Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2699 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

XXXX

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dulkenhek, bedankt voor je snelle reactie!

Zou je alleen nog je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dit lijkt op ABC12345, dan ga ik dit voor je doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt!  

T-mobile app versie 1.3.2121

sony versie 4.2.1

probleem alleen op de tv

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dulkenhek bedankt voor het testen!

Zou je voor mij alleen nog kunnen kijken of het aanpassen van de bitrate gaat helpen? Dit doe je zo:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Staat dit al op het hoogst of werkt het nog steeds niet zoals het moet, zet ik het graag door naar onze techneuten. Ik heb alleen nog wat meer informatie nodig om dit zo zorgvuldig mogelijk door te zetten. Alvast bedankt!

  • Wat is de software versie van de tv?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  • Speelt dit op meerdere apparaten of alleen op de tv?

Beste Tommie,

App opnieuw geïnstalleerd, Dolby uit, geluid staat op gesproken tekst, maar probleem niet opgelost. Beeld loopt achter op geluid. 
TV is een Sony OLED KE-48A9 android. 
Het is een aantal maanden beter geweest, maar nu weer net zo slecht als 1,5 jr geleden. Toen zou T-mobile aan een oplossing werken, maar dus niet. Vanavond ook op NPO 1 (niet zo erg als NPO 2).
In de vorige topic was ik niet de enige met dit probleem. 
Op deze manier is het niet fijn TV-kijken via T-mobile. 
Graag oplossing door T-mobile. Anders moet ik toch maar overwegen om over te stappen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dulkenhek, ik help je hier graag mee!

Kan je een aantal dingen voor mij proberen en beantwoorden om het op te lossen?

  • Verwijder de app en installeer hem opnieuw
  • Kan je Dolby uitzetten? Dit doe je zo: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.
  • Heb je een Android Smart TV?

Ik hoor het graag, talk soon!

Al lange tijd bezig geweest in een andere topic, maar die is inmiddels gesloten. Na aanvankelijke verbetering nu weer problemen met de synchronisatie beeld/geluid, vooral bij NPO 2 bij kijken via de TV-app via WiFi. Geluid gewoon via de TV zonder extra boxen. 
Jammer dat T-mobile geen constante kwaliteit kan leveren. 

Reputatie 7

Hi @Annel92, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder zo! Wil je eens het geluid van Dolby Digital naar Stereo veranderen? Dit doe je als volgt: Account > Instellingen > Audio > Codec. Is het hierna verholpen? Zo niet, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Mocht je hiervoor nog een concreet voorbeeld kunnen noemen, naast MTV, dan zou dat super zijn. Dankjewel! 

Hallo Lisa, dit is echt bij elke zender. Bij het aanzetten van de box en TV gaat het een paar minuten goed en dan begint het. Soms proberen we alles aan en uit te zetten of van zender te wisselen en dat gaat het weer een paar minuten goed en begint het opnieuw. Op dit moment speelt het sowieso op MTV, die zender staat standaard aan. 

We gebruiken geen externe audio en de TV box is rechtsstreeks aangesloten op het modem. We kijken via de box en niet via de app. 

Reputatie 7

Hi @Annel92, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Op dit moment is dit niet een algemeen probleem dat speelt bij meerdere klanten, dus ik ga je meteen verder helpen om dit individueel op te lossen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus daar gaan we dan ook zo snel mogelijk iets aan doen. Ervaar je dit op elke zender of zijn er bepaalde zenders/programma's waar je dit vooral bij opvalt? Ook hoor ik graag van je of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Wanneer ik jouw verbinding check, dan zie ik de TV Box niet terug in jouw verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Als je tot slot aan kunt geven of je via de TV Box of via de Smart TV App kijkt, dan kan ik met deze informatie verder voor je aan de slag! 🍀

@HugoCross hoe staat het bij jou met dit probleem?

Ik heb sinds een paar weken T-Mobile en hier hetzelfde drama. Ik kijk gewoon geen tv meer want het is niet te doen. Ik snap werkelijk waar niet waarom dit niet wordt opgelost. Ik geloof er ook niks van dat dit probleem prio heeft…

Reputatie 7

Hi @HugoCross, dank voor je bericht en duidelijke omschrijving van het probleem. We zijn zeker bekend met het signaal en wil er graag voor zorgen dat we dit direct kunnen doorzetten en kunnen toevoegen aan de algemene onderzoeken die hier voor lopen. Jouw signalement helpt daar enorm bij. Om de juiste informatie te kunnen doorzetten, wil ik je vragen om de volgende punten te beantwoorden. 

  • Ervaar je de op de TV Box of ook op de TV App of TV Anywhere app?
  • Heb je een voorbeeld programma waarbij dit gebeurt? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Wil je deze informatie via een privébericht naar mij sturen, samen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan hebben we een volledig pakket aan informatie wat we kunnen gebruiken om dit op te lossen. Alvast heel erg bedankt! 

Reageer