Beantwoord

Automatisch uitschakelen/ in standby zetten tv box Amino box 610 instelbaar maken

  • 23 December 2020
  • 37 reacties
  • 2451 Bekeken

Reputatie 2

Goededag,

Ik lees op diverse draadjes dat jullie een automatische uitzetfunctie op de TV box hebben ingebouwd. Blijkbaar was dat vroeger niet, maar is het er met een update ingezet.

Na 4 uur schakelt het kastje zichzelf uit. Omdat jullie zeggen stroom te willen besparen.

Dit is uiteraard een nobele functie, maar ik wil wel zelf uitmaken of ik dat wel of niet wil.

Dus graag zie ik het wel of niet activeren van deze functie door mij zelf bepaald kan worden, of te wel dat het in de instellingen van de Amino Aria 610 box wordt opgenomen.

Als deze optie er al is, dan hoor ik graag hoe ik dit kan beheren.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 26 December 2020, 13:48

Bekijk origineel

37 reacties

Nou, het ei van Columbus, dé update waar iedereen op zat te wachten,..  volgens t-mobile tenminste. Wat een zeperd, en ontgoocheling. Automatisch op stand-by, blokkerig beeld, steeds opnieuw inloggen, geen optische uitgang meer,..  slechts een paar irritaties. Na jaren tevreden te zijn geweest, is het nu al maanden ellende. Zo jammer, en als je klantenservice belt, lijkt het of ik alleen ben in de problemen. Niet dus,.. maar ze hebben nog nooit van mijn problemen gehoord.

Ik ga maar eens op zoek naar een alternatief, want ik ben niet tevreden meer. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Krulletje 1965 goed nieuws! Er is vannacht een update gepushed en de stand by modus is er helemaal afgehaald. We hebben nu nergens meer auto-stand by modus, wel kun je dit nog handmatig instellen.

Reputatie 1

Het ene probleem is opgelost, de DRAYTEK router is vervangen met een ZYXEL, de laptop maakt probleemloos verbinding met deze router, maar mijn internet radio die het prima deed met de DRAYTEK router kan geen verbinding maken met de ZYXEL router, heeft iemand enig idee hoe dat zit??

 

Frits

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LVW60077, slim dat je in dit topic aanhaakt! Geen zorgen, je internetradio is zeker weer aan te sluiten. Ik vermoed dat de internetradio alleen op het 2.4 ghz netwerk werkt. De Draytek had alleen dit netwerk, maar de Zyxel heeft ook het 5ghz netwerk. Je kan de netwerken splitsen door in te loggen op het modem. Hiervoor voer je http://192.168.1.1 in bij je browser en log je in met de inloggegevens achterop het modem. Een handige uitleg met plaatjes vind je hier:

 

Mocht je graag willen dat ik de netwerken voor je scheid, dan regel ik dit ook heel graag voor je! 😃 Zal ik in dat geval gewoon ‘_5ghz’ achter het 5ghz netwerk zetten? Vervolgens kan je weer zorgeloos van je internetradio genieten!

Reputatie 1

Cal,

Dit forum is geweldig, de radio stond al bijna klaar voor de kringloop, ik zou het heel fijn vinden als jij het netwerk voor mij splitst, zelf doen durf ik niet, ik ben nog uit de tijd dat een telefoon een draaischijf met 10 gaten had, en het telefoon nummer had 4 cijfers.

Na het splitsen kan ik het gewoon weer proberen?

De gebruiksaanwijzing er bij gepakt, en je hebt gelijk de deze (LENCO) radio werk op 2,4 Ghz.,voor een andere internet radio (MEDION) was de overstap probleem loos, werkte direct.

Cal dank voor het mee denken,

Vriendelijke groet Frits

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LVW60077, super leuk dat het je zo blij verrast, daar help ik je heel graag mee! 😃 Met zo'n telefoon is het inderdaad lastig om het modem aan te passen hahaha! Geen zorgen, ik kan ook zo de netwerken voor je in orde gemaakt.

Zoals gezegd heb ik er nu twee netwerken van gemaakt. Het 2.4ghz netwerk heeft de oude naam en het 5ghz netwerk heeft “_5ghz” erachter staan. Voor beiden kan je hetzelfde oude vertrouwde wachtwoord gebruiken. Mocht het nog niet zichtbaar zijn, dan raad ik je aan om het modem kort van het stroom af te halen. Apparaten dichtbij het modem kan je beter met de snellere 5ghz netwerk verbinden en het 2.4ghz netwerk voor apparaten die ver weg staan of voor de apparaten die inmiddels veteranen zijn.

ik wens je nog heel veel luisterplezier toe Frits, ik ben blij dat je weer als van oudsher kan genieten! 😉😁

@Krulletje 1965 goed nieuws! Er is vannacht een update gepushed en de stand by modus is er helemaal afgehaald. We hebben nu nergens meer auto-stand by modus, wel kun je dit nog handmatig instellen.

Beste Tommy, 

ik heb sinds de update van 25/10-2023, hetzelfde probleem met automatisch uitschakeling om de 4 uur en

heb ook meerdere malen gebeld met klantenservice Odido om dit te verhelpen met het opheffen van uitschakeling en melding op tv dat je op oké moet drukken voor verder door te gaan om te tv te kijken,

maar ook dit werkt niet, het gaat automatisch uit en moet opnieuw ingeschakeld worden. Ik lees hierboven van jou @Tommy waar ik niet begrijpt wat je bedoelt? En over uitschakeling van 4 naar 8 uur. Kan je mij

hier ook meehelpen hoe aan te passen?

m.v.g. MagDido

Reputatie 7
Badge +8

Hi @MagDido , als het goed is zouden alle TV Boxen automatisch met de update toen overgaan naar de 8 uur automatische stand-by. Kan het zo zijn dat je een verouderde TV Box hebt, waardoor deze update niet werkt? In dit geval kan ik dan een nieuwe TV Box naar je toesturen. Ik wil dit in ieder geval verder voor je uitzoeken, maar ik kan op jouw e-mailadres geen abonnement vinden. Zou je jouw klantnummer van het internetabonnement willen toevoegen aan jouw profiel hier op de Community? Het klantnummer ziet er ongeveer zo uit: ABC12345 en kun je terugvinden in Mijn Odido. Dan kan ik hierna gelijk met je meekijken hoe het zit met de TV Box en dit voor je oplossen! 😁

Het is sinds gisteren 7/11 door een medewerkster van Odido aangepast naar 8.00 uur en ik heb sinds

dit jaar een nieuwe tv box.

Reputatie 7
Badge +16

De automatische update zou bij elke TV Box moeten worden geïmplementeerd maar bij de Kamais en Amulets ging dat sowieso niet altijd goed zie ik. Top dat het nu wel gelukt is! 

Goedemiddag,

Ik lees dat de setup box een update heeft gehad waarbij de automatische standby functie is in te stellen is of zelfs verdwenen (dat word niet helemaal helder uit de berichten). Ik heb mijn setup box nu twee maanden en sinds kort krijg ik om de haverklap een melding dat ik op een knop moet drukken omdat anders het systeem op standby gaat. Kan ik dit ergens aanpassen?

Reputatie 6
Badge +2

@HertogHenk Goed dat je hierover aan de bel trekt! De standby functie van de TV Box wordt normaliter pas na acht uur ingeschakeld. Nu begrijp ik uit jouw verhaal dat dit veel vaker gebeurd, om de hoeveel tijd ongeveer? Wil je de TV Box op de volgende manier een herstart geven: 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet dan help ik je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Reageer