Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2699 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Hallo Tommie of collega,

De techneuten van T-mobile zijn al een maand hard aan het werk om dit probleem op te lossen! Je zou toch denken dat er iets te melden is. Is er inmiddels een oplossing?
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ronaldc, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb dit doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hard voor je aan de slag om dit op te lossen! Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht. 

Beste Tommie,

We hebben je powerflip uitgevoerd. Het geluid loopt dan een tijdje synchroon met het beeld en daarna is het weer verstoord. We hebben dit enkele keren geprobeerd en telkens werkt het na een half uur niet meer. Dit is dus geen oplossing.

Het niet-synchroon lopen komt voor op alle tijdstippen en alle zenders.

Je wilt graag een programma weten waar het optreedt: Eurosport 2 zondag 20.00u en NPO 1 zondag om 20.10u.

Wat is de volgende stap?

Reputatie 7
Badge +9

@ronaldc bedankt voor je snelle reactie.

Zou je eerst voor mij een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Ik zie namelijk dat al je apparatuur al lange tijd aanstaat. Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT en de TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten.
  4. Doe de stekker terug in het stopcontact van de TV Box en laat alles volledig opstarten.
  5. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Als dit niet gewerkt heeft, zet ik dit graag door naar onze techneuten. Hiervoor heb ik alleen wel echt een duidelijk voorbeeld nodig van vraag 5: Welke zender en programma kijk je als dit gebeurt (Graag datum en tijdstip erbij vermelden)? Alvast bedankt voor de moeite!

Hallo Tommie,

Bedankt voor je reactie. Hier mijn antwoorden:

Het gaat om alle zenders.

We hebben geen externe apparatuur aangesloten.

Het treedt op bij live kijken maar ook bij terugkijken.

Het gebeurt altijd. Dus bij elk programma en elk tijdstip.

Waar ligt het aan?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ronaldc, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden alsjeblieft? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie oplossen of doorzetten naar onze techneuten, alvast bedankt!

 

  1. Zijn er zenders waar het wel synchroon loopt?
  2. Heb je extern audio apparatuur aangesloten (Bijvoorbeeld een soundbar)? Loopt het wel synchroon als je je externe apparatuur niet hebt aangesloten?
  3. Gaat het om live tv kijken, terugkijken, bij opnames of bij alles?
  4. Op welke zenders doet het zich voor?
  5. Welke zender en programma kijk je als dit gebeurt (Graag datum en tijdstip erbij vermelden)?

 

Hallo T-mobile,

Ook wij hebben het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dit treedt altijd op en op alle zenders. Wat is hier nou de oplossing voor?

groet, Ronald

Reputatie 7
Badge +16

@dulkenhek Er staat een incident open waarin onderzocht wordt hoe we dit kunnen tackelen met de specialisten. Ik heb jouw info toegevoegd aan het uitstaande onderzoek, sorry voor de soms overbodige vragen!

Het begint nu toch wel een vervelende soap te worden. Ik ben al 1,5 jaar bezig met dit probleem. Elke keer moet ik hetzelfde doorgeven. En ik ben blijkbaar niet de enige, zie ook de andere reacties in dit topic. Dit heb ik al zo vaak aangegeven: NPO 2 is het ergste met alle programma’s op alle dagen. NPO 1 ook regelmatig, maar minder erg dan NPO 2. De commerciële soms ook, maar wisselt. 
Als het niet snel verbeterd wordt dan zal ik mijn abonnement moeten opzeggen, want ik wil niet blijven betalen voor niet adequaat TV kunnen kijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dulkenhek, goed dat je dit aangeeft. De techneuten hebben het onderzocht en aanpassingen gedaan op de encoders. Dit heeft niet geholpen en het speelt nog steeds neem ik aan?

Ik heb dit bij de juiste persoon aangekaart, ik heb alleen een aantal voorbeelden nodig omdat dit gerelateerd is met een bepaalde encoder/server en dan kunnen we zo gericht mogelijk zoeken!

 

  1. Op welke zender speelt dit zich af
  2. Met welk programma ervaar je dit
  3. Op wat voor tijdstip en datum

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

 

Ik wacht nog steeds op een reactie van de technische dienst! Geluid en beeld nog steeds asynchroon. 

Reputatie 3

Dank, @Ishana ! Ik wacht het af.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @sandokanhello, heel erg bedankt voor de gegevens! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 3

@Tommie 

Het gaat om live TV. Gisteren keek ik Nieuwsuur, dus NPO2, en zo rond 22.00.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sandokanhello, ik zet dit graag voor je door, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Alvast bedankt!

  • Gaat het om live tv, terugkijken, opnames of om alles?
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welke programma's bekeek je toen het gebeurde? (Belangrijk: Graag datum en tijdstip erbij vermelden)

 

 

Reputatie 3

Hoi @eric , 

dank voor je bericht.

nee, ik gebruik geen soundbar. Het probleem lijkt minder of niet te spelen bij bv. RTL4, en ook niet bij het gebruik van Plex, dus spelen met de audio timing zou dan verre van ideaal zijn. Op NPO 2 was de lag groot. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @sandokanhello ,

Gebruik je nog iets van een soundbar?

Op mijn tv is er nog een optie in het menu om een audio vertraging in te stellen. Dat is dan 1 tot 10 ms.

Reputatie 3

Ik ben nog maar 1 dag aangesloten, maar heb nu al spijt. Beeld en geluid lopen absoluut niet synchroon. Ik zit nu bv. naar NPO2 te kijken en zie dat het beeld achterloopt bij het geluid.

3 dagen geleden was bij een andere provider de synchronisatie nog perfect, en ook toen was de ethernetkabel rechtstreeks verbonden met modem en (ander) Amino-kastje.

Ik vind dit heel teleurstellend en heb thuis al ruzie omdat door mijn beslissing nu de tv-kwaliteit bagger is.

Trouwens, bij mij staat audio al op stereo en niet op Dolby.

Reputatie 7
Badge +9

@JanSmallegange bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen, als er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Hoi Tommie,

Zou fijn zijn als we zo tot een oplossing zouden komen, want het effect is vaak heel ergerlijk…..
Jouw vragen:

  • Er is geen externe audio apparatuur aangesloten
  • Het treedt eigenlijk bij alle opties wel op, het vaakst bij opnames en terugkijken op gangbare zenders. Het lijkt beter op de minder gangbare zenders…. (waarnaar we eigenlijk nooit kijken….)
  • Was gisterenavond live op NPO2 erg slecht. Opnames zijn vaak onvoorspelbaar op dit gebied , maar NPO2 spande de kroon. Opgenomen films van RTL7, Veronica en Net10 zijn vaak tenenkrommend als er veel dialogen zijn.
    Hebben het idee dat RTL4 altijd wel OK is
  • Gisterenavond om ca 22.30 aantal zenders langsgelopen: 2doc op NPO2 dus erg slecht (live) NPO1 en 3 ietsje vertraagd geluid.

Met name voor een opgenomen film die we tzt kijken is het zo'n tegenvaller als er die vertraging op zit.
TV box herstarten en resetten hele zaakje maakt iha niets uit.

Jan S.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JanSmallegange, welkom op onze Community!

Omdat er meerdere factoren dit issue kunnen veroorzaken, doen we dit inderdaad individueel. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten, thanks!

 

  • Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Gaat het om live tv, terugkijken, opnames of om alles?
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welke programma's bekeek je toen het gebeurde? (Belangrijk: Graag datum en tijdstip erbij vermelden)

 

Bij mij ook vooral bij opnames grote verschillen tussen beeld en geluid …… slechte synchronisatie dus. Begrijp ik hier dat zoiets individueel moet worden opgelost door de techneuten?
Maw geen structureel of systeem probleem dus?

Reputatie 7
Badge +9

@dulkenhek ik zag je privébericht!

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgezocht. Hopelijk kunnen zij dit euvel verhelpen!

Reputatie 7
Badge +9

@dulkenhek ik gok dat je het klantnummer verward met het TV-Klantnummer. Als je het klantnummer niet kan vinden kan je mij ook een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan zet ik het direct door naar onze techneuten!

Beste Tommie,

Volgens mij staat mijn klantnummer bij mijn gegevens. 

Reageer