Al een update te melden?

Dat vroeg ik me dus ook af. Het meest recente probleem is voor het eerst al weer twee maanden geleden gerapporteerd. We leveren maar informatie over versienummers, hardwareversie en filmpjes aan, terwijl het probleem iedere keer hetzelfde is, klip en klaar en 100% reproduceerbaar. Het is bovendien al de derde of vierde achtereenvolgende keer dat dit probleem optreedt bij een nieuwe versie van tvOS. Je zou denk dat de ontwikkelaar nu wel weet hoe het zit. En zo niet, dan wordt het tijd dat Odido gaat nadenken over een andere leverancier.

Het wordt tijd voor een fix of anders voor een vergoeding. Moet ik zo lang NLziet maar nemen? Of is er gewoon geen toekomst voor de Apple TV als platform. Dat kan natuurlijk ook, maar dan hoor ik dat graag.

Dus kom op @Teresa van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido laat onze stem eens horen intern bij Odido!

 

Reputatie 2

Normaal niet van het klagen, maar brengen ze een update uit is er echt compleet niets veranderd en alle issues zitten er nog steeds in. 
 

Als we nu weer 4 maanden moeten wachten op een volgende update is het wel redelijk kansloos te noemen. 
 

Wie in hemelsnaam test dit voordat dit wordt ingediend?

Reputatie 7
Badge +6

De app was toch al stuk, dus ik heb me ook aan de update gewaagd. Inderdaad geen verschil, dus de oplossing zal echt vanuit Odido moeten komen.

Los van het proces dat hier al vaak (met suggesties tot verbetering) is besproken, gaat er ook iets structureel mis met de app zelf. Er zijn apps voor de Apple TV die in geen maanden of zelfs jaren zijn geüpdatet en toch elke tvOS-update feilloos overleven. Met de Odido TV-app is het vaker wel dan niet raak. In plaats van elke keer pleisters plakken zou het beter zijn om 'm eens grondig te herschrijven.

Ik heb gelukkig de mediabox erbij, dus ik heb nog het minste recht van klagen, maar als de Apple TV-app de enige manier is om TV te kijken, is het erg vervelend als je om de zoveel tijd geen gebruik kunt maken van de TV-dienst. Hopelijk mogen we de vernieuwingen van de mediabox ook snel op de Apple TV ervaren.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @EraZor95 @mauriceg75 , hier ben ik dan met de concrete info en verrassing. De fix voor het crash issue is er dan eindelijk en staat voor morgen in de planning om naar productie te gaan! 😁

Reputatie 7
Badge +9

Hi all!

We zijn nog druk bezig met het onderzoeken van dit issue, zodra we hier meer over weten, laten we het gelijk aan jullie weten! Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 7
Badge +8

@EraZor95 @mauriceg75 momenteel zijn we hier nog mee bezig. Ik heb zelf na afgelopen dinsdag nog geen nieuwe update gehad hierover, maar ik heb direct weer navraag gedaan bij ons tv team. Hopelijk snel meer!

Hey allemaal, er is vannacht een update geweest met alle bug fixes. Zouden jullie de update kunnen doen en mij een terugkoppeling willen geven of alles weer werkt zoals het moet? Alvast bedankt!

Ja, het is weer in orde. @Tommie van Odido: Ik sluit me aan bij de tip van @pklijzing.

Reputatie 2

Inmiddels heeft Apple alweer een volgende versie van tvOS uitgebracht, maar is het Odido nog niet gelukt om de problemen met de vorige versie op te lossen. Kunnen jullie a.u.b. spoed maken met het oplossen? Inmiddels begint het toch wel erg vervelend te worden dat de app bugs blijft vertonen. Ik weet dat het al is doorgegeven aan het TV team, maar het lijkt erop dat die het verder 0 prioriteit geven.

Kan er een update komen over wanneer jullie verwachten de app onder controle te hebben?

Reputatie 7
Badge +6

Momenteel gebruik ik de Apple TV wat minder, maar door de meldingen hierboven ben ik blij dat ik de update nog even uitgesteld heb. Ik hoop dat men onder de nieuwe Odido-vlag een ander pad inslaat met de ontwikkeling van de Apple TV-app, want dit is nu de vijfde keer dat het op deze manier misgaat. De eerste tvOS 17-bèta werd uitgebracht op 5 juni en de eerste melding van problemen met de Odido TV-app dateert van 1 augustus. Was er toen direct gestart met het onderzoeken en oplossen van dit probleem, dan was er ruimvoldoende tijd geweest om dit voor de release van tvOS 17 te repareren. Ik hoop oprecht dat ze dit traject tegen het licht houden en gaan aanpassen, zodat het gebruik van de Odido TV-app een stuk betrouwbaarder wordt.

Reputatie 1

@wmuys Helaas is die kanalenlijst (de crash door rechtsklikken) ook echt het énige dat in al die maanden is opgelost. De volstrekte instabiliteit van de app is ongewijzigd..

Reputatie 1

Ik hoop ook dat “het tv-team” er inmiddels van doordrongen is dat tvOS 17 beta 1 sinds 5 juni beschikbaar is voor ontwikkelaars, en dat de publieke release daarvan aankomende september verwacht wordt. Dat men maar tijdig de huidige t-mobile app tegen deze nieuwe versie van tvOS zal testen om problemen zoals dit te voorkomen op het moment dat tvOS 17 in september wordt released. 

waarom niet t-mobile TV integreren als kanaal in de native Apple TV app?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sandor83, welkom op onze Community!

Op dit moment zijn we nog hard aan het werk om dit euvel op te lossen. Zodra er meer informatie hierover is zal er in dit topic een update verschijnen! 

Reputatie 1

Hey all, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren. Onze excuses voor het ongemak!


Serieus? Is dat ‘t enige dat er te melden is?  Geen (beta) update? Niks?

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Reageer