Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 2

Weet niet of mijn vraag hier op zijn plek is, maar omdat het denk ik een bug is wel, maar als je gaat naar de tv-gids zie je rechtsbovenaan een blokje voor de opties: Hoe kom je daar? Alles geprobeerd maar ik kom niet bij de opties van de tv-gids.

 

 

Reputatie 1

Pfffff…. 🙄

Reputatie 1

Weet niet of mijn vraag hier op zijn plek is, maar omdat het denk ik een bug is wel, maar als je gaat naar de tv-gids zie je rechtsbovenaan een blokje voor de opties: Hoe kom je daar? Alles geprobeerd maar ik kom niet bij de opties van de tv-gids.

 

 

Als je de Siri Remote in gebruik heb:

2x drukken op de center button in het clickpad. 

Reputatie 6
Badge +2

@EraZor95 @mauriceg75 Fijn om te lezen dat de TV Gids weer zichtbaar is! 

Willen jullie mij nog eens laten weten van welk model en TvOS jullie gebruik maken? Ik ga dit dan gelijk doorspelen naar onze technische dienst en het TV Team, alvast super bedankt! 

 

@mauriceg75 Is het gelukt met de oplossing van @Ferdid 

Reputatie 2

@EraZor95 @mauriceg75 Fijn om te lezen dat de TV Gids weer zichtbaar is! 

Willen jullie mij nog eens laten weten van welk model en TvOS jullie gebruik maken? Ik ga dit dan gelijk doorspelen naar onze technische dienst en het TV Team, alvast super bedankt! 

 

@mauriceg75 Is het gelukt met de oplossing van @Ferdid 

Opties is gelukt

Apple TV 4K wifi + ethernet 2022 (verbinding via ethernet / 1gbps)
Software versie tvOS: 17.4
App Store Odido app versie: 1.5.9
In Odido app: 1.5.9

Reputatie 1

Alles ongewijzigd, alleen app 1.5.9 en tvOS 17.4

Reputatie 4

Nou, ik was even in het buitenland voor het werk, dus kon het pas zaterdag checken, maar hoera, hoera, het probleem is opgelost met v1.5.9. 

Het heeft dus letterlijk van kerst tot en met pasen geduurd om dit probleem (dat al drie keer eerder was voorgekomen en opgelost) voor de vierde keer op te lossen. Dat is drieeneenhalve maand, waarvan zo’n tweeëneenhalve maand is opgegaan aan jullie overtuigen dat er überhaupt een probleem is. Ik stel voor dat jullie alle opgestuurde filmpjes bewaren voor de volgende keer die er ongetwijfeld gaat komen. Tip: kijk even naar de datum van de eerste post in dit topic.

Maar nu even serieus @Tommie van Odido @Jason van Odido @Teresa van Odido @Demi van Odido ik hoop dat jullie kunnen doorgeven aan de mensen die erover gaan dat we ons behoorlijk in de steek gelaten voelen. Als Odido niet serieus verder wil met de Apple TV heb, laat het dan aub weten, dan kunnen we onze keuzes daarop baseren.

Verder hoop dat ik jullie de externe partij (of is het een stagiair) die dit in elkaar gegoogeld heeft een keer serieus de waarheid hebben gezegd. Ik heb serieus het vermoeden dat deze ‘developers’ zelf geen enkele Apple TV hebben en alleen de simulator hebben gebruikt. Ik stel voor dat Odido even alle types Apple TV voor deze experts koopt zodat ze fatsoenlijk kunnen testen. 

Als ik het mis heb, hoor ik het graag, maar ik kan me heel moeilijk voorstellen hoe je een probleem dat zo makkelijk en in 100% van de gevallen reproduceerbaar is, pas na een dikke twee maanden kunt reproduceren.

Reputatie 1

@wmuys Helaas is die kanalenlijst (de crash door rechtsklikken) ook echt het énige dat in al die maanden is opgelost. De volstrekte instabiliteit van de app is ongewijzigd..

Reputatie 4

@wmuys Helaas is die kanalenlijst (de crash door rechtsklikken) ook echt het énige dat in al die maanden is opgelost. De volstrekte instabiliteit van de app is ongewijzigd..

@EraZor95 mee eens. Vandaar mijn vraag aan T-Mobile / Odido over hun plannen met de app. We worden al een paar jaar niet serieus genomen.

Maar ik was even (hoe beperkt ook) mijn zegeningen aan het tellen.

Reputatie 1

Tsja, ik ben over een paar maanden van m’n eerste jaar af. Kan ik meteen TV uit m’n pakket gooien en overstappen naar NLziet. Dit gaat echt hè-le-maal niks meer worden. 

Reputatie 1

Is er al uitzicht op de nieuwe versie?

Vanavond is al 4x de error voorbijgekomen bij mij.

Reputatie 4

Is er al uitzicht op de nieuwe versie?

Vanavond is al 4x de error voorbijgekomen bij mij.

Ach, het heeft de vorige keer maar 3,5 maanden geduurd. Ik zou zeggen “don’t hold your breath”.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wmuys @EraZor95 @JerryCJK @mauriceg75 ik heb nogmaals een ticket uitgezet om dit probleem op te lossen met die foutmelding en het ladende wieltje. We willen jullie zeker niet het gevoel geven dat we jullie niet serieus nemen, maar ik ben het net als jullie het 100% mee eens dat het proces en de fix wel steeds lang op zich laten wachten. Ik wil ook niks liever dan dat alles zo snel gebeurd, maar ook wij zijn afhankelijk van de leverancier. Ik kan jullie wel alvast een tipje van de sluier meegeven dat we hiernaast ook druk bezig zijn met verbeteringen van de app en met dat het een nieuw menu gaat krijgen zoals op de Mediabox (voor wie ook een Mediabox heeft). Dit gaat daarnaast ook een hoop oplossen, Voor in de tussentijd doen we ons best om met de huidige versie ook de huidige bugs op te lossen. Ik ben er wel eerlijk over dat dit niet in 1, 2, 3 zal gebeuren, maar we doen echt wat we kunnen. 

Reputatie 4

Hi @wmuys @EraZor95 @JerryCJK @mauriceg75 ik heb nogmaals een ticket uitgezet om dit probleem op te lossen met die foutmelding en het ladende wieltje. We willen jullie zeker niet het gevoel geven dat we jullie niet serieus nemen, maar ik ben het net als jullie het 100% mee eens dat het proces en de fix wel steeds lang op zich laten wachten. Ik wil ook niks liever dan dat alles zo snel gebeurd, maar ook wij zijn afhankelijk van de leverancier. Ik kan jullie wel alvast een tipje van de sluier meegeven dat we hiernaast ook druk bezig zijn met verbeteringen van de app en met dat het een nieuw menu gaat krijgen zoals op de Mediabox (voor wie ook een Mediabox heeft). Dit gaat daarnaast ook een hoop oplossen, Voor in de tussentijd doen we ons best om met de huidige versie ook de huidige bugs op te lossen. Ik ben er wel eerlijk over dat dit niet in 1, 2, 3 zal gebeuren, maar we doen echt wat we kunnen. 

Dank voor de update @Demi van Odido 

Reputatie 1

Ik begrijp werkelijk de prioriteiten daar niet. Los gewoon de bugs (meervoud; dat ladende wieltje is, zoals bekend, niet de enige bug) op: zet daar je hele dev team op, vóórdat je met de UI aan de gang gaat (met ook nog s de kans om nieuwe bugs te introduceren). 

Reputatie 1

Om gek van te worden… ik kan letterlijk nog geen half uur tv kijken, of ik krijg dit voor m’n kiezen…

Reputatie 1

Verwijderen van opnames is óók om gek van de worden. 99 van de 100 keer lukt dit niet.
 

Een opname uit een serie aanklikken om af te spelen? Standaard opent ‘ie de aflevering erboven of helemaal bovenaan. Shitshow...

Reputatie 2

Goedemiddag @Demi van Odido Ik zag bij Android dat je deel kan nemen aan de BETA versie (inmiddels gedaan om te testen) ook de Samsung TV app heeft inmiddels al een flink update gehad en is nagenoeg gelijk aan de Android tv app.


Wanneer komt de nieuwe versie van de Apple TV app of kunnen we ons aanmelden voor test flight van Apple voor deze nieuwe app?

Zoals ik nu getest heb op Android tv en Samsung tv is deze app in vele opzichten een verbetering nml

Dankje!

Reputatie 2

Om gek van te worden… ik kan letterlijk nog geen half uur tv kijken, of ik krijg dit voor m’n kiezen…

Dit heb ik nu ook continu. Is dit issue ook al (weer) gemeld aan het beruchte team? Ik zou echt heel graag een prettigere tv ervaring hebben.

Reageer