Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mauriceg75 @wmuys, momenteel zijn de testers hier nog mee bezig. Gek genoeg is het lastig te reproduceren. Ze zijn in ieder geval bezig met de bug fixing. Hoe lang dit precies gaat duren tot de fix uitgerold wordt, durf ik op dit moment niet te zeggen. Ik zit in ieder geval wekelijks samen met ons tv team, dus ik blijf ook polshoogte houden over dit issue. Hopelijk kan ik binnenkort een goede update met jullie delen!

Reputatie 1

Ik verbaas me zéér over het iedere keer opnieuw stellen van dezelfde vragen. Zeker het probleem van direct crashen bij een rechtsklik kan onmogelijk moeilijk te reproduceren zijn: ik ken werkelijk niemend die dat probleem NIET heeft. (heb 't uiteraard zelf ook op 3 verschillende modellen AppleTV)

 

Ik vind dat nog niet de vervelendste storing: dan klik ik wel niet op die knop. Het constante random vastlopen van de app (“er iets iets fout gegaan”, SOMS met een random foutcode) is een stuk irritanten. Dit gebeurt dagelijks minstens 10x (en nee: ik zit geen uren achter elkaar tv te kijken, nee). En nee: dit is niet TVOS 17.3 specifiek. Dit gebeurde ook al in (minstens) de vorige 3 versies van TVOS

Reputatie 4

Ik verbaas me zéér over het iedere keer opnieuw stellen van dezelfde vragen. Zeker het probleem van direct crashen bij een rechtsklik kan onmogelijk moeilijk te reproduceren zijn: ik ken werkelijk niemend die dat probleem NIET heeft. (heb 't uiteraard zelf ook op 3 verschillende modellen AppleTV)

 

Ik vind dat nog niet de vervelendste storing: dan klik ik wel niet op die knop. Het constante random vastlopen van de app (“er iets iets fout gegaan”, SOMS met een random foutcode) is een stuk irritanten. Dit gebeurt dagelijks minstens 10x (en nee: ik zit geen uren achter elkaar tv te kijken, nee). En nee: dit is niet TVOS 17.3 specifiek. Dit gebeurde ook al in (minstens) de vorige 3 versies van TVOS

Inderdaad. Onbegrijpelijk. Iedere keer beginnen we weer op nul. Ik heb sterk het gevoel dat er iedere keer een nieuwe stagiair dit mag oplossen en dat moet doen met alleen een emulator, dus geen Apple TV heeft om te testen. 

het is een bagger app. Ik zou met alle liefde eens in discussie gaan met de ‘developers’. 

 Inmiddels duurt dit al weer 3 maanden. En nog erger: tvOS 17.4 komt eraan. 
 

Reputatie 4

Dus: @Demi van Odido @Teresa van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido : HELP!

Reputatie 1

Kunnen de developers en testers anders niet hier een account aanmaken, dan kunnen we direct met die mensen schakelen ipv dat de mods er tussen zitten.

Reputatie 2

Ik wil niet heel vervelend doen en ik waardeer de moeite van de moderators, maar inmiddels wordt het wel echt belachelijk. Eind vorig jaar ontstond er een bug in de TV App en twee maanden later is er nog niets gebeurd. Flauwe excuses (nogmaals: ik neem de moderators niets kwalijk, die geven ook maar door wat hen gezegd wordt) dat bugs niet te reproduceren zijn, terwijl ze echt ontzettend eenvoudig te reproduceren zijn en andere smoesjes.

Hoe kunnen we de mensen die hierover gaan en die bij machte zijn om in te grijpen bereiken en zover krijgen dat er echt iets aan gedaan wordt?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi allemaal, @mauriceg75@wmuys@EraZor95@Bryan88@mjepson en een ieder die dit ervaart, 

De testers zijn nog druk bezig om dit op te lossen. Ik kan mij goed voorstellen dat het voor jullie lijkt alsof er niks gebeurd. Echter wil ik jullie op het hart drukken dat dit echt niet zo is. Elke week wordt er door @Demi van Odido samen met het TV Team gekeken naar dit issue, daarbij is jullie feedback cruciaal.

Voor mij voelt het natuurlijk ook als in herhaling vallen, omdat ik jullie keer op keer vertel dat het issue tot nu toe niet te reproduceren is. Ik geef jullie graag meer duidelijkheid over waarom dit waarschijnlijk niet lukt.

Wanneer er meldingen komen van een bepaalde bug of probleem op een specifiek apparaat, gaan het TV Team en de leverancier gelijk aan de slag om dit zelf te reproduceren. Wanneer dit niet lukt, ontstaat het vermoeden dat waarschijnlijk niet alle versies/modellen kampen met hetzelfde issue. Om uit te zoeken hoe dit precies zit, wordt specifieke informatie gevraagd, in de hoop op die manier gericht op zoek te kunnen naar het issue en de oplossing daarvan.

De reproductie is afhankelijk van een aantal factoren, namelijk:

  • Het model
  • De software versie (TvOs)
  • De software versie van de Odido TV app.
  • Type afstandsbediening.
  • De exacte stappen waarbij het issue opspeelt.

Wanneer één van deze factoren ontbreekt, is de reproductie al niet meer identiek. Dit brengt ons terug bij het vermoeden dat niet alle versies/modellen last hebben van dit issue. De verschillende factoren maken dat het langer duurt voordat de bug gevonden en opgelost kan worden. Dit houdt niet in dat wij stoppen met het testen, ik beloof dat wij niet stoppen totdat er een oplossing is.

Op dit moment zijn de volgende modellen getest, hierbij viel het probleem niet te reproduceren:

  • A2843
  • A1842
  • A1842 i.c.m. 2nd Gen remote

@mauriceg75  Je geeft aan dat jouw buren hetzelfde probleem ervaren, weet jij toevallig welk model apparatuur zij hebben?

@EraZor95 Ik ben benieuwd naar welke drie modellen jij hebt, wil je mij dit vertellen? Daarnaast verneem ik graag of je op alle drie de modellen precies dezelfde issues ervaart of zit er nog verschil in per model?

Betreft het andere issue, wat zoals ik lees al langer loopt, ervaar je dit ook op alle drie de modellen? Wanneer je een foutcode krijgt, zou je die dan willen delen in dit topic?

 

 

 

Reputatie 2

Hi @Teresa van Odido,

Ik weet alleen zeker dat het bij een A2737 en een A2843 (zie @mauriceg75 en @mark036) optreedt. Die A2843 waarmee getest wordt, zou het probleem dus ook moeten hebben.

Het filmpje van @Wesley_123 (https://we.tl/t-H8VNyc2P45) zou genoeg moeten zijn om te reproduceren.

Bijzonder dat het bij de developers op de A2843 niet lijkt te spelen. Hebben zij daarop wel tvOS 17.3 draaien?

Reputatie 1

Voor wat het waard is dan:

 

Model: A2843

TvOS: 17.3

Odido App volgens appstore: 1.5.8

Odido App volgens app: 1.5.7

Afstandsbediening: Siri Remote

Reproductie stappen:

  1. Open de Odido app op de Apple TV
  2. Open een willekeurige zender
  3. Klik op de afstandsbediening op pijltje naar rechts
  4. De app sluit af
Reputatie 1

Jullie zoeken het maar lekker uit. Die app is 1 grote shitshow en de manier waarop de moderators iedereen aan het lijntje houden is ook een aanfluiting. Ik dien mijn contract uit en stap dan lekker over. Lever helemaal niets meer aan. Ben er klaar mee. 

Hier ook dezelfde problemen met onderstaande gegevens.

Model: A2843 (128GB)

TvOS: 17.3

Odido App volgens appstore: 1.5.8

Odido App volgens app: 1.5.7

Afstandsbediening: Siri Remote

 

De volgende melding krijg ik af en toe:

Dit gebeurt bij willekeurige zenders. Als ik op OK klik gaat het beeld wel weer verder.

De Apple TV is bedraad aangesloten.

 

Reputatie 2

De volgende melding krijg ik af en toe:

Dit gebeurt bij willekeurige zenders. Als ik op OK klik gaat het beeld wel weer verder.

De Apple TV is bedraad aangesloten.

 

Dit probleem ervaar ik ook af en toe. Mijn AppleTV A2737 werkt via WiFi.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, dank jullie allemaal voor het aanleveren van alle informatie! Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. Zodra alles getest is en de nieuwe versie succesvol is, zullen we dit daarna ook uitrollen naar Testflight. Wanneer dit zover is en de versie beschikbaar is in Testflight, houd ik jullie hier op de hoogte. We zijn in ieder geval een stap verder, hopelijk is dan ook het einde nu eindelijk inzicht! 😊

Reputatie 2

Hi @Demi van Odido,

Dank voor je terugkoppeling. Hopelijk lukt het om de app snel gepubliceerd te krijgen. Kun je ook iets zeggen over het testen met tvOS 17.4? Die is al uit in beta, zijn de developers daar ook al mee aan het testen? Vooralsnog komt deze bug namelijk bij elke nieuwe tvOS versie weer terug, dus het zou fijn zijn als alvast beoordeeld kan worden hoe (de nieuwe versie van) de app zich gedraagt op tvOS 17.4.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mjepson , ik hoop het ook! Ik heb het voor versie tvOS 17.4 ook nog nagevraagd bij ons tv team, maar voor wat ik nu heb gehoord, is om voor de huidige tvOS 17.3 versie om hier prio aan te geven om dit uit te rollen omdat dit al langer speelt en zodra dit naar productie is, dat erna gelijk voor beta getest kan worden van de tvOs 17.4. 

Reputatie 4

Hi allemaal, dank jullie allemaal voor het aanleveren van alle informatie! Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. Zodra alles getest is en de nieuwe versie succesvol is, zullen we dit daarna ook uitrollen naar Testflight. Wanneer dit zover is en de versie beschikbaar is in Testflight, houd ik jullie hier op de hoogte. We zijn in ieder geval een stap verder, hopelijk is dan ook het einde nu eindelijk inzicht! 😊

Dank! Eindelijk een hoopvol bericht. Kom maar door met die TestFlight versie. 

Reputatie 2

Hi allemaal, dank jullie allemaal voor het aanleveren van alle informatie! Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. Zodra alles getest is en de nieuwe versie succesvol is, zullen we dit daarna ook uitrollen naar Testflight. Wanneer dit zover is en de versie beschikbaar is in Testflight, houd ik jullie hier op de hoogte. We zijn in ieder geval een stap verder, hopelijk is dan ook het einde nu eindelijk inzicht! 😊

Mooi nieuws!!
Kunnen we toegang krijgen tot de app in TestFlight?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @wmuys & @mauriceg75, zodra dit er is, zullen jullie het meteen horen! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Voor wat t waard is:

 

AppleTV 4K 1e (wifi) en 2e generatie (bedraad). 1e met Siri remote gen1 andere met siri remote gen 2. Allebei draaiende op tvOS 17.3 (maar probleem speelt al sinds 16.X).

 

Regelmatig de foutmelding "afspelen is mislukt" (zie screenshot Wesley_123); minstens 10x per avond. Soms ook met een foutcode (telkens een andere)

 

We zijn inmiddels een weeek verder: is er al een versie via testflight beschikbaar?

Reputatie 2

Voor wat t waard is:

 

AppleTV 4K 1e (wifi) en 2e generatie (bedraad). 1e met Siri remote gen1 andere met siri remote gen 2. Allebei draaiende op tvOS 17.3 (maar probleem speelt al sinds 16.X).

 

Regelmatig de foutmelding "afspelen is mislukt" (zie screenshot Wesley_123); minstens 10x per avond. Soms ook met een foutcode (telkens een andere)

 

We zijn inmiddels een weeek verder: is er al een versie via testflight beschikbaar?

Het niet laden/ tonen van zenders vind ik een steeds groter probleem worden. Minimaal 10x per avond de app compleet afsluiten om een zender te kunnen starten.

Reputatie 7
Badge +8

@EraZor95 @mauriceg75 momenteel zijn we hier nog mee bezig. Ik heb zelf na afgelopen dinsdag nog geen nieuwe update gehad hierover, maar ik heb direct weer navraag gedaan bij ons tv team. Hopelijk snel meer!

Reputatie 1

Hier ook dezelfde problemen met onderstaande gegevens.

Model: A1625 (32GB)

TvOS: 17.3

Odido App volgens appstore: 1.5.8

Odido App volgens app: 1.5.7
Bedraad

Reputatie 2

@EraZor95 @mauriceg75 momenteel zijn we hier nog mee bezig. Ik heb zelf na afgelopen dinsdag nog geen nieuwe update gehad hierover, maar ik heb direct weer navraag gedaan bij ons tv team. Hopelijk snel meer!

Laten we hopen dat ze jou intern ook niet aan het lijntje houden.

 

Ondertussen steeds meer issues met de app, niet laden van kanalen, en gister moest ik de app compleet verwijderen en installeren om het werkend te krijgen; opstarten - crash, opstarten - crash etc etc

Reputatie 1

Een nieuwe dag, een nieuwe foutcode…. Deze heb ik t afgelopen uur een keer of 4 gezien. De rest was alleen “er is iets misgegaan”. 
 

“deze week nog” is inmiddels 14 dagen geleden
 

iemand ervaringen met NLZiet?

 

 

Reageer