Beantwoord

Automatisch uitschakelen/ in standby zetten tv box Amino box 610 instelbaar maken

  • 23 December 2020
  • 37 reacties
  • 2451 Bekeken

Reputatie 2

Goededag,

Ik lees op diverse draadjes dat jullie een automatische uitzetfunctie op de TV box hebben ingebouwd. Blijkbaar was dat vroeger niet, maar is het er met een update ingezet.

Na 4 uur schakelt het kastje zichzelf uit. Omdat jullie zeggen stroom te willen besparen.

Dit is uiteraard een nobele functie, maar ik wil wel zelf uitmaken of ik dat wel of niet wil.

Dus graag zie ik het wel of niet activeren van deze functie door mij zelf bepaald kan worden, of te wel dat het in de instellingen van de Amino Aria 610 box wordt opgenomen.

Als deze optie er al is, dan hoor ik graag hoe ik dit kan beheren.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 26 December 2020, 13:48

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Chris16, momenteel schakelt de TV Box inderdaad na 4 uur uit, maar als je een toets indrukt, zoals het wijzigen van zender of volume, reset de timer zichzelf. Je hebt er volledig gelijk in dat meer keuzevrijheid gewenst is, en wij willen je in de toekomst ook zeker meer ruimte geven om hier aanpassingen in te maken. Daarom staat dit ook op het wensenlijstje

Momenteel is ons TV team druk met een hoop andere zaken, en zo hebben wij recent een grote update met het oog op gebruiksgemak uitgebracht. Hopelijk kunnen wij ook snel iets aan de timer veranderen! Voor nu wil ik je nog een mooie tweede kerstdag wensen.

Wat is dit vervelend zeg dat de box automatisch uitschakelt. Ik heb de tv nodig voor mijn hond ls ik werken moet of de deur uit moet. Graag zou ik willen weten of er inmiddels hier al mogelijk is om dit zelf in te stellen? Want bijna alle andere providers kun je de tv box zelf instellen. Ik heb hiervoor Tele2 als provider gehad, daar had ik helemaal geen problemen mee. Bij hun kon je het zelf instellen. Hoop op een spoedig antwoordt. Want ik heb nu een probleem.

Reputatie 7
Badge +16

@mailin88 Je kunt de standby-tijd niet handmatig verzetten zodat dit meer wordt dan vier uur, sorry voor het ongemak! Ik snap je helemaal wat betreft de TV aan laten staan voor je hond; dat doe ik zelf ook, alleen ben ik sinds kort overgegaan op een radio (zo'n quasi-ouderwetse alarmklokradio). Als ik dan weg ben, schakel ik de radio op een zender en hebben de hondjes toch het idee dat er iemand thuis is.

Ik weet niet binnen welke termijn dit veranderd gaat worden en of het überhaupt op die TV Box aangepast wordt, maar voor de time-being is bovengenoemde dan wellicht een goed alternatief.

Ik heb het andere allemaal al geprobeerd en dat helpt niet. De tv is de beste oplossing, dit deed ik al bijna 7 jaar zo. Maar dan moet ik maar een andere oplossinf zoeken en volgend jaar weer overstappen naar een andere provider die dit wel beschikbaar heeft. Dankje voor je antwoordt.

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt natuurlijk nog een andere methode gebruiken zodat je hond zich toch nog fijn voelt als je weg bent: zorg ervoor dat je TV Anywhere aanzet op een laptop/PC of tablet en stream de radiozender naar je TV. Dan kun je de laptop ook dichtklappen zodra de stream gestart is. Je kunt instellen op de TV en op je laptop dat je een hoofdscherm gebruikt - net als wanneer je bijvoorbeeld met HDMI verbonden bent; dit is trouwens ook nog een optie natuurlijk.

Dan bereik je precies hetzelfde effect als met de TV Box, maar valt de stream niet na vier uur uit. Is dat wellicht een oplossing? @mailin88 

Dankjewel voor de reactie, maar ik zal zelf wel even kijken hoe ik dit oplos. Heb helaas geen tablet of computer. Dan zou ik er al 1 voor moeten aanschaffe en dat vindt ik wel eennduur grapje. Ik zelf doe normaal alles met de telefoon. 

Sinds kort zijn wij abonnee bij T-mobile en het automatisch uitschakelen van de TV-box vind ik erg onhandig. Is er inmiddels een oplossing, dwz dat de tv-box gewoon aan kan blijven (blauw lampje)? Dat scheelt weer een handeling….

Reputatie 6

Hoi @Nick4link en welkom bij T-Mobile én op de Community! De TV Box maakt nog steeds gebruik van de standbyfunctie na vier uur. Wel hebben we intussen een TV app op je televisietoestel. Hiermee heb je geen probleem dat de TV Box zichzelf uitschakelt. Uitschakelen gebeurt dan al dan niet op basis van de instellingen van het tv toestel. 

Reputatie 1

Hallo T-Mobile! Ik heb dit ook al zo vaak gemeld…. Haal die superirritante stand-by eruit aub! Ik gebruik de tv als wekker, maar dat werkt dus niet meer…. Zo jammer dat het zo lang duurt tot er een oplossing komt. Je wil toch geen klanten verliezen om zoiets banaals ?

Reputatie 7

Hi @Renelandgraaf, merci voor deze feedback! Ik had graag gelezen dat je het niet zo irritant vond, dus ik denk graag met je mee. Heb je een geschikte smart tv in huis dat je over kunt gaan op onze Smart TV App? Hiermee heb je namelijk geen last hiervan. 

De klachten over het automatisch uitschakelen gaan al meer dan 2 jaar terug. Een jaar geleden zegt een moderator dat het op het wensenlijstje wordt gezet. Het probleem bestaat echter nog steeds. Wanneer gaat T-mobile het mogelijk maken zelf te kiezen of je van deze functie gebruik wil maken. Het opdringen hiervan is uiterst irritant!

Reputatie 1

Ongelooflijk. Ze kunnen het er ongevraagd, zonder enig probleem op zetten, maar eraf halen schijnt een wereldwonder nodig te hebben… ik zie het voordeel absoluut niet. 1 Watt energiebesparing? 
T-mobile please, haal het eraf!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Edgtv2023, @Renelandgraaf, op dit moment is het nog niet mogelijk om de standby functie uit te schakelen. Deze functie is wel verlengd naar acht uur in plaats van vier. Het staat op het wensenlijstje, echter heeft dit, op dit moment, geen prioriteit.   

Deze ergens duurt al jaren. Belachelijk om maar te zeggen dat het geen prioriteit heeft. Totaal gebrek aan luisteren naar klanten. T-mobile maakt uit wat goed is en iedereen moet het maar volgen. Ik hoop dat jullie veel klanten kwijt raken met deze instelling!

Reputatie 1

Hi @Edgtv2023@Renelandgraaf, op dit moment is het nog niet mogelijk om de standby functie uit te schakelen. Deze functie is wel verlengd naar acht uur in plaats van vier. Het staat op het wensenlijstje, echter heeft dit, op dit moment, geen prioriteit.   

Wat moet ik doen om dit prio 1 te maken? Elke dag een klacht sturen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Renelandgraaf en @Edgtv2023, ik heb dit voor jullie nogmaals aangekaart bij ons TV Team. Dit wordt in de eerst volgende meeting weer besproken. Ik kan alleen niet beloven of hierdoor, direct, actie wordt ondernomen, dat is aan het TV Team. Weet dat ik de aandacht weer omhoog heb gebracht en hopelijk komt dit hoger op de lijst!  

Beetje belachelijk, standby kan wel verlengd worden naar 8 uur  maar niet uitgezet. Beetje betuttelend. Ik denk als we een rekening kunnen betalen we ook wel in staat zijn om zelf te bepalen of we standby willen. HAAL die ellende eraf. 

Sinds kort ook bij mij het geval…super irritant!

Elle dag de tv box weer opstarten…moet echt veranderd worden!

Goededag,

Ik lees op diverse draadjes dat jullie een automatische uitzetfunctie op de TV box hebben ingebouwd. Blijkbaar was dat vroeger niet, maar is het er met een update ingezet.

Na 4 uur schakelt het kastje zichzelf uit. Omdat jullie zeggen stroom te willen besparen.

Dit is uiteraard een nobele functie, maar ik wil wel zelf uitmaken of ik dat wel of niet wil.

Dus graag zie ik het wel of niet activeren van deze functie door mij zelf bepaald kan worden, of te wel dat het in de instellingen van de Amino Aria 610 box wordt opgenomen.

Als deze optie er al is, dan hoor ik graag hoe ik dit kan beheren.

Je slaapt toch ook een keer…!!!

Hi @Edgtv2023@Renelandgraaf, op dit moment is het nog niet mogelijk om de standby functie uit te schakelen. Deze functie is wel verlengd naar acht uur in plaats van vier. Het staat op het wensenlijstje, echter heeft dit, op dit moment, geen prioriteit.   

Hoe verleng ik dit naar 8 uur?

Hoe verleng ik dit naar 8 uur?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Krulletje 1965, de standby-tijd staat standaard ingesteld op vier uur en is na de laatste update verlengd naar acht uur. Staat dit bij jou nog niet zo ingesteld?

Geen idee, waar zie ik dat?

Reputatie 7
Badge +14

Geen idee, waar zie ik dat?

Dat staat nergens, is dus alleen proefondervindelijk vast te stellen!

Ook weer zo onhandig net zoals deze verandering na de update

Reageer