Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 4

Hallo @Demi van Odido

Het is weer dinsdag. Is er nog een update van het ‘TV-team’? Een TestFlight versie misschien? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wmuys , ik heb nog niet een update wanneer de Testflight versie beschikbaar is. Wel kreeg ik vandaag te horen dat de nieuwe versie vanuit de leverancier niet succesvol is. Ondanks dat wij alles konden reproduceren ook alle bugs, is het blijkbaar bij de leverancier niet gelukt om de bugfix eruit te halen. Het kan nog wel even duren voor het is opgelost. Wel is het nu opnieuw geëscaleerd naar de leverancier om het op te lossen, zodat de nieuwe versie succesvol is en we dit kunnen uitzetten in Testflight. 

Reputatie 1

? Nu was ineens alles wèl reproduceerbaar? Dat is verrassend? Minder verrassend is dat t nog niet opgelost is…

Reputatie 1

Ah, tussen t oerwoud van foutmeldingen wordt ik net hierop getrakteerd. Die had ik nog niet gezien…

Ik hoefde er niet eens een knop voor aan te raken. De app opstarten was genoeg….

 

En deze er achteraan (en ja hoor; ik heb gewoon (bekabeld) internet… 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?

Reputatie 1

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?

 

Nee, de app is uberhaupt niet afgesloten geweest. Ik zat gewoon te kijken, wilde van zender wisslen via de gids (want op elke andere manier crasht de app) en toen zag ik dit. En de melding bleef bestaan, todat ik de app (geforceerd) afsloot en opniuew opstartte.

Reputatie 2

Alles even platgeslagen, de eerste melding is van 9 maanden geleden. Als er ook maar iemand intern is die meldt dat dit geëscaleerd is, jullie er bovenop zitten etc …. 🤐

 

Reputatie 2

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?

 

Nee, de app is uberhaupt niet afgesloten geweest. Ik zat gewoon te kijken, wilde van zender wisslen via de gids (want op elke andere manier crasht de app) en toen zag ik dit. En de melding bleef bestaan, todat ik de app (geforceerd) afsloot en opniuew opstartte.

Wist je dat er een handige shortcut is om de app volledig af te sluiten? Heel simpel: druk op ‘rechts’ op de afstandsbediening en de app wordt meteen gesloten :D.

Reputatie 7
Badge +8

@EraZor95 Dank je wel voor het laten weten! Dit zelf was bij mij persoonlijk niet bekend, maar ik vraag het na hierover en of dit eventueel ook wordt meegenomen in de fix. Wil je het in de gaten houden als dit ook vaker voorkomt of dat het eenmalig was? 

Reputatie 1

@EraZor95 Dank je wel voor het laten weten! Dit zelf was bij mij persoonlijk niet bekend, maar ik vraag het na hierover en of dit eventueel ook wordt meegenomen in de fix. Wil je het in de gaten houden als dit ook vaker voorkomt of dat het eenmalig was? 

 

Ik zou me focussen op de fouten die al 9 maanden 10x per dag voorkomen. Dat blijkt al moeilijk genoeg te zijn. Maak de scope nou niet nóg groter

Reputatie 4

Inmiddels is tvOS17.4 uit. Een mogelijke oplossing graag ook even op een Apple TV testen met tvOS 17.4. 

Reputatie 4

Alles even platgeslagen, de eerste melding is van 9 maanden geleden. Als er ook maar iemand intern is die meldt dat dit geëscaleerd is, jullie er bovenop zitten etc …. 🤐

 

Het probleem is veel ouder. Al in december 2020 kwam dit voor. Vervolgens herhaalde het zich bij zo’n beetje iedere update van tvOS. 

Reputatie 2

Hallo @Demi van Odido

Het is weer dinsdag. Is er nog een update van het ‘TV-team’? Een TestFlight versie misschien? 

Het is wéér dinsdag 

Reputatie 4

Hallo @Demi van Odido,

Gebeurt er nog iets op dit vlak, of moeten we het maar opgeven?

Reputatie 2

Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker last van de melding “Er is iets mis gegaan”, of een oneindige loading spinner die in beeld blijft. En zo lang die spinner er staat, kan ik niets. Ik weet niet of dit te maken heeft met tvOS 17.4, of dat er gewoon echt iets misgaat in de TV dienst, maar het is wel knap vervelend aan het worden.

Reputatie 2

@Demi van Odido het is alweer een dinsdag en we de weken rollen door zonder maar enige vorm van reactie. Ik begin nu toch wel heel erg veel spijt te krijgen van mijn overstap van Ziggo naar Odido.


Wat kan je betekenen? Toch maar een Odido tv box opsturen?

Reputatie 1

Als het jullie toch niks uitmaakt, haal dan gewoon de app uit de app store en adviseer mensen om de mediabox te nemen ofzo, dit gaat echt helemaal nergens over.

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren. Onze excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

@Tommie van Odido Volgens mij zijn de fase van jouw antwoord wel voorbij. Dat zo spoedig mogelijk is echt een inhoudsloze containerbegrip geworden door je voorgangers.

Reputatie 1

Hey all, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren. Onze excuses voor het ongemak!


Serieus? Is dat ‘t enige dat er te melden is?  Geen (beta) update? Niks?

Reputatie 2

Hey @Tommie van Odido (of @Demi van Odido)  morgen is het weer dinsdag en zijn we weer een week verder. Enige wat we horen is:

  • ‘We zijn er hard mee bezig’
  • ‘Doen er alles aan’ 
  • ‘Ze zijn in ieder geval bezig met de bug fixing’

  • ‘De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. (lees: 5 weken geleden)’

  • ‘Hier prio aan te geven om dit uit te rollen omdat dit al langer speelt’

  • ‘Wel is het nu opnieuw geëscaleerd naar de leverancier om het op te lossen’

  • ‘We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren’

Misschien goed om eens met concrete informatie te komen. Dat zou, bij mij, nog wel begrip kunnen opleveren. Nu wekt het alleen maar elke week meer frustratie op. Mijn overstap hangt/ hing niet geheel aan het kunnen werken met 1 device (lees: Apple TV), maar was echt wel een enorm grote speerpunt voor mijn overstap en dat dit nu zo faalt (lees de eerdere issues + elke avond inmiddels wel 10 keer de app volledige afsluiten omdat zender niet geladen wordt etc) trek ik gewoon super slecht. Andere apps updaten nagenoeg elke week, behalve die van Odido.

Mochten jullie geen inzicht kunnen geven geef dan wel een contactpersoon/ e-mailadres/ telefoonnummer met wie we hier dan wel over kunnen spreken of waar we ons kunnen melden.
 

 

Ik werk ook voor een grote corporate (if Den Haag Waldorpstraat schuin tegenover jullie kantoor; die oranje van de pakketten) en ik weet dat dit soms olietankers zijn, dus kan echt nog wel begrip opbrengen. Inzicht geven moet echt wel beter kunnen dan nu.


Dus kom op met de concrete info en verras ons!!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @EraZor95 @mauriceg75 , hier ben ik dan met de concrete info en verrassing. De fix voor het crash issue is er dan eindelijk en staat voor morgen in de planning om naar productie te gaan! 😁

Reputatie 2

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.

Reputatie 1

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.

Dat is idd bij mij ook gefixt. Fijn. Helaas wel nog geregeld het “wieltje” dat oneindig blijft draaien. 
 

oh en dit ook al 2x gezien, maar ik zit ook pas een half uurtje te kijken 🙄

 

 

Reputatie 2

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.

Dat is idd bij mij ook gefixt. Fijn. Helaas wel nog geregeld het “wieltje” dat oneindig blijft draaien. 
 

oh en dit ook al 2x gezien, maar ik zit ook pas een half uurtje te kijken 🙄

 

 

Klopt die had ik ook al weer een aantal keer in 10 minuten testen. 

Reageer