Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2699 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Hallo Lisa, dit is echt bij elke zender. Bij het aanzetten van de box en TV gaat het een paar minuten goed en dan begint het. Soms proberen we alles aan en uit te zetten of van zender te wisselen en dat gaat het weer een paar minuten goed en begint het opnieuw. Op dit moment speelt het sowieso op MTV, die zender staat standaard aan. 

We gebruiken geen externe audio en de TV box is rechtsstreeks aangesloten op het modem. We kijken via de box en niet via de app. 

@HugoCross hoe staat het bij jou met dit probleem?

Ik heb sinds een paar weken T-Mobile en hier hetzelfde drama. Ik kijk gewoon geen tv meer want het is niet te doen. Ik snap werkelijk waar niet waarom dit niet wordt opgelost. Ik geloof er ook niks van dat dit probleem prio heeft…

Reputatie 7

Hi @HugoCross, dank voor je bericht en duidelijke omschrijving van het probleem. We zijn zeker bekend met het signaal en wil er graag voor zorgen dat we dit direct kunnen doorzetten en kunnen toevoegen aan de algemene onderzoeken die hier voor lopen. Jouw signalement helpt daar enorm bij. Om de juiste informatie te kunnen doorzetten, wil ik je vragen om de volgende punten te beantwoorden. 

  • Ervaar je de op de TV Box of ook op de TV App of TV Anywhere app?
  • Heb je een voorbeeld programma waarbij dit gebeurt? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Wil je deze informatie via een privébericht naar mij sturen, samen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan hebben we een volledig pakket aan informatie wat we kunnen gebruiken om dit op te lossen. Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Let me know when it happends @Eddy2022! Graag exact noteren waar ik om gevraagd hebt, dan kan ik het met zoveel mogelijk info doorzetten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sandokanhello, ik zet dit graag voor je door, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Alvast bedankt!

  • Gaat het om live tv, terugkijken, opnames of om alles?
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welke programma's bekeek je toen het gebeurde? (Belangrijk: Graag datum en tijdstip erbij vermelden)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ronaldc, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb dit doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hard voor je aan de slag om dit op te lossen! Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht. 

Reputatie 7

Hi @Annel92, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Op dit moment is dit niet een algemeen probleem dat speelt bij meerdere klanten, dus ik ga je meteen verder helpen om dit individueel op te lossen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus daar gaan we dan ook zo snel mogelijk iets aan doen. Ervaar je dit op elke zender of zijn er bepaalde zenders/programma's waar je dit vooral bij opvalt? Ook hoor ik graag van je of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Wanneer ik jouw verbinding check, dan zie ik de TV Box niet terug in jouw verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Als je tot slot aan kunt geven of je via de TV Box of via de Smart TV App kijkt, dan kan ik met deze informatie verder voor je aan de slag! 🍀

@JanSmallegange bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen, als er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

 

Heee Tommie,

kun je ook eens kijken wat de techneuten hebben kunnen doen?
Ik heb in ieder geval niets van ze gehoord of gezien…..
Groet, Jan S.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JanSmallegange, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de techneuten de encoder gereboot hebben. Het zou nu opgelost moeten zijn, klopt dat? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @typewriter, welkom op onze Community!

We horen dit inderdaad van meerdere klanten. Er is inmiddels een onderzoek naar gestart en hopelijk kunnen we dit spoedig oplossen. Kijk je via onze Smart TV app of via een TV Box? 

Hi @JanSmallegange, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de techneuten de encoder gereboot hebben. Het zou nu opgelost moeten zijn, klopt dat? 

Nou Tommie,

Het is wel iets verbeterd, zo lijkt het, maar absoluut niet weg. Het zijn gewoon steds bepaalde zenders waar het erg scheef loopt (vooral bij terugkijken). Maar andere zenders gaan beter. 
Bij het kijken naar sport heb je er nauwelijks last van……. ;) ……. want geen sprekende mensen in beeld…...

Jan S.

Reputatie 7

Hi @Annel92, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder zo! Wil je eens het geluid van Dolby Digital naar Stereo veranderen? Dit doe je als volgt: Account > Instellingen > Audio > Codec. Is het hierna verholpen? Zo niet, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Mocht je hiervoor nog een concreet voorbeeld kunnen noemen, naast MTV, dan zou dat super zijn. Dankjewel! 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @dulkenhek om het onderzoek goed te kunnen uitvoeren, hebben we echt een specifiek voorbeeld nodig met het exacte tijdstip waarop je tv aan het kijken was en dit probleem voor kwam. Wil je me daarom een specifiek tijdstip doorgeven, welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? Dan zet ik het voor je door! 

We kijken i.p. elke dag vanaf 18.00 NPO 1 t/m journaal van 20.00, en vaak daarna nog een programma op NPO 1, vaak daarna om 21.30 naar NPO 2 (Nieuwsuur).

Wel opvallend dat gisteren opeens het beeld weer synchroon liep!

Ben benieuwd hoe het vanavond is. 

Reputatie 3

@Tommie 

Het gaat om live TV. Gisteren keek ik Nieuwsuur, dus NPO2, en zo rond 22.00.

Ik wacht nog steeds op een reactie van de technische dienst! Geluid en beeld nog steeds asynchroon. 

Beste Tommie,

App opnieuw geïnstalleerd, Dolby uit, geluid staat op gesproken tekst, maar probleem niet opgelost. Beeld loopt achter op geluid. 
TV is een Sony OLED KE-48A9 android. 
Het is een aantal maanden beter geweest, maar nu weer net zo slecht als 1,5 jr geleden. Toen zou T-mobile aan een oplossing werken, maar dus niet. Vanavond ook op NPO 1 (niet zo erg als NPO 2).
In de vorige topic was ik niet de enige met dit probleem. 
Op deze manier is het niet fijn TV-kijken via T-mobile. 
Graag oplossing door T-mobile. Anders moet ik toch maar overwegen om over te stappen. 

Beste Tommie,

Volgens mij staat mijn klantnummer bij mijn gegevens. 

Hallo T-mobile,

Ook wij hebben het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dit treedt altijd op en op alle zenders. Wat is hier nou de oplossing voor?

groet, Ronald

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Gwenvm @dulkenhek, we hebben dit probleem in onderzoek maar hebben echt nog specifieke voorbeelden nodig om dit te kunnen oplossen. Zou je een specifiek voorbeeld kunnen geven in plaats van alle zenders globaal? Dus mocht je het weer tegenkomen, deel dan hier de zender, het programma en het tijdstip. Dan kunnen we dit reproduceren. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @sandokanhello, heel erg bedankt voor de gegevens! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

@Demi van Odido Een concreet voorbeeld. Gisteren (10 feb) het 8 uur journaal.

Toen deed het probleem zich voor op NPO 1,2 en 3. Op de commerciële zenders en op Netflix geen enkel probleem op dat moment.

Laatste weken alle programma’s van NPO1. NPO 2 ook iets, maar minder erg. 

Nu 2 maanden Internet en TV van t-Mobile/Odido en ook de ervaring dat geluid en beeld niet gelijk zijn. zeer irritant en absoluut niet binnen de verwachting van zo'n leverancier.

Hiervoor 25 jaar Ziggo gehad zonder problemen (!Echt!)

Ik zie dat het probleem van Synchronisatie al heel lang speelt maar dat er nergens een echte oplossing gegeven wordt.

Ik heb 2 OLED Tv's van LG en beiden hebben het probleem ze spelen beiden via de t-Mobile Beta app.

Daaruit concludeer ik dat het probleem echt in de app van t-mobile zit. Wordt hier echt iets aan gedaan?? 

Reputatie 7
Badge +9

@dulkenhek ik gok dat je het klantnummer verward met het TV-Klantnummer. Als je het klantnummer niet kan vinden kan je mij ook een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan zet ik het direct door naar onze techneuten!

Reageer